Televisiolupamaksu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MuayThai
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä tv-luvan voi maksaa takautuvasti vaikka 10 vuodelta jos itse siitä ilmoittaa mutta se ei tarkoita sitä, että sen voisi maksaa tuolla tavalla. Se, että tv on uusi niin silloin tulee tuo tarkastusmaksu mutta niitä takautuvia maksuja ei tule kuin siltä ajalta jonka tv on ollut. Eli toisin sanoen aina kun jää kiinni niin kannattaa valehdella, että tv on juuri hankittu niin pääsee halvemmalla. Mitään kuitteja ne ei vaadi, tv:hän voi olla vaikka roskalavalta löydetty.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin voihan se tv-viritin tosiaan olla käytettynäkin hankittu.

Sukulainen kuitenkin vältti nuo jälkimaksut sillä, että vilautti tarkastajalle parikolme viikkoa vanhan tv:n ostokuittia.
 
Ite saa tällä hetkellä olla ihan rehellisestikin rauhassa kun ei ole muuton jälkeen tullut vielä uutta tv:tä hankittua. Joku aika sitten kun tarkastaja kävi niin pitihän siitä koittaa repiä huumoria..

- Tarkastaja: Iltaa. Teillä on näköjään tv-lupailmoitus tekemättä. Eiköhän nyt laiteta kerralla luvat kuntoon.

- Minä: Ei ole enää tarvetta kun en omista enää tv:täkään. Herramme Jeesus Kristus kutsui minua ja minä päästin hänet tyköni. Hänen mielestä minun tulee käyttää aikani paremmin..

Tässä vaiheessa taustalta stereoista kajahtaa ei kirkkokuoro vaan Mustasch ja se siitä pokan pitämisestä :D Oli ihan mukava tarkastaja ja mä sit päästin sen kattomaan ettei oikeasti ole telkkaria. Se sit vielä tokas, että - Kyllähän tosta tietokoneen ruudultakin (24") pystys kattomaan, jos haluais.
- No niin no :D
 
ei kuule, väärin on se että katsot telkkua etkä maksa tv-lupamaksua. ite maksan niin ei tartte pelätä että joku poliisi vapaa-aikanaan kurkkii meille sisälle. (ihan niinkuin mun elämä menis pilalle jos joku vilkuilee meille sisälle)

En minä mitään telkkua katso kun en edes omistava semmoista. Ei mun tartte siis mitään pelätä. Sen sijaan jos joku urpo tulee mun ikkunoista kurkistelemaan sisään niin silloin mulla ihan satavarmasti on oikeus jopa hieman tuohtua siitä.

Ja muuten, oonko mä jossain vaiheessa sanonut katselevani luvatta? En ole. Mua vaan sylettää tämä ihmisten kyttääminen ihan suunnattomasti, varsinkaan jos ei ole mitään syytä moiseen touhuun. Prkl. Ihmisen yksityisyys on asia mitä ei milloinkaan saa loukata.
 
Eihän sitä kyllä saisi ikkunoista sisään kurkistellakaan. Kannattaapi pistää valitusta, jos tuommosta ilmenee. Saa tarkastaja muikkarin.
 
En minä mitään telkkua katso kun en edes omistava semmoista. Ei mun tartte siis mitään pelätä. Sen sijaan jos joku urpo tulee mun ikkunoista kurkistelemaan sisään niin silloin mulla ihan satavarmasti on oikeus jopa hieman tuohtua siitä.

Ja muuten, oonko mä jossain vaiheessa sanonut katselevani luvatta? En ole. Mua vaan sylettää tämä ihmisten kyttääminen ihan suunnattomasti, varsinkaan jos ei ole mitään syytä moiseen touhuun. Prkl. Ihmisen yksityisyys on asia mitä ei milloinkaan saa loukata.

Snif :itku:
 
Itku? Mikä sun ongelma on?

no mikä sun ongelma on? kannattais muuttaa jonnekin siperian perukoille ja lyödä hälyttimet 10ha alueelle mökin ulkopuolelle. eipähän ainakaan kukaan tulis sun huomaamatta vilkuilemaan ikkunastas...

jos joku vilkasee sun ikkunaa kävellessään talosi ohi niin mitä sitten? ei ole ahdasmielisyydellä rajaa. kannattais varmaankin hommata semmoset hyvin tummat peilikalvot ikkunoihis?

ja onko sillä väliä että vilkaseeko joku ohikulkija ajatuksissaan ikkunaasi vai tv-lupatarkastaja parin sekunnin ajan?

kun tuo valvontasysteemi lähtee ylipäätään semmosesta oletuksesta että jos et ole lestadiolainen niin omistat telkkarin. jos et ole lestadiolainen etkä omista telkkaria, kutsu hyvä mies se tarkastaja sisälle varmistamaan asia. ei tartte enää stressata kuinka hiipparit runkkailee puskissa ja vilkuilee just sua...
 
jos joku vilkasee sun ikkunaa kävellessään talosi ohi niin mitä sitten? ei ole ahdasmielisyydellä rajaa. kannattais varmaankin hommata semmoset hyvin tummat peilikalvot ikkunoihis?

Vanhassa paikassa missä asuin, oli jatkuva liikenne ikkunoiden ohi. Joillain koirankusettajilla oli ärsyttävä tapa tuijoittaa ikkunasta sisään aina, kun koira kuselle pysähty. Hassun näköisiä ilmeitä tulee kun menee itse ikkunaan ja näyttää keskisormea.

Harmi kun itsellä ei ollut yhtä paljon pokkaa kuin kaverilla, jolle valittelin ongelmasta. Kerran kun kaveri oli meillä saunomassa ja tultiin jäähylle, niin taas joku sieltä tuijotteli, jolloin kaveri ryntäsi munasillaan takapihalle huutamaan. Ei saanut sen tädin koira kusta loppuun, toivottavasti koira ei kuristunut kun oli aika äkkilähtö.
 
Vanhassa paikassa missä asuin, oli jatkuva liikenne ikkunoiden ohi. Joillain koirankusettajilla oli ärsyttävä tapa tuijoittaa ikkunasta sisään aina, kun koira kuselle pysähty. Hassun näköisiä ilmeitä tulee kun menee itse ikkunaan ja näyttää keskisormea.

Harmi kun itsellä ei ollut yhtä paljon pokkaa kuin kaverilla, jolle valittelin ongelmasta. Kerran kun kaveri oli meillä saunomassa ja tultiin jäähylle, niin taas joku sieltä tuijotteli, jolloin kaveri ryntäsi munasillaan takapihalle huutamaan. Ei saanut sen tädin koira kusta loppuun, toivottavasti koira ei kuristunut kun oli aika äkkilähtö.

joo no vilkaisut vilkaisuina ja tuijottaminen tuijottamisena. sen tv-lupasedän tuskin tarttee kauheesti tuijotella jos sisällä telkkaria katotaan...
 
Itellä kävi viime viikolla tarkastaja. Avasin oven ja keskustelu meni näin:

Tarkastaja: Sulla näyttäis olevan TV-lupamaksu maksamatta, laitetaanko tulemaan lasku?

Minä: Ei mulla mitään televisota oo.

Tarkastaja: Ookko meinannu hankkia TV:tä

Minä: En ainakaan lähiaikoina, mää ilmotan kyllä jos semmosen hankin.

Tämän jälkeen tarkastaja lähti ja meni soittamaan naapurin ovikelloa :) Tuo tarkastaja ei muuten kyselly mitään digiboksista, vain TV:stä. Ihme ettei tuo ees halunnu päästä sisälle kyyläämään. Tuskin nuo tarkastajat kovin usein vängällä sisälle tulee, mutta jos olisi sitä yrittänyt, niin yritykseks se olis jääny..

Pitäisikö muuten TV-lupamaksu maksaa silloin jos omistaa TV:n, muttei digiboksia ja TV on liitettynä tietokoneeseen, jossa ei ole digi-tv-korttia?
 
Palveluista on tapana maksaa, joten maksettu on myös TV-lupa. Ei se edes ole niin pahan hintainen kun miettii vastaavan media-materiaalin hintoja (cd-levyt, DVD:t, elokuvaliput "rehellisesti hankittuina"). Jos ei olisi varaa maksaa sitä niin en kyllä töllöäkään pitäisi.

Välillä koen lievää myötähäpeää kun suht. hyvin toimeentulevat kaverit pakoilevat tv-lupatarkastajia ja selittelevät ummet ja lammet paskaa välttääkseen maksamasta tv-lupaa.

Tosin koko tuo tv-katselun veloituskuvio on aikansa elänyt ja toivottavasti menee digiaikana uusiksi. Parempi malli olisi pay-per-view tai -channel tyyppinen ratkaisu jossa oikeasti maksaisi vain siitä mitä katselee ja yleisesti ottaenkin vapaamatkustaminen kitkettäisiin teknologian keinoin eikä heikon valvonnan keinoin. Jos ei maksa ei saa tavaraa tuutista - simple as that.

Ja kun kerran tv-lupatarkastajalla ei ole mitään oikeita oikeuksia tehdä työtään on vaikea ymmärtää miksi sellaista järjestelmää edes pidetään yllä. Yksi tapa välttyä tältä farssilta olisi iskeä tv-lupakustannukset suoraan yleiseen verotukseen, mutta se nyt olisi vielä epäreilumpi tapa niitä kohtaan joita tv-tarjonta ei kiinnosta.
 
Viikko sitten soitti joku, ei edes kysellyt alkuun että onko televisiota, vaan sanoi jotain tyyliin "teidän alueella on tehotarkastukset menossa, mutta voidaan hoitaa tää homma helposti tässä puhelimessa ja laittaa lasku tulemaan". Kysyin sitten vaan, että mitäs laskuja aiotte lähettää kun ei mulla ole telkkaria... "No tämä asia on sitten tällä selvä, kiitos hei!" :hyvä: Saa nähdä tuleeko tarkastaja lähiaikoina soittelemaan ovikelloa :)
 
Mites muuten nyt kun analogiset lähetykset loppu ja siinä samoihin aikoihin tuli tämän vuoden lasku. Lopetin tv-luvan vähän laskun eräpäivän jälkeen. Pitääkö tämä vuosi kuitenkin maksaa vai ei?
 
Mites muuten nyt kun analogiset lähetykset loppu ja siinä samoihin aikoihin tuli tämän vuoden lasku. Lopetin tv-luvan vähän laskun eräpäivän jälkeen. Pitääkö tämä vuosi kuitenkin maksaa vai ei?

Ei sun tartte maksaa mitään siltä ajalta kun sulla ei telkkaria, tai tässä tapauksessa digiboksia ole. Käsittääkseni jo maksetut luvat palautetaan jos on esim. vuoden maksanut ennakkoon ja sitten sanookin luvan irti kesken kauden?
 
Viime kuussa kävi tarkastaja ja kyseli mun tv:n perään ja sanoin että sehän on rikki niinku luvan peruutukseen laitoin ja samalla siinä oli syynä duuni ulkomailla.

Ukko siinä mietti vai että rikki ja halus nähdä sen ja minä nokkela sit kysyin että meinaatko korjata?Ukko siihen että : ei ei, en edes koske.. ja minä siihen: no ei se varmaan sit mitään valohoitoa tarvi....
No ukko ei tajunnu et se on mun kylmäs varastos paskana telkku ja nyt tuli lappua teleltä että mulla o telkku ja tulee kaikenlaista takautuvasti maksuun. Ja samaa sano ämmä telen keskuksessa että mitäs et näyttäny telkkua sille, nyt opit,hahaha.

Ei onnistu jos ukko ei nähny telkkua joka on varastos paskana ja mulla ei oo digiboxia, eli vittu ne jaksaa vaivata tollasella ja nyt pitää lähetellä sit valituksii kohta joka nurkkaa.
Tulee hauskaa.. mihinkä uskoon pitäis liittyä että se telkku on kielletty? :D panis sen lisäkommentteihi että ei näy ku ei oo sitä boxii.
 
jäin kiinni pari viikkoo sitten kun ei ollut lupaa ja sanoin että ollu noin kuukauden töllö toiminnassa, tarkastaja sano että laitetaan maksut tulee.
Nyt tuli sit postia Viestintävirastosta missä lukee "olemme vastaanottaneet ilmoituksenne television käytön lopettamisesta" onkohan se tarkastaja kämmäilly ja lopettanu mun olemattoman luvan?
 
Ei muutaku et päästä enää ukkoja sisään, sanot ettei oo telkkuu, ne kämmäs jotain.
Kaveri oli toissa viikolla ihmetelly kans että mikä saatana siellä oven takana koputtelee ja soittelee kelloo....yleensä sen kaverit soittaa jos tulossa.
Sitten oli rapina käyny oven takana ja liittymislappua tippunu postiluukusta niin se oli vaan työntäny takas pihalle ne samasta luukusta ni ei ollu kuulunu mitää sit :D
 
Back
Ylös Bottom