Tehosekoittimien omistajat/käyttäjät !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HellBoy
  • Aloitettu Aloitettu
Aamu = Syömättä

Hyvä thread!

Itse en jaksa kyhäillä aamulla ennen töihin lähtöä aamupalaa, mutta toi blenderi auttaa h*lvetin paljon, koska ei tarvitse muuta kuin: Jääkaappi auki, kamat koneeseen, pyöritys ja juonti! ;)

Itse käyttäny tällaista:

2,5dl Rasvatonta maitoa

2 Banaania

1dl Pakastemansikoita (Tekee pirtelöstä kylmää)

1dl kaurahiutaleita

Puol desiä appelsiinimehutiivistettä

Hyvää tulee, välillä heitän Ehrmannia tai protskupulveria sekaan, ei sekään paha, mutta tolla reseptillä tässä vedelty ainaki puol vuotta ja toimii hyvin :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
-1 kpl Ehrmann-maitorahka
-2,5 dl pikakaurahiutale
-1 rkl kuorimattomia sesaminsiemeniä
-1 rkl vehnäleseitä
-1 rkl rypsiöljyä
-2,5 dl Valio maustamatonta A+ jogurttia
-2,5 dl Valio Karviais-boysenmarja-mehukeittoa
-1-3 rkl marjoja (mikäli pakastimesta löytyy)
-1 rkl rypsiöljyä

Hyvää on!

-1 kpl Ehrmann-maitorahka
-2,5 dl pikakaurahiutale
-1 rkl kuorimattomia sesaminsiemeniä
-1 rkl vehnäleseitä
-1 rkl rypsiöljyä
-2,5 dl Valio maustamatonta A+ jogurttia
-2,5 dl Valio Karviais-boysenmarja-mehukeittoa
-1-3 rkl marjoja (mikäli pakastimesta löytyy)
-1 rkl rypsiöljyä
Hyvää on!

Ooh, tämän täytyy olla joku salainen bodariresepti?! öljy imeytyy smoothieen jotenkin paremmin kun sitä lisätään sörsselin joukkoon kahdessä erässä, eikö?? :D :piis:

Sori kun kyselen, uskon että on jo käsitelty, mutta jos sattuu jollain olemaan nopea ja pikainen täsmävastaus ennenkuin lähden kahlaamaan:

Onko kukaan valmistanut pähkinävoita ilman väliaineita omalla blenderillään?

Hommahan menee näin, että pähkinät voidaan paahtaa tai ei, jos ei paahda niin täytyy käyttää vähemmän aina kerrallaan rikkomisvaiheessa, mutta asia mitä en tajunnut koskaan on tämmönen:

Kun esim manteleita jauhaa tarpeeksi kauan, muodostuu mantelivoita. Oon aina luullut että täytyy käyttää kookosöljyä/muita öljyjä, mutta mantelia vaan ja blenderi päälle, kun jauhaa tarpeeksi niin siitä muodostuu ihan oikeasti kosteaa, tahnamaista voita!

Onko kukaan tehnyt? Jos on, niin MIKÄ MERKKI/MALLI/MISTÄ/HINTA? Tahtoo mantelivoita! :)

Hoho, vastaanpa omaan kyssäriin.

Ostin Tefalin Jamie Oliverin tommosen 700w sauvasekoittimen jossa on mukana tommonen kiinnitettävä 500ml silppuri. Iskin mantelit silppuriin ja pistin koneen laulamaan, ja noin 10min päästä pulsetusta (välillä pidin taukoja etten riko uutta konetta) tuloksena on ihan Amona/Nutella/Jif-voita! En siis pistänyt mitään muuta kuin reilun satsin manteleita. Lisäsin lopussa pari tippaa suklaasteviaa mauksi, mutta nesteitä/öljyjä en ollenkaan, ja tuli silti tommosta ihan juoksevaa öljymäistä mantelivoita!

Ja voi tsiisus mikä nautinto dippailla parsakaalta, porkkanoita ja selleriä tossa soosissa. :kuola:

Hoho, vastaanpa omaan kyssäriin.

Ostin Tefalin Jamie Oliverin tommosen 700w sauvasekoittimen jossa on mukana tommonen kiinnitettävä 500ml silppuri. Iskin mantelit silppuriin ja pistin koneen laulamaan, ja noin 10min päästä pulsetusta (välillä pidin taukoja etten riko uutta konetta) tuloksena on ihan Amona/Nutella/Jif-voita! En siis pistänyt mitään muuta kuin reilun satsin manteleita. Lisäsin lopussa pari tippaa suklaasteviaa mauksi, mutta nesteitä/öljyjä en ollenkaan, ja tuli silti tommosta ihan juoksevaa öljymäistä mantelivoita!

Ja voi tsiisus mikä nautinto dippailla parsakaalta, porkkanoita ja selleriä tossa soosissa. :kuola:

Mistä oot childi hommaillut noita stevioita? Muistelisin sun joskus puhuneen myös vaniljanmakuisesta ko. aineesta..?

Hommahan menee näin, että pähkinät voidaan paahtaa tai ei, jos ei paahda niin täytyy käyttää vähemmän aina kerrallaan rikkomisvaiheessa, mutta asia mitä en tajunnut koskaan on tämmönen:

Kun esim manteleita jauhaa tarpeeksi kauan, muodostuu mantelivoita. Oon aina luullut että täytyy käyttää kookosöljyä/muita öljyjä, mutta mantelia vaan ja blenderi päälle, kun jauhaa tarpeeksi niin siitä muodostuu ihan oikeasti kosteaa, tahnamaista voita!
En ole koskaan tullut ajatelleeksi, mutta ihan mahdolliseltahan toi tosiaan kuulostaa, kun pähkinät itsessään kuitenkin sisältävät paljon rasvaa. Täytyy kokeilla itsekin.

Mistä oot childi hommaillut noita stevioita? Muistelisin sun joskus puhuneen myös vaniljanmakuisesta ko. aineesta..?
iHerbistä ainakin saa.

Täälläpä on satoja viestiketjuja blendereistä, piti ihan miettiä mihinkä niistä kommentoi. Olkoot nyt tämä ketju sitten...

Vihdoin sain blenderin itsekin hankittua ja kylläpä helpotti elämää. Riittäväkalorisen ja ravitsevan aamupalan saa aikaiseksi minuutissa. Ja kun töihin on vaikea keksiä mitään järkevää välipalaa, niin olen alkanut tekemään ravitsevan pirtelösekoituksen myös sinne mukaan. Kyllä tekee hyvää kulauttaa iltapäivällä alas.

Aamupalana on toistaiseksi toiminut melko perinteiset ainekset:

250g maitorahkaa
~desi kaurahiutaleita
mustikoita
cashew-pähkinöitä
2 munaa
1 banaani
+ kyytipojaksi sopivasti maitoa

Hyvä juttu etteivät nuo kananmunat maistu yhtään tuolta seasta. Eikä myöskään oliiviöljy, joten sitäkin voi tarpeen vaatiessa läträtä kunnolla.

Blenderinä toimii Kenwoodin kMix, joka on suorastaan mielettömän hyvä. Jynssää tehokkaasti parissa sekunnissa kaiken ohueksi velliksi. Toisaalta taas heti kolmannen puhdistuksen yhteydessä terän pohjasta lähti jokin tiiviste irti ja myöhemmin vielä pudotin kyseisen terä-osan maahan ja siitä irtosi pala muovia :D. Periaatteessa vaikuttaa jykevältä ja laadukkaalta vehkeeltä, mutta ehkä nuo osat ei sitten ihan kärkipäästä ole.

Aamupala blendis:
1L rainbow tomaattimehu
1 tölkki tonnikala
4-5 valkosipulinkynttä
köntsä inkivääriä
hampunsiemeniä
vitusti mustapippuria
yks kuivattu punainen chili

Tuolla lähtee aina aamu täällä käyntiin : )

Mun välipaladrinkki:
250g maitorahka
250g Valion vadelma-mehukeitto (light)
200g pakastepuolukoita

Hyvää, terveellistä ja sopivan makeaa :)

Mulla on myös käytössä OBH:n halpisblenderi. Onhan se aika hanurista, mutta olen oppinut taktikoimaan tuon kanssa niin, että saan sillä nykyään melkein kaiken (no tuskin jääkiekkoja sentään) pieneksi, vaikka nestettä ei kovin paljon käyttäisikään. Avainsana on ainesten oikea järjestys. Esim. tänään surruutin välipalaksi seuraavanlaisen lusikoitavan mössön:

1 banaani
1½ dl jäisiä mustikoita ja vadelmia
vähän kookoshiutaleita
puoli purkkia pehmeää rahkaa
vähän raejuustoa

Ekana banaaniviipaleet blenderiin, ne ajetaan soseeksi. Seuraavaksi marjat ja kookos, jonka jälkeen ajetaan taas (tässä vaiheessa ei haittaa vaikka jää sattumia). Lopuksi perään maitotuotteet, ja sitten vain täydellä teholla kaikki sileäksi.

