Teidän sheiverinne?

Ei kellään löytyisi tietoa mistähän noita Oldskool partaveitsiä voisi ostaa, ja eu tarvitse olla veitsi kullattu ja norsunluu kahvalla joika maksaa 200egee...tai no jos ei halvemmalla löydy hyvää niin sitten on eri asia.:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hain eilen kokeeksi tuon uuden Gilletten Fusion Powerin; kone ja 4 vaihtoterää oli luokkaa 35 yhteensä Eur eli todellista "elämä on" hinnoittelua. M3 Povah on mulla toistaiseksi toiminut kyllä hyvin, tosin 2 terää menee viikossa (pään ajelu kaljuksi 2 päivän välein) eli ihan saatanan kalliiksihan toi tulee. Tuosta Fusion Powerista toivon parannusta lähinnä lärvin ajeluun, etenkin yhden päivän parran ajaminen on kyllä niin saakelin veristä/ihoa ärsyttävää touhua kaikista voiteista ja muista myrkyistä huolimatta ettei mitään rajaa. Tosin parhailla mahdollisillakin sähkölaitteilla ärsytys on vielä suurempi. Tuota uutta 5 teräistä fusionia mainostetaan kovasti entistä ihoystävällisenä ja sitä se sais ollakkin (huomenna eka testi, voin raportoida tulokset) koska kukkaroystävällistä siitä ei kyllä saa tekemälläkään...

Lopettaakohan Gillette ikinä terien lisäämistä höyliinsä..? Nyt on jo 5 terää tossa uudessa fuusionissa. Vielä muutama terä lisää niin ei varmaan saa tuota vekotinta mahtumaan nenän ja huulen väliin. Sitten onkin kaikilla tuon laitteen omistajilla pakon sanelemana viikset... :D

Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: tällä hetkellä naama ajataan Philipsin koneella ja sitten trimmerilla muotoillaan naamaan jäänet karvat halutulla tavalla. Gilleten höyliä löytyy kans ties mitä mallia mut ne terät on niin perkeleen kalliita.

Tälläinen gilleten safety razor löytyy tietenkin
gill13.jpg

Jotain kuusi vuotta sitten törmäsin tollaiseen niin oli ihan pakko ostaa.

Tän ketjun innoittamana täytyy varmaan ostaa partaveitsi ja pelit sun pensselit täältä tai sitten täältä. Löytyy kaikki partaveitsestä, sudista, hiamisesta eli nahkaisesta hiomanhihnasta ja parrasajosaippuasta lähtien. Parranajosaippuaa sen pitää olla eikä mitään suihkepullosta tulevaa vaahtoa. Ja mikä parasta, näädänkarvainen partasuti. Tai jos oikein laadukkaan haluaisi, pitäisi harjaksien olla mäyränkarvaa :D

Hyvää settiä tuolla :D

430.jpg

Tämä suti on näädänkarvaa, joka on partasutien "aatelia " !

Tää setti ei ole enää kaukana tosta norsunluukahvaisesta 200 eskon setistä.

* Käsinhiottu SOLINGEN nippes partaveitsi
* Lehmännahkainen teroitusvyö partaveitselle
* Näädänkarvainen partasuti
* Alunapuikko

Kyllä mä hommaan semmoisen parturointisetin, sillä saa semmoista sopivaa homosänkeä ajettua tosta vain, vetää sitten höylällä jos posliiniksi äityy.

Mikä on alunapuikko? :D
Alunapuikolla voidaan sulkea pienet haavat, sillä se tyrehdyttää verenvuodon ja supistaa haavautunutta kudosta. Vaikuttavana ainesosana on kaluimalumiinisulfaatti, jolla on lievä syövyttävä vaikutus.

Minussakin elää pieni elitisti. Hankin nimittäin viimeinkin partaveitsen, partasaippuaa, lehmännahkaisen teroitusvyön ja näädänkarvasudin juurikin tuolta Top Kosmetiikasta. Oikeastaan enää puuttuu kotelo tuolle veitselle. Seuraavaksi opettelen polttamaan kuubalaisia sikareita :D

En ole ehtinyt vielä tekstaamaan veistä, mutta suti ainakin on hyvä. Yllättävän pehmeä, eikä ärsytä ihoa. Ajokokemuksia myöhemmin.

Mä oon tyytyny lidlin vehkeisiin. 20 terää + kahva 4-5e. Kerran ajelen parran ja pään per terä. Kakski kertaa menee, muttei enempää. Mulla on kaula ERITTÄIN herkkä vetämään punasta paskaa tohon ja sitä saa olla koko ajan rasvailemassa ettei tota efektiä tapahtuis. Onko tohon jollain fiksua vinkkiä?

Pitänee kanssa etsiä joku hyvä rajaustyökalu kun tykkää pitää tollasta pientä muotoa tossa jäljellä jäävässä naamakarvassa.

ps. tiedän kyllä, että mach3 (ja pirkan kolmiterä) on parempa vehkeitä kun noi lidlin, mutta kustannussyistä en niitä käytä. Karvat tulee höyläiltyä max. 3 päivän välein, yleensä päivittäin.

Tän ketjun innoittamana täytyy varmaan ostaa partaveitsi ja pelit sun pensselit täältä tai sitten täältä.
Joskus pari vuotta sitten kun noita kyselin Oulusta muutamastakin paikasta, sanottiin, ettei moisia myydä uutena Suomessa ollenkaan, jotta partaveitsiä saisi vain käytettynä veitsimessuilta. Kehitys kehittyy näinä nettikauppojen kulta-aikoina.

Tällä hetkellä trimmaan naamaani gilleten vibralla varustetulla Mach 3:ella, odottaen kaiholla Gillette Fusionin tuomaa parranajon vallankumousta. Tollanen sininen kromatulla muovivarrella varustettu fusioni ois kyl aika näppärä.

Kassit MACH3:lla, kalju sitten Philipsin trimmerillä niin lyhyeksi kuin saa, alle millin taitaa mennä.

Tällä hetkellä trimmaan naamaani gilleten vibralla varustetulla Mach 3:ella, odottaen kaiholla Gillette Fusionin tuomaa parranajon vallankumousta. Tollanen sininen kromatulla muovivarrella varustettu fusioni ois kyl aika näppärä.
Ajelimpa tänään kokeeksi "vertailutestin" Mach3 Powerin ja Fusion Powerin välillä, oli tylsää ja halusin tietää onko tuo uusi ja entistä kalliimpi malli parempi. Machiin uusi terä ja Fusion esiin paketista. Vaahdot naamaan ja päähän puoli päätä/naamaa Mach3:lla ja toinen puoli Fusionilla. Lopputulos: kyllä toi Fusionin mainoshype ainakin minun kohdallani piti paikkansa. Fusion ärsyttää ihoa jonkinverran vähemmän ja normaalin 50 pikkuhaavan sijaan Fusionilla selvisi paljon vähemmällä verenvuodolla. Huono puoli Fusionissa on se, että tiheämmän terävälin takia sitä saa huuhdella enemmän ja ajelu on siksi pikkasen hitaampaa. Mutta koska pärstä/pää vaatii helvetin paljon ajelua spurgulookin välttämiseksi ja lisäksi tapaa ärtyä ajelusta vaihtuu ainakin mulla kalusto tuohon Fusioniin korkeammasta hinnasta huolimatta; mukavuudenhaluinen vässykkä kun olen.

Itselläni ollut n. kuukauden käytössä tuo Gillette Fusion perusmalli ja tyytyväinen olen ollut. Useammin sitä pitää kyllä huuhtaista, edelliseen Mach 3 Poweriin verrattuna, tihemmistä teristä johtuen. Fusion Power -malli on toistaiseksi vielä kokeilematta.

// ShoGun

Itse ostin tänään tonnikalan ja rahkan lisäksi Gillette fusionin ja ainakin ensimmäinen ajo tuntui todella mukavalta verrattuna Mach 3 Poweriin.

Terä liikkui tavallista luikkaammin ja parin päivän sänki lähti kertavedolla.

Mä olin jo Fusion hyllyllä, mutten sitten osannu päättää Powerin ja tavallisen välillä. Teriä ei ollu kuin yhden mallisia myytävänä, ne oli Poweriin, mutta hintalaput oli myös pelkälle Fusionille. Mitä eroa niissä terissä sitten on, paitsi hinta? Oliskohan hinnat ollu 12,90 ja 14,90. Kuitenkin siinä luki, että sopii kaikkiin Fusion varsiin, muistaakseni.

Fusion Powerissa ei vissiin tullut ollenkaan teriä mukana paitsi se yks mikä on kiinni, joten jää "paljon" kalliimmaksi. Tavallinen on hienomman näkönenkin. Toisaalta taas se vibra olis kiva testata.

Tilasin partaveitsen, täytyy myöntää että ekaa kertaa ajaessa jännitti hitusen enkä ihan koko kasvoja uskaltanut vielä ajaa. Loput mach3:lla. Tuossa on kaikesta säätämisestä huolimatta oma viehätyksensä - levitellä mäyränkarvaisella sudilla saippua kasvoille ja pikkutarkasti sheivata überterävällä veitsellä x). Ei ehkä aamukiireessä se paras vaihtoehto mutta muuten aika hauska rituaali jolla saa kyllä hyvää ajojälkeä.. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom