Televisiolupamaksu?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MuayThai
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lisäkortti 1€. :)

Canal+ ei taida veloittaa lisäkortista mitään? No kuitenkin jos joku nimellinen maksu, kortithan voi sitoa toisiinsa kiinni, tuo tekniikka antaa mahdollisuuden lähes kaikenlaiseen salaukseen sekä sen kiertämiseen :D
 
En maksa.. nykyään sielt tulee tv-pelejä ja muuta paskaa ympäri vuorokauden.. pitäköön tunkkinsa perkele!!
 
just tänään soi ovikello. oli sit sellane bäd fiilinki et enpäs mee avaan tai lähellekää ovee. No kohta sitte tipahtiki lappu postiluukusta että "Televisiomaksutarkastus, hyvää iltaa!
Kävin ovellanne...."
Kerrankin näin päin etten avannu tarkastajalle. Aikaisempi erehdys menee kyllä kämppiksen piikkiin :D
 
Lopetan maksamisen heti kun kanavat ei näy ilman digipoksia, jos joku tulee tarkastamaan niin on vain toimimaton telkkari ja dvd-soitin, digipoksi piilossa lattialankkujen alla :lol2:

ITse kannattaisin tuota ylen kanavanipun salaamista, ne ketkä sitä katsovat, maksavat lupamaksun ja saavat kortin. Itselle riittäisi kyllä nuo ilmaisetkin kanavat.
 
Maksan,Yle on paras tietokanava tv+radio.Samoin urheiluohjelmien toteutus ylivoimainen kaupallisiin kanaviin verrattuna.
Tänä vuonna hienot suoritukset talviolympialaisissa MM-fudis sekä yleisurheilun EM-skabat,niin ja lätkän MM-kisat kanssa.

Uutiset ja urheilu jo kattavat koko lupamaksun,muu sitten ylimmääräistä hyvää.
 
Ei kait joku oikeasti maksa Tv lupamaksuja?Voisiko yhtään turhempaa maksua olla.Itse maksan 29 euroa/kk canalin kanavista,mutta en kyllä siihen päälle rupea mitään helkutin lupamaksua makselemaan:D
 
Enemmänhän toi Canal maksaa, mutta sieltä saa sentään rahoilleen vastinetta, muuta kuin kerran vuodessa lätkän mm-kisat...
 
Jahhas.. Eilen sitten kävi lupatarkastaja meidän ovella. :jahas: Ja mä avasin oven. :wall: :wall: :wall: Odotin, että veli tulee käymään ja sillä on tapana rimputtaa ovikelloa niin pitkään, kunnes joku tulee avaamaan. Noh, tarkastaja tekikin mun tuurilla samoin ja mä tietysti menin avaamaan oven ilman, että katsoin kuka siellä on. :wall: :wall: :wall: Väitin, ettei meillä ole telkkaria (kolmehan noita on.. :rolleyes: ) ja tarkastaja yritti väkisin sisälle, mut sanoin, että olen yksin kotona, enkä uskalla päästää vieraita miehiä kotiini. :rolleyes: "Noh, koska sinä näytät pelkäävään tai jännittävän näin paljon, niin minä nyt jätän nämä paperit sinulle. Sovitaan, että sitten, kun ostat telkkarin, niin laitat nämä paperit sitten postiin."

Nyt me sit varmaan ollaan jossain vitun tehosyynäyksessä ja tulevat parin viikon sisällä uudestaan.:wall: Miten toi homma nyt menee, jos tulevat joku päivä kotietsintäluvan kanssa, niin viekö ne meidän telkkarit ja antaa parin vuoden lupamaksut maksettavaksi vai miten?
Aion harkita maksavani sen lupamaksun.. :jahas:
 
Miten toi homma nyt menee, jos tulevat joku päivä kotietsintäluvan kanssa, niin viekö ne meidän telkkarit ja antaa parin vuoden lupamaksut maksettavaksi vai miten?

Hehee...:hyper: Ei ne minkään kotietsintäluvan kanssa sinne ole tulossa, tuskin tollasesta kuitenkaa on odotettavissa mitään kiinteetä linnatuomiota. Voit olla rauhassa.;)
 
Juu, ja valtio ei enää sitäpaitti peri noita televisioaparaatteja ittelleen.

Ai ei.. Vittu kun mulle sitten taas valehtelivat.. Vitut mä mitään lupia sit maksa. Kunhan digiaikaan siirrytään, niin saavat keksiä sen systeemin, että ylen kanavia katsovat saavat maksua vastaan digiboxiinsa kortin, millä ylen kanavat näkyy.
 
Ai ei.. Vittu kun mulle sitten taas valehtelivat.. Vitut mä mitään lupia sit maksa. Kunhan digiaikaan siirrytään, niin saavat keksiä sen systeemin, että ylen kanavia katsovat saavat maksua vastaan digiboxiinsa kortin, millä ylen kanavat näkyy.

Tämmöttistä löytyy www.tv-maksu.fi. Jossain vaiheessa tuolla luki ERIKSEEN, että sitä laitetta ei menetä. Nyt se on sieltä poistettu jostain syystä... :D

tv-maksu.fi sanoi:
5. Tarkastus

5.1. Q: Mitä seuraa, jos televisioilmoituksen jättää tekemättä?
A: Tuolloin joutuu maksamaan tarkastusmaksun 100 euroa sekä televisiomaksun takautuvasti kaksinkertaisena siltä ajalta, jona televisiota on käytetty ilman ilmoitusta, kuitenkin vähintään 60 euroa. Takautuvaa kaksinkertaista maksua voidaan periä enintään yhden vuoden ajalta.

5.2. Q: Onko televisiomaksutarkastajalla oikeus tulla kotiini?
A: Ei. Vain poliisi voi tietyin edellytyksin (kotietsintälupa) tulla jonkun kotiin.
 
Joku täällä puhui tuosta virittimen irti repimisestä töllöstä. Itsekin olen asiaa suunnitellut, kun tv-monitori on olemassa vain keskisuuren DVD-kokoelmani säännöllistä käyttöä varten. Mitään kanavia ei ole viritetty ja antennijohto lepäilee jossain epämääräisessä laatikossa missä lie. Ei silti oikein kiinnostaisi alkaa kytkentäkaavion kanssa alkaa viritintä irti repiä ellei aivan välttämätöntä, koska se tuhoaisi laitteen jälleenmyyntiarvon. Riittääköhän tv-tarkastajalle, että väitän sen olevan irti, esittelen kuinka kanavia ei ole viritetty se on ja osoitan ettei mitään johtojakaan ei ole vedetty seinään? Vai meneeköhän se sellaiseksi erään Monty Python - sketsin "This is a dead parrot - no, it's just sleeping" - tyyliseksi väittelyksi...

Ärsyttävän hankalaksi on asiat tehty. Pitänee vaan alkaa jo piakkoin hankkia sitä monitoria ja valkokangasta. Saapahan sitten toimitettua sen ylisuuren purkin jonnekin jumalan selän taa, eikä tarvitse enää päätänsä joillakin luvilla vaivata.
 
En maksa, ei ole televisiota. En kyllä maksanut silloinkaan kun oli televisio. Kiinnostavat leffat löydän netistä, uutiset reaaliajassa(lähes) samoin. Katsomiselta vapautuneen ajan olen yrittänyt käyttää hyödyllisemmin, kuten lukemalla kirjoja ja harrastamalla. 2-3v aikaa siitä ku myin television eikä ole ikävä.
 
Joku täällä puhui tuosta virittimen irti repimisestä töllöstä. Itsekin olen asiaa suunnitellut, kun tv-monitori on olemassa vain keskisuuren DVD-kokoelmani säännöllistä käyttöä varten. Mitään kanavia ei ole viritetty ja antennijohto lepäilee jossain epämääräisessä laatikossa missä lie. Ei silti oikein kiinnostaisi alkaa kytkentäkaavion kanssa alkaa viritintä irti repiä ellei aivan välttämätöntä, koska se tuhoaisi laitteen jälleenmyyntiarvon. Riittääköhän tv-tarkastajalle, että väitän sen olevan irti, esittelen kuinka kanavia ei ole viritetty se on ja osoitan ettei mitään johtojakaan ei ole vedetty seinään? Vai meneeköhän se sellaiseksi erään Monty Python - sketsin "This is a dead parrot - no, it's just sleeping" - tyyliseksi väittelyksi...

Ärsyttävän hankalaksi on asiat tehty. Pitänee vaan alkaa jo piakkoin hankkia sitä monitoria ja valkokangasta. Saapahan sitten toimitettua sen ylisuuren purkin jonnekin jumalan selän taa, eikä tarvitse enää päätänsä joillakin luvilla vaivata.

Ei sitä viritintä itse edes hyödytä irrottaa. Tai vaikka irrottaisit itse, pitäisi sun hakea jostain tv-huollosta todistus että kyseisessä tv:ssä ei todellakaan ole viritintä.
 
Ei sitä viritintä itse edes hyödytä irrottaa. Tai vaikka irrottaisit itse, pitäisi sun hakea jostain tv-huollosta todistus että kyseisessä tv:ssä ei todellakaan ole viritintä.

Ja ilman tätä todistusta ei auta mitkään selitykset ja lupalappu sakkoineen ilmestyy kouraan, mikäli tarkastaja laitteen huoneistossa näkee?
 
Back
Ylös Bottom