Kannun pesuhan onnistuu helpoiten siten, että kannu huuhtaistaan, sitten se lasketaan puolilleen lämmintä vettä ja astianpesuainetta. Sitten vain kannu kiinni koneeseen ja blendataan hetki ja lopuksi vielä huuhdellaan.

Kannun pesuhan onnistuu helpoiten siten, että kannu huuhtaistaan, sitten se lasketaan puolilleen lämmintä vettä ja astianpesuainetta. Sitten vain kannu kiinni koneeseen ja blendataan hetki ja lopuksi vielä huuhdellaan.

Ja nyt sää sen sanoit! Oon kironnu sen vehkeen alimpaan helvettiin, kun se kannun tiskaaminen ihan V:stä thanks duud :)

Rahkaa, mehutiivistettä tai -keittoa, banaania, maitoa, öljyä ja kaurahiutaleita. Marjat korvaa mehutiivisteen tai -keiton, jos sellasia sattuu olemaan. Tollasia menee vähintään yks päivässä. Määrät öljyssä ja kaurahiutaleissa vähän vaihtelee. Eilen hiutaleita oli 2,5dl ja öljyä varmaan lähemmäs puoli desiä yhteensä.

Ja nyt sää sen sanoit! Oon kironnu sen vehkeen alimpaan helvettiin, kun se kannun tiskaaminen ihan V:stä thanks duud :)

Mullakin haisee ihan roskikselta, kun sinne väleihin jää kaikkee, pitää testata tätä!

Onkohan esim. Kitchen Aidin blenderissä vastinetta rahoille?

Oon ihan rakastunu noihin pakastebanaanihässäköihin.

Pakastelen aina jonku rapeat 40 banskua pakkaseen ja niitä sitten sörssään palkkariin. Lemppari tällä hetkellä:

- 2 pakastebanaania (Nää tekee sössön tekstuuran ja maun aivan uskomattomaksi)
- vaniljasteviaa vähäC
- desi heraa (maustamatonta, mutta varmaan esmes mansikka ois mageeta)
- joku 400ml maitoa, ei ihan älyttömästi että koostumus on enemmän pirtelö ku litku.

Koko paska mössöksi, mitä jähmeämmät banskut sitä parempi, mutta joku braunin skeidasekotin ei välttis tykkää gutaa ku lyö 300g jäistä banskua törppöön.

Itse omistan HBO Nordican limenvihreän blenderin (800ml). Sain sen joskus lahjaksi ja kovassa käytössä on ollut. Ja parit tiivisteet oon tainnut siitä pestessäni hukata, mutta hyvin on toiminut. :D

n. ½ purkkia rahkaa
n. kourallinen pakastemarjoja
1 rkl pellavansiemeniä
loraus mehua, jotta seoksesta tulee hieman juoksevampaa.

Ja kaikki vain sekaisin keskenään.. Pellavansiemenet toki voi heittää vasta myöhemmässä vaiheessa joukkoon, koska ne ovat sen verran pieniä, että menevät alas muutenkin :P

Pitkään tätä foorumia on tullut luettua, ja nyt oli aika liittyä arvon herrojen ja rouvien joukkoon!

Pitkään käytössä ollut aamiainen:

250 g lidlin maitorahkaa
1dl kaurahiutaleita (olen katsonut paketin kyljestä aina vaan ravintoarvot, ja ostanut sen mukaan, pikahiutaleissa yleensä eniten hiilareita, niitä olen siksi vältellyt)
2dl sokeroimatonta mehukeittoa
2dl rasvatonta maitoa

pitää nälän poissa pitkään, ja itse en ainakaan pysty syömään kiinteää aamupalaa, joten tällainen juoma on täydellinen aamiainen minulle.

Tehosekoittimessa minusta on se nerokkuus, että ei-niin-lempiruuatkin saa menemään alas vaivatta, hurjin sekoitus mitä itse olen juonut oli:

rahkaa
vadelmia
palvikinkkua
raakoja kananmunia
rasvatonta maitoa (oli niin pahan makuista että meinasi jäädä syömättä)

Uutena käyttäjän en ole varma, saanko kysyä aiheeseen liittyen tässä ketjussa? jos saan niin: onko keholle väliksi syökö ruuan kiinteänä vai tehosekoittimen kautta pyöräytettynä? omasta mielestä optimi-ratkaisu olisi tehdä joka ilta 1 "sankko" ruokaa seuraavalle päivälle esim; 3 kanan rintafilettä, parsakaalia, korppujauhoa ja hieman vettä tehosekoittimeen, mitä sitten joisi seuraavana päivänä tasaisin väliajoin :D On sen verran kuvottava ajatus, mutta teoriassa olisiko järkeä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom