Tauriini...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Itula
  • Aloitettu Aloitettu
Ite oon ottanu vaa iha sen maustemitallisen (1ml) mukaa niitä kax tiivistä mitallista aina aamusii ensmäisex huivii ku herää, tuntuu ainaki siltä, että kyllä siinä päivä lähtee iha hyvi käyntii ku kello herättää yllättävää aikaa klo 4.45...ja tiedos on ihana 8-tuntine päivä halissa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itellä ainut huomattava vaikutus ollut vaikka olen ottanut vain 1-2 mitallista, on ollut tuo hikoileminen. Etenki jalkatreenissä hiki roiskuu oikein urakalla ja kevyessä aerobisessakin on paita aina märkänä. Sekä olo tuntuu välillä muutenki oudon lämpimältä.

neutraali sanoi:
Ei toimi edes isommilla, ainakaan mulla. Jotkut sanoo että toimis kofeiinin kans, mutta ainut mikä silloin toimii on itse kofeiini IMO.
no niin tollaset fiilarit oli ennen:)

on pidemmän aikaa ollut tuo reenaminen aika väsyneen oloista, tänään otin tunti ennen reeniä n,3g(vain) tauriinia, niin kylläpä sai hirveen potkun reeneihin.

Minulla on ollut vähän sen suuntaisia kokemuksia että kun käytän tauriinia sisältäviä energiajuomia viinan kanssa latrinkina (0,7l viinaa, 1,5l energiajuomia), ajatus tuntuu kulkevan suhteellisen selvästi parinkin promillen humalassa.

Insanick sanoi:
Minulla on ollut vähän sen suuntaisia kokemuksia että kun käytän tauriinia sisältäviä energiajuomia viinan kanssa latrinkina (0,7l viinaa, 1,5l energiajuomia), ajatus tuntuu kulkevan suhteellisen selvästi parinkin promillen humalassa.

Mulla tuo tapahtuu ilman energiajuomaakin pelkän viinan avuilla.

en tiiä yhtää mitä tauriini on,joten valaskaas tyhmää:nolo: eli onko sillä muuta vaikutusta kuin piristävä vaikutus,kuten kofeiinilla?kandeiskohan tota kofeiinia ja tauriinia rupee vetelee sitte ennen reeniä,jos haluis lisäpotkua reeniin?:D

Tauriini on aminohappo joka todellaki piristää. Sellaista "piikkiä" siitä ei tule kun kofeiinista, mutta hiki lentää mukavasti. Kofeiinin kaverina toimii ainakin minulla erittäi hyvin. Ja kun hintakaan ei mikään ihan älytön ole (ainakaan käytettävään määrään suhteutettuna) niin miksikäs en käyttäisi.

Aikaisemmin olin sitä mieltä että tauriini ei tehoa minuun ja jossakin postauksessa sen sanoinkin. Nuo kokemukset olivat lähinnä muutan sellaisten krea+ynm+tauriinin tuotteiden kautta tulleita sekä muutamasta energia juomasta. No nyt sitten olen ottanut ennen treeniä tauriinia ja heraa. No varsinaista piristymistä ei tule mutta hiki kyllä irtoaa aika iloisesti. Muutaman kerran jopa on ollut palaa pinna kesken treenin kun tuntuu että ei ole kropassa kuivaa paikkaa ja treenin jälkeen vaatteet liimautuneet niin kiinni että saa paitaa repiä päältä.

Puoli :offtopic: :

Jos haluatte kokeilla jonkun piristeen (en puhu huumeista, vaan normaaleista "punttipiristeistä") tai yhdistelmän (esim. tauriini + kofe) "potkivuutta", tehkää näin:

1. Herätkää aamulla tunti ennen lopullista herätystä vaikka kuselle

2. Heittäkää piristeet nassuun runsaan veden kera

3. Menkää takaisin makoilemaan, eli ns. aamunautiskelemaan

4. Tunnustelkaa samalla oloa

5. Jos ennen tunnin kulumista tekee mieli nousta, potkii piriste. Mitä kovempi halu nousta on ja mitä energisempi olo, sitä parempi "potku"..Tietenkin.

Tällainen kokeilu on mielestäni luotettavin, koska aamulla on herkemmässä tilassa keho täysin levänneenä ja rentoutuneena. Toisin sanoen potkun tuntee silloin paljon paremmin kuin esim. keskellä päivää.

Omakohtainen kokemus kofeiinista on hirveä. Olen niin koukussa että ensimmäisenä aamulla joudun pureskeleen tabun että pääsen ylös (jos yöuni alle 9tuntia). Sit joudun juomaan kaksi kuppia kahvia notta olo olisi normaali. Ennen treenejä on pakko ottaa 300mg kofeiinia, muuten ei tule mitään. Perjantaina jouduin ottamaan 700mg 2 tunnin sisään ennen treenejä että jaksoin mitään. En ole ollut oikeastaa väsynyt, mutta olen niin riippuvainen kofeiinista, etten kykene mihinkään, jossei sitä ole veressä. Vertaa: Nikotiini.

Nimimerkki: kofeiinin kohtuutonta käyttöä 5 vuotta. Älkää juoko kahvia ja käyttäkö piristeitä, jos vaan hiukankin on mahdollista olla ilman. Muuten ei hyötyä treeneissä.

Olisiko hassu idea yksinkertaisesti lopettaa sen kofeiinin nauttiminen ? Väsymys menee ohi viikossa, päänsärkyyn buranaa.

ljp sanoi:
Olisiko hassu idea yksinkertaisesti lopettaa sen kofeiinin nauttiminen ? Väsymys menee ohi viikossa, päänsärkyyn buranaa.

Allekirjoitan edellisen.

Itsellä tulee koeviikkoja ennen ja niiden aikana käytettyä varsin runsaita määriä kofeiinia kun yöunet jäävät usein vajaiksi. Niiden jälkeen sitten yleensä tulee lopetettua kahvinjuonti ja siinä sitten muutaman päivän joutuu kärsimään pääkivusta ja yleensä tulee jonkun aikaa kupillinen päivässä käytettyä mut sitten jää taas melkolailla pois.

Kyllä siihen jonkunasteiseen koukkuun ilmeisesti jää, tai itsellä ainakin kovan käytön jälkeinen lopettaminen aiheuttaa jatkuvan päänsäryn johon kahvikupillinen sitten tuntuu auttavan. Tai sitten se johtuu vain univelasta ja päänsäryn loppuminen on placeboa :david: :)

Nykyisin usein tulee otettua se pari kofeiinitabua ennen treeniä jos on väsynyt olo, jos ei ole niin sitten en ole huomannut mitään hyötyä.

Timba79 sanoi:
Tauriini on aminohappo joka todellaki piristää. Sellaista "piikkiä" siitä ei tule kun kofeiinista, mutta hiki lentää mukavasti. Kofeiinin kaverina toimii ainakin minulla erittäi hyvin. Ja kun hintakaan ei mikään ihan älytön ole (ainakaan käytettävään määrään suhteutettuna) niin miksikäs en käyttäisi.

jees, millasiakohan annoksia viittis vetää? luin tän topicin ja aattelin jos alottais ton tauriinin kans 5gr enne reeniä. sitte miten noi kofu tabut? onko yks sellane siis 100mg? eli oiskoha vaikka 3 sellasta liikaa mulle(n.95kg) ja sitte toi 5gr tauriinia?:) ja kuin paljo ennen reeniä, onks vaik 1h enne hyvä?

and1_ sanoi:
jees, millasiakohan annoksia viittis vetää? luin tän topicin ja aattelin jos alottais ton tauriinin kans 5gr enne reeniä. sitte miten noi kofu tabut? onko yks sellane siis 100mg? eli oiskoha vaikka 3 sellasta liikaa mulle(n.95kg) ja sitte toi 5gr tauriinia?:) ja kuin paljo ennen reeniä, onks vaik 1h enne hyvä?

Toi 5 g on mun mielestä aika vähän. Voihin sillä alottaa ja katsoa. Aika monta kertaa tälläkin palstalla on porukka kirjottanu että tauriini ei tunnu kun annos on 5 g. Itse vedän juurikin 300 mg (eli kolme 100 mg tabua mitä kaikki kofut mihin itse olen törmääyt ovat olleet) kofeiinia ja 10-15 g tauriinia. Ei siitä mitään hyperaktiivista buustia ole tullut mutta omasta mielestäni sellainen pirteä ja hyvä fiilis treenata jatkuu pidempään kuin ilman. Jaksaa siis vääntää viimeisetkin sarjat kunnolla ja jää jopa sellainen olo että nytkö tämä jo loppui mikä tietty jättää sellaisen "tänne pitää päästä nopeesti takas" -fiiliksen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom