Teho Ohjelma Vatsoille!!??

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Vedät 2 kertaa viikossa 2 tai 3 sarjaa voimapyörää, 2 sarjaa vartalon kieroa koneessa kunnon painoilla, 2 sarjaa jalkojen nostoa. sarjat enintään 15 toistoa. Yritä pitää koko ajan tuntuma vatsassa ja tee liikkeet niin vaikeasti kuin pystyt, etkä vaan heilu niinkuin useimmilla on tapana. Tällä tavalla mä saan aina vatsat ihan helvetin kipeiksi ja sikspäkki senkun kasvaa... Tietenkin pitää saada ylimääräinen rasva pois että jotain näkyy. Siihen auttaa aerobinen liikunta. Rasvaahan ei voi polttaa paikallisesti, eli mitkään vatsalihasliikkeet ei auta kaljamahan pienentämisessä.

herkkoryynänen sanoi:
Laittakaapa asiasta tietoiset kunnon vatsa ohjelma tiskiin, ni et saa päckin näkyy ennen kesää. Myös sivuvatsat :hyper: :david:
hyperin ja davidin käyttö pitäisi kieltää alle 100 viestin postaajilta. :jahas:

Herkkoryynänen, et pysty 3 kuukaudessa kasvattamaan vatsalihaksia niin, että kukaan huomaisi sitä. Sen sijaan, jos pudotat rasvoja, vatsalihaksesi saattavat tulla esiin, koska siellä ne ovat jo valmiiksi, ainakin jossain kunnossa. :hyper: :david:

Kertosko joku tosta voimapyörästä jotain? Mikä se on? treenaan koulun salilla ja siellä ei oo muutaku pari paskaa laitetta. Vatsoja oon tehny ihan vaan istumaanousua ja "painolevyn heittelyä puolelta toiselle" vinoille vatsoille. Pitäs saaha jotain potkua toho vatsatreeniikin...

Telchar sanoi:
Kertosko joku tosta voimapyörästä jotain? Mikä se on? treenaan koulun salilla ja siellä ei oo muutaku pari paskaa laitetta. Vatsoja oon tehny ihan vaan istumaanousua ja "painolevyn heittelyä puolelta toiselle" vinoille vatsoille. Pitäs saaha jotain potkua toho vatsatreeniikin...

Laita normaali levytanko lattialle, laita siihen 5kg kiekot ja lukot. Asetu polvilleen tangon eteen, ota hartioiden levyinen ote ja laskeudu vaakatasoon rullaamalla tankoa eteenpäin. Olet siis nyt mahallaan maassa tanko pään "yläpuolella" Älä kuitenkaan laskeudu niin alas että jännitys lähtee vatsoista. Sen jälkeen vedät taas itsesi ylös vatsoja voimakkaasti supistaen kunnes olet taas konttausasennossa. Ja taas seuraava toisto...

Vinoista vatsoista...

Mitäs hyviä liikkeitä olis tarjolla vinoille vatsoille, jos salilta ei löydy vartalonkierto -laitetta?

Ihan perus istumaannousut kiertäen?
Ja vaikka joku painokiekko syliin...

nsa sanoi:
Vinoista vatsoista...

Mitäs hyviä liikkeitä olis tarjolla vinoille vatsoille, jos salilta ei löydy vartalonkierto -laitetta?

Ihan perus istumaannousut kiertäen?
Ja vaikka joku painokiekko syliin...

Rutistukset niin että makaat selällään, laitat jalat niin että reidet on suoraan ylöspäin ja sääret lattian suuntaisesti. Oikea jalka vasemman päälle, menet vähän vasemmalle kyljelle, et kuitenkaan kokonaan. Oikea käsi niskan taakse ja vasen vatsan päälle tai johonkin missä se on hyvin. Siitä oikea kyynärpää oikeaan polveen kiinni oikeaa puolta vatsoista supistaen. Sarjan jälkeen tietenkin otetaan toinen, eli vasen puoli. Älä taaskaan missään kohdassa päästä jännitystä vatsoista. Muista rutistaa täysillä. Aluksi ehkä hankalaa saada rasitus oikeaan paikkaan, mutta kyllä se siitä.

Toinen liike, joka on enemmän kyljille, mutta kyllä tuntuu: Asetu taljan viereen vasen kylki taljaan päin, ota oikealla kädellä kiinni taljan yläkahvasta, vedä kahva kiinni rintaan/vasempaan olkapäähän. Taivuta vartaloa oikealle supistaen kylkiä. Pidä lantio paikallaan ja pyöristä vain selkärankaa sivulle. Eli yrität periaatteessa saada kylkiluut kiinni lonkkaluuhun. Jos taivutat suoraan lonkasta, liike menee vituilleen. Tämäkin on vaikea liike oppia ja aluksi ei tunnu missään. Pitää oppia rutistamaan kunnolla. Ja seuraavaksi toinen puoli.

nsa:

Itse teen vinoja vatsoja sillalailla, että menen istumaanousu asentoon ja jätän liikkeen n. puoliväliin (niin että vatsoissa jännitys kokoajan). Sitten otan painokiekon käsiini ja lasken sitä vuorotellen kehon kummallekkin puolelle lattialle. Joskus pidän kehon mahdollisimman paikallaan, joskus käännyn käsien mukana. Tämä siis liike missä ei tarvi mitään laitetta, mutta jalkaterien päällä pitää olla painoa (johonki tangon alle kengät).

Powerhousu sanoi:
Vedät 2 kertaa viikossa 2 tai 3 sarjaa voimapyörää, 2 sarjaa vartalon kieroa koneessa kunnon painoilla, 2 sarjaa jalkojen nostoa. sarjat enintään 15 toistoa. Yritä pitää koko ajan tuntuma vatsassa ja tee liikkeet niin vaikeasti kuin pystyt, etkä vaan heilu niinkuin useimmilla on tapana. Tällä tavalla mä saan aina vatsat ihan helvetin kipeiksi ja sikspäkki senkun kasvaa... Tietenkin pitää saada ylimääräinen rasva pois että jotain näkyy. Siihen auttaa aerobinen liikunta. Rasvaahan ei voi polttaa paikallisesti, eli mitkään vatsalihasliikkeet ei auta kaljamahan pienentämisessä.

Tässä tuli :5: vinkit vatsatreeniin (treenaan ite aikalailla näin... :D )
Mutta oon jakanut vatsat kahteen osaan niin, että toisella teen suorat rutistuksilla 4 kovaa sarjaa lisäpainoilla ja max 15 toistoa jonka perään 3 sarjaa voimapyörää ja sitten huutaa vatsat armoa jo kunnolla. Toisella kerralla teen kylkiliikettä taljassa 3 sarjaa molemmin puolin ja taas max 15 toistoa ja sitten tota Telcharin kuvaamaa liikettä 3-4 sarjaa ja taas max 15 toistoa molemmille puolille, joku sanoi ton nimerksi Mersulla ajo ja se on ihan jees nimitys sille...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mixu sanoi:
hyperin ja davidin käyttö pitäisi kieltää alle 100 viestin postaajilta. :jahas:
Minun puolestani käyttäkööt davidia, kunhan jättävät
:arvi:n rauhaan! :curs:

Oma hyväksi todettu vatsaohjelma:
- Vatsarutistukset 3*12-15
- Jalannostot perse pois penkiltä 3*12-15
(nämä liikkeet välillä supereina ^)
- Voimapyörä 3*12-15

Joskus otan selkäpäivän pääteeksi kyljet, mutta yleensä ne unohtuu.

Vatsan rääkkäys päivänä itse väännän ensiksi, 2x50 jalannostoja, 2x50 rutistuksia (2x30 5kg tai 2x20 10kg)
ja kurotuksia 5kg lisäpainolla 2x40. Vinoja 5kg lisäpainoilla 2x30 rutistus tyyliin ja vielä kyljet käsipainojen kanssa ja voimapyörällä 3-4x10. Kerran viikkoon ja kyllä on rääkissä.
Vatsa on kyllä jo vähän liiankin tottunut kun ei enää edes kipua tunnu seuraavana päivänä. ;/ Pitää varmaan alkaa vaihtelemaan liikkeitä

Niin siis pidän pitkistä sarjoista vatsassa enemmän kuin lyhyistä, parempi polte. Riippuu ihan henkilöstä vois enemmänkin painoa rinnanpäälle ottaa mutta noin minusta parempi.

Parempi polte ehkä, mutta se ei tarkoita lihaskasvua. Ei vatsalihakset eroa muista lihaksista niin paljoa että niitä pitäs hinkata helvetin pitkää sarjaa. Siinä syy miks sun vatsat ei oo ikinä kipeenä. Vedät vaan lyhyempää niinkun muillakin lihaksilla, ja sellasella vastuksella että pitää tosissaan vääntää.

Oma vatsaohjelma on jo pitkään ollut seuraava:
2 krt/vk
rutistus lisäpainolla 5 x 15-25
istumaanousu vinolla vatsapenkillä lisäpainolla 4 x 15-25
jalkojen nostot 3 x 12-20

kylkiä en erikseen treenaa, saavat hyvin ärsykettä noistakin liikkeistä

Liitteet

• Rikuvatsat2.webp
    Rikuvatsat2.webp
    8,6 KB · Katsottu: 810
Oma treenini mennyt joten kuten näin.

Lämmittelyt:
50 * istumaannousut
25/kylki * vinot vatsalihakset
25 * butterfly-rutistukset
50 * jalkojen nostot

Itse treeni ;):
25-20-15-10-5 * voimapyörä (kymppi ja viis alkaa ole aika turhat, pitäis alkaa treenaa seisoalteen-versiota)

Timba79 sanoi:
Tässä tuli :5: vinkit vatsatreeniin

Hiphip! Yhdyn itse samaan. Taitaa tämä mimmi alkaa treenaamaan vatsoja tästä eteenpäin tuolla systeemillä.. Kiitos vain vinkistä

-edit- 400:s viesti :hyper:

ZannaZ sanoi:
Hiphip! Yhdyn itse samaan. Taitaa tämä mimmi alkaa treenaamaan vatsoja tästä eteenpäin tuolla systeemillä.. Kiitos vain vinkistä

-edit- 400:s viesti :hyper:

Ole hyvä. :) Oikeesti lämmittää mieltä jos saa olla jollekin avuksi ja siitä vielä kiitellään. :love:

Suositut

Back
Ylös Bottom