Televisiolupamaksu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MuayThai
  • Aloitettu Aloitettu
Tosi-TV kokonaan pois niin tämä poika hankkii tv-luvan.
EDIT: En hanki kyllä, no mut tosi-tv silti pois! :curs:

onneks tv-maksuilla ei ainakaan toistaiseks rahoteta moista paskaa

e: jos ruetaan rahoittamaan niin viskaan telkut parvekkeelta autotielle (tai ainakin yritän kovasti) ja soitan että tulkaa hakemaan tositeeveenne, osoite on ....
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taas vanha kunnon tv-lupa aihe pinnalle. Muutama päivä sitten tuli lappu postissa että mulla on tv mutta en maksa lupaa että nyt olisi syytä alkaa maksamaan.

Tarkastaja oli kirjoittanu tekstin suunnilleen näin" Huoneistossa on n 50" taulutelevisio, ovikelloa soitettu jolloin oven taakse tullut nuorehko mies joka ei avaa ovea"

No soitin siitä lapussa olevaan numeroon ja tätille sanoin ettei mitään telkkaria ole ja ei myöskään tarkastajaa ole näkyny. Perusteluina sanoin esim sen että asunnossa ei ole eikä ole aikaisemminkaan ollut ovikelloa jota tarkastaja olisi voinut soitella vaikka lapussa niin lukikin, ja sen että ainut paikka mistä voi asuntoon nähdä on ikkunat jotka on n 2.5m korkeudella maasta, eli onko tässä syytä alkaa pelätä että joku tarkastaja kuikoilee ikkunoiden takana iltaisin? No tätihän lämpeni ja alkoi huutamaan siellä luurin toisessa päässä että lasku tulee eikä asiasta voi mitään valittaa. Sanoi että ehkä ihmimillinen virhe käyny tarkastajalle tai sitten kirjotusvirhe kun siitä ovikellosta oli kirjoittanut.

Eli onko tarkastajalla oikeus kurkkia ikkoinoista sisään ja sen mukaan laittaa jotain lappua/laskua tulemaan??? Mielestäni ei..

Pyysin tarkastajaa soittamaan mulle uudestaan että selvitetään asia mutta jotenkin kummasti epäilen että mitään soittoa ei tule.
 

Mitään et myönnä, niin et joudu myöskään maksumieheksi. Omalla ovella tarkastajat on käynyt kolme kertaa ja aina olen avannut, mutta mitään en ole koskaan myöntänyt. Siinä on sana sanaa vastaan ja jos käräjille mennään, asia kääntyy sinun hyväksesi.
 
Mitään et myönnä, niin et joudu myöskään maksumieheksi. Omalla ovella tarkastajat on käynyt kolme kertaa ja aina olen avannut, mutta mitään en ole koskaan myöntänyt. Siinä on sana sanaa vastaan ja jos käräjille mennään, asia kääntyy sinun hyväksesi.
Paitsi, että kyse ei ole rikosprosessista vaan hallintoprosessista jossa tuomioistuimena on hallinto-oikeus, ei käräjäoikeus. Samoin noudatetaan hallinprosessia jossa voi tullakin tuomio vaikka olisi sana vastaan sana. Mitään puolustuksen suosimisen periaatetta ei hallintoprosessissa ole. Jos tarkastaja sanoo nähneensä niin tarkastajaa useasti uskotaan. Tarkastajalla ei ole oikeutta kuikuilla ikkunoista sisään (kotirauhan rikkominen) mutta jos ikkunasta näkee esim. ohi kävelemällä niin silloin jos tv näkyy niin heikoilla hangilla ollaan. Täytyy myös huomata, että jos ikkuna 2,5 m korkeudessa että jos tarkastaja kävelee vähän kauempana niin tv:n voi nähdä.

Oven jos avaa ja tv:tä ei näy eikä kuulu ja tällöin kunhan ei mitään myönnä niin, Robertoa mukaillen, ollaan kestävillä hangilla.
 
Oven jos avaa ja tv:tä ei näy eikä kuulu ja tällöin kunhan ei mitään myönnä niin, Robertoa mukaillen, ollaan kestävillä hangilla.

Tämäkin vähän mietityttää. Enäänhän ei pelkkä telkkari riitä lähetysten katseluun, joten nyt sen tarkastajan pitäis sitten jo kuikuilla ikkunasta että näkyykö digiboksia hyllyssä... Pataanhan noita pitäisi jo laittaa kun ihmisten ikkunoista kurkkivat, prkl.:curs:
 
Tämäkin vähän mietityttää. Enäänhän ei pelkkä telkkari riitä lähetysten katseluun, joten nyt sen tarkastajan pitäis sitten jo kuikuilla ikkunasta että näkyykö digiboksia hyllyssä... Pataanhan noita pitäisi jo laittaa kun ihmisten ikkunoista kurkkivat, prkl.:curs:

Ei sen tarvitte kuikuilla mistään, kun avaa oven ja näyttää ettei käytettävissä ole digiviritintä. Saa melko varmasti olla rauhassa vastedes vuoden jos toisenkin.
Ja mene ihmeessä vielä lyömään, koska sillähän ne asiat on ennenkin selvinneet.
 
Ihme pillitystä jos sitä telkkaria kerran luvatta katsoo ja sitten käy käry. Ihan sama kuin alkas itkemään, että mitä vittua ne poliisit pitää tutkaa pusikossa piilossa, täytys olla mielellään paloauton värinen ja kokoinen se tutka-auto ja vähintään radiossa ilmoittaa missä tutka pidetään, että tietäs rauhassa ajaa ylinopeutta siellä missä ei ole valvontaa. ;)

Ihan oikein että käy käry jos katsoo luvatta. Mä en moralisoi luvatta katsomista sen enempää, mutta en ymmärrä tota itkemistä sitten jos kärähtää. Tietoisen riskin on ottanut.
 
Ihme pillitystä jos sitä telkkaria kerran luvatta katsoo ja sitten käy käry. Ihan sama kuin alkas itkemään, että mitä vittua ne poliisit pitää tutkaa pusikossa piilossa, täytys olla mielellään paloauton värinen ja kokoinen se tutka-auto ja vähintään radiossa ilmoittaa missä tutka pidetään, että tietäs rauhassa ajaa ylinopeutta siellä missä ei ole valvontaa. ;)

Ihan oikein että käy käry jos katsoo luvatta. Mä en moralisoi luvatta katsomista sen enempää, mutta en ymmärrä tota itkemistä sitten jos kärähtää. Tietoisen riskin on ottanut.


Enpä minä nyt suuremmin itkemässä ole ja rahallisesti sillä sakolla ei ole mulle mitään merkitystä. Lähinnä tässä kiukuttaa se että kun täysin selvä tapaus että tarkastaja itse keksinyt sen ovikellon soiton, ja myös itse tiedän etten todellakaan minkään oven takana kurki ja jätä ovea avaamatta. Ja kun systeemi tuntuu olevan se että valitusoikeutta ei ole eikä tarkastajan kanssa pääse asiasta keskustelemaan niin turhan ehdottomalle systeemille vaikuttaa.

Katsotaan miten asia etenee..
 
Enpä minä nyt suuremmin itkemässä ole ja rahallisesti sillä sakolla ei ole mulle mitään merkitystä. Lähinnä tässä kiukuttaa se että kun täysin selvä tapaus että tarkastaja itse keksinyt sen ovikellon soiton, ja myös itse tiedän etten todellakaan minkään oven takana kurki ja jätä ovea avaamatta. Ja kun systeemi tuntuu olevan se että valitusoikeutta ei ole eikä tarkastajan kanssa pääse asiasta keskustelemaan niin turhan ehdottomalle systeemille vaikuttaa.

Katsotaan miten asia etenee..

Totta puhut kyllä. Toisaalta tuntuu oudolta, että miksi se tarkastaja kusettaisi tollasta? Joku vatipää jolla ei ole muuta elämää? Vai eikö se ole keksinyt mitään järkevämpää tapaa narauttaa luvatonta katselijaa?
 
"Veli kertonut asunnossa olevan televisio"

Näin oli tarkastaja kirjottanut lappuunsa kun veli oli tullut koiran kanssa vastaan ovella. Sakkoa 100e +tv maksu 2 kertaisena vuoden alusta.

Näin ei asia ollut todellakaan mennyt ja hieman vituttaa kun ei mitään voi tehdä eikä valitusta hyväksytty! Eli vittu mitä ****päitä voi tarkastajakin olla..

Irtisanoin tv-lupamaksun kun olin maksanut nuo kyseiset maksut enkä aio maksaa enään ikinä.. seuraavaa tarkastajaa odotellessa :curs: pitäs olla joku telotus hymiö tähän..
 
"Veli kertonut asunnossa olevan televisio"

Näin oli tarkastaja kirjottanut lappuunsa kun veli oli tullut koiran kanssa vastaan ovella. Sakkoa 100e +tv maksu 2 kertaisena vuoden alusta.

Näin ei asia ollut todellakaan mennyt ja hieman vituttaa kun ei mitään voi tehdä eikä valitusta hyväksytty! Eli vittu mitä ****päitä voi tarkastajakin olla..

Irtisanoin tv-lupamaksun kun olin maksanut nuo kyseiset maksut enkä aio maksaa enään ikinä.. seuraavaa tarkastajaa odotellessa :curs: pitäs olla joku telotus hymiö tähän..
No onko televisiota? Mitä veli on tarkastajan kanssa höpissyt? Kiva veli jos on narauttanut.
 
TV oli ihan vasta hankittu.. pointti oli se että tarkastaja ihan törkeesti valehteli ilmotuksessaan + hallinto-oikeus joka on ihan perseestä. ilmeisesti on nekin kusipäät provikkapalkalla.
 
puuh. Oli kertonut niinkun asia on eli ei itse asu taloudessa ja on vaan koiran vahtina eikä kerkee nyt asuntoa esitteleen. Oli kyllä tarkastaja koiraa sen verran pelästynyt ettei ollut sisälle juuri kysellytkään..... ja oli muuten kaiken lisäks keittiön ikkunan alla kurkistelemassa kun veli sen koiran kanssa astu ulos asunnosta. että en tiedä pitäskö nauraa vai itkee..
 
puuh. Oli kertonut niinkun asia on eli ei itse asu taloudessa ja on vaan koiran vahtina eikä kerkee nyt asuntoa esitteleen. Oli kyllä tarkastaja koiraa sen verran pelästynyt ettei ollut sisälle juuri kysellytkään..... ja oli muuten kaiken lisäks keittiön ikkunan alla kurkistelemassa kun veli sen koiran kanssa astu ulos asunnosta. että en tiedä pitäskö nauraa vai itkee..
Oli broidis kuitenkin lipsauttanut tv:stä jotain, ei vain kehtaa sulle kertoa. Ei nuo tarkastajat kuitenkaan noita perusteettomasti kirjoittele. Eihän ne silloin missään ovilla juoksisi, kirjoittelisivat vain kotona tarkastuskertomuksia kaikista joilla ei heidän alueellaan ole tv:tä ja nostasivat provikat sillai. Eri asia on selvät erehtymiset mutta tässä tapauksessa ei kuitenkaan erehtymisestä ole kysymys, koska sulla tv on ollut.

Ei ole muuten mikään peruste, että tv oli just hankittu. Sama kuin sanoisit poliisille, että just olin nopeutta laskemassa sallitun rajoihin kun tutkasitte.

ps. itselläkään ei ole tv lupaa, että en sen kummemmin moralisoi. Jos kiinni jään niin vituttaa varmasti mutta niin vitutti myös viime viikkoinen ylinopeussakkokin. Tiesin, että rajoitus oli 50 km/h ja huvikseni, ilman mitään kiirettä pudottelin 70:iä menemään. Ei muuten tehnyt edes mieli lyödä niitä poliiseja, olivat kaiken puolin mukavia.
 
no mä arvasin että toi lässytys alkaa kun kovasti kyselit. tiedän mitä broidi on sanonut ja miten asia mennyt. ja kyllähän sillä on väliä koska sen tv:n on hankkinut, ei sitä lupaa tarvitse tehdä samana päivänä. ts sen voi tehdä takautuvasti jälkeenpäinkin, näin on kertonut neiti jolle soittelin joskus tuon asian tiimoilta.
 
Oli miten oli, niin ei nuo perkele saa ihmisten ikkunoista kurkkia missään tapauksessa. Jos se ei olekaan vastoin mitään lakia niin on se ainakin väärin. Ihme touhua.
 
TV oli ihan vasta hankittu.. pointti oli se että tarkastaja ihan törkeesti valehteli ilmotuksessaan + hallinto-oikeus joka on ihan perseestä. ilmeisesti on nekin kusipäät provikkapalkalla.

Esität kuitin tv-lupahallinnolle ja he toteavat tv:n olevan upouusi -> ei jälkimaksua.

Ei muuten varmasti ole mitään urputtamista, jos näytät takuukuitin, jonka mukaan tv on vasta hankittu. Jos se nyt ylipäätään siis on...
 
Oli miten oli, niin ei nuo perkele saa ihmisten ikkunoista kurkkia missään tapauksessa. Jos se ei olekaan vastoin mitään lakia niin on se ainakin väärin. Ihme touhua.
ei kuule, väärin on se että katsot telkkua etkä maksa tv-lupamaksua. ite maksan niin ei tartte pelätä että joku poliisi vapaa-aikanaan kurkkii meille sisälle. (ihan niinkuin mun elämä menis pilalle jos joku vilkuilee meille sisälle)
 
ei kuule, väärin on se että katsot telkkua etkä maksa tv-lupamaksua. ite maksan niin ei tartte pelätä että joku poliisi vapaa-aikanaan kurkkii meille sisälle. (ihan niinkuin mun elämä menis pilalle jos joku vilkuilee meille sisälle)

Juuri näin. Ymmärrään että jättää luvan maksamatta, mutta en todellakaan ymmärrä, että sitten pitää pillittää jos käry kävi.

Katsokaa rauhassa ilman lupaa, mutta ymmärtäkää nyt helvetissä, että siinä on kiinnijäämisen riski. Ja turha on itkeä, että katottiinko ikkunasta vai mitä tehtiin. Edelleen ihan sama kun alkas huutaa poliisille joka pitää tutkaa pusikossa piilossa tai että valvontakamera onkin laitettu sellaiselle paikalle, ettei sitä kilsan päästä näe.
 
Back
Ylös Bottom