Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvä että nousee. Säästäpähän enemmän ku jättää maksamatta
Maksoin monta vuotta, mutta ko rahalle ei saa paskaakaan vastinetta, niin lutkuttakoon ylessä pallejaan, minä en sinne rahojani enää kanna.
Televisionlupa voisi hyvin olla veroluonteinen asia tai mennä valtiovallalta suoraan Ylelle. Kyllähän tuokin jotain maksaa, että lähetetään laskuja ja pidetään tarkastajia palkkalistoilla.
Mutta sittenhän veronmaksajilla olisi oikeis pyytää vastinetta veroilleen...
Pyytää kyllä voi. Kuten nytkin on oikeus pyytää yhdenmukaisia terveyspalveluja asuinpaikasta riippumatta. Se että jokin valtion toiminta rahoitetaan verorahoista ei takaa, että sillä saisi vastinetta rahoilleen.
Mutta silti erittäin hyvä ajatus tosiaan.
Rajoitettaisiinko verovaroista annettu tuki sitten minimiin, eli siihen että YLE kykenee laissa määrättyjä palveluita tarjoamaan (olikohan viranomaistiedotuksiin tarvittavan verkon ylläpito tms.) eikä enää kaadeta rahaa YLE:n ohjelmatuotantoon? Tuo olisi vähintäänkin kohtuullista ja toki tuohon tarkoitukseen itsekin voisin verokakustani osuuden antaa. En ohjelmatuotantoon.
Mua jurppii se että tämä "yleishyödyllinen" mätäpais.. anteeksi yhteiskunnan puolueettoman tiedotuksen tukipilari pitää yllä VIITTÄ tv- ja KOLMEATOISTA radiokanavaa ja perustelee joka vuosi lupamaksujen nousua kustannusten kasvulla. Se byrokratiamammutti pitäisi päästää välittömästi haudan lepoon, niskalaukaus ja multaa päälle.
Verovaroista voisi kustantaa yhden tv- ja yhden radiokanavan toimimaan oikeasti puolueettomana tiedon lähteenä.
Samaa mieltä itsekin olen. Ykkönen ja kakkonen voidaan pitää peruskanavina joihin valtion varoista varmistettaisiin että tuo uutishomma yms toimii, muut ohjelmat sitten esim. mainostulojen kautta tai jollakin muulla järkevällä toiminnalla. Radiossa samoin pari peruskanavaa ja loput 90% mielestä turhat kanavat kaupallisiksi ja ne jää henkiin joilla edellytyksiä on. Mitä pidemmälle tätä seuraa, sitä enemmän tekee mieli jättää nuo maksut maksamatta.
Ymmärrän kyllä sellaiset ihmiset jotka sanovat että tv:stä tulee pelkkää paskaa ja ovat luopuneet tv:stä. Sitä en sitten ymmärrä jos tv:ä kuitenkin katsellaan, mutta ei siitä makseta. Se menee silloin mun oikeustajun mukaan varastamiseksi.
...jos joskus jotain katson niin kyllä ylen dokumentit ja ajankohtaisohjelmat ovat omassa luokassaan.