Tehosekoittimien omistajat/käyttäjät !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HellBoy
  • Aloitettu Aloitettu
Välillä reenin jälkeen ei uppoa lämmin safka millään, kuten nyt, ja meinas valehtelematta tulla ylös kun väkisin ahdin tota jauhelihamättöä sisälle. Ei viittis kuitenkaan syömättä olla niin millasta blenderi-mixiä suosittelisitte tähän paikkaan? Meinasin tommosta pari kananmunaa, banaani, reippaasti maitoa, hieman palkkarijauhetta + jääpaloja. Perseestä? Onko tässä koko jutussa ylipäätänsä mitään järkeä? Lämmin kama alas vaikka väkisin? Thäänks

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oma loisto kombo onkin sitten seuraavanlainen

50-70g sekahedelmiä (vadelma,mansikka,mustikka)
1 banaani
1 mittalusikka heraa
Maitoa oman tarpeen mukaan

Ja jos oikeen haluaa herkutella niin kermavaahtoa päälle vielä vähäsen :)

Loistavaa :kippis1:

Blenderi saa mut tuntemaan itseni typeräksi. Huomasin, että olen koonnut sen väärin viimeiset kuusi kuukautta. Toisaalta, nyt puhutaan henkilöstä, joka kokosi ikean sohvan selkänoja väärinpäin... Isäni ei ollut insinööri ja silleen.

Niin ja sitten asiaan. Minä blendaan aina munakkaat, niistä tulee silloin ihanan kuohkeita. Sinne voi tunkea myös kaikenlaisia rehuja mukaan, esimerkiksi eilen taisi livahtaa pakastepinaattia ja tuoretta basilikaa. Sitten vähän kermaa vielä ja pannun kautta mahaan.

Täytyypä kokeilla laittaa munakastarpeet joku kerta blenderiin, ei oo tullut mieleen.

Oma suosikkini tällä hetkellä

1 omena
1-2 dl mustaviinimarjoja
1 prk ehrmannia
1 lasi vettä

Myös tämä rokkaa

1/2 avocado
1 prk raejuustoa
1/2 banaania
1 dl mustikoita
leseitä (kaura, ruis... oman maun mukaan)
vettä/maitoa sekaan.

Njam :)

Tälläsen tein eilen:

Puolikas avocado
2dl Malto6
250g Eermannia
Battery energiajuomaa
Vitamiiniporetabletti+vähän vettä (fun light oli loppu... he he he..)
maitoa

tehosekottimeen ja välipalaks 0,5l pulloon.. nam..

2dl mustikoita tai mansikoita
3rkl banaaniheraa
3dl maitoa
3 raakaa munaa

Aamupala, nam.

2dl mustikoita tai mansikoita
3rkl banaaniheraa
3dl maitoa
3 raakaa munaa

Aamupala, nam.

Itekkin joskus heittelin ra-aa-an kananmunan drinksun sekaan, mutta alko epäilyttämään onko se niin fiksu idea.. Kaikenmaailman salmonellasalaliittoteorioita kun on! Mites, onko noissa mitään järkeä... vai voinko palata takaisin raakuuteen!? dilu-lilu-lii!!!

Itekkin joskus heittelin ra-aa-an kananmunan drinksun sekaan, mutta alko epäilyttämään onko se niin fiksu idea.. Kaikenmaailman salmonellasalaliittoteorioita kun on! Mites, onko noissa mitään järkeä... vai voinko palata takaisin raakuuteen!? dilu-lilu-lii!!!

Voi palata raakuuteen,noi salmonellajutut Suomessa on tietämättömien horinoita.

Moro, sheikkeri/blenderi-jengi!

Onko täällä ketään Krups Expert 7000 -laitteen omistajaa? Onko kokemuksia?

Vehkeessä on viiden vuoden takuu moottorille ja hintaa noin 200 euroa. Kuulostaa olevan tehokas värkki eikä mikään naamattoman hintainenkaan.

Tää olikin jäänyt huomaamatta. Mä ostin viime kesänä kyseisen blenderin, kun edellinen OBH sanoi itsensä irti. Tässä kokemuksia...

Positiiviset:
- moottorissa 5 vuoden takuu
- iso ja jämäkkä kannu
- pysyy tukevasti paikallaan (myös täysillä tehoilla)
- ei savua (kuten edellinen OBH :D)
- kannusta saa pohjan irti ja pohjasta saa vielä teräosan erikseen irti - helppo puhdistaa
- blendaa tehokkaasti hedelmät, marjat ja vihannekset - myös siemenet ja pähkinät, JOS seassa nestettä

Negatiiviset:
- muussaa tehokkaasti vain silloin, kun mukana on tietty määrä nestettä (olen kokeillut tehdä esim. falafel -"taikinaa" ja muutamia raw-food herkkuja mm. pähkinöistä ja hedelmistä, mutta ilman nestettä ainekset eivät muussaannu kunnolla vaan jäävät kannun seinämiin niin ettei terä yllä niihin)
- teho ei meinaa riittää, jos blendattavana on paksuhkoa massaa

Eli siis omia odotuksiani tuo ei täyttänyt ihan täysin, mutta hyvin onnistuu perusreseptit tällä vehkeellä :) Jos tarkoitus on blendata erilaisia pirtelöitä (hedelmät/vihannekset/siemenet/pähkinät/maitotuotteet jne.), sosekeittoja, drinkkejä jne. niin tämä riittää siihen vallan mainiosti! KitchenAidilla on kuulemma myös hyviä blendereitä ja hinnat melko samat kuin Krupsilla :)

Jep! blenderi on paras asia mitä on mulle tapahtunut sitten tyttöystävän joka antoi mulle ton vehkeen lahjaksi uutena vuotena:D

Onneks osti sen vähän kalliimman obh nordican josta tosiaan lähtee monitasoinen terä irti - helpottaa pesua niin paljon että suosittelen lämpimästi kaikille sijoittaa se extra 20€ omiin hermoihin.
Nestettä joutuu aina vähäsen lisäämään että nappaa seiniltä ingredienssit messiin mutta siinäkin riittää se
puoli kuppia vettä.

Mun resepti aamupala/palkkari:

Milbonaa 300-400g
yksi banaani
kupillinen kaurahiutaleita
kupillinen mineraalivettä
ASENNETTA

toinen:
Porkkana
appelsiini
vettä

kolmas:
mango
banaani
rahka

en sitten tiedä että ovatko kaikkien mielestä pahan makuisia mutta itse olen mennyt sillä meiningillä että nopeasti,paljon,vitamiinipitoisesti,nopeasti(montakertaa nukkunut vartin pidempään ja juonut aamupalan bussissa töihin mentäessä:)).Kaikkee paljon,silmät kiinni ja alas.

Mun tukeva iltapala, toimii myös nopeana välipalana. (Mä vetelen kylmästi sauvasekottimella, ei oo blenderiä hankittuna. Sauvasekoitin on hemmetin helppo putsata.)

2 prk Ehrmann
1 dl rasvaton luonnonjugurtti
250 g pakastemarjasekoitus

Kovaa ajoa sauvasekoittimella ja ruokalusikkalla ääntä kohti. Saatan ottaa kalaöljyt tuon lisäksi samaan settiin. Hyvin on jaksanut nukkua. :D

Tuohon voi sitten maun mukaan laittaa vaikka leseitä tai jotain, jos siltä tuntuu. Mulla ei oo tapana hifistellä.

Lähtipä Gigantista tuollainen Wilfan:n blenderi mukaan kun hintakaan ei paha ollut. Nyt tuli pyöräytettyä ensimmäinen pirtelö:

- Jäisiä mansikoita
- maitoa
- purkki ehrmannia
- vadelma fun lightia hieman makeutta antamaan
- loraus rypsiöljyä

Täytyy sanoa että aivan loistavaa! Tuohon kun vielä heraa heittää perään niin tietää mitä juo tästä eteenpäin välipalana :D

Itse blenderi vaikuttaa olevan ihan ok, murskasi jäiset mansikat sekunneissa. Hieman tosin haisee palaneelle sähkömoottorille? Liekö sitten uutuuttaan vai ominaisuus..

Lähtipä Gigantista tuollainen Wilfan:n blenderi mukaan kun hintakaan ei paha ollut. Nyt tuli pyöräytettyä ensimmäinen pirtelö:

- Jäisiä mansikoita
- maitoa
- purkki ehrmannia
- vadelma fun lightia hieman makeutta antamaan
- loraus rypsiöljyä

Täytyy sanoa että aivan loistavaa! Tuohon kun vielä heraa heittää perään niin tietää mitä juo tästä eteenpäin välipalana :D

Itse blenderi vaikuttaa olevan ihan ok, murskasi jäiset mansikat sekunneissa. Hieman tosin haisee palaneelle sähkömoottorille? Liekö sitten uutuuttaan vai ominaisuus..

Ekoilla kerroilla ne aina vähän käryää, turha pelästyä :D

Oma perussetti iltapalaks on:
- 2.5dl suklaasoijajuomaa
- 2 banaania
- joko 2 kpl ehrmanneja tai sit yks isompi alepan halpisrahka.
- kaurahiutaleita.

edit: hmm näkyy menevän jengillä kaurassa hiutaleet ja leseet aika pitkälti 50/50. Onko valintoja on täs taustalla? Ite lähinnä oon käyttäny hiutaleit viimesen kk, kun kämppikseltä jäi kilo noita kun muutti pois vähän aikaa sit.

Viimeksi muokattu:
Oma palkkarishake on:

45 grammaa protskujauhetta (mansikka toimii parhaiten tässä)
1 banaani
50 grammaa jäisiä kuningatarmarjoja
4-5 jääpalaa
vettä loput

Nykyään vedän siis palkkarin vasta himassa kun toi on niin saatanan hyvää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom