Älykästä, muttei kuitenkaan yhtään sinneppäin.
En tiedä mistä herne nenässä vetelit nämä luvut mutta valitettavasti en ole nykyistä asuntolainaa maksanut pois kuin parisen kymppiä tämän karvan alle kolmen vuoden aikana mitä olemme tässä asuneet. Aiempaa maksoin jonkun verran pois kanssa mutta lukuja en muista. Kuten kirjoitin niin asuntolainasta puolet on mun ja puolet on rouvan kuten myös talon arvosta. Se että minä maksan lainaa nykyään yksin pois on luonnollista koska hän hoitaa lastamme kotona, lyhennys ei ole noin suuri mitä laskit nyt kun olen taloutemme ainoa työssäkävijä vaan se on pienempi. Sivuun laitan sen tonnin-kaks kuukausittain ja lainaa maksan reippaan tonnin veke. Tämä tekee äkkiä laskettuna sen kahdesta kolmeen tonniin kuussa. Tottakai perheeni elätän ja autotkin maksaa mutta siihen loput ansioista sitten meneekin.
Pojanklopista (jollainen taidan olla vieläkin) alkaen on omaisuutta kerätty ja ansaittua rahaa kulutettu, säästöjä ei ole oikeastaan vielä esim. vuosi sitten juuri ollut kun kaikki kulutuksen jälkeen ylijäävä meni juurikin lyhennyksiin. Toki, aina ne on ollut toissijaisia ja kulutustottumuksista en ole tinkinyt. Mulla tilanteeseen on ehkä vaikuttanut se että en ole opiskellut niin pitkälle kuin moni kavereista vaan ollut työelämässä päätoimisesti (pl.12kk intti) ihan siitä kaheksantoista vuotiaasta asti.
Ehkäpä korkeintaan joskus hönössä olen hokenut olevani ljentäjä ja Ruotsiakaan muuten en osaa yhtään eikä osaa isäukkokaan eli sekään ei osunut
EDIT.
totta, käytin nyt toteutuneiden kauppojen keskim.neliöhintaa ja kahden tutun osaavan välittäjän hinta-arviota kauppasummasta, en pyyntisummasta jos tätä myisimme