Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No tarkennuksena, vajaa prässi ja tosi syvä kyykky. Riittääkö? :D ihan vaan osotuksena että turha prässipainoista olettaa mitään
Kyykyssä tekniikassa vikaa. Liikaa painoja tms. Prässi on laiskan miehen/naisen kyykky mutta tosiaan IMO kyllä tuo jalkojen massiivinen kehitys vaatii sitten niitä massaliikkeitä. Maastavetoa en itse ainakaan tee eikä sillä ole mielestäni mitään tekemistä bodailun kanssa, SJMV sitten täysin päinvastoin.Jos ihan botailun kannalta ajattelisin asiaa, niin kyllähän prässillä itse nimenomaan jalkoihin saan paremman tuntuman. Mutta kyykkyjä, mavea en kyllä jättäis siltikään tekemättä jos bodailla vain haluaisin... Prässätään vaan meneen ja sarjapainot nousee, jalat kasvaa (kasvaahan ne) -> keskivartalo ja sen koordinaatio jää sitten "hieman kuralle" ja selkä menee sitten joskus pipiksi, kun vähän jotain auton rengasta tai emännän kukkapurkkia joutuu nostamaan...
Kyykyssä tekniikassa vikaa. Liikaa painoja tms. Prässi on laiskan miehen/naisen kyykky mutta tosiaan IMO kyllä tuo jalkojen massiivinen kehitys vaatii sitten niitä massaliikkeitä. Maastavetoa en itse ainakaan tee eikä sillä ole mielestäni mitään tekemistä bodailun kanssa, SJMV sitten täysin päinvastoin.
Onhan tuo toki riippuvainen monesta asiasta (motoriikka, toistojen määrä jne.) mutta itse kun ajattelen jos teen vaikka 15 toistoa kyykyssä vs. 15 toistoa prässissä niin kyllä se kyykyssä vaan rupeaa polttamaan enemmän. Yksilöllistä kaikki tässä "lajissa". Ei ollut mitenkään tarkoitus haukkua tekniikkaasi :DNiin. Kyllähän se kyykkykin jalkoihin mulla ottaa.. mutta prässi enemmän, siinähän ne jalat pääse eristämään selkeämmin. Ego kyykkyä en tee, vaan pohjakyykkyä
Onhan tuo toki riippuvainen monesta asiasta (motoriikka, toistojen määrä jne.) mutta itse kun ajattelen jos teen vaikka 15 toistoa kyykyssä vs. 15 toistoa prässissä niin kyllä se kyykyssä vaan rupeaa polttamaan enemmän. Yksilöllistä kaikki tässä "lajissa". Ei ollut mitenkään tarkoitus haukkua tekniikkaasi :D
Samaa mieltä. Itsekin tuli aloittelijana mavea tehtyä.Kyl, yksilöllistä hyvinkin Aloittajalle sanoisin, että kyykkyä ja mavea vaan kehiin kaverille ehdottomasti. Jos ei ala tekemään, niin nauti ylemmyyden tunteesta
Maastavetoa en itse ainakaan tee eikä sillä ole mielestäni mitään tekemistä bodailun kanssa, SJMV sitten täysin päinvastoin.
Maailmanennätyksiä en käsittääkseni vielä pidä hallussani. Miten olen pihalla?Varmaan aika huoletonta olla noin pihalla koko treenaamisesta. Pyytäisin perustelemaan, mutta rikoit jo mutuilun maailmanennätyksen niin sulla on varmaan edustuskiireitä ja muuta.
Maailmanennätyksiä en käsittääkseni vielä pidä hallussani. Miten olen pihalla?
Sinulla on luultavimmin tämä klassinen oldschoolmaveselkä-syndrooma jonka mukaan massiivista selkää EI VOI MISSÄÄN NIMESSÄ rakentaa ilman tätä pyhän kolminaisuuden ykkösliikettä.
SJMV takareisiä raa'asti venyttävä liike. Maastaveto jaloilla ja selällä ylös vedettävä liike jossa itse en ainakaan saa minkäänlaista tuntumaa minnekkään muualle kuin alaselkään. Kai se voi jollain tuntua takareisissä jos ei ole eläessään venytellyt. Mutta ei ne kyllä edes lähes identtiset ole. Kaksi täysin eri liikettä, sama kuin sanoisi että penkki ja kässäripenkki on lähes identtiset liikkeet.Haluaisin tietää miten kahdesta lähes identtisestä liikkeestä(toisessa tulee etureidet mukaa alussa) toinen ei sovi bodaukseen?
SJMV takareisiä raa'asti venyttävä liike. Maastaveto jaloilla ja selällä ylös vedettävä liike jossa itse en ainakaan saa minkäänlaista tuntumaa minnekkään muualle kuin alaselkään. Kai se voi jollain tuntua takareisissä jos ei ole eläessään venytellyt. Mutta ei ne kyllä edes lähes identtiset ole. Kaksi täysin eri liikettä, sama kuin sanoisi että penkki ja kässäripenkki on lähes identtiset liikkeet.
SJMV takareisiä raa'asti venyttävä liike. Maastaveto jaloilla ja selällä ylös vedettävä liike jossa itse en ainakaan saa minkäänlaista tuntumaa minnekkään muualle kuin alaselkään. Kai se voi jollain tuntua takareisissä jos ei ole eläessään venytellyt. Mutta ei ne kyllä edes lähes identtiset ole. Kaksi täysin eri liikettä, sama kuin sanoisi että penkki ja kässäripenkki on lähes identtiset liikkeet.
Ei sitä nyt herranjumala etureisilläkään tehdä. Tässä suoraan wikipediasta, tiedä nyt sitten onko niin luotettava lähde mutta joku ainakin samaa mieltä kanssani:Parempi onkin että et tee mave jos kerta selällä vedät.
Bodauksessa liikkeet tehdään yleensä tuntumalla. En sano etteikö siinä aktivoituisi lähes koko keho mutta ei tuota liikettä takareisiä venyttäväksi liikkeeksi ole kehitetty.No eihä mavea nyt "tuntumalla" vedetäkään. Mutta jos tekniikka on edes "sinne päin", niin kyllä siinä takareidet, perse ja selkä työskentelee ja se useinmiten tuntuu kyllä seuraavana päivänä. Kovissa nostoissa tuntuu kyllä etureisissäkin, ja kovaa tuntuukin. Ja kuka nyt ei haluis isoa alaselkää?
En sano että mave on mitenkään pakollinen, mutta sun argumenttis on aika kummallinen.