Te, joiden jalkatreenissä kyykkyä/maastavetoa ei ole

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aemilia
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No tarkennuksena, vajaa prässi ja tosi syvä kyykky. Riittääkö? :D ihan vaan osotuksena että turha prässipainoista olettaa mitään

No tarkennuksena, vajaa prässi ja tosi syvä kyykky. Riittääkö? :D ihan vaan osotuksena että turha prässipainoista olettaa mitään

Juurihan tuossa mainittiin että kyseessä on kaveri joka nimenomaan tekee prässiä eikä kyykkyä joten kyllä edelleen väitän että se kertoo melko paljon.

Ja tarkennan vielä että tarkoitus ei ollu vittuilla vaan koska tässä tapauksessa selkeesti ollaan melko alussa vasta niin kärsivällisyyttä ja lisää reeniä sekä rautaa niin kyllä alkaa jaloissa lihakset näkyä ilman kyykkyäkin.

Jos ihan botailun kannalta ajattelisin asiaa, niin kyllähän prässillä itse nimenomaan jalkoihin saan paremman tuntuman. Mutta kyykkyjä, mavea en kyllä jättäis siltikään tekemättä jos bodailla vain haluaisin... Prässätään vaan meneen ja sarjapainot nousee, jalat kasvaa (kasvaahan ne) -> keskivartalo ja sen koordinaatio jää sitten "hieman kuralle" ja selkä menee sitten joskus pipiksi, kun vähän jotain auton rengasta tai emännän kukkapurkkia joutuu nostamaan...

Jos ihan botailun kannalta ajattelisin asiaa, niin kyllähän prässillä itse nimenomaan jalkoihin saan paremman tuntuman. Mutta kyykkyjä, mavea en kyllä jättäis siltikään tekemättä jos bodailla vain haluaisin... Prässätään vaan meneen ja sarjapainot nousee, jalat kasvaa (kasvaahan ne) -> keskivartalo ja sen koordinaatio jää sitten "hieman kuralle" ja selkä menee sitten joskus pipiksi, kun vähän jotain auton rengasta tai emännän kukkapurkkia joutuu nostamaan...
Kyykyssä tekniikassa vikaa. Liikaa painoja tms. Prässi on laiskan miehen/naisen kyykky mutta tosiaan IMO kyllä tuo jalkojen massiivinen kehitys vaatii sitten niitä massaliikkeitä. Maastavetoa en itse ainakaan tee eikä sillä ole mielestäni mitään tekemistä bodailun kanssa, SJMV sitten täysin päinvastoin.

Kyykyssä tekniikassa vikaa. Liikaa painoja tms. Prässi on laiskan miehen/naisen kyykky mutta tosiaan IMO kyllä tuo jalkojen massiivinen kehitys vaatii sitten niitä massaliikkeitä. Maastavetoa en itse ainakaan tee eikä sillä ole mielestäni mitään tekemistä bodailun kanssa, SJMV sitten täysin päinvastoin.

Niin. Kyllähän se kyykkykin jalkoihin mulla ottaa.. mutta prässi enemmän, siinähän ne jalat pääse eristämään selkeämmin. Ego kyykkyä en tee, vaan pohjakyykkyä

Niin. Kyllähän se kyykkykin jalkoihin mulla ottaa.. mutta prässi enemmän, siinähän ne jalat pääse eristämään selkeämmin. Ego kyykkyä en tee, vaan pohjakyykkyä
Onhan tuo toki riippuvainen monesta asiasta (motoriikka, toistojen määrä jne.) mutta itse kun ajattelen jos teen vaikka 15 toistoa kyykyssä vs. 15 toistoa prässissä niin kyllä se kyykyssä vaan rupeaa polttamaan enemmän. Yksilöllistä kaikki tässä "lajissa". Ei ollut mitenkään tarkoitus haukkua tekniikkaasi :D

Onhan tuo toki riippuvainen monesta asiasta (motoriikka, toistojen määrä jne.) mutta itse kun ajattelen jos teen vaikka 15 toistoa kyykyssä vs. 15 toistoa prässissä niin kyllä se kyykyssä vaan rupeaa polttamaan enemmän. Yksilöllistä kaikki tässä "lajissa". Ei ollut mitenkään tarkoitus haukkua tekniikkaasi :D

Kyl, yksilöllistä hyvinkin :) Aloittajalle sanoisin, että kyykkyä ja mavea vaan kehiin kaverille ehdottomasti. Jos ei ala tekemään, niin nauti ylemmyyden tunteesta :)

Molempia ei tarvita, mutta toinen mielellään hyvä pitää ohjelmassa, jos se vaan on terveydellisistä syistä mahdollista. Bodarille pitäisin kyykkyä tärkeämpänä. Ja mitä tulee hormonaaliseen vasteeseen niin kyllä se hormonaalinen vaste tulee hilavitkutuksillakin. Esim pakarakone+reidenojennus+reidenkoukistus vs takakyykky = käytännössä aivan samanlaiset hormonaaliset vasteet. Näin uskon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Maastavetoa en itse ainakaan tee eikä sillä ole mielestäni mitään tekemistä bodailun kanssa, SJMV sitten täysin päinvastoin.

Varmaan aika huoletonta olla noin pihalla koko treenaamisesta. Pyytäisin perustelemaan, mutta rikoit jo mutuilun maailmanennätyksen niin sulla on varmaan edustuskiireitä ja muuta.

Varmaan aika huoletonta olla noin pihalla koko treenaamisesta. Pyytäisin perustelemaan, mutta rikoit jo mutuilun maailmanennätyksen niin sulla on varmaan edustuskiireitä ja muuta.
Maailmanennätyksiä en käsittääkseni vielä pidä hallussani. Miten olen pihalla?
Sinulla on luultavimmin tämä klassinen oldschoolmaveselkä-syndrooma jonka mukaan massiivista selkää EI VOI MISSÄÄN NIMESSÄ rakentaa ilman tätä pyhän kolminaisuuden ykkösliikettä.

Maailmanennätyksiä en käsittääkseni vielä pidä hallussani. Miten olen pihalla?
Sinulla on luultavimmin tämä klassinen oldschoolmaveselkä-syndrooma jonka mukaan massiivista selkää EI VOI MISSÄÄN NIMESSÄ rakentaa ilman tätä pyhän kolminaisuuden ykkösliikettä.

Haluaisin tietää miten kahdesta lähes identtisestä liikkeestä(toisessa tulee etureidet mukaa alussa) toinen ei sovi bodaukseen?

Haluaisin tietää miten kahdesta lähes identtisestä liikkeestä(toisessa tulee etureidet mukaa alussa) toinen ei sovi bodaukseen?
SJMV takareisiä raa'asti venyttävä liike. Maastaveto jaloilla ja selällä ylös vedettävä liike jossa itse en ainakaan saa minkäänlaista tuntumaa minnekkään muualle kuin alaselkään. Kai se voi jollain tuntua takareisissä jos ei ole eläessään venytellyt. Mutta ei ne kyllä edes lähes identtiset ole. Kaksi täysin eri liikettä, sama kuin sanoisi että penkki ja kässäripenkki on lähes identtiset liikkeet.

Itsellä ei ole kuin tekosyitä skipata kyykky. Jalat kramppaa herkästi, mutta siinäpähän kramppaa. Ja polvi kummallisesti nyt parilla kertaa ilmoittanut olemassaolostaan. Mutta silti kyykkään, koska olen huomannut että on omalle kropalle ainakin tehokkaampi liike, kuin prässi.

Mavesta tykkään muutenkin. Tuleehan siinä jo henkinen teholisä, kun nostaa maasta niin perkeelesti :puntti: (no en nosta, mutta silti)

SJMV takareisiä raa'asti venyttävä liike. Maastaveto jaloilla ja selällä ylös vedettävä liike jossa itse en ainakaan saa minkäänlaista tuntumaa minnekkään muualle kuin alaselkään. Kai se voi jollain tuntua takareisissä jos ei ole eläessään venytellyt. Mutta ei ne kyllä edes lähes identtiset ole. Kaksi täysin eri liikettä, sama kuin sanoisi että penkki ja kässäripenkki on lähes identtiset liikkeet.

Parempi onkin että et tee mave jos kerta selällä vedät.

Joo, sun logiikalla penkkikään ei sovi bodaukseen. Tai kulmasoutu. Tai miljoona muuta liikettä. On se jännä laji toi bodaus...

Ai niin, selitätkö vielä miten maastaveto "vedetään selällä", mutta sjmv ei?

No eihä mavea nyt "tuntumalla" vedetäkään. Mutta jos tekniikka on edes "sinne päin", niin kyllä siinä takareidet, perse ja selkä työskentelee ja se useinmiten tuntuu kyllä seuraavana päivänä. Kovissa nostoissa tuntuu kyllä etureisissäkin, ja kovaa tuntuukin. Ja kuka nyt ei haluis isoa alaselkää?

En sano että mave on mitenkään pakollinen, mutta sun argumenttis on aika kummallinen.

Parempi onkin että et tee mave jos kerta selällä vedät.
Ei sitä nyt herranjumala etureisilläkään tehdä. Tässä suoraan wikipediasta, tiedä nyt sitten onko niin luotettava lähde mutta joku ainakin samaa mieltä kanssani:
"Suorin jaloin maastaveto on maastavedon variaatio, joka rasittaa etupäässä takareisiä tavallisen maastavedon rasittaessa etupäässä selkää"

No eihä mavea nyt "tuntumalla" vedetäkään. Mutta jos tekniikka on edes "sinne päin", niin kyllä siinä takareidet, perse ja selkä työskentelee ja se useinmiten tuntuu kyllä seuraavana päivänä. Kovissa nostoissa tuntuu kyllä etureisissäkin, ja kovaa tuntuukin. Ja kuka nyt ei haluis isoa alaselkää?

En sano että mave on mitenkään pakollinen, mutta sun argumenttis on aika kummallinen.
Bodauksessa liikkeet tehdään yleensä tuntumalla. En sano etteikö siinä aktivoituisi lähes koko keho mutta ei tuota liikettä takareisiä venyttäväksi liikkeeksi ole kehitetty.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom