Teidän omaisuutenne?

Itsehän en asiasta mitään tiedä, mutta tosiaan näyttää hinta olleen aika kova kun vertaa tuota ennen jälkeen tilannetta. Eikö olisi kuitenkin tullut halvemmaksi kierrättää verottajan kautta? Ja tämä ei ole mitään vittuilua, vaan ihan mielenkiinnosta kysyn...
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsehän en asiasta mitään tiedä, mutta tosiaan näyttää hinta olleen aika kova kun vertaa tuota ennen jälkeen tilannetta. Eikö olisi kuitenkin tullut halvemmaksi kierrättää verottajan kautta? Ja tämä ei ole mitään vittuilua, vaan ihan mielenkiinnosta kysyn...

Omasta puolestani voin vastata, että jos olisin maksanut kaikki lakisääteiset kulut, olisin jäänyt miinukselle.
Olisi pitänyt maksaa työntekijöille niin vähän, että kukaan tuskin olisi tullut töihin, tai sitten nostaa laskuhintoja, mutta sen jälkeen asiakkaat olisivat vaihtaneet aliurakoitsijaa.

Rakennusalalla tapahtuu voitelua enemmän kuin kukaan osaa arvaakkaan, myös asiakkaille voi joutua maksamaan tiskin alta provikkaa, että käyttävät juuri sinun henkilöstöä.
Päättävässä asemassa oleva henkilö on yleensä kuukausipalkalla, joten tämmöisellä kikkailulla normi työnjohtaja tuplaa palkkansa helposti.
 
Omasta puolestani voin vastata, että jos olisin maksanut kaikki lakisääteiset kulut, olisin jäänyt miinukselle.
Joopa joo, jaapa jaa. Onneksi narahdit. Mitäpä luulet, saitko jonkun rehellisen yrittäjän ajettua konkurssiin polkemalla hintoja laittomin keinoin?
 
Normaalisti en näihin väittelyihin lähde, koska niistä ei yleensä ole mitään hyötyä, mutta..

Oletko kuullu yhdestäkään rehellisestä henkilöstövuokrausfirmasta mitään positiivista sanottavaa? Minä en ole.

Se johtuu siitä, että kun tehdään sillä samalla paskalaskutuksella töitä joista maksetaan lakisääteiset kulut, niin se raha on otettava jostain takaisin, ja tässä tapauksessa siis työntekijöiltä.
Näitä henkilöstövuokrausfirmojen työntekijöitä yritetään kusettaa lähes joka asiassa, maksetaan surkeaa liksaa ja yleensä ei ole töitä läheskään jokapäivälle.

Itse nukun yöni paremmin, kun tiedän, että työntekijät olivat tyytyväisiä ja pystyivät luottamaan muhun, vaikka siinä saattoi joku yritys kaatua.
 
KARMEE NOSTO,mutta on niin mielenkiintonen topikki että näin puolentoista vuoden tauon jälkeen pakko nostella ylöspäin.

Miltäs näyttää tällä hetkellä herrojen ja rouvien tilanteet kun tilanne on jatkunut talouden suhteen odotetusti synkkänä? Ja jos saa toivoa niin älkää kirjotelko niistä mahdollisesti tulevista perintömiljoonista sitten :rolleyes:

BTW, liike-elämästä tutulla omavaraisuusasteella on heleppo ilmottaa nettovarallisuus, helpompi suhteuttaa sitä omaisuutta jos siltä tuntuu...

omaisuus 210t+velkaa 90t;

OPO (120) / Loppusumma (210)x100=57%
 
Nyt on kyllä pakko kysäistä, että miten noin nuorilla jannuilla on noin pitkälle (oletetusti)maksetut asuntolainat?
 
Nyt on kyllä pakko kysäistä, että miten noin nuorilla jannuilla on noin pitkälle (oletetusti)maksetut asuntolainat?

Osotitko mulle tän?

Jos osotit niin mulla on itseasiassa aikalailla tilanne toi mikä esimerkkilaskelmassa (jolla tarkotus oli siis vaan näyttää kuinka se omavaraisuusaste lasketaan jossei joku sitä tiedä), jonkinverran yli kuudenkympin on omavaraisuusaste ja omaisuus on inasen tuon laskelman päälle. Oma rahoitusosuuteni koostuu täysin talolainasta, oikeastaan sen puolikkaasta kuten omaisuudessakin on puolikas talon myyntiarvosta. Eipä tuo nyt kummoista lyhennystä ole vaatinut ja kyseessä ei siis ole ensimmäinen omistusasuntoni joten on sitä vuosien varrella jäänyt ehkäpä jotain kouraankin. Nyt toki tilanne on se ollut vuoden verran (kun rouva on kotona ollut lapsen kanssa) että järisyttäviä lisähankintoja en ole tehnyt. Pikemminkin salkkua kasvattelen tonnin-kahden verran kuukaudessa ja lainan makselen tottakai kokonaan, lyhennys huitelee jossain reippaassa tonnissa nyt. Enemmänkin toki vois lyhentää mutta siinä ei ole mitään järkeä koska pääomalle olen aina saanut moninkertaisen tuoton ja nyt korot ovat pohjalla.

Perustilannehan tämä on minkä saa ihan töissä käymällä ja järkeä käyttämällä, ei tuo ihmeellisyyksiä ole vaatinut.
 
Perustilannehan tämä on minkä saa ihan töissä käymällä ja järkeä käyttämällä, ei tuo ihmeellisyyksiä ole vaatinut.

Hyvä avaus, saat ainakin keskustelua aikaiseksi. Eli oot maksanut asuntolainaa noin 120ke pois työtä tekemällä, eli sun tapauksessa noin 6 vuodessa. Se tekis keskimäärin 1670e kuukaudessa olettaen et sun asuntolainan korko on nolla prosenttia. Lisäksi nykyään säästät salkkuun sen 2ke/kk ja siinä sivussa elätät perhettä. Joo tosiaan ihan perustilanne johon pääsee järkeä käyttämällä... Valmistuit Airbusin lentäjäksi 20 vuotiaana tai et kerro perinnöstä ja suomenruotsalaisesta isästä.

En pysty laittaan 3-4ke kuussa säästöön, eli en oo osannu käyttää järkee?
 
Osotitko mulle tän?

Jos osotit niin mulla on itseasiassa aikalailla tilanne toi mikä esimerkkilaskelmassa (jolla tarkotus oli siis vaan näyttää kuinka se omavaraisuusaste lasketaan jossei joku sitä tiedä)..

Pakko :pano: pilkkua mutta tuskimpa tuossa omavaraisuuslaskentakaavassasi laskit talosi yms omaisuutesi tasearvoa josta omavaraisuusaste tulee vaan käytit osto- tai oletushintaa, jolla saat kauniimman omavaraisuus asteen:D
 
Hyvä avaus, saat ainakin keskustelua aikaiseksi. Eli oot maksanut asuntolainaa noin 120ke pois työtä tekemällä, eli sun tapauksessa noin 6 vuodessa. Se tekis keskimäärin 1670e kuukaudessa olettaen et sun asuntolainan korko on nolla prosenttia. Lisäksi nykyään säästät salkkuun sen 2ke/kk ja siinä sivussa elätät perhettä. Joo tosiaan ihan perustilanne johon pääsee järkeä käyttämällä... Valmistuit Airbusin lentäjäksi 20 vuotiaana tai et kerro perinnöstä ja suomenruotsalaisesta isästä.

En pysty laittaan 3-4ke kuussa säästöön, eli en oo osannu käyttää järkee?

Älykästä, muttei kuitenkaan yhtään sinneppäin.

En tiedä mistä herne nenässä vetelit nämä luvut mutta valitettavasti en ole nykyistä asuntolainaa maksanut pois kuin parisen kymppiä tämän karvan alle kolmen vuoden aikana mitä olemme tässä asuneet. Aiempaa maksoin jonkun verran pois kanssa mutta lukuja en muista. Kuten kirjoitin niin asuntolainasta puolet on mun ja puolet on rouvan kuten myös talon arvosta. Se että minä maksan lainaa nykyään yksin pois on luonnollista koska hän hoitaa lastamme kotona, lyhennys ei ole noin suuri mitä laskit nyt kun olen taloutemme ainoa työssäkävijä vaan se on pienempi. Sivuun laitan sen tonnin-kaks kuukausittain ja lainaa maksan reippaan tonnin veke. Tämä tekee äkkiä laskettuna sen kahdesta kolmeen tonniin kuussa. Tottakai perheeni elätän ja autotkin maksaa mutta siihen loput ansioista sitten meneekin.

Pojanklopista (jollainen taidan olla vieläkin) alkaen on omaisuutta kerätty ja ansaittua rahaa kulutettu, säästöjä ei ole oikeastaan vielä esim. vuosi sitten juuri ollut kun kaikki kulutuksen jälkeen ylijäävä meni juurikin lyhennyksiin. Toki, aina ne on ollut toissijaisia ja kulutustottumuksista en ole tinkinyt. Mulla tilanteeseen on ehkä vaikuttanut se että en ole opiskellut niin pitkälle kuin moni kavereista vaan ollut työelämässä päätoimisesti (pl.12kk intti) ihan siitä kaheksantoista vuotiaasta asti.

Ehkäpä korkeintaan joskus hönössä olen hokenut olevani ljentäjä ja Ruotsiakaan muuten en osaa yhtään eikä osaa isäukkokaan eli sekään ei osunut:)

EDIT.:pano:totta, käytin nyt toteutuneiden kauppojen keskim.neliöhintaa ja kahden tutun osaavan välittäjän hinta-arviota kauppasummasta, en pyyntisummasta jos tätä myisimme:pano:
 
Ei kai toi pidä paikkaasa? Hieno blogi oli hänellä.
RIP.
 
Voi ku ikävä kuulla.:(

Näihä se on et parhaat lähtevät ensin, vaikken miestä tuntenutkaan niin hyvä kuva hänestä tuli.

RIP. KukiHilli.. Rauha Hänen sielulleen, ja osanottoni hänet tunteneille.
 

Anteeksi nyt uteluni taustastasi, mutta työskenteletkö siis sijoituspuolella päällikkötittelillä lukiopohjalta? Hienoa jos olet raivannut tiesi noin pitkälle omalla työlläsi ja kokemuksen karttumisella. Olen vain elänyt siinä käsityksessä, että pankki-, rahoitus- ja sijoituspuolella tuijotellaan niitä tutkintoja hiukan enemmän kuin muulla bisnespuolella.

Edit. Jaahas. No laitetaan sitten vielä oma varallisuus. N.15t euroa, ei velkaa. Omavaraisuuslaskuille ei varmaan ole tarvetta.
 
Back
Ylös Bottom