Teidän sheiverinne?

ZweCCo sanoi:
Arkena tulee tällä ajeltua mutta sitten jos johonkin juhliin esimerkiks on menossa niin tulee höyläiltyä mak kolmosella kun saa aavistuksen verran paremman jäljen ehkä (vaikka ero kylläkin on oikeestaan olematon). Ja sitten arkenakin tulee ajeltua sillä mak kolmosella mutta ei kyllä naamasta.
IMO koneella ja höylällä ero on kuin yöllä ja päivällä. Koneella jää aina vähän sänkeä, höylällä on vielä vuorokauden kuluttua kuin vauvan peppu, jos osaat höylätä oikein. Ja oikeaoppinen höyläyshän tapahtuu ensin myötäkarvaan, sen jälkeen uudet vaahdot ja ajetaan vastakarvaan. Vastakarvaan ajelusta huolimatta ei tule yhtäkään näppyä, kun sänki on jo ennen sitä todella lyhyttä. Jos ette ole kokeilleet, niin kokeilkaa.

Itse käytän useimmiten konetta. Höylää käytän ainoastaan suihkussa jos suihkuttelu osuu sopivasti siihen kohtaa, että jaksaa parran ajaa. Suihku pehmittää tarpeeksi tota karvaa. Mulla on luonnostaan niin karkea parta, että ilman suihkua kun vetelen, niin vesi tulee silmistä ja vaahto suusta. Sattuu siis saatanasti. Nopea ihon kastelu ei auta mitään. Koneella ei ole tota ongelmaa, siksi suosin sitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Powerhousu sanoi:
Koneella jää aina vähän sänkeä, höylällä on vielä vuorokauden kuluttua kuin vauvan peppu, jos osaat höylätä oikein.

Mulla on luonnostaan niin karkea parta...

No itse tulee jyystettyä sillä koneella aina niin kauan että tulee semmonen rankka kuorintakin ihoon samalla. :D Ei jää yhtään sänkeä ja on kyllä ihokin ihan tuoreen näkönen kun se kuivanut/kuollut/huono iho höylääntyy sinne partakoneeseen. Sitten kun vielä heittää kosteusvoiteet pintaan niin rauhottaa ihoa ja pitää mukavan tuntusena. Sulla tuo karkea parta varmasti vaikuttaa siihen että koneella ei siistiä jälkeä saa. Mulla on semmosta onnetonta haituvaa vaan vielä tuo parta mitä tulee että sen saa koneella aika tehokkaasti pois. Tuo sun kertoma höyläystapa kyllä on tosi tehokas ja itsekin suosin sitä. Selvä erohan siinä on partakoneeseen verrattuna kun tunnustelee kädellä sitä pintaa mutta näkyvää eroa mulla ei ole.

ei koneella saa niin sileää jälkeä kuin höylällä, testattu todella monesti. höylällä ajettu päälaki on kuin vauvan peppu muutaman tunnin ajan ja kaiken lisäksi höylä on nopea. leuan ajelussa höylä on kans hyvä, ei tuu näppyjä niin helposti ku koneella ajaessa tai sitten mulla on huono kone.

Kone on ihan jees, mutta sänki siinä on jo tunnin päästä :D Höylällä se pitää ottaa, jos haluaa tarkempaa jälkeä.
Pitää kokeilla tuota Powerhousu:n "ensiksi myötä, sitten vasta vastakarvaan" tyyliä joskus!

Koneet on persiistä, höylällä kun ajelee niin hyvä tulee. Mach 3 on käytössä enkä näe mitään tarvetta vaihtaa

Häylälä ajaa äkkiä pään, kun siihen oppii. Mutta ei ole keksitty vbielä hyvää partakonetta. Yhtään en ole läytänyt jolla ei jä'isi sänkeä. Sekä myötä, että vastapäivään.

Powerhousu sanoi:
Mulla on luonnostaan niin karkea parta, että ilman suihkua kun vetelen, niin vesi tulee silmistä ja vaahto suusta.
Jos ei ole suihkuun menossa, mutta haluaa ajaa höylällä, niin vinkinpoikanen: kastele käsipyyhe KUUMALLA vedellä (niin kuumaa ku tulee), purista enimmät pois ja laita naamalle/kaulalle, pidä pari minuuttia. Toista tarvittaessa. Aja normaalisti. Kosteuta. Hae pipari pois kuleksimasta.

Itellä Mach3 Turbo ja Braun Cruser3. Gillette on parempi; tarkempi jne., pidempikestoinen ajotulos. Brauni tasaa parran, viimeistelee ja on hyvä jos on pieni sänki ja kiire tai jos haluaapi ajella partaa samalla ku tekee jotain muuta.

print_cruzer3.jpg

neutraali sanoi:
leuan ajelussa höylä on kans hyvä, ei tuu näppyjä niin helposti ku koneella ajaessa tai sitten mulla on huono kone.
Tai tylsät terät jos on vanhempi kone. Tossa mun koneessa oli suositeltu vaihtamaan teräosa puolentoista vuoden välein. (Riippuu toki käytön tiheydestä)

VelttoV sanoi:
Mutta ei ole keksitty vbielä hyvää partakonetta. Yhtään en ole läytänyt jolla ei jä'isi sänkeä.
Taitaa vaatia tietyn tyyppisen parran, että nuo koneet olis hyviä. Höylä sopii karvoihin katsomatta.

