Samantyylinen kolossaalinen lista, mikä viime vuonnaki, mut päivitettynä:
Dippi: 70kgx1, eli vähän yli omapaino vyölle, ja omalla painolla 50+ toistoa.
Nykytilanne: 60kgx4 otettu, mutta 70kg ei vieläkään tule. Omalla painolla en oo kokeillu ääri maksimia edes ikinä.
Ootko tehnyt dipit alle vaakatason? Olen kiinnostunut, koska ainoa oma tavoite salilla tällä hetkellä on saada dipistä mahdollisimman paljon rautaa ylös + tietenkin isompi haba. Olen tehnyt dipit reilusti vajaana, mutta sarjapainot ovat tuplaantuneet 10 kuukaudessa, 45kgx4 - 90kgx2 ( oma paino joku reilu 90kg ). Kädet ja rinta ovat myös kasvaneet, vaikka kehonpaino on pysynyt samana, minkä ei teoriassa pitäisi edes olla mahdollista, mutta peili ja mittanauha eivät valehtele. Mietin tässä nyt sitä, että olisiko kehitys ollut parempaa, jos olisin mennyt kunnon syvyyteen, ja käyttänyt pienempiä painoja egoilun sijaan. Luulen, että ainakin ojentajat saavat isomman ylikuormituksen isoista raudoista ja vajaasta liikearadasta, vrt. pienempiin painoihin. Mutta toisaalta rinta on kehittynyt myös, joten ilmeisesti vajaakin liikerata käy myös rintaan, vaikka dogma sanookin päinvastaista.
Mielenkiintoista tossa oli se, että kehitys oli tosi nopeata 80kg saakka, mutta sitten homma muuttui vaikeaksi. Mä luulen, että 4 isoa levyä muuttaa liikkeen painopistettä jollain ratkaisevalla tavalla, liikkeen vetokulma muuttuu enemmän horisontaaliseksi, kun taas pienemmillä painoilla pystyy helpottamaan liikettä nojaamalla reilusti eteenpäin ilman, että olkapäät lähtevät kuitenkaan "kaatumaan" painon mukana. Mut joo, ehkä se syvyys vaikuttaa enemmän siihen, onko dippi tukemassa penkkiä. Jos tekee penkin apuliikkeenä, niin varmasti kannattaa mennä syvemmälle, tai sitten ei..