Minä myönnän suoraan, että inhoan Jere Karalahtea.
Miksi?
Koska Minun mielestä Jere on lukuisilla esimerkeillään näyttänyt nuorille jääkiekkoilijoille, kuinka pitkään voi olla kuin idiootti/narkomaani, ja silti saa pelata kovalla rahalla lätkää.
Sellaista kultalusikkaa ei ole vielä minun eteen ojennettu, millä minä voisin kauhoa puuroa samaan tahtii Jeren kanssa, mutta minun puusta veistetty soppakauha on riittänyt ihan hyvin. Mutta miksi mikään ei riitä?
Mikä saa aikuisen miehen, uudestaan ja uudestaan valintoja, jotka eivät millään tavalla tarkasteltuna ole järkeviä ja rationaalisia päätöksiä?
Monet palstalaiset ovat varmaan tietoisia mun toiminnasta lasten ja nuorten parissa, ja siitä tää mun inho Jereä kohtaan juontaakin.
Mitä sä sanot nuorelle lupaavalle jääkiekkoilijalle, että ei välttämättä kannata siihen pulloon tarttua ihan yhtä tiuhaan kun muut saman ikäiset? "Mutta dokaahan Jerekin ja silti tienaa yli 200 t€ kaudesta.. Sä Purtsi mistään mitään tiedä.."
"Jos Jere dokaa, niin sitten mäkin voin dokata, ja silti ajelen urheiluautolla.."
Kaikki ne hölmöilyt mitä Jere on tehny, ja kuinka paljon eri tahot ovat häntä yrittäneet tukea, antaneet anteeksi, auttaneet jne. niin kaikki se on ihan TURHAA. Turhaa työtä MUILTA.
Jere Karalahti on mun mielestä kaikkein paras esimerkki siitä, miten lyhyt näköisesti ihmiset ajattelet nykyään. Ja kuinka raakaa bisnes on. Ei ole ihan muutamassa eurossa se säästö mitä Jere toi sillekin seuralle, säästettyinä mainosmarkkoina. Joka kerta kun Jere hölmöili, mainittiin seura täysin ilmaiseksi. Ja se Jeren avulla saatu medianäkyvyys ei olisi ostettuna irronnut varmaan edes kahdella miljoonalla eurolla. Ja niinhän HIFK sen laskikin, siinä millään moraalilla tai esikuvana olemisella ollut painoarvoa.
Monet nuoret kiekkoilijat pitävät Jereä idolinaan ja esikuvanaan, ja kaukalon sisäpuolella herra onkin melkoisen pätevä mutta siihen se sitten jääkin. Mutta kun jäällä ei voi olla 24/7. Edes Jere.
Minä toivon että Jerestä tehdään nyt vihdoinkin säälittävä, uransa tuhonnut esimerkki nuorille lupauksille, mikä on tulevaisuus kun valinnat on väärät. Ehkä se saisi sen nuoren lupauksen vähän miettimään omia valintojaan ja tekojaan.