B.O.S.S. sanoi:
Jos ei ole suihkuun menossa, mutta haluaa ajaa höylällä, niin vinkinpoikanen: kastele käsipyyhe KUUMALLA vedellä (niin kuumaa ku tulee), purista enimmät pois ja laita naamalle/kaulalle, pidä pari minuuttia.
Ah. Loistovinkki. Olen kyllä joskus kuullut, mutta en oo muistanut yhtään. Kiitos tästä. Kokeilen varmasti joskus. :thumbs:

Pitää itsekin kokeilla jotain vippaskonsteja..iho ärtyy helposti höylällä vedellessä, jopa vertakin valuu pitkin kaulaa (ei mistään viilloista)...

Euroshopperin 1-teräiset on ollu parhaita, varsinkin kun niitä on pari kertaa käyttänyt. Hienot 3-terät raasta ihan liikaa..
Muutenkin ei haittais jos tuo parran kasvu hidastuisi..Se on myös perseestä, että eri kohdissa pärstää kasvaa eri suuntiin tuo karva..

ite vetelen aina saunassa mach 3:lla (siis partaa). siten en tarvii mitään vaahtoja
tai muita kikkailuja. jälkikin on hyvä kun ihohuokoset aukeavat lämpöisessä ja
on kivuttomampi höyläillä.

Itellä Dailyn kopio tollasesta mach3:sesta. Ihan hyvin toimii mun naamaan ja vaihtoterät on halvempia. Ensi kerralla ostan kyllä ton mach3:sen kun sitä niin paljon on kehuttu. On mulla myös tollane Phillipsin philishave cool skin -> http://www.philishave.com/coolskin/ mutta kyllä höylä on vaan niin paljon parempi.

Tollanen Philishave Cool Skin löytyy täältäkin ja sillä on pärjätty oikein vallan mainiosti. Olen ollut kyllä kapistukseen oikeen tyytyväinen. Täytyy tietysti todeta, että mulla on aika helppoa tämä ajeleminen kun karva naamassa ei ole kovin paksua eikä iho kovinkaan herkkä. Eli oikeestaan ihan sama millä sitä hinkkaa niin hyvää jälkeä tulee.
Tottakai jos haluaa hifistellä niin ainahan höylällä paremman tuloksen saa.
Yks syy miksi oon jättäny höyläämiset on se et naamasta löytyy muutamia luomia joita sai höylätessä varoa ja väistellä. nyt koneella voi ajaa ihan huolettomasti.

Wilkinsonilta tuli mielestäni ennen Gilletteä sellanen höylä,
jossa terät oli suojeltu.
Se pelas sikahyvin, oli halvempi kuin Gillette...ja nyt en ole nähnyt missään sitä vuosiin.
Siispä ajelen Mach3:lla.

Mutta kelatkaa, kerran opiskeluaikana noin 2-vitosena sällinä vedin epilaattorilla kintut paljaiksi, siis ihan nilkasta reiden yläosaan asti. Ja mullon kuitenkin aika karvaset jalat. Kone kuumeni niin että haisi välillä.
En käsitä mistä se ylivittumaisenkivun sietokyky tuli,
ei onnistuis enää.

Pään mä ajan philipsin hiustrimmerillä + Gilletellä aina kun jaksaa. Kassit Gilletellä aina.

User Name

Kuukauden - parin välein vedän hiustenleikkuukoneella partaa lyhyemmäksi, viiksiä vähän useammin etteivät tuppaa ruuan mukana suuhun :)
Poskista tulee myös siistittyä vähän useammin kun vaimoke marmattaa.
Taitaa olla pari vuotta kun viimeksi ajelin ihan siloiseksi, silloinen Mach3 on kyllä hyllyssä valmiina. Pirkat ja muut yksiteräiset p*skat ovat ihan kelvottomia.

Parran ajan tällä hetkellä ukin perulla vintagehöylällä + gilleten terillä + nivean vaahdolla.

Höylänä siis ao. tyylinen viritys käytössä.

37.jpg

Parran tasaus ja muotoilu hiustenleikkuukoneella + saksilla.

Ois muuten tosi siistiä vedellä naamaa tollasella - vähä tulis classikko olo. Oiskohan alettava ettimään tommosta jostain.

Niin, alkuperäseen, Mach3 & se vibra löytyy. Kumpikin hyviä, jäljestä en osaa sanoa, kumpikin tekee parasta jälkeä. Nuo mach3 terät kestaa aika pitkään hyvänä - pitäis useamminkin ostaa uusia. Lisäks löytyy tommonen Philips Cool Skin, mutta on jo useita vuosia vanha ja akku ei tahdo riittää mihinkään. Semmonen Braunin paras sähkökone olis varmaan paras kuiva-ajoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom