Teidän omaisuutenne?

Miksi sitä yleensäkään kaikkien tavoite pitää olla asua okt:ssä? Itsellä tuo okt houkuttelee oikeastaan vain sentakia, että siellä voi pitää elämää käytännössä miten lystää. Mutta miten pitkään tuokaan sitten olisi niin kovin kivaa ja kannattaako siitä maksaa kymmeniä tuhansia?

Mulla kun on se tilanne, että nykyseen kerrostalo-osakkeeseen mahtuu meidän perhe hienosti, eli toisaalta omakotitalon hankkiminen olisi silkkaa rahan tuhlaamista. Ehkä tuo ajankohtaista on jossain vaiheessa, jos taloudellinen tilanne on senverran hyvä, ettei tuo toisi mukanaan merkittävää riskiä. Ja todellakaan se ei tule olemaan sitten lähellä keskustaa, jos keskustassa haluaa asua, niin sitten kannattaa ostaa se kerrotalokämppä ihan sieltä ydinkeskustasta. ;)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kai nyt kukaan maksa korkoja 15k€/v? Samalla rahalla kun lyhentää, niin asumiseen menee yli 3000€/kk. Jos haluaa neliöitä ja tonttia, niin ei ole oikein vaihtoehtoa OKT/paritalo/rivarille. Siitä nyt on vaan pakko maksaa hunajaa, koska hajonta ei ole hinnoissa ollenkaan samalla tasolla kuin esimerkiksi autoissa.

Mitä väliä sillä on, vaikka pihassa olisi 20v vanha auto jos se toimii? Pitäisikö kaikki 80-luvun talot purkaa ja rakentaa uusi tilalle?

ai hajonta ei ole samalla tasolla kuin autoissa?

no pk-seudusta en tiedä mutta ainakin keski-suomessa saattaa hinnat vaihdella yli 50% samankuntoisesta omakotitalosta bout samankokosella tontilla kun pistää ympyrän säteeksi vaikka 50km...


..ja itse asiassa arvasin että on niin kauheasti muutosvastarintaa liikkeellä ettei asiasta voi edes oikeesti keskustella. mun pointtina oli se, että onko se nyt ihan pakko pistää vitusti rahaa asuntoon ihan vaan että saa omakotitalon unelmatontilta jos se johtaa siihen että pitää kaivaa romuttamolta joku vanha taunus autoks.

ja itse asiassa taloilla taitaa olla elinikä yli 50v, autojen elinikä taitaa olla aika paljon lyhyempi.....

joo ja ei tuottavaa rakennusta voi vertailla normi okt:hen... harva saa pelkästä asumisesta rahaa :)
 
Asunnon vuokraajalla ei ole pääomaa kiinni asunnossa ja voi sijoittaa varansa esim. osakkeisiin, jotka tuottavat lisää pääomaa.
Osakkeet eivät ole varmaa tuottoa, mutta velattoman kämpän säästö verrattuna vuokraan on sitä.

Miksi sitä yleensäkään kaikkien tavoite pitää olla asua okt:ssä? Itsellä tuo okt houkuttelee oikeastaan vain sentakia, että siellä voi pitää elämää käytännössä miten lystää. Mutta miten pitkään tuokaan sitten olisi niin kovin kivaa ja kannattaako siitä maksaa kymmeniä tuhansia?
Huonot puolet on sitten se, että kauppaan ei pääse kuin autolla ja kohta perhe ei edes pärjää ilman kahta menopeliä.

Hyvä vaihtoehto olisi jokin tuulettumispaikka, missä ei tarvitsisi jokapäivä olla.

..ja itse asiassa arvasin että on niin kauheasti muutosvastarintaa liikkeellä ettei asiasta voi edes oikeesti keskustella. mun pointtina oli se, että onko se nyt ihan pakko pistää vitusti rahaa asuntoon ihan vaan että saa omakotitalon unelmatontilta jos se johtaa siihen että pitää kaivaa romuttamolta joku vanha taunus autoks.
Vaikka ajaisi vanhalla autolla, niin sen kulut voi olla kuukaudessa enemmän kuin vastikkeet + vesi + sähkölasku. Jokatapauksessa se on helvetin kallista. Jos siihen päälle pitäisi vielä laittaa uuden auton täyskasko ja arvonalennukset, niin tuolla rahalla tekee jo melkoiset kesäloma, yms reissut.
 
Mä en oikein ymmärrä tuota autoasiaa. Miksi pitää olla niin hieno auto? Siis jos itse pärjää sillä? Aika hölmöltä jopa vaikuttaa, jos ostaa yksityisesti sen lainarahoilla. Eri asia on, jos se auton kunto rajoittaa kulkemista. Mutta 5-10 tonnilla saa jo auton, jonka vuotuinen arvonlasku ei ole raju ja on varmatoiminen. Tämä ei ole neuvo, vaan voi sitä ymmärtää, ettei kaikille se auto ole muu kuin liikkumisväline.
 
Mä en oikein ymmärrä tuota autoasiaa. Miksi pitää olla niin hieno auto? Siis jos itse pärjää sillä? Aika hölmöltä jopa vaikuttaa, jos ostaa yksityisesti sen lainarahoilla. Eri asia on, jos se auton kunto rajoittaa kulkemista. Mutta 5-10 tonnilla saa jo auton, jonka vuotuinen arvonlasku ei ole raju ja on varmatoiminen. Tämä ei ole neuvo, vaan voi sitä ymmärtää, ettei kaikille se auto ole muu kuin liikkumisväline.

Alunperin kyse oli kai siitä että miltä se näyttää ja mitä se kertoo talon omistajasta jos on 300 neliön vasta rakennettu talo ja pihassa seisoo kadetti. Se kertoo että on aika typerästi lainasysteemit järkeilty. Eli onko järkeä ottaa 300k talolainaa ja sitten älähtää kun pitäisi autoon käyttää 5k.
 
Alunperin kyse oli kai siitä että miltä se näyttää ja mitä se kertoo talon omistajasta jos on 300 neliön vasta rakennettu talo ja pihassa seisoo kadetti. Se kertoo että on aika typerästi lainasysteemit järkeilty. Eli onko järkeä ottaa 300k talolainaa ja sitten älähtää kun pitäisi autoon käyttää 5k.
On. Todennäköisesti se 300k asunto säilyttää ihan kivasti sitä arvoaan(ja todnäk se nousee), ellei sitä ole rakennettu Touko-Poukon killisilmillä sihdaten aivan päin vittua keskelle radioaktiivista kaatista. Autolla taas arvo laskee, eikä niille hintaville autoillekaan niitä ostajia joka kulmasta löydy jos jostainökykiesistä haluaa eroon.

5k saa jo ihan kelpo käyttöauton.
 
Alunperin kyse oli kai siitä että miltä se näyttää ja mitä se kertoo talon omistajasta jos on 300 neliön vasta rakennettu talo ja pihassa seisoo kadetti. Se kertoo että on aika typerästi lainasysteemit järkeilty. Eli onko järkeä ottaa 300k talolainaa ja sitten älähtää kun pitäisi autoon käyttää 5k.
No eihän autoa ja taloa voi sijoituksina verrata, koska edellämainittu ei sijoitus missään nimessä ole vaan puhdas rahareikä. Mä sanoisin että kukin tavallaan, sijoitusmielessä 300 KEur kämppä ja 300 Eur auto on varmasti järkevintä.

Tutkailimpa tuossa kuitenkin yksi päivä ajotietokonetta ja havaitsin istuneeni menneen vuoden aikana yli 350 h autossa vaikken edes hirveästi ajele; omalla kohdalla tuo ainakin kertoo ettei tuo reilu 50 KEur auto ihan tyhjän panttina ole ja siihen menevillä euroilla käyttää tuon 350 h / vuosi monin tavoin mukavammin kuin esim. 5 KEur autossa. Mä laitan mielelläni rahojani erilaisiin mukavuutta lisääviin juttuihin ja autossa tulee kuitenkin istuttua niin paljon että koen varsin fiksuksi panostaa siihen. Like said, kukin tapansa ja kukkaronsa mukaan, eipä ole toisten tapa käyttää rahansa millään muotoa multa pois.
 
Hauska lukea eri näkökantoja asiaan, joita tulee itsekin pähkäiltyä ja kirottua alvariinsa. Tasapainoilu omistusasumisen, vuokra-asumisen, asuinpaikan, auton, kesäpaikan ja matkustamisen välillä on perusjampalle harvinaisen hankala yhtälö ratkaistavaksi ilman kestovitutusta jostain yksittäisestä seikasta.

Vähän omia painotuksia..,

Aika on rahaa ja vapaa-aika arkenakin mittaamattoman arvokasta. 20-30min. työmatka suuntaansa on kipuraja. Samasta syystä ripeä ja joustava liikkuminen joka tilanteessa arkena ja pyhänä on perusedellytys. Omakotitalo olisi sitä parasta asumista, mutta edelleen ajan arvostamisen takia se ei pk-seudulla onnistu, paitsi jos tyytyy johonkin 20 vuotta vanhaan alle 150 neliön "omakotitaloon" postimerkkitontilla. Omistusasuminen on asetettu meillä vuokraamisen edelle siitä kertyvän omaisuuden ja korkohyötyjen takia. Edellinen korostuu suunnitelmissa olevan sijoitusasunnon takia, joka tuntuu jo korkohyötyjen takia miltei pakkohankinnalta. Auto on oltava liikkumisen joustavuuden takia ja se on oltava turvallinen ja siisti, eli uusi.

Edellinen on nyt ratkaistu ostamalla kerrostalo-osake aivan juna-aseman ja motarin liittymän vierestä. Oma työmatka 20min, muijalla 10min. Jos julkiset vituttaa tai niistä myöhästyy, niin auto on aina valmiina. Seuraavien vuosien tähtäimessä järvenrantatontti tunnin ajomatkan päästä Espoosta (katsottu jo) ja siihen tulee nousemaan talviasuttava mökki sitä tahtia kuin perse kestää. Mökille olisi tku-tre akseliltakin kohtuullinen matka, jos joskus niin hyvin käy, että täältä valtion väkisin pönkittämästä persemetropolista pääsee joskus työn puolesta irti. Parhaassa tapauksessa loma-asunnosta käsin voi tehdä töitäkin jonkun verran.

Lyhyesti siis siedettävä arkiasunto työpaikan (-paikkojen) tuntumasta ja panostusta loma-asuntoon. Se on tämmöisen persaukisen palkkatyöläisen vaihtoehto. Tuon jos pystyisi toteuttamaan vielä tasapainoillen siten, että juhliminen ja matkustelu onnistuisi, niin ei tarvitisi pohtia elämän tarkoitusta, vaan keskittyä siihen elämiseen.

..
Sivutaan tuota autoasiaa vielä. Auto ei tosiaan ole mikään sijoitus. Se on auto, pelkkä kulu. Omalla kohdalla auto on oltava uusi, koska se on siistiä, hauskaa, turvallista ja huoletonta. En epäile, etteikö joku 5 vuotiaan koslan tekniikka periaattessa kestäisi, mutta auto on muutakin kuin tekniikka. Pelkästään sisustus kulahtaa autossa jo parissa vuodessa silmin nähden. Käytetyllä ajaessa pelkkä ajatus niistä tuhanista penkkiin puristetuista pieruista ja pershikimolekyyleistä on luotaantyöntävää. Tuulilasi on viimeistään 60 tkm kohdalla vaihtokunnossa ja maalipintakin täynnä valossa näkyviä hiusnaarmuja. 2-3 vuodessa tulee markkinoille paljon uutta kivaa, joiden rinnalla oma tuntuu vanhalle rutkulle. Isommassa kaavassa esim. tuo vanhojen paskojen saksasta raahaminen on kansainvälisesti niin helvetin noloa, että tullissa pitäisi lätkäistä häpäisyvero. Turkkilaiset nauraa meille.

Yhtä hyvin voisi ihmetellä, miksi joku laittaa yli 200e stereoihin ja sitten soittaa niistä 128kbs mp3:sia tai kuuntelee radiota. En kuitenkaan ihmettele, koska uudet kalliit stereot on siistit ja sopii varmaan sisustukseenkin paremmin kuin 90 luvun Schneiderit. Kaikkea ei tarvitse selittää järjellä, varsinkaan miesten autojaan :) Tuosta kämpän ja auton tasapainosta toki samaa mieltä. Jos Hervannassa kaupungin vuokrayksiössä asuva Kimmo-Petteri maksaa kuukausittain 40keuron ST220:tään sen verran ettei sukan varteen kerry mitään, niin vituiksi menee.
 
Tutkailimpa tuossa kuitenkin yksi päivä ajotietokonetta ja havaitsin istuneeni menneen vuoden aikana yli 350 h autossa vaikken edes hirveästi ajele; omalla kohdalla tuo ainakin kertoo ettei tuo reilu 50 KEur auto ihan tyhjän panttina ole ja siihen menevillä euroilla käyttää tuon 350 h / vuosi monin tavoin mukavammin kuin esim. 5 KEur autossa. Mä laitan mielelläni rahojani erilaisiin mukavuutta lisääviin juttuihin ja autossa tulee kuitenkin istuttua niin paljon että koen varsin fiksuksi panostaa siihen. Like said, kukin tapansa ja kukkaronsa mukaan, eipä ole toisten tapa käyttää rahansa millään muotoa multa pois.

rupeshan tänne tulemaan myös järkevää asiaa...


järestään kaikki tänne kirjottaneet tahtoo pihistellä autosta ja kuka oikeesti luulee että joku 300ke omakotitalo ois joku huippusijoitus?
voin heittää lonkalta tod näk pari kertaa tuottoisamman sijoituskohteen: säästötili....
 
Sivutaan tuota autoasiaa vielä. Auto ei tosiaan ole mikään sijoitus. Se on auto, pelkkä kulu. Omalla kohdalla auto on oltava uusi, koska se on siistiä, hauskaa, turvallista ja huoletonta. En epäile, etteikö joku 5 vuotiaan koslan tekniikka periaattessa kestäisi, mutta auto on muutakin kuin tekniikka.

eikös suomen autokanta ole keskimäärin noin 15v vanha?
 
eikös suomen autokanta ole keskimäärin noin 15v vanha?

Ei. Nopea googletus antoi muutamasta lähteestä autokannan keski-iäksi 10,5 vuotta. Ihan mielenkiintoista keskustelua mutta pitäiskö sille perustaa oma ketju?

Mun omaisuus
* kerrostalokaksio, josta paljon velkaa
* tavanomainen koti-irtaimisto (telkkari, tietokone, digiboksi, kodinkoneet, huonekalut)
* pari tonnia pankissa
* ~1500 eurolla sijoitusrahasto-osuuksia
 
Pelkästään sisustus kulahtaa autossa jo parissa vuodessa silmin nähden. Tuulilasi on viimeistään 60 tkm kohdalla vaihtokunnossa ja maalipintakin täynnä valossa näkyviä hiusnaarmuja. 2-3 vuodessa tulee markkinoille paljon uutta kivaa, joiden rinnalla oma tuntuu vanhalle rutkulle.
No ei kyllä kulahada.

Isommassa kaavassa esim. tuo vanhojen paskojen saksasta raahaminen on kansainvälisesti niin helvetin noloa, että tullissa pitäisi lätkäistä häpäisyvero. Turkkilaiset nauraa meille.

hah, tästä olen taas samaa mieltä:lol2:

Yhtä hyvin voisi ihmetellä, miksi joku laittaa yli 200e stereoihin ja sitten soittaa niistä 128kbs mp3:sia tai kuuntelee radiota. En kuitenkaan ihmettele, koska uudet kalliit stereot on siistit ja sopii varmaan sisustukseenkin paremmin kuin 90 luvun Schneiderit. Kaikkea ei tarvitse selittää järjellä..

no tollasen 200e sijoitus ei pahemmin tunnu jos vertaa 5k vs 40k autoa. mutta täysin totta.



Itellä

vm. 2002 auto
kodin irtaimistoa
2k tilillä rahaa

valmistuin juuri vasta koulusta tosin...toivottavasti joskus....
 
Ei voi vaurastua jos ei ota riskiä. Sitäpaitsi riskiä pitää hallita ja osakesalkkua hoitaa.

Miksi kaikkien pitäisi vaurastua? Onko se kivaa että on salkussa rahhoo niin perkeleesti (ja asuu samalla veneen alla)?
Ei mulla ole sentään 300ke talossa, mutta ei kauaskaan jäädä, autolla arvoa vajaa 10ke. Tää sopii mulle, oon häpi. Luotan siihen että tulevaisuudessakin palkka juoksee sen verran että lyhennysten jälkeen jää mäyrikseen eurot.

Noilla uusilla ok-alueilla muuten näkyy usein ns. raksa-autoja. Eli semmosia vanhoja paskoja joihin ilkeää hypätä rappaushaalarit päällä kyytiin kun tarvii kipaista rautakaupassa.
 
Sivutaan tuota autoasiaa vielä. Auto ei tosiaan ole mikään sijoitus. Se on auto, pelkkä kulu. Omalla kohdalla auto on oltava uusi, koska se on siistiä, hauskaa, turvallista ja huoletonta. En epäile, etteikö joku 5 vuotiaan koslan tekniikka periaattessa kestäisi, mutta auto on muutakin kuin tekniikka. Pelkästään sisustus kulahtaa autossa jo parissa vuodessa silmin nähden. Käytetyllä ajaessa pelkkä ajatus niistä tuhanista penkkiin puristetuista pieruista ja pershikimolekyyleistä on luotaantyöntävää. Tuulilasi on viimeistään 60 tkm kohdalla vaihtokunnossa ja maalipintakin täynnä valossa näkyviä hiusnaarmuja. 2-3 vuodessa tulee markkinoille paljon uutta kivaa, joiden rinnalla oma tuntuu vanhalle rutkulle. Isommassa kaavassa esim. tuo vanhojen paskojen saksasta raahaminen on kansainvälisesti niin helvetin noloa, että tullissa pitäisi lätkäistä häpäisyvero. Turkkilaiset nauraa meille.
.

:offtopic::offtopic::offtopic:
Ensinnäkin olenpa aika todella paljon eri mieltä tästä asiasta. Itseasiassa ysäribemareiden sisustus on 100kertaa ajattomampi ja parempikuntoinen kuin 2007 puntojen. Tuulilasin voi vaihtaa, maksaa noin 300 euroa laaki. Maalipintaa voi vahata, sitä voi muuten käsitellä, vaikka maalauttaa uudestaan, jos siltä tuntuu,

2-3 vuodessa toki tulee markkinoille kaikkea uutta, mikä sinänsä on hyvä. Onko kuitenkaan corolloissa mitään käänteentekeviä teknisiä ratkaisuja?;) Vanhojen paskojen raahaaminen on noloa, kuka sitä nyt mitään Corollaa, Puntoa, Golffia tai Fordia ostaa.

Sensijaan klassikkoautojen (mikä tahansa urheiluauto, isompikoneinen bmw, erityisesti m-mallit, amg-mersu, jenkit v8koneella, erityismainintana Corvetet, sekä vaikka Porschet) tuonti sensijaan on yleistä joka maassa, sellaisten autojen, jotka uutena syystä tai toisesta ovat kovin tyyriitä ja pienemmissä maissa perin harvinaisia. Tullissa myöskin lätkitään veroa ihan urakalla, kokemusta on, ja kansainvälisesti ÄÄRETTÖMÄN noloa, sori huuto, mutta tarkoitan mitä sanon, on älyttömäntasoisten linttojen suosio suomessa, Mallistoykkönen on joku tojotacorolla, se osoittaa ettei suuri osa ihmisistä ymmärrä eikä välitä autoista vittuakaan, pienimmällä koneella ja ilman mitään lisävarusteita. Onko se sitten parempi auto ku 2000-vuotinen BMW m5, c5-koppanen Corvette, BMW x5, m3, z3, z4, Mese slk, clk, ml, g, sl, s.. tai Camaro, Firebird, Mustang, Viper, Mazda rx7, Subaru Impreza wrx sti? Ootko ihan vakavissasi sitä mieltä että Fiat Puntot, Corollat, avensikset, nissanit, Korean autot tai ooppelit on parempia AUTOJA kuin vähän käytetymmät mutta uutena 5kertaa kalliimmat oikeat autot?

Siis ajo-ominaisuuksiltaan, moottoriltaan, varusteiltaan, onko Puntossa paremmat penkit kuin s-sarjan mersussa?

Tottakai auton pitää käyttöautona olla mahdollisimman uusi, ihan uuden osto on imo idiotismia, ekan parin vuoden arvonalenema on ihan älytön, mutta auto EI missään nimessä pidä olla mitäänsanomaton turha lintta, varsinkin jos samalla rahalla saa oikeankin auton. Miksi ihmeessä ostaa 25000 euron Corolla, jos samalla rahalla ostaa vaikka BMW 530d:n ja jää vielä viistonnia rahaa käyttää sitte vaikka Australianmatkaan tai ostaa vaikka kokorahalla kortonkeja ja kaupitella niitä pakkiksella eteenpäin:david:

Henkilökohtaisesti kyllä olen sitä mieltä että auto nyt on todella tärkeä juttu, tottakai jos rahaa oisi 75 000e+ käyttää autoon voisi harkita ihan autokauppaan menoa, muuten pitää pysyä käytetyissä, koska tavallisenhintaset autot on nii mitääsanomattomia huonoajoisia linttoja ettei ne herätä kovin suurta innostusta. Käytettynä kohtuullisemmalla hinnalla saa sitten niitä kutoskoneisia bemuja, mersuja, jenkkiautoja, maastureita ja kaikkia kiinnostavia oikeita autoja, eikä mitään tuulipukukansalaisten korolloita.

Anteeksi ylenmääräset tunteenpurkaukset, mutta mulle autot on tärkeitä.

Taloista en niin paljoa tiedä, että saako käytettynä halvempia ja isompia kuin uutena, mutta jos saa, niin tottakai käytetty talo, ja 50neliötä enemmän kuin uusi. Ja autotalli pitää olla useammalle autolle;)
 
tottakai jos rahaa oisi 75 000e+ käyttää autoon voisi harkita ihan autokauppaan menoa, muuten pitää pysyä käytetyissä, koska tavallisenhintaset autot on nii mitääsanomattomia huonoajoisia linttoja ettei ne herätä kovin suurta innostusta. Käytettynä kohtuullisemmalla hinnalla saa sitten niitä kutoskoneisia bemuja, mersuja, jenkkiautoja, maastureita ja kaikkia kiinnostavia oikeita autoja, eikä mitään tuulipukukansalaisten korolloita.
Ostaisitko oikeasti mielummin uuden auton kuin kolmion?
 
Todennäköisesti mahdollisimman halvan asunnon että jää autorahaa, ja sitte käytettynä hieno auto. Vaikka BMW x5, mese ml, tai 730d bemu.

niin uusi ku rahat riittää.
 
Henkilökohtaisesti kyllä olen sitä mieltä että auto nyt on todella tärkeä juttu, tottakai jos rahaa oisi 75 000e+ käyttää autoon voisi harkita ihan autokauppaan menoa, muuten pitää pysyä käytetyissä, koska tavallisenhintaset autot on nii mitääsanomattomia huonoajoisia linttoja ettei ne herätä kovin suurta innostusta. Käytettynä kohtuullisemmalla hinnalla saa sitten niitä kutoskoneisia bemuja, mersuja, jenkkiautoja, maastureita ja kaikkia kiinnostavia oikeita autoja, eikä mitään tuulipukukansalaisten korolloita.

Voi perkele näitä sun juttuja taas. Toivottavasti et ole tosissasi :D
 
Miksi sitä yleensäkään kaikkien tavoite pitää olla asua okt:ssä? Itsellä tuo okt houkuttelee oikeastaan vain sentakia, että siellä voi pitää elämää käytännössä miten lystää. Mutta miten pitkään tuokaan sitten olisi niin kovin kivaa ja kannattaako siitä maksaa kymmeniä tuhansia?

Mulla kun on se tilanne, että nykyseen kerrostalo-osakkeeseen mahtuu meidän perhe hienosti, eli toisaalta omakotitalon hankkiminen olisi silkkaa rahan tuhlaamista. Ehkä tuo ajankohtaista on jossain vaiheessa, jos taloudellinen tilanne on senverran hyvä, ettei tuo toisi mukanaan merkittävää riskiä. Ja todellakaan se ei tule olemaan sitten lähellä keskustaa, jos keskustassa haluaa asua, niin sitten kannattaa ostaa se kerrotalokämppä ihan sieltä ydinkeskustasta. ;)

Rakennettiin kaksi omakotitaloa sinä aikana kun asuin kotona, aina oli jotain tekemättömien töiden listalla ja jos ei olis ollu niin sitten olis ollu lumitöitä ja nurmikkoo ja kukkapenkkiä ja vaikka mitä. Työlästä asumista, neliöiden lämmittäminen ja ylläpito maksaa. Jos tulee joku isompi remppa, niin ei ole muita jakamassa kustannuksia. Aamulla kello 5:30 pitäis ottaa talvella kola käteen että pääsis pihasta liikenteeseen ja asiakkaan luokse esim. Helsinkiin kahdeksaksi....ei saatana.

Kyllä kerrostalossa on mukavaa ja helppoa asua. Kaupungin keskustassa, palvelut lähellä, auto lämpimässä tallissa.

Meni :offtopic: mutta piti saada sanoa.
 
Back
Ylös Bottom