Tapaus Jere Karalahti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Sopiva avautuminen. No mut jos Jerellä ois ollu kymppi vipua omaan käyttöön, niin se ois ollut vapaalla jo kauan. Mitä noihin veroihin tulee, jos noin paljon rassaa, niin sit on varmaa parempi et muutat suomesta pois. Ja ymmärtäisin ton avautumisen jos ET olisi TÄYSIN rehellinen yrittäjä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutta sitten kun tulee kuvaan ne tän paskan ja tekopyhän kulttuurin demonisoimat HUUMEET nii kaikki kääntää esim. Jerelle selkänsä "VITUN NARKKARI!!!!! HYI HYI"

todennäkösesti Jeren "kovat" huumerikokset on jotain korkeintaan 10 gemmiä poretta omaan käyttöön (mikä EI ole paljon todellakaan)
Johtuukohan siihen että Huumeisiin liittyy aina jotain laitonta/rikollista toisin kuin viinaan!

Eipä taida poliisit pitää ketään putkassa noin kauaa jos on omaan käyttöön joku pikkuläjä!;)

Nii, se ois 3 päivää ja vapaalle, viimeistään, kyllä tälläsessä tapauksessa, mihin liittyy vangitseminen, on valitettavasti kyse suhteellisen vakavasta toiminnasta, etenkin kun vangittu on todella kuuluisa jääkiekkoilija, siitähän kalabaliikki syntyisi, jos Jereä oisi pidetty ihan ilman syytä siellä. Pahalta näyttää että tästä tulee vielä Jerelle linnareissu:(

Poliisin silmätikuksi joutumiseen ei paljoa tarvitse, riittää vaan että kaveri jonka vaippaiästä asti on tuntenut sekaantuu johonkin rikolliseen toimintaan. Kaverin vanhempia ahdistelee kytät vaan sen takia että sen paras kaveri on todella pienen luokan pikkurikollinen. Se vasta tekopyhää on kääntää selkänsä kaverille jos se ei mitään paskahommia itselle oo ikinä tehnyt.

Mulle poliisit on tehnyt niin paskasia temppuja vain sen takia että kaveri oli ENNEN aika kovan luokan rikollinen, ei ees viitti kertoa kaikkea... sanotaan vaan että kerran meinasivat tapattaa mut, ja myöskin entisen kaverin 3 ja 1 vuotiaat lapset. HYI VITTU!
Mun mielestä poliisin nimenomaan pitäisi suojella varsinkin viattomia lapsia. Tuskin uskotte sanaakaan, eläkää vaan siinä pumpulimaailmassanne.

Olen perkele koko ikäni tehnyt kovaa ja rehellistä työtä ja tässä vittu kiitos, no en valita, mä ajan Bemarilla kotiin nytkin :)

Muutenkin todella tekopyhää haukkua bodausfoorumilla huumerikollisia, kukahan ne sustat, decat ja omput suomeen tuo :D
Mulla on aika paljon sisäpiirin tietoa teidänkin suosikkibodareiden laittomien päihteiden käytöstä, nimiä en tietenkään rupea sanomaan :)

Jos luulette että jauhan paskaa niin oma ongelmanne. Avatkaa ne silmät pikkuhiljaa.

Katsotaan kauanko tämäkin viesti pysyy tällä foorumilla, ettei vaan bodauksen kiiltokuvamaine mene lokaan :lol2:

Tää oli mun viimeinen viesti tähän ketjuun, jos haluatte itkeä niin itkekää privassa, ai niin eihän mulla oo vippejä niin unohtakaa koko juttu.

Minä myönnän suoraan, että inhoan Jere Karalahtea.

Miksi?

Koska Minun mielestä Jere on lukuisilla esimerkeillään näyttänyt nuorille jääkiekkoilijoille, kuinka pitkään voi olla kuin idiootti/narkomaani, ja silti saa pelata kovalla rahalla lätkää.

Sellaista kultalusikkaa ei ole vielä minun eteen ojennettu, millä minä voisin kauhoa puuroa samaan tahtii Jeren kanssa, mutta minun puusta veistetty soppakauha on riittänyt ihan hyvin. Mutta miksi mikään ei riitä?

Mikä saa aikuisen miehen, uudestaan ja uudestaan valintoja, jotka eivät millään tavalla tarkasteltuna ole järkeviä ja rationaalisia päätöksiä?

Monet palstalaiset ovat varmaan tietoisia mun toiminnasta lasten ja nuorten parissa, ja siitä tää mun inho Jereä kohtaan juontaakin.
Mitä sä sanot nuorelle lupaavalle jääkiekkoilijalle, että ei välttämättä kannata siihen pulloon tarttua ihan yhtä tiuhaan kun muut saman ikäiset? "Mutta dokaahan Jerekin ja silti tienaa yli 200 t€ kaudesta.. Sä Purtsi mistään mitään tiedä.."

"Jos Jere dokaa, niin sitten mäkin voin dokata, ja silti ajelen urheiluautolla.."

Kaikki ne hölmöilyt mitä Jere on tehny, ja kuinka paljon eri tahot ovat häntä yrittäneet tukea, antaneet anteeksi, auttaneet jne. niin kaikki se on ihan TURHAA. Turhaa työtä MUILTA.

Jere Karalahti on mun mielestä kaikkein paras esimerkki siitä, miten lyhyt näköisesti ihmiset ajattelet nykyään. Ja kuinka raakaa bisnes on. Ei ole ihan muutamassa eurossa se säästö mitä Jere toi sillekin seuralle, säästettyinä mainosmarkkoina. Joka kerta kun Jere hölmöili, mainittiin seura täysin ilmaiseksi. Ja se Jeren avulla saatu medianäkyvyys ei olisi ostettuna irronnut varmaan edes kahdella miljoonalla eurolla. Ja niinhän HIFK sen laskikin, siinä millään moraalilla tai esikuvana olemisella ollut painoarvoa.

Monet nuoret kiekkoilijat pitävät Jereä idolinaan ja esikuvanaan, ja kaukalon sisäpuolella herra onkin melkoisen pätevä mutta siihen se sitten jääkin. Mutta kun jäällä ei voi olla 24/7. Edes Jere.

Minä toivon että Jerestä tehdään nyt vihdoinkin säälittävä, uransa tuhonnut esimerkki nuorille lupauksille, mikä on tulevaisuus kun valinnat on väärät. Ehkä se saisi sen nuoren lupauksen vähän miettimään omia valintojaan ja tekojaan.

Jaahas, vaikka onkin huippu-urheilija niin eihän se velvoita häntä olemaan mikään esimerkillinen ihminen? Mun puolesta saa vetää kamaa vastedeskin. Hänen oma elämä - ja omat päätökset. ;)

Ja kuka on sanonut, että Jere on narkomaani?

Jaahas, vaikka onkin huippu-urheilija niin eihän se velvoita häntä olemaan mikään esimerkillinen ihminen? Mun puolesta saa vetää kamaa vastedeskin. Hänen oma elämä - ja omat päätökset. ;)

siltä se nykyisen tiedon perusteella vaikuttaa...

ja joo saa tehä ihan mitä tahansa elämällään sillä ehdolla että vastaa teoistaan(niin kuin 99% meistä muistakin)

kohtapuolin selvinnee että mitä on tullut tehtyä ja miten joutuu vastaamaan teoista...

Originally Posted by Jussipetter
Jaahas, vaikka onkin huippu-urheilija niin eihän se velvoita häntä olemaan mikään esimerkillinen ihminen? Mun puolesta saa vetää kamaa vastedeskin. Hänen oma elämä - ja omat päätökset.

siltä se nykyisen tiedon perusteella vaikuttaa....

Joo, itekin kyllä kiinnostas tietää että minkä tietojen mukaan Jere olis narkomaani? En oo sellasta tietoa vielä nähnykään.

Joka tapauksessa vituttaa Jeren puolesta. Mut totta kai, jos on ryssitty, niin sit joutuu sovittaan tekonsa. Äärettömän hyvä kiekkoilija, ja halutessaan pystyisi pelaamaan missä tahansa.

Ikävä tämä nykytilanne on, mutta miehen tulen muistamaan aina tuosta teosta.. Videosta tulee joka ikinen kerta kylmät väreet..

http://www.youtube.com/watch?v=9Ddim6Yx3mI

Koska Jere sattuu olemaan tunnettu lajissa, jota Suomessakin harrastaa aikamoinen porukka nuoria (tulevia) miehiä. Ja jos on Suomessa huippu-urheilija, niin eikä se sinusta oikeasti velvoita vähän miettimään millaisen kuvan antaa itsestään/lajistaan muiden silmissä? Erikoista.. Saisinko perustelut?

Jere on jäänyt kiinni mm. heroiinin käytöstä, ja jotenkin minulla on sellainen tunne, että se ei kuulu ihan ensimmäisenä kokeiltaviin huumeisiin. Ja vertaan tätä ylinopeuteen; kuinka monesti olet (enkä tärkoita jussipetteriä pelkästään) ajanut ylinopeutta ja jäänyt siitä kiinni?

Eli vain pieni osa tehdyistä rikoksista tulee ilmi ja niistäkin vain osasta tulee penaltia.

Jere on jäänyt kiinni mm. heroiinin käytöstä, ja jotenkin minulla on sellainen tunne, että se ei kuulu ihan ensimmäisenä kokeiltaviin huumeisiin. Ja vertaan tätä ylinopeuteen; kuinka monesti olet (enkä tärkoita jussipetteriä pelkästään) ajanut ylinopeutta ja jäänyt siitä kiinni?
Eli vain pieni osa tehdyistä rikoksista tulee ilmi ja niistäkin vain osasta tulee penaltia.

Niin eli jos Jere on joskus kokeillut heroiinia niin se on vain jäävuoren huippu ja luultavasti myös sarjamurhaaja? Hienoja oletuksia..
Mäkin paskoin pienenä housuun, mutta nykyään se on jäänyt vähemmälle. Eli ihan vinkkinä: se että on KOKEILLU huumeita, EI TEE vielä kenestäkään NARKKARIA. Ehkä olen sinisilmäinen tässä asiassa, mutta kyllä Jeren otteet esim Kärpissä viime aikoina oli sen näköistä että en usko pätkääkään että olis "edellisen elämän" kuviot mukana, niinkuin monissa haastatteluissa totesikin että nyt on elämä mallillaan. Ennen ton huumejutun esille tuloa..

Koska Jere sattuu olemaan tunnettu lajissa, jota Suomessakin harrastaa aikamoinen porukka nuoria (tulevia) miehiä. Ja jos on Suomessa huippu-urheilija, niin eikä se sinusta oikeasti velvoita vähän miettimään millaisen kuvan antaa itsestään/lajistaan muiden silmissä? Erikoista.. Saisinko perustelut?

ei se velvoita mitään. mun mielestä täysin naurettavaa ajattelua että jere, tai kuka tahansa muukaan, olisi VELVOITETTU tekemään tai olemaan tekemättä tietynlaisia asioita vain sen takia että jotkut pitävät häntä esikuvanaan. teemu selänteen herrasmiesmäisyys ja sairaiden lasten auttaminen on hieno juttu ja toivottavasti moni ottaakin hänestä mallia ennemmin kuin jere karalahdesta. muttei se siltikään tarkoita että karalahden niskaan voidaan kaataa lisää paskaa huonon esimerkin antamisen nimissä.

kyse ei oikeastaan ole edes esimerkin antamisesta. suurin osa ihmisten esikuvista tekisi täysin samoja asioita ilmankin sitä esikuvan statusta. ja hyvä näin.

Niin eli jos Jere on joskus kokeillut heroiinia niin se on vain jäävuoren huippu ja luultavasti myös sarjamurhaaja? Hienoja oletuksia..
Mäkin paskoin pienenä housuun, mutta nykyään se on jäänyt vähemmälle. Eli ihan vinkkinä: se että on KOKEILLU huumeita, EI TEE vielä kenestäkään NARKKARIA. Ehkä olen sinisilmäinen tässä asiassa, mutta kyllä Jeren otteet esim Kärpissä viime aikoina oli sen näköistä että en usko pätkääkään että olis "edellisen elämän" kuviot mukana, niinkuin monissa haastatteluissa totesikin että nyt on elämä mallillaan. Ennen ton huumejutun esille tuloa..

no onko sun mielestä kuinka todennäköistä että joku kokeilee heroinia ja jää siitä heti kiinni eikä ole tehnyt mitään muuta "pahaa"? eikä massiivista elämänmuutosta tehdä ihan noin vain että kaikki jää taakse muutamassa kuukaudessa ja sitten tuleekin isoa huumejuttua "ihan puun takaa" puolen vuoden päästä?

Joo, itekin kyllä kiinnostas tietää että minkä tietojen mukaan Jere olis narkomaani? En oo sellasta tietoa vielä nähnykään.
kerran narkomaani aina narkomaani?miehellähän on tuomio kymmenen vuoden takaa

kerran narkomaani aina narkomaani?miehellähän on tuomio kymmenen vuoden takaa

Tätä juuri tarkoitin. Eli tekeekö se Jerestä NYT narkomaanin?

Originally Posted by erkjetter
no onko sun mielestä kuinka todennäköistä että joku kokeilee heroinia ja jää siitä heti kiinni eikä ole tehnyt mitään muuta "pahaa"? eikä massiivista elämänmuutosta tehdä ihan noin vain että kaikki jää taakse muutamassa kuukaudessa ja sitten tuleekin isoa huumejuttua "ihan puun takaa" puolen vuoden päästä?

En tiedä todennäkösyyksistä kun ei ole kokemusta, mutta minusta Jere aika ison elämänmuutoksen itse asiassa teki tossa hiljattain. Pysyi kuivilla noi testijaksot yms. Ja sillä perusteella, että on jäänyt kiinni jostain, en voi millään ajatella että "on se varmaan tehnyt muitakin rikoksia" Ehkä on tehny, ehkä ei, mutta ei sitä voida automaattisesti olettaa :david:

Tätä juuri tarkoitin. Eli tekeekö se Jerestä NYT narkomaanin?
Tekee, koska riippuvuus on sairaus, joka tulee kyllä uudelleen päälle, jos riippuvuuden kohdetta annetaan potilaalle. Sama se on sitte onko riippuvuus alkoholiin, tupakkaan tai muihin substansseihin.

Alkoholisteistakin varsin iso osa ei juo viinaa

Jakob sanoi:
ootko sä jätkä sopivasti sekaisin? Ihanko ainut roolimalli on Karalahti? Ota nyt vaikka Koivu tai Selänne vertailuun. Ei nyt mitään kultapoikia varmaan, mutta harvoin negatiivisessa mielessä roikkuu lööpeissä.
Noh, siis Koivu ja Selänne kamppailevat jo ihan omassa liigassaan verratuna Karalahteen. En sanonut, että lätkässä ei hyviä idoleita löytyisi, mutta on niitä huonojakin. Jokisella melkein aina on piitti huulessa tai ainakin mitä itse muistan. Jännä juttu, että melkein kaikki lätkää pelaavat junnut jota tiedän käyttävät nuuskaa, sattuma vai jotain muuta?

Jokisella melkein aina on piitti huulessa tai ainakin mitä itse muistan.

Niin siis ajatella, voi kauhia! Semmonen hirvee pöpö huulen alla. Onneksi ammattilais- ja amatööritason kehonrakentajat namustelevat vain sellaisia pieniä muttereita ja sillointällöin vähän tökkivät pikku neulalla.

Toivon että NGV et ole ihan tosissasi, että oman terveyden riskirajoilla dieettailevat ja haitallisia reseptittömiä lääkkeitä käyttävät "esiintyjät" ovat mielestäsi hyviä esikuvia.

Voi elämän dorka. :wtf:

Pidetään keskustelu Jeressä. Mickeyknox761:n seikkailut on nyt ruodittu, ja sit jatketaan Jeren seikkailuiden ruotimista..

Tosin Mickey, mihin toi sun 10 grammaa perustui? Itse olen ollut kiinniottamassa pariskuntaa jolla oli 18 grammaa jotain mössöä, ja ei ne ikinä joutunut linnaan. Ikävä kyllä.

Soitin perjantaina lakimiehelleni ihan uteliaisuudesta, ja hän sanoi, ettei kahden viikon putkareissua ihan heppoisin perustein jatketa uudestaan. Sana "törkeä" tulee olemaan syytteen kohdalla hänen mukaansa 100 % todennäköisyydellä. Olipa rikosnimike sitten mikä tahansa.

Ja mä en OIKEASTI ymmärrä sitä miten jengin mielestä noin tunnetun urheilijan ei tarvitsisi näyttää esimerkkiä nuorille. Siis miks? Mitkä on teidän perustelut?

ei se velvoita mitään. mun mielestä täysin naurettavaa ajattelua että jere, tai kuka tahansa muukaan, olisi VELVOITETTU tekemään tai olemaan tekemättä tietynlaisia asioita vain sen takia että jotkut pitävät häntä esikuvanaan. teemu selänteen herrasmiesmäisyys ja sairaiden lasten auttaminen on hieno juttu ja toivottavasti moni ottaakin hänestä mallia ennemmin kuin jere karalahdesta. muttei se siltikään tarkoita että karalahden niskaan voidaan kaataa lisää paskaa huonon esimerkin antamisen nimissä.
Itseasiassa Karalahti saattaa hyvinkin olla myös velvoitettu käyttäytymään tietyllä tavalla ainakin silloin kun on sopimussuhteessa johonkin joukkueeseen. Maailmallahan nämä ammattilaisurheilijoiden code of conduct pykälät on kirjattu sopimuksiin ja liigat joissa pelataan saattavat asettaa omia vaatimuksiaan. Empä yllättyisi vaikka soppareista löytyisi reps and warrants kohtiakin joissa vakuutetaan ettei sopimusta edeltävältä ajalta löydy tiettyjä mörköjä. Meillä näistä ei hirveästi ole puhuttu, joten paha mennä sanomaan millaisia pykäliä esim. SM-liigapelaajilla on soppareissa tälläisten juttujen suhteen. Karalahdella tiettävästi oli ainakin erittäin tiukat määräykset eli ns. nollatoleranssi hölmöilyjen suhteen sopimuskaudella Kärppien kanssa. Nyt pinnalla oleva juttuhan on tapahtunut ennen sopimuksen tekoa.

Ennenkuin joku alkaa itkemään kuinka epäreilua moinen on niin tulee muistaa että tuolla liikkuu ihan oikeita rahoja ja joukkueiden omistajilla ja liigoilla on täysi oikeus suojella sijoitustaan.

Moro!

Tiedän kyllä knox mistä puhut, ihmiset elää unelmamaailmassa missä ei muka mitään pahaa tapahdu. Asia mikä muuttuu sinulle normaaliksi/arjeksi kauhistuttaa perustallaajaa hirveästi.
Vankilaelämästä en osaa vielä sanoa mitään ei ole (onneksi) kokemusta mutta tiedän miten rikollisiin suhtaudutaan (omakohtaisella kokemuksella) ja ajattelutapa on tasan kahdenlainen:
se toinen osa ymmärtää ja se toinen osa inhoaa/pelkää.
Mutta tuo "pumpulimaailma" juttu on sikäli väärä että kenenkään ei ole pakko lähteä siihen mukaan, se on täysin vapaaehtoista. mutta totuus on kuitenkin se että se on helpoin keino rikastua.

Karalahdesta: Hyvin taklaa. Siinä se.
Laukoo lujaa mutta päin seiniä. Tiedättehän, lähtee se jalkapallokin kärkkärillä kovaa.
Oli joskus asiallinen puolustaja ja härnäsi maalivahtia/puolustajia maalin edessä ollen hyvä tiimipelaaja.
Onhan jerkulta nyt jäänyt muutama hyvä lämärimaali mieleen mutta nykyisellään:turha jätkä.
Tehnyt itsestään täyden julkisuudenkipeän pellen mediassa.
Jääkiekon matti nykänen ettenkö sanoisi. :down:

Itseasiassa Karalahti saattaa hyvinkin olla myös velvoitettu käyttäytymään tietyllä tavalla ainakin silloin kun on sopimussuhteessa johonkin joukkueeseen. Maailmallahan nämä ammattilaisurheilijoiden code of conduct pykälät on kirjattu sopimuksiin ja liigat joissa pelataan saattavat asettaa omia vaatimuksiaan. Empä yllättyisi vaikka soppareista löytyisi reps and warrants kohtiakin joissa vakuutetaan ettei sopimusta edeltävältä ajalta löydy tiettyjä mörköjä. Meillä näistä ei hirveästi ole puhuttu, joten paha mennä sanomaan millaisia pykäliä esim. SM-liigapelaajilla on soppareissa tälläisten juttujen suhteen. Karalahdella tiettävästi oli ainakin erittäin tiukat määräykset eli ns. nollatoleranssi hölmöilyjen suhteen sopimuskaudella Kärppien kanssa. Nyt pinnalla oleva juttuhan on tapahtunut ennen sopimuksen tekoa.

Ennenkuin joku alkaa itkemään kuinka epäreilua moinen on niin tulee muistaa että tuolla liikkuu ihan oikeita rahoja ja joukkueiden omistajilla ja liigoilla on täysi oikeus suojella sijoitustaan.

tämä tietenkin on täysin mahdollista. sen ainakin tiedän että monissa F1-sopimuksissa on näitä pykäliä jossa toinen osapuoli voi sanoa sopimuksen irti mikäli hänen maineensa tai julkisuuskuva on kärsinyt toisen osapuolen hölmöilyjen takia. sopimusasiat erikseen, pointtini oli se ettei esikuva-asema velvoita ketään käyttäytymään tietyllä tavalla.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom