Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja Ramseksen ikä, ammatti ja rikastumistapa oli?
Vähän ketjun aihetta sivuten. Tutkittu ja todettu juttuhan on, että kansantalouden kannalta tehokkaimpia kuluttajia ovat pieni -ja keskituloiset. Ihmiset, joilla on reippaasti omaisuutta, ovat huomattavasti pihimpiä kuluttamaan sitä. Ne, jotka ovat perineet omaisuuden, säilyttävät sen ja kasvattavat sille korkoa ja siirtävät sen myöhemmin seuraavalle polvelle, koska niin "kuuluu" suvussa tehdä. Jos omaisuutta tuhlaa, niin ei hyvä. Ne, jotka ovat rikastuneet omalla työllä, taas eivät halua luopua kovalla työllä keräämästään omaisuudesta. Näin kärjistäen ja yleistäen.
Ajattelin vaan, että kuinkahan paljon BKT nousisi, jos ne joilla on omaisuutta, kuluttaisivat sitä suhteessa yhtä paljon, kuin pienempituloiset.
Harhaluuloa, ettei passiivinen pääoma hyödyttäisi kansantaloutta, ellei se raha sitten ole sängyn alla käteisenä. Kyllä raha kiertää samalla tavalla, vaikka se olisi pankkitililläkin. Pankit sitten jakavat sitä rahaa eteenpäin niille jotka sitä tarvitsevat, jolloin passiivinekin raha jatkaa kiertokulkuaan.
Ja vaikka rikkaat olisivatkin suhteellisesti pihimpiä kuin normaalituloiset, kuluttavat he silti euromääräisesti ylivoimaisesti enemmän rahaa kuin normituloiset.
Miksi valuutta? Jos oikeasti tulisi joku hyperinflaatio, niin valuutta se ois kaikista huonoin omaisuuden suoja. Tietty jos on velkaa niin tuo on aikalailla sama, saman verran sitä lainaa lyhentää 100.000 eurolla oli sen arvo reaalisesti sitten mitä tahansa. Parempi vähän valuuttaa omassa plakkarissa kuin kaikki pankin hallussa lyhennetyn lainan muodossa.
Mutta työttömyyskorvaukset kyllä saa vaikka ois tilillä rahaakin. Sossun toimeentulotuki onkin sitten jo kaiketi eri juttu. Mutta siis työttömyyskorvauksiin ei oma varallisuus vaikuta pätkääkään.
Mistä tästä maailmasta tietää, että mihin suuntaan menee. Mutta jos kaikessa elää sen surkeimman skenaarion mukaan, niin lienee parasta hommata omaisuudekseen iso betonibunkkeri, kasa tuliaseita ja vielä isompi kasa kuivamuonaa. Ei kiitos tällaiselle. Olen siis sitä mieltä, että jos mun sijoitusroposet haihtuu murto-osaan nykyarvostaan, niin täällä on jo aika huonot oltavan kaikin puolin.
Mäkin tiesin vitun hyvin miten kierretään veroja, kunnes mut napattiin aamukahvilta viideksi viikoksi putkaan.
Multa vietiin puolen miltsin merenrantakämppä, sadantonnin auto ja kaikki arvotavara. Helmikuussa valmistuu esitutkinta.
Nyt oon Aasiassa tosiaan sen mun repun kanssa ja voin sanoa, että ei kaduta yhtään, olen oikeastaan tyytyväinen että jäin kiinni.
Stressi, työn ympärillä pyörivä elämä ei ole elämää, vaikka tienaisi kuinka. IMHO.
Tossa vähän tarinaa.
http://talousrikollinen.blogspot.com/
Mites tonne nyt muka pääsee? kyseli jotain salasanaa?