Teidän omaisuutenne?

Ihan samat tavoitteet täälläkin. Haluan tehdä vain sitä mitä itse haluan ja minkä itse koen olevan tärkeää.

No täytyy tässä vuosien varrella katsella, että kumpi saavuttaa tavoitteensa ensin. ;) Oli ne sitten numeroissa mitä tahansa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No täytyy tässä vuosien varrella katsella, että kumpi saavuttaa tavoitteensa ensin. ;) Oli ne sitten numeroissa mitä tahansa.
Toi onnistuu jos pystyy järjestämään elämänsä niin, että omissa hommissa tienaa paremmin kuin palkkatyössä. Jos sitä miettii, niin töistä saa ihan kohtuullisen korvauksen menetetystä vapaa-ajasta. Silloin sen huomaa jos ottaa palkatonta vapaata.
 
No täytyy tässä vuosien varrella katsella, että kumpi saavuttaa tavoitteensa ensin. ;) Oli ne sitten numeroissa mitä tahansa.
Mä ilmottaudun mukaan taloudellisen riippumattomuuden tavoitteluun. Mulla on tosin ikäni puolesta jonkun verran etumatkaa :)
 
Toi onnistuu jos pystyy järjestämään elämänsä niin, että omissa hommissa tienaa paremmin kuin palkkatyössä. Jos sitä miettii, niin töistä saa ihan kohtuullisen korvauksen menetetystä vapaa-ajasta. Silloin sen huomaa jos ottaa palkatonta vapaata.

Mä en ole verokirjalla työskennellyt missään. Elanto tulee omistamisen kautta, eli vuokrausta ja hyötykäyttöä. Lisäksi ulkopuolista työtä omalla Y-tunnuksella. Nyt onnekseni huomasin, että sijoitukseni arvo on noussut parissa vuodessa noin 30%. Nyt sitä tuottoa revin irti ja sain luvan hakata yhden palstan kokonaan. Eli metsänomistamisesta on puhe. Lainan määrä vähenee kivasti nyt ja muutaman vuoden kituutus palkitaan. Voin ihan rehellisesti sanoa, että tulojen määrään verrattuna elintaso on hyvä. Ainoa huono puoli on kieron miehen maine. Mitään en ole kuitenkaan kiertänyt, vaan kaikki on tehty lain mukaan.

Mutta mikään ei voita sitä tunnetta, että raskaasta työstä saa hyvän korvauksen. Esim kuitupuun hinta on kova ja 5pv/5 tuntia vrk ja 10 mottia tavaraa vrk on kuukaudessa 200 mottia = 7000 euroa. Samalla ei tartte käydä lenkillä ja saa syödä ihan helvetisti :D
 
Mä en ole verokirjalla työskennellyt missään. Elanto tulee omistamisen kautta, eli vuokrausta ja hyötykäyttöä. Lisäksi ulkopuolista työtä omalla Y-tunnuksella. Nyt onnekseni huomasin, että sijoitukseni arvo on noussut parissa vuodessa noin 30%. Nyt sitä tuottoa revin irti ja sain luvan hakata yhden palstan kokonaan. Eli metsänomistamisesta on puhe. Lainan määrä vähenee kivasti nyt ja muutaman vuoden kituutus palkitaan. Voin ihan rehellisesti sanoa, että tulojen määrään verrattuna elintaso on hyvä. Ainoa huono puoli on kieron miehen maine. Mitään en ole kuitenkaan kiertänyt, vaan kaikki on tehty lain mukaan.

Mutta mikään ei voita sitä tunnetta, että raskaasta työstä saa hyvän korvauksen. Esim kuitupuun hinta on kova ja 5pv/5 tuntia vrk ja 10 mottia tavaraa vrk on kuukaudessa 200 mottia = 7000 euroa. Samalla ei tartte käydä lenkillä ja saa syödä ihan helvetisti :D
Puun hintahan on noussut viimevuosina urakalla. Harva kuitenkaan pelkällä mettäpalstalla elää ellei sitä olisi jotain 500ha.

Jos omistaa klapikoneen ja asiakkaita riittäisi, niin se olisi jo sellaista hommaa, että sitä voisi melkein tehdä työkseen, eikä ole kevyimmästä päästä,
 
Puun hintahan on noussut viimevuosina urakalla. Harva kuitenkaan pelkällä mettäpalstalla elää ellei sitä olisi jotain 500ha.

Jos omistaa klapikoneen ja asiakkaita riittäisi, niin se olisi jo sellaista hommaa, että sitä voisi melkein tehdä työkseen, eikä ole kevyimmästä päästä,

Mä oon myynyt paljon klapikoneen omistajille puuta. Sattu olemaan paljon vanhaa järvenpohjaa ja sitä koivupuuta kasvaa koko ajan lisää. Ei siinä ihan 500 ha tarvita. Tietenkin se ostohinta määrää paljon, miten pärjää. Esim hyvälä koivumetsällä voi elää jo 50 hehtaarin määrälläkin suhteellisen hyvin, jos on muitakin tulolähteitä vastapainoksi. Ja työ pitää tehdä itse. Työpalkka on varsin hyvä, jos tekee kaiken itse harvennuksen. Sitten päätehakkuissa ei kannata juuri jalkaansa nostaa. Mutta esim koivumetsästä saa oikein messevän tuoton jos jaksottaa palstat hyvin.
 
No täytyy tässä vuosien varrella katsella, että kumpi saavuttaa tavoitteensa ensin. ;) Oli ne sitten numeroissa mitä tahansa.
Mä oon jo saavuttanut tavoitteeni, voitinko? ;)
 
1 paska auto
tilillä noin tonni
70 neliön kämppä
+ vapaus ja tilaisuus aloittaa elämä alusta.

tavoitteena:
sl 500 mese:D
400 neliön talo
maata
vakaa omaisuus:D
raittius
 
Mitäs omaisuutta löytyykään:

Käytettynä ilmaiseksi saadut huonekalut, tietokoneessa, video- ja digikamerassa on television ohella varmaan eniten rahnaa kiinni. Tilillä reilu tonni jolla pitäisi kevääseen saakka sinnitellä.
Eli paljoa ei mammonaa ole, mutta velkaa koitan välttää kuin ruttoa.

edit: auton heivaaminen on muuten säästänyt aivan vitumoisen kasan rahaa tähän mennessä.
 
Raksafirmasta 50%(kiitos noususuhdanne :D), 20k€ kieseli + 4k€ mamman kieseli. Sen verran täytyy todeta että verottaja vie rahoista noin. 50%... että ei rehdillä menolla rikastuta!!!
 
noin 1500neliön rakennuksen (halli,asuintilat) 3500 neliötä maata (ei metsää vaan keskustasta). 6 autoa, Omaisuutta noin 100k irtaimistona.
Talouspuolesta ei tarvitse tietää muiden mitään. Eikä muuten enää mistään muustakaan..

Verottajan mukaan tulot 450euroa/kk..
1 paska auto
tilillä noin tonni
70 neliön kämppä
+ vapaus ja tilaisuus aloittaa elämä alusta.


No miten kävi ?
 
mitä prayerille tapahtu? Voimmeko odottaa talousrikollisen tarina, osa kakkosta?

Mietin tässä itseasiassa ihan samaa, mutta onneksi täällä Thaimaassa on tilaa vielä ;)

Edit:
Taloushommissa ei ole kyse siitä jääkö kiinni vai ei, vaan siitä, että millon jää kiinni.
 
Tainnu kupru puhjeta niin, kuin vastaavilla hommilla on yleensä ollut tapana (KukiHilli sen jo osuvasti sanoi)

Varsinkin harmaa talous on semmonen, koska nykyään pitää olla kulkukortit, täyttää tuntilaput ja isoilla työmailla on jopa henkilötietojärjestelmä.
Kaikesta jää jälki, jonka pystyy selvittämään monen vuoden taakse.

Mun kuulusteiluissa ne varmaan olisi pystyneet sanomaan, monta kertaa oon käyny paskalla viimesen kolmen vuoden aikana ja selvittämään vielä sonnan koostumuksen jokaiselta kerralta.
 
Verottajaan tämä ei liity mitenkään. Jouduin vaan maksamaan kovan hinnan siitä että elämästä ei tullut "rajoitettua" , you know...

Kaikki ovet jäi kuitenkin auki ja kaikki mahdollinen on niin sanotusti "siivottu" joten nyt sitten vain miettimään jatkoa..

Naurettavaa sanoa näin mutta olin hyvä siinä mitä tein. Saatana oli se sitten mitä hyvänsä kaikki tehdään kunnolla.
 
Back
Ylös Bottom