Tavoitteesi 2011

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Thommi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Paino 87kg=>95-100kg
Penkki 140kg
Kyykky 160kg=>200kg
Mave 180kg=>250kg
Vinopenkki kp 6*32.5kg=>10*40kg
Pystypunnerrus 10*60kg

Päivitystä... Nyt siis tämmöset noussu:

Penkki 3*112.5kg
Kyykky 5*160kg
Mave 5*190kg huomenna tarkotus tehä 3+*200
Paino 94-95kg

Penkissä ei kehitystä ole vähään aikaan tullut, aloitin nyt ryssäpenkin niin katotaan mitä tapahtuu.

Mavessa ja kyykyssä uskoisin pääseväni tavoitteisiin!

Joo, nyt näitä pitää muuttaa
Penkki 105-110 (10x65kg arvio max 90kg)
Takakyykky 130-140 aloitin nyt tekemään syvältä niin painot laski 10x75 nykyinen paras sarja
Maven otan takaisin ohjelmaan syksyllä bulkilla ja silloin tuo 150kg tavote
20kg lisäpainolla 8 leukaa
paino 80kg noin 10-15 rasvoissa

huhhuh ei kyykyssä ainakaan toi tavote pauku
uudet tavotteet tässä. Suluissa olevat nykyiset sarjat
Penkki 105 (6x80)
Kyykky 120 (5x90) surkee tiedän :)
Mave 150 (5x5 105)
Dippi 8x30kg lisäpainolla (3x5 22,5kg)
Paino on jo melkeen se 80

Tavoitteet oli alkuvuodesta tämmöset:

Penkki 165kg, saavutettu.
Kyykky 200kg pintaan, saavutettu.
Maastaveto 250kg, saavutettu
Niskantakaa punnerrus 100kgx5, saavutettu.
Strict curl 80kgx5, saavutettu.

Elopaino 100kg -> 114kg, saavutetu.

Eli ihan hyvä vuosi, mavea en tänä vuonna enään tee, mutta ens vuonna aletaan kunnola tähtäämään tohon 300kg maveen.. :rock:

ja eka posti ;)

Jos sen 500kg sais raw yhteistulosta ja omapaino pysyis lähellä 80kg niin olisin helvetin tyytyväinen!

Päivitystä, penkki 5x122,5, kyykky 3x140, mave 3x170. Kyykky varovainen alaselän kipuilun takia, vedossa jotenkin tuntee paremmin koska meinaa selkä pettää ja se on aika lähellä maksimia.
Omapaino nyt 87kg enkä kyllä aio tän vuoden puolella siihen puuttua, keväällä sitten katotaan mitä laardin alta paljastuu.
Jos alaselkä pysyy kondiksessa ja pystyy täysillä vetää vuoden loppuun niin pitäis pystyy tohon tavoitteeseen.

Aika tismalleen kaks kuukautta sitten aloin vasta käymään salilla, mutta laitetaan nyt kuitenkin... Tammikuussa oon lähdössä vaihto-oppilaaks niin olis tarkotus saada vähän kerättyä massaa ettei ihan aliravitulta vaikuta :D Lisäksi toinen "isompi" tavoite on oppia tekemään liikkeet oikein, ilman että paikat rikkoutuvat. Erityisesti jos kyykyn ja maven onnistun sisäistämään niin olisin iloinen. Näiden jälkeen voidaan ruveta katsomaan niitä numeroita. Penkkimaksimin tavoite on 80kg, tällä hetkellä 72,5kg. Kyykyssä jos sais sarjapainot 70kg tuntumaan, varovaisen liikkeellelähdön takia nyt 45kg. Mavessa jos sais 1,7xomapaino (77kg) kerran nostettua, 110kg suurin paino mitä oon kokeillu ja nousi pari kertaa.

Kaikenkaikkiaan tavoite on saada salista uusi, pysyvä, harrastus.

Ja tämä kaikki tammikuun, ei vuoden loppuun mennessä.

30x120kg vedon (kuoletuksilla ja ilman vyötä) voisin asettaa yhdeksi ei-niin-vakavaksi tavoitteeksi vuoden loppuun mennessä. Muita tavoitteita ei oikeestaan enää oo paitsi säilyttää mahdollisimman paljon lihasta ja voimia, intissä ku oon nii tuossaki on tekemistä.

Mä en ymmärrä noita maratoonivetoja, sehän on vihoviimeinen liike missä kannattaa itseään hapottaa (puhun kokemuksesta).
10x3 vedot vielä ymmärrän mut toi 1x30 kuulostaa siltä et haluut ihan uhalla hajottaa selkäs?

Mä en ymmärrä noita maratoonivetoja, sehän on vihoviimeinen liike missä kannattaa itseään hapottaa (puhun kokemuksesta).
10x3 vedot vielä ymmärrän mut toi 1x30 kuulostaa siltä et haluut ihan uhalla hajottaa selkäs?
Harvoin minä tommosia teen (tasan neljä kertaa elämässäni oon tehny pitempiä ku 12 toiston sarjoja vedossa), kivaa vaihtelua nuo on. Ei tässä kukaan mitään ole hajottamassa. Oon sitä mieltä että jos pelkää paikkojen hajoamista nii on ihan turha treenata ollenkaa, eikai siinä kehity jos ei uskalla tehdä mitään täysillä.

Mietin tässä nyt muitaki tavoitteita ajankuluksi vaikka hankalia nämä tulee olemaan ku tämän vuoden puolella on vielä 5 leiriä. Hyvin todennäköistä että suurin osa näistä jää saavuttamatta mutta kaikkeni teen että jotku ees tulis.

10x160kg veto
Käsipainopenkissä sarjaa 35-kilosilla
Leuanveto 10x25kg
Kyykkysarjaa 120 kilolla

Ja jos elopaino ei leireistä huolimatta hirveesti alle 70 kilon tippuis :D Tosin jos nuo tavoitteet täyttyy nii elopainolla ei oo mitään väliä ku voimatasot on silti siinä vaiheessa noussu sen verran hyvin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oon sitä mieltä että jos pelkää paikkojen hajoamista nii on ihan turha treenata ollenkaa, eikai siinä kehity jos ei uskalla tehdä mitään täysillä.

Ok. No sanoppa tuo sen jälkeen kun jotain on hajonnut.

Sillä vaan perustelin tota et kun mave on koko kropan liike niin pitkät sarjat eli hapottaminen on vaarallista sen takia et osa lihoista menee tukkoon ja lakkaa toimimasta jo puolessavälissä sarjaa ja loput vedät pelkkien sidekudosten varassa.

Ok. No sanoppa tuo sen jälkeen kun jotain on hajonnut.

Sillä vaan perustelin tota et kun mave on koko kropan liike niin pitkät sarjat eli hapottaminen on vaarallista sen takia et osa lihoista menee tukkoon ja lakkaa toimimasta jo puolessavälissä sarjaa ja loput vedät pelkkien sidekudosten varassa.
Lupaan että sitte ku selkä hajoaa nii sanon julkisesti täällä että ois pitäny kuunnella karstakeuhkoa.

Pitkistä sarjoista oon aina kuvannu videota että pysyn kärryillä siitä miten rumaksi menee loppua kohden.

Lupaan että sitte ku selkä hajoaa nii sanon julkisesti täällä että ois pitäny kuunnella karstakeuhkoa.

Pitkistä sarjoista oon aina kuvannu videota että pysyn kärryillä siitä miten rumaksi menee loppua kohden.

Niin no kun vilkasin ton sun filmin niin ihan kohtuudella pysyit kasassa loppuun asti. En tajua vaan miks haluut ottaa turhia riskejä ja mikä toi asenne on täysillä tai ei ollenkaan? Ei se oo sattumaa et tää palsta on pullollaan mavella selkänsä hajottaneita käyttäjiä. Turha mua on siinä pitkässä listassa nostaa mihinkään kärkisijalle.

Onnea kuitenkin treeneihin ja muista pitää pää kylmänä kun teet noita..

Tässä on yksi näkökulma pitkien sarjojen tekemiseen mavessa. T-nationissa ollut artikkeli lihassolutyypeistä: http://www.t-nation.com/free_online...ecific_hypertrophy_biceps_back_and_lower_body

Ja lainaus: The erector spinae are slow twitch dominant by around 6%. This means you should use low reps for the hamstrings, but medium to high reps for the lower back and the glutes.

Eli toisin sanoen kyllä sen selän pitäisi ihan hyvin kestää pitkätkin sarjat. Syy miksi palsta on pullollaan mavella selkänsä hajottaneita käyttäjiä on tekniikka, suurin osa nyt vaan tekee mavea todella paskalla tekniikalla.

Eli toisin sanoen kyllä sen selän pitäisi ihan hyvin kestää pitkätkin sarjat. Syy miksi palsta on pullollaan mavella selkänsä hajottaneita käyttäjiä on tekniikka, suurin osa nyt vaan tekee mavea todella paskalla tekniikalla.

Mä oon ymmärtänyt että mavessa(kin) olisi hyvä vetää jotain 3x10 tai vastaavia peruskunnon hakemiseksi (tosin karstis tarkoitta vielä pitempiä sarjoja). Luulisin että suurin osa mavessa hajoittaa selkänsä kokeilemalla liian usein 1xuusi maksimi joka sitten saadaan tai ei saada paskalla tekniikalla ylös. Mavessa varmaan pitäis kokeilla ykkösiä todella pitkän peruskunto kauden jälkeen, luulisin. Voin olla väärässäkin.

Ja tavoitteisiini tälle vuodelle: jos sais samat tulokset mitä viime vuonna oli parhaimmillaan niin olisin tyytyväinen. Ompa korkeat tavoitteet :D

Tää on myös totta.
Jos vaikka takareidet hyytyy kesken sarjan niin se voi aiheuttaa paketin leviämisen ja enemmän rasitusta selälle kuin mitä ois turvallista. Eipä tästä kuitenkaan varmaan enempää saa keskustelua aikaan. Vetäkää ajatuksella ja vetäkää niin pitkään kun tuntuu paketti pysyvän läjässä. Älkää vetäkö apinan raivolla :)
e: itse en nykyisin vetele paljo 3-5 toistoa pidempiä sarjoja.

Hieman myöhään alan tekemään tavoitteitani mut kuitenkin: Saada kestävyyskuntoa edes hieman samalle tasolle mitä lihaskunto on, harrastaa aktiivisesti BJJ:tä sekä vapaaottelua ilman loukkaantumisia, jatkaa nousujohteista salillakäyntiä sekä lopettaa se v**un tupakointi kesäloman alkuvaiheilla. Eiköhän tässä ole riittävästi tekemistä. :)

Puolen vuoden aikana nyt totanoin, kestävyyskunto about 2x se mitä tuolloin, BJJ ja vapari jatkuu edelleen ilman loukkaantumisia mutta toi nousujohteinen salillakäynti ei ole niin nousujohteista mitä tuolloin odotin koska dieettasin ja dieettan edelleen. Ainut mikä failaa on toi tupakointi, onneksi parin viikon sisällä sähkörööki tulossa ;)

-Penkki ainakin 100 (70)
-Mave oppia ensin tekniikka kunnolla ja joku 150 olis ihan kiva
-Kyykky 120 (nyt joku 90)
-Rasvat alle kymmeneen
Ja sitten, että motivaatio pysyisi samana mitä se on tällä hetkellä :puntti:

No kaikki muut tavoitteet läpäisty paitsi tuo rasva%. Alhaisimmillaan se oli 11%, kun kesäkuussa mittautin sen. Tällä hetkellä ollaan jossain n.14-16% rasvoissa kuukausi sitten viimeksi mitattu. Laitetaan nyt vielä loppuvuodelle yksi tavoite. Olen innostunut leuanvedosta lisäpainoilla, joten ykkösen otan tänä vuonna vielä 40kg painon kanssa. Viimeksi, kun kokeilin niin 30kg tuli aika helposti.

Tavoitteet vuoden loppuun:

Penkki 145 (137,5)
Mave 200 (170)
Kyykky 120 (en tiedä paljon nyt, mutta vähän) :nolo:

Treeniä tällä hetkellä takana 1v 5kk.

Suositut

Back
Ylös Bottom