Tauriini...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Itula
  • Aloitettu Aloitettu
Älkäähän nyt hermostuko, vaikka tästä haulla varmaan löytyykin paljon juttua. Mutta en oikein saanut kunnon vastausta tähän annosteluun, vaikka kovin etsinkin. Joten sanokaas kokemuksella, että kuinka paljon ja koska? Ostin tuota pakkiksen tauriinia ja vedin eilen ensimmäisen satsin n. 17.00 ja otin noin 1-2 g. No vaikutuksesta ei kuulunut mitään, paitsi klo. 24.00 kirjaa lueskellessa tuli ihmeen pirteen olo. Melkein "ylivilkas" olo ja hyppäsin oitis punnertamaan lattialle, ja sainkin 10-20 punnerrusta aikaisempaa enemmän. ;) . Siis oli todella kevyttä, mutta vaikutus ei kestänyt kun 10-20 min. :( Ja kofeiini tarvitisi kanssa varmaan ottaa yhdessä tämän kanssa. Sellasta tarvitsee vielä hommata...

Tänään otin myös aamulla gramman pari ennen kun lähdin ulos ja päivällä taas gramman pari. Ja olin nostelemassa, mutta vaikutusta ei ilmennyt ainakaan vielä, saa sitten bähdä taas nukkumaan mennessä mitä tapahtuu. :thumbs:
Otin myös tuota glutaa ja arginiinia, jotka myös molemmat HC:ta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tauriinia en enää osta tämän pussin jälkeen, koska siitä ei ole mittään iloa itselleni ollut... Ei tosin haittaakaan, koska on niin halpaa... Onn ottanu testimielessä 5 gramman annoksiakin ennen reeniä, mutta ei vaikutusta... :(

Joo sama täällä, enpä taida enää toiste ostaa, en ole siitä saanut mitään iloa irti. Annostukset olleet varmaan 2-5g.

Tauriini on kyllä yks parhaista rahat pois tuotteista jälleen kerran, mutta onneksi on halpaa niin ei kukaan siitä konkkaan mee:)

En osaa enempää sanoa, mutta eilinen oli varmasti tän "sörsselin" ansiosta. Siis toi kova energisyys.. Olen taas saanut päinvastaisen käsityksen koko aineesta, kovasti mielestäni kehuttu. Varsinkin tän kofeiinin kera?.

Ei toimi edes isommilla, ainakaan mulla. Jotkut sanoo että toimis kofeiinin kans, mutta ainut mikä silloin toimii on itse kofeiini IMO.

en tarkkaan annostuksista tiedä, mutta itse otan sitä glutamiinin kanssa about 1-3 grammalee.. siis kerralla. Aina treeniä ennen ja jälkeen jne..

Itse satuin halvalla saamaan ison satsin ja olen lyönyt sitä nyt ihan muutamankin kukkurallista teelusikallista ja vielä risat päälle preworkout-juomaan. En kyllä voi sanoa että olisin mitään turbo driveä siitä saanut päälle, tosin reeni kyllä luistaa, mutta toisaalta luistaa kyllä ilmankin. Kofutabu antaa turbon paremmin.

Neutraali kai se vähän riippuu siitä että jotkut ovat herkempiä piristeille. JA myös siitä että mitä muita piristeitä oot käyttäny.

Itse otin/otan tauriinia yleensä tuollaisen kukkurallisen ruokalusikallisen n.45min ennen treeniä. Tauriinista ei tule mitään "rushia", eli ei se mitään efeä jne ole ;)
MUTTA antaa jonkinlaista potkua varsinkin treenin loppupuolelle. Tai sitten tuo fiilis on vaan plaseboa. Toisaalta mitä sitten, jos pussukka maksaa sen 5 euroa?

Lisäksi kiskon tota tauriinia sen jänteitäkorjaavan vaikutuksen takia (olkapääni on riks-raks). En sitten tiedä onko tuossakaan väitteessä perää, mutta tuohon hintaan sillä ei ole väliä. Syön vaikka mämmiä, jos jossain "tutkimuksessa" sen olisi huomattu korjaavan jänne/nivelrikkoja

:piis:

neutraali sanoi:
Ei toimi edes isommilla, ainakaan mulla. Jotkut sanoo että toimis kofeiinin kans, mutta ainut mikä silloin toimii on itse kofeiini IMO.

Kyllä se minulla ainakin tuntuu toimivan, mitään piristyspiikkiä siitä ei saa kuten kofeiinista, mutta hiki lentää kovemmin ja esim. aerobiset treenin jälkeen jaksaa ihan eri tavalla tauriinin kanssa kuin ilman. Enkä jaksa uskoa että on plaseboa.

Itse pistän tauriinia n. 5-10g vahvan kahvin joukkoon. Toimii loistavasti! Ekalla kerralla n.10min ottamisen jälkeen olo oli kuin pahimmallakin pirinistillä.
Semmoista hytkymistä ja kaikki tapahtui jotenkin hurjan nopeasti. Kyykyt meni kyllä ihan eri temmolla kuin ennen.

Tutkimusnäyttö tauriinin osalta on mielestäni vielä sen verran puutteellista, että siitä voisi antaa yleisiä suosituksia taikka ylipäätään suositella aukottomasti yhtenä kuntosaliharjoittelijan supplementaationa. Mielenkiinto kohdistunee kuitenkin suorituskyvyn lisäksi myös mahdolliseen harjoituksen aikaansaamien DNA-vaurioiden korjaamiseen. Aiheesta löytyy mielenkiintoinen tutkimus tuossa alla ylimmäisenä.
Rottakokeiden pohjalta, ainakin osan niistä, näyttäisi myös siltä, että annoksien tulisi olla kohtuullisen suuria. Tutkimusdataa suurten annosten turvallisuudesta kaipaisin ainakin itse, ihan jo periaatteesta.

Kuten tiedämme, kehonrakennus pohjautuu tutkimustiedon lisäksi myös eksperimentaaliseen, empiiriseen tietoon ja kokemuspohjaan, joten siinä valossa myös tauriinille löytynee sijansa.

Mitä tulee piristävään vaikutukseen, niin placebo'n merkitystä ei ole myöskään syytä sulkea pois, etenkään tapauksissa, joissa tauriini nautitaan esimerkiksi nimenomaan kofeiinin kanssa. Joka tapauksessa treenien tehostaminen peruskaudella jollakin ergogeenisellä supplementaatiolla (kofut, efet jne..)on mielestäni hieman kaksipiippuinen asia (siitä on tainnut olla palstalla jo aikoja sitten asiaa, esim. a'la Tomi (?)).

:rock:

oksidatiivinen stressi;
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15042451

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=11787620

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=12107759

suorituskyky;
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=12768487

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=15503230

:arvi:

No otetaa pontifex-Miken neuvosta mummo, ja napataan sitten 15 grammaa seuraavaksi... Testing, testing... Nyt ei ainakaan pitäs tulaa plasebo-efektiä, koska ennakko-odotukset on nollassa...

subotai sanoi:
Lisäksi kiskon tota tauriinia sen jänteitäkorjaavan vaikutuksen takia (olkapääni on riks-raks). En sitten tiedä onko tuossakaan väitteessä perää, mutta tuohon hintaan sillä ei ole väliä. Syön vaikka mämmiä, jos jossain "tutkimuksessa" sen olisi huomattu korjaavan jänne/nivelrikkoja

Nyt alkoi kiinnostaa, oisko sulla heittää mitään linkkiä? Kun kerran tuli tauriinipussukkaan sorruttua, niin enpä tod. pistäisi pahakseni, jos se siinä sivussa auttaisi olkapäänkuntoutusprojektissakin... Otatko muuten, Subotai, tauriinia siis joka päivä, vaiko vain ennen treeniä?

Paljonko tällainen ~65kg naisihminen sitten uskaltaisi kerralla ottaa, ettei vallan :hyper::hyper::hyper::ksi muuttuisi? 5g? Ainakin tyhjään vatsaan otettuna reilut 2g tauriinia+200mg kofeiinia sai aikaan kevyen duracell-fiiliksen (jota ei pelkkä kofeiini minulle aiheuta, joten kyllä tuossa tauriinissa jotain toimivaa täytyy olla...).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom