Televisiolupamaksu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MuayThai
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kylläpä olisi järkevää kun maksukortilla saisi kanavat auki, aivan kuten leffakanavatkin. Jokainen maksaa niistä kanavista mitä itse tahtoo katsoa. Kuinkahan moni ostaisi ylen "kanavanipun" :lol2:
 
Kylläpä olisi järkevää kun maksukortilla saisi kanavat auki, aivan kuten leffakanavatkin. Jokainen maksaa niistä kanavista mitä itse tahtoo katsoa. Kuinkahan moni ostaisi ylen "kanavanipun" :lol2:

Minä ostaisin. Maksan myös edelleen tv-luvan. Lupamaksu lienee nykyään n. 17,30€/kk, joka on halvempi kuin esim. PlusTV- paketti. Sisältöäkin rahalla saa varmasti ainakin saman verran.
 
Kylläpä olisi järkevää kun maksukortilla saisi kanavat auki, aivan kuten leffakanavatkin. Jokainen maksaa niistä kanavista mitä itse tahtoo katsoa. Kuinkahan moni ostaisi ylen "kanavanipun" :lol2:

hyvin todennäköisesti ostaisin. hiton hyviä dokkareita tulee yleltä. hyvä muistutus oli joku historiadokkari siitä että voi niitä dokkareita olla jostain muistakin aiheista kuin seksistä, munansilpomisista(isonnuksista), läskeistä, ym. ja dokkareiden faktapohjakin voi olla hyvällä tolalla, suurin osa ajasta tulee hyvin pitkälle ja monen tahon toimesta selviteltyä tietoa eikä jonkun henkilön x mutuiluja.
 
Yli 26 000 TV-lupaa lopetettu digi-TV:n myötä

Yli 26 000 TV-lupaa lopetettu digi-TV:n myötäTelevision digitaalisen aikakauden alkamisen myötä Suomessa on pohdittu kovasti TV-maksun mielekkyyttä ja sen tulevaisuutta. Analogisten lähetysten loppuessa arvioitiin, että muutama tuhat TV-lupaa jää uusimatta, koska kaikki kotitaloudet eivät aikoneet hankkia digisovitinta tai -televisiota lainkaan.

Nyt YLE on kuitenkin ilmoittanut, että yli 26 000 kotitaloutta on irtisanonut TV-lupansa digiajan alkamisen takia. Irtisanomisten määrä oli huomattavan paljon suurempi kuin ennakkoon oli arvioitu. Koska YLE:n rahoitus lepää pitkälti TV-maksun varassa, aiheuttavat kansalaisten toimet noin viiden miljoonan euron loven YLE:n budjettiin.

YLE:n toiminta ei ole rahojen menetyksen takia kuitenkaan suoranaisesti vaarassa, sillä TV-maksua maksaa edelleen noin 1 950 000 kotitaloutta ja YLE:n vuosibudjetti on noin 400 miljoonan euron luokkaa. Tämän lisäksi YLE:n kassassa on myös ylimääräistä rahaa ongelmatilanteiden varalle. "YLE:n talous on vahvalla pohjalla. Olemme velaton yhtiö ja meillä on hyvin puskuria kassassa, joten mihinkään kiireellisiin johtopäätöksiin ei ole tarvetta" kommentoi YLE:n toimitusjohtaja Mikael Jungner tilannetta.

26 000 maksavan asiakkaan katoaminen vaikuttaa kuitenkin pitkässä juoksussa YLE:n ohjelmistoon ja Jungnerin mukaan asiakkaat voidaan saada takaisin panostamalla radio- ja TV-ohjelmiin. "Pitkään jatkuessaan tämä vaikuttaa siihen, miten YLE kykenee tarjoamaan sisältöä kansalaisille. Siksi onkin tärkeää saada nämä 26 000 kotitaloutta takaisin tv-luvan maksajiksi" sanoi Jungner. Jungner lupailee mm. parempia uutisia ja lisää kotimaista draama YLE:n kanaville, joiden toivotaan houkuttelevan katsojia television ääreen.

http://fin.afterdawn.com/uutiset/arkisto/11417.cfm

:hyvä:
 
"Jungner lupailee mm. parempia uutisia ja lisää kotimaista draama YLE:n kanaville, joiden toivotaan houkuttelevan katsojia television ääreen."

No uutiset ja varsinkin kotimainen draamahan nyt onkin lähellä sydäntä. Huh huh, trollaako Jungner?
 
"Jungner lupailee mm. parempia uutisia ja lisää kotimaista draama YLE:n kanaville, joiden toivotaan houkuttelevan katsojia television ääreen."

No uutiset ja varsinkin kotimainen draamahan nyt onkin lähellä sydäntä. Huh huh, trollaako Jungner?

Jumaleissön, lupaa parempia uutisia! Tänään on sitten varmaan uutisten pääaihe: "Sairaanhoitajille 25% palkankorotukset ja jotta yleinen jupina loppuu niin kaikille muille saman verran. Kesälomat kahteen kuukauteen ja nelipäiväinen työviikko."
 
Jumaleissön, lupaa parempia uutisia! Tänään on sitten varmaan uutisten pääaihe: "Sairaanhoitajille 25% palkankorotukset ja jotta yleinen jupina loppuu niin kaikille muille saman verran. Kesälomat kahteen kuukauteen ja nelipäiväinen työviikko."

haha :D hiton hyvä idea. repesin kyllä ihan totaalisesti
 
Tarkastaja kävi oven takana ja pyysi päästä sisälle. Sanoin, että tule ihmeessä kun näytät sen kotietsintäluvan. Alko vuodattaa jostain omastatunnosta kun en lupaa hankkinu. Sanoin, että etkö nyt ymmärrä, ettei mulla televisiota ni ei lupaakaan. Se siihen vielä alko sössöttään, että kyllä sitä nuorella miehellä nyt telkkari on. Vittu mikä ääliö. Onneks on hyvä hermot, ettei tullut pyyhittyä rappukäytävään sillä apinalla...
 
Hyviä uutisia ja draamaa. Jaahas, pitää vissiin hommata telkkari ja ennenkaikkea ainakin pari lupaa!

Kiva juttu että TV-lupaan tehdään vuosittain jotain "indeksi"-korotuksia joilla ilmeisesti sitten on kartutettu tuota YLEn mukavaa puskuria. Mä luulin että tuo YLEkin valtionlaitoksena on vähän niinkun plusmiinusnolla meinigillä "tuottoa" tekevä.

TV-luvattomat voivat olla entistä rauhallisemmassa, millä tarkastaa onko boksia? Ei auta enää vaikka ikkunasta näkyisi TV josta tulee valoa yms. Millä tarkastaa 26 000 lisätaloutta joilla ei ole boksia, mutta TV-ainakin siis löytyy...

Ihan farssi koko homma.
 
"Jungner lupailee mm. parempia uutisia ja lisää kotimaista draama YLE:n kanaville, joiden toivotaan houkuttelevan katsojia television ääreen."

No uutiset ja varsinkin kotimainen draamahan nyt onkin lähellä sydäntä. Huh huh, trollaako Jungner?

Mitä sieltä sitten pitäis tulla? Kyllä mä toivon, että yle tarjoaa suomalaisia uutisia ja ajankohtaisohjelmia. Suomalaisia sarjoja unohtamatta.

Sitä jenkkikuraa tulee ihan tarpeeks jo nyt töllöstä. Sille sun tälle morsianta ja niinpäinpois. Puhumattakaan uusintakierroksista:jahas:. Uusintaa ja sitä samaa vitun uusintaa vaan.

Enkä omista tv-lupaa, vaikka 90% vähäisestä töllön katsomisesta seuraan yle:n kanavia :jahas:
 
On tuo tarkastaminenkin niin nöyryyttävä duuni, että kuka tuohonkin nyt lähtee, jos voi valita. Jos ei voi, se on eri homma...
 
On tuo tarkastaminenkin niin nöyryyttävä duuni, että kuka tuohonkin nyt lähtee, jos voi valita. Jos ei voi, se on eri homma...

taitavat kaikki tehdä tuota joko olosuhteiden pakosta tai sit vaan oheishommana päivätyön lisäks.
 
Rahoittamalla Yleisradio Oy:n toiminta yleisöltä kerättävillä maksuilla mainostulojen tai valtion budjettirahoituksen sijaan taataan ohjelmiston kaupallinen ja poliittinen riippumattomuus. Toisin kuin kaupallisilla tv- ja radioyhtiöillä, YLElle on määritelty laissa tiettyjä tehtäviä, ns. julkisen palvelun tehtäviä. Ks. Laki Yleisradio Oy:stä (7§).

Tuo on kyllä oleellinen pointti.

Mutta. Mikä taho on päättänyt, että YLE kerää lupamaksuja?
Eduskunta.

Mikä taho päättää budjettirahoituksesta?
Eduskunta.

Eli hieman kuitenkin liioiteltu, joskin on tietenkin niin, että onhan tilanne nyt Ylelle vapaampi kuin "vuosittain liipasimella" hallituksen mukaan.
 
Mitä sieltä sitten pitäis tulla? Kyllä mä toivon, että yle tarjoaa suomalaisia uutisia ja ajankohtaisohjelmia. Suomalaisia sarjoja unohtamatta.

Sitä jenkkikuraa tulee ihan tarpeeks jo nyt töllöstä. Sille sun tälle morsianta ja niinpäinpois. Puhumattakaan uusintakierroksista:jahas:. Uusintaa ja sitä samaa vitun uusintaa vaan.

Enkä omista tv-lupaa, vaikka 90% vähäisestä töllön katsomisesta seuraan yle:n kanavia :jahas:
Niin mutta kotimainen draama ei vissiin ihan asiaohjelmaa ole?
Mutta joo, dokkareita ja muita asiaohjelmia saisi tulla enemmän, itse niitä enimmäkseen seurailen. Toisaalta usein jenkkidokkarit joita varsinkin neloselta tulee ovat aika kuraa.
 
Tosi-TV kokonaan pois niin tämä poika hankkii tv-luvan.
EDIT: En hanki kyllä, no mut tosi-tv silti pois! :curs:
 
Niin mutta kotimainen draama ei vissiin ihan asiaohjelmaa ole?
Mutta joo, dokkareita ja muita asiaohjelmia saisi tulla enemmän, itse niitä enimmäkseen seurailen. Toisaalta usein jenkkidokkarit joita varsinkin neloselta tulee ovat aika kuraa.

ja minä sanoin:

Mitä sieltä sitten pitäis tulla? Kyllä mä toivon, että yle tarjoaa suomalaisia uutisia ja ajankohtaisohjelmia. Suomalaisia sarjoja unohtamatta.
 
Back
Ylös Bottom