Tavoite leuanvedosta yli 10 toistoa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mige92
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä en oo oikein ikinä pystynyt tekee leukoja kuin hikisesti 1-3 kertaa joten miten sais treenattua tota leaunvetoa hyvillä tuloksilla. Käyn salilla tällä hetkellä 4 kertaa viikossa joten voisko joku tehdä ohjelman kuinka sais ton toisto määrän nousemaan tohon 10 ja melko puhtaasti. Aikaahan tossa varmasti menee jonkun verra.

Saliohjelman vai leuanveto-ohjelman? No ei sillä niin väliä. Kun käyt salilla, voimat kasvaa ja läski vähenee ja leukatulos paranee siinä sivussa. Jos olet punttiuran alkutaipaleella, kannattanee keskittyä monipuoliseen treeniin. Esim. Golden six-ohjelmassa vedetään leukoja ja tehdään hyviä voimaliikkeitä.

Tietysti voit vedellä leukoja myös muun treenin sivussa, ei kymmeneen leukaan mitään ihmeohjelmaa tarvita. "Twenty pull ups challange" on täältä löytyvä leukaohjelma, mutta vähän liian kova sun tarpeisiin.

Teet vaa niitä leukoja, niin jaksat tehä niitä aina vaa enemmän. Mun kaveri on hyvä esimerkki; se ei käy salilla eikä jaksanu vetää edes yhtä leukaa. Se osti sitten leuanvetotangon (ei kovin kallis) ja teki aina leukoja siinä. Nyt se jaksaa vetää himona niitä leukoja, vaikka näkyviä lihaksia ei pahemmin ole.. ;)

On hyötyä, vähemmän painoa nostettavana. Älä nyt kuitenkaan ala painonlisäystä välttelemään, kyllä vähän painavanmpikin kaveri niitä leukoja ihan kiitettävästi voi vedellä jos painosta suurin osa on lihasta. Läskeillä onkin sitten vähän hankalampaa.

Tekemällä sen toistomäärän saa kasvamaan,välillä kannattaa ottaa erillaista sen 3x? lisäks,jotain lihasmuistia shokeeraavaa niin kuin meikäläinen eilen 10x5 kahden minuutin palautuksilla,painookin on se 122-123kg joten oli urakkaa.:puntti:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kotia kannattaa leuanvetotanko ostaa, ne ei kovin kalliita oo. Urheiluliikkeistä, marketeistä yms. kyllä löytyy ylleensä (tai netistä toki)

Sitte voit tehä niitä pitkin päivää ja alottaa kevyesti tekemällä vaikka 5x1. Seuraavalla reenikerralla teet vaikka 10x1. Sitte 3x2, 5x2, 7x2, 10x2. Sitte varmaan menis jo 3x3 ja niin edelleen. Tai ihan oman tuntuman ja jaksamisen mukkaan. Voit tehä vaikka 20 sarjaa päivässä, tai jos tarpeeks hullu oot niin 40 sarjaa niinku minä :D
Kunhan nousujohteisuuden muistat. Sitä voi toteuttaa myös lisäämällä harjottelukertojen määrää, eli jos alussa vetelet yhtenä tai kahtena päivänä viikossa, niin voit hiljalleen lisätä treenipäivien määrää vaikka kuuteen tai jopa seittemään per viikko.

Mulla on ollut tanko jo pidemmän aikaa, mutta tulokset ei ole parantunut juuri ollenkaan. Ihan kuin pelkällä salitreenillä ei olisi siihen vaikutusta. Pitäisi vissiin ottaa useamman sarjan treenejä himassa tuloksien parantamiseksi.

Itellä menee n. 12 leukaa tällä hetkellä. Otan maanantaina käyttöön ton leuanveto ohjelman. Kirjottelen sitten tänne tuloksia jos jotain kiinnostaa??

Itsellä painoa n.125kg ja vattan ympärys melkein samaa luokkaa, eli melko läski.:D Kokeilin tuossa taannoin leukoja vetää jolloin meni 9 toistoa, vetelin hetken aikaa muutaman toiston sarjoja kasvattaen toistomääriä pikku hiljaa ja viimeks meni 15 toistoa. Puntilla ei ole tullut käytyä useisiin kuukausiin, eli melko hyvin nuo toistomäärät saa tuonne 10-20 välille pienellä treenillä.

laittakaa tuloksia, itsellä on myös junnannut leuat paikoillaan jonkin aikaa, ei mee millään yli 3x5 sarjoja(olen tehnyt arskan g6:sta),täytyis varmaan itsekki aloittaa tuo ohjelma.

laittakaa tuloksia, itsellä on myös junnannut leuat paikoillaan jonkin aikaa, ei mee millään yli 3x5 sarjoja(olen tehnyt arskan g6:sta),täytyis varmaan itsekki aloittaa tuo ohjelma.

Jos et pysty lisäämään toistoja sarjoihin, kokeilepa sellaista taktiikkaa, että käänntä ensin toistot ja sarjat toisin päin. Teet siis 5 sarjaa leukoja, jokaisessa sarjassa 3 toistoa. Sitten seuraavalla kerralla lisäät taas yhden sarjan. Kun saat tällä tyylillä tehtyä esim. 10x3, rupeat tekemään nelosia jne. Voin luvata, että hyvin nopeasti pystyt tekemään myös useamman toiston sarjoja.

Silloin kun leukoja ei pystytä tekemään sarjoissa kuin n. 3-6 on volyymia helpointa kasvattaa lisäämälä sarjoja ja vähentämällä toistoja niin, että heti ekassa sarjassa ei vedetä itseään niin piippuun, että seuraavaan sarjaan ei enää jää paukkuja. (Toki joku pikkusielu huomauttaa nyt, että "mutta silloin se ei enää ole G6:sta. Ei, ei olekaan, mutta samalla voidaan myös pohtia onko G6 paras ohjelma leuanvetotuloksen parantamiseen)

Treenaa 3 kertaa viikossa, esim. ma,ke,pe tai ti,to,la. Treenaa 1 x viikossa jalat. Treenaa leukoja 2x viikossa, esim. ma ja pe. Jätä penkkipunnerrus niin, että teet sitä vasta leuanvedon jälkeen. Penkkiä ei kannata tehdä ku 1xviikossa ja sekin leuanvedon jälkeen. Etunojapunnerrus ja ranskalainen punnerrus riittää minun mielestäni ylläpitämään penkkituloksia aika pitkälle. Itse vedän leukoja eteen 2x maksimi ja toisessa treenissä 2x maksimi niskan taakse. 2 viikon välein kevennän treeniä viikoksi tai pidän taukoa kokonaan.

Twenty Pull-Ups, se toimii ainakin omalta osalta meni todella hienosti ja 7 -> 21. Tuommoinen kehitys tapahtui. Ja sen tietenkin voi tehdä myös lisäpainoilla ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom