Teidän omaisuutenne?

Älykästä, muttei kuitenkaan yhtään sinneppäin.

En tiedä mistä herne nenässä vetelit nämä luvut mutta valitettavasti en ole nykyistä asuntolainaa maksanut pois kuin parisen kymppiä tämän karvan alle kolmen vuoden aikana mitä olemme tässä asuneet. Aiempaa maksoin jonkun verran pois kanssa mutta lukuja en muista. Kuten kirjoitin niin asuntolainasta puolet on mun ja puolet on rouvan kuten myös talon arvosta. Se että minä maksan lainaa nykyään yksin pois on luonnollista koska hän hoitaa lastamme kotona, lyhennys ei ole noin suuri mitä laskit nyt kun olen taloutemme ainoa työssäkävijä vaan se on pienempi. Sivuun laitan sen tonnin-kaks kuukausittain ja lainaa maksan reippaan tonnin veke. Tämä tekee äkkiä laskettuna sen kahdesta kolmeen tonniin kuussa. Tottakai perheeni elätän ja autotkin maksaa mutta siihen loput ansioista sitten meneekin.

Pojanklopista (jollainen taidan olla vieläkin) alkaen on omaisuutta kerätty ja ansaittua rahaa kulutettu, säästöjä ei ole oikeastaan vielä esim. vuosi sitten juuri ollut kun kaikki kulutuksen jälkeen ylijäävä meni juurikin lyhennyksiin. Toki, aina ne on ollut toissijaisia ja kulutustottumuksista en ole tinkinyt. Mulla tilanteeseen on ehkä vaikuttanut se että en ole opiskellut niin pitkälle kuin moni kavereista vaan ollut työelämässä päätoimisesti (pl.12kk intti) ihan siitä kaheksantoista vuotiaasta asti.

Ehkäpä korkeintaan joskus hönössä olen hokenut olevani ljentäjä ja Ruotsiakaan muuten en osaa yhtään eikä osaa isäukkokaan eli sekään ei osunut:)

EDIT.:pano:totta, käytin nyt toteutuneiden kauppojen keskim.neliöhintaa ja kahden tutun osaavan välittäjän hinta-arviota kauppasummasta, en pyyntisummasta jos tätä myisimme:pano:
Ei tuo kyllä ihan peruskauraa ole, että parikymppisenä laitetaan tonni pari sivuun, maksetaan reilu tonni asuntolainaa ja näiden ohella vielä elättää itsensä ja perheensä. Hyvin on pullat uunissa jo näin nuorella iällä, cool :worship:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tehdäänpäs avautuminen eli omaisuuteni: Minulla on 20 000 euroa osakesäästöjä ja muutamia suht arvokkaita tavaroita, lähinnä elektroniikkaa mutta myös muutamia arvokkaita kirjoja ja levyjä. 24" tuuman iMac, MacBook, kamera ja videokamera sekä Geneleceistä kasattu kotiteatteri ovat varmaan arvokkaimmat kiinteät esineeni, jotka myös säilyttävät arvonsa kohtuullisesti. Minulla on myös kitara ja basso, mutta ne ovat niin halvat, ettei niitä pitäisi tässä edes mainita. Samoin kaikki sisustusesineeni ovat arvottomia. :D

Asuntoa ei ole kuten ei myöskään autoa, asun vuokralla. Kämpän hommaan sitten joskus, kun tulee perinnöt, niin ei tarvitse ottaa kovin paljoa lainaa. :rolleyes: Siihen saakka syydän kaikki elämästä ylijäävät rahat osakkeisiin.

Velkoja ei ole.
 
Menee hieman ohi aiheen sori, mutta en keksinyt parempaakaan paikkaa udella...

Tuli lueskeltua tästä topickista nuo Kukihillin jutut ja monet kehunut kaverin blogia ja mielenkiinto heräs... http://talousrikollinen.blogspot.com/ tuolla vissiin on ollut, muttei enään pääse lukemaan (ainakaan minä). Kellään blogia tallessa missään mistä vois lukea?
 
Oma saari ja hirsikesämökki keskellä pielistä. Aikonaan ollut arvo muutama kymppituhat markoissa. Nykyisin hinta pyörii puolessa millissä eurossa. Tämä siis on minun ja veljen nimille laitettu jo ajat sitten. Metsää on kanssa nimillä niin paljon ettei jaksa edes muistella. Ei ainakaan kesämökkipaikasta pysty millään luopumaan sitten kun vähän enemmän tulee ikää, on se niin hieno paikka.
 
Oma saari ja hirsikesämökki keskellä pielistä. Aikonaan ollut arvo muutama kymppituhat markoissa. Nykyisin hinta pyörii puolessa millissä eurossa. Tämä siis on minun ja veljen nimille laitettu jo ajat sitten. Metsää on kanssa nimillä niin paljon ettei jaksa edes muistella. Ei ainakaan kesämökkipaikasta pysty millään luopumaan sitten kun vähän enemmän tulee ikää, on se niin hieno paikka.
Onkos nämä nimellä olemiset verotuksellisista syistä vai miksi? Vai onko ne vain saatu perinnöksi?
 
Tuli lueskeltua tästä topickista nuo Kukihillin jutut ja monet kehunut kaverin blogia ja mielenkiinto heräs... http://talousrikollinen.blogspot.com/ tuolla vissiin on ollut, muttei enään pääse lukemaan (ainakaan minä). Kellään blogia tallessa missään mistä vois lukea?

R.I.P Hyvä blogi. Tuli aktiivisesti seurattua.

Kova elämä jätkällä oli. :(
 
Anteeksi nyt uteluni taustastasi, mutta työskenteletkö siis sijoituspuolella päällikkötittelillä lukiopohjalta? Hienoa jos olet raivannut tiesi noin pitkälle omalla työlläsi ja kokemuksen karttumisella. Olen vain elänyt siinä käsityksessä, että pankki-, rahoitus- ja sijoituspuolella tuijotellaan niitä tutkintoja hiukan enemmän kuin muulla bisnespuolella.

Edit. Jaahas. No laitetaan sitten vielä oma varallisuus. N.15t euroa, ei velkaa. Omavaraisuuslaskuille ei varmaan ole tarvetta.

[OT.En työskentele lukiopohjalta:D Ja kyllä, niitä tutkintoja valitettavasti tuijotetaan liikaa, onneksi välillä pääsee läpi tekijöitäkin /OTloppu]

Hitto mua rupes kiinnostaan ton hikigullin blogi, pakko kyllä päästä lukeen koska vaikuttaa niin oudolta että täällä ihannoidaan itsemurhan tehnyttä talousrikollista? Tarkoitus ei ole loukata henkilön tuttuja, kuulostaa vaan todella oudolta, tai siis suomeksi mielenkiintoiselta kun ei tunne herran taustoja/blogia.
 
Luin kans sitä joskus.. mut en kyllä pitkiin aikoihin oo lukenu. Eli jos sitä jossain voi vielä lukea niin pistäkää linkki tänne.
 
Rakennettiin kaksi omakotitaloa sinä aikana kun asuin kotona, aina oli jotain tekemättömien töiden listalla ja jos ei olis ollu niin sitten olis ollu lumitöitä ja nurmikkoo ja kukkapenkkiä ja vaikka mitä. Työlästä asumista, neliöiden lämmittäminen ja ylläpito maksaa. Jos tulee joku isompi remppa, niin ei ole muita jakamassa kustannuksia. Aamulla kello 5:30 pitäis ottaa talvella kola käteen että pääsis pihasta liikenteeseen ja asiakkaan luokse esim. Helsinkiin kahdeksaksi....ei saatana.

Kyllä kerrostalossa on mukavaa ja helppoa asua. Kaupungin keskustassa, palvelut lähellä, auto lämpimässä tallissa.

Meni :offtopic: mutta piti saada sanoa.

Hohoo...lisää offtopic

Nyt on asuttu puoli vuotta omakotitalossa. Lumitöitä on tehty ja nurmikkoa leikattu, aitaa rakennettu ja vaikka mitä puuhattu.

Vaimo ja lapset pitää tehdä onnelliseks.
 
Ihan ok taloudellinen tilanne. Lainaa on about 35k jäljellä ja asunnon arvon veikkaisin olevan about 130k. Ajattelin kyllä et olisin tässä kohtaa maksanu lainan jo melkeen kokonaan pois, mutta saattapi olla et menee aika pitkäänki. Riippuen pitkälti et miten ens kesä lähtee rullaamaan.
 
Hohoo...lisää offtopic

Nyt on asuttu puoli vuotta omakotitalossa. Lumitöitä on tehty ja nurmikkoa leikattu, aitaa rakennettu ja vaikka mitä puuhattu.

Vaimo ja lapset pitää tehdä onnelliseks.

Meinasin muuten kommentoida tota sun edellistä kirjotusta. Eli että miltä nyt tuntuu... ;)

Itsekin olen ajatellut, että kerrostaloelämä on helppoa, sulje ovi ja lähde lomalle. Mutta kun pentuna asu okt:ssä, niin pirusti sellasta tekis mieli. Vois vähän soitella musaakin kovempaa ja lapset päästää ovesta pihalle jne.

Kaikella on puolensa.
 
Meinasin muuten kommentoida tota sun edellistä kirjotusta. Eli että miltä nyt tuntuu... ;)

Itsekin olen ajatellut, että kerrostaloelämä on helppoa, sulje ovi ja lähde lomalle. Mutta kun pentuna asu okt:ssä, niin pirusti sellasta tekis mieli. Vois vähän soitella musaakin kovempaa ja lapset päästää ovesta pihalle jne.

Kaikella on puolensa.

Jos viettää paljon aikaa kotona niin OKT on ehdottomasti parempi. Jos taas käy vaan kääntymässä kotona niin siinä ei ole mitään järkeä.

Oma piha on oma piha. Itse talossa ei ole hirveästi hyviä puolia verrattuna kerrostaloon.

Oma tilanne tällä hetkellä 3h+k lähiökämppä ja talosta ~65k€ velkaa.
 
Back
Ylös Bottom