Tapatko itsesi ja lapsesi ruokaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vähän omia mietteitä aiheesta. Kun vaihtoi valmiiksi marinoidut lihat marinoimattomiin ja maustoi itse, ero maussa selvä. Marjatkin on mukava kerätä itse metsästä ja itse pyytämiä kalojakin syödä (sillon kun sellaisia sattuu saamaan :D). Mitä puhtaampaa ruokaa syö, niin sitä paskemmalta ne einesruuat maistuu. Toisaalta monesti tulee hetkiä milloin ei vaan jaksa ruveta vääntämään ruokaa ja sitten käteen jää joku valmisruoka kaupasta. Kohtuus kaikessa, jos se täysin puhtaan ja luomuruuan valmistus vituttaa, niin kannattaako sitä itseään väkisellä vuosia kiduttaa.

Mää oon samaa mieltä. Ekana viina pois ja sitten vasta noihin muovipulloihin ja muihin juttuihin. Aika tekopyhää paasata jostain huonosta ruuasta, kun vetää sen 1-3X viikossa kännit.

Täysin samaa mieltä ja samaan kastiin voi laskea polttamisenkin. Siinä vedetään sellainen kasa paskaa elimistöön ettei paljo muutama saarioisten roiskeläppä enää tilannetta voi pahentaa.

Tässä ketjussa puhutaan terveellisestä ruuasta. Mielestäni itse kunkin alkoholinkäyttö ei liity siihen mitenkään. Samalla logiikalla esimerkiksi kukaan tupakoiva ei saisi puhua terveellisemmän ravinnon puolesta, koska tupakointikin on epäterveellistä. Myös liikalihavien tulisi pitää suunsa kiinni, koska on vähän tekopyhää jos läski käskee syödä terveellisesti.

Mä olen tähän asti katsellut hiljaa taustalta, mutta alkaa tämä sun vihasi läskejä kohtaan olla suorastaan huvittavaa. Se tulee ilmi tasaisin väliajoin milloin missäkin yhteydessä. Miksei yhtä hyvin voitaisi keuhkota vähän missä sattuu pilven ja tupakan poltosta, alkoholista tai huumeista ylipäätään? Siellä menee vielä enemmän täyttä paskaa elimistöön ja kyllä kuormittaa rankasti yhteiskuntaa. Mutta hei, onhan ne narkkarit ja rappiojuopot onneksi ihanan laihoja ja eihän ne varsinkaan yhteiskunnalle mitään kustannuksia tuo.. :rolleyes:

Kannattaa lukaista tämäkin läpi, vaikka en ole vielä lihansyömistä lopettamassa.

http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2011/02/06/taman-jalkeen-et-enaa-syo-elaimia/20111728/12

Tuon takia koetan pikkuhiljaa siirtyä luomuun lihassa. Kanan suhteen en ole tehnyt oikein mitään, mutta suhteiden kautta luomujauhelihaa saadaan hyvin edullisesti. Huomaa muuten eron jo paistovaiheessakin, mausta puhumattakaan. Eikä se luomukananmunapakettikaan kaupassa niin kallis ole ja maussa kyllä eron huomaa.

Mä olen tähän asti katsellut hiljaa taustalta, mutta alkaa tämä sun vihasi läskejä kohtaan olla suorastaan huvittavaa. Se tulee ilmi tasaisin väliajoin milloin missäkin yhteydessä. Miksei yhtä hyvin voitaisi keuhkota vähän missä sattuu pilven ja tupakan poltosta, alkoholista tai huumeista ylipäätään? Siellä menee vielä enemmän täyttä paskaa elimistöön ja kyllä kuormittaa rankasti yhteiskuntaa. Mutta hei, onhan ne narkkarit ja rappiojuopot onneksi ihanan laihoja ja eihän ne varsinkaan yhteiskunnalle mitään kustannuksia tuo.. :rolleyes:

En mä kyllä läskejä mitenkään vihaa, en käsitä mistä olet saanut tuollaisen käsityksen... Jos jotain vihaan, se on epäterveellistä ruokaa. Ja siihenkin "vihata" on ehkä vähän turhan vahva verbi, "inhota" olisi ehkä parempi.

En keuhkoa mainitsemistasi asioista ainakaan täällä, koska tämä ketju keskittyy ruokavalioon. Tupakkaa vastaan olen kyllä, mutta toisin kuin ravintoasioissa, sen haitat ovat täysin hyvin tiedossa ja sitä harvemmin tuputetaan vanhempien toimesta lapsille. Alkoholin ja huumeiden liikakäyttö nyt on tietenkin vaarallista ja typerää, sitä tuskin kukaan on kieltämässä. Miksi mun pitäisi saarnata niistä? Meneekö se niin, että jos puhuu yhdestä epäterveellisestä asiasta, pitää puhua kaikista muistakin epäterveellisistä asioista? Eihän tässä pian uskalla puhua yhtään mistään, jos heti saa taakakseen selvittää plussat ja miinukset myös miljoonasta muusta aiheeseen liittyvästä asiasta.

Miksi lapsi tarvitsisi karkkia yhtään enempää kuin aikuinenkaan? Haluaisin todellakin kuulla perustelut tälle.

Tarvitseeko tätä aikuiselle(?) ihmiselle selittää rautalangasta? Karkit on mukavia! Ihan niinkuin vaikka lelutkin. Jos ajattelen osittain ikävää lapsuuttani niin kyllä positiivisena muistona tulee mieleen karkit. Niitä oli mukava napostella kun kaikki muu vaikutti tyhmältä.

Itse olen joutunut nyt aikuisiällä vierottamaan itseni karkista ja muusta makeasta eikä se ollut helppoa, vaikka en mitenkään hirveän koukussa ollutkaan. Nykyisin luulen aina välillä himoitsevani karkkia, syön sitä ja jo pieni määrä pistää kropan sekaisin. Että sellainen hieno aine...

Sinähän herkkä olet. Kyllä nyt normaali ihminen pystyy karkkia syömään. Sitä paitsi sinähän vaihdoit karkit alkoholiin ja huumeisiin. Onko se sitten fiksua?

Tarvitseeko tätä aikuiselle(?) ihmiselle selittää rautalangasta? Karkit on mukavia! Ihan niinkuin vaikka lelutkin. Jos ajattelen osittain ikävää lapsuuttani niin kyllä positiivisena muistona tulee mieleen karkit. Niitä oli mukava napostella kun kaikki muu vaikutti tyhmältä.

Leluilla on myös hyödyllinen vaikutus, leikkiessään lapsi oppii ja se kehittää aivoja. Karkit taas luovat kyllä hyvän olon tunnella, mutta se johtuu pelkästään siitä, että lapselle tulee 'sugar rush'. Sen takia pennut ovat ihan ylivilkkaita juodessaan limpparia ja syödessään karkkia (mun kummipojan isoveli on hyvä esimerkki tästä, sille ei uskaltanut antaa kolaa ollenkaan koska hyppi sen jälkeen seinille eikä kukaan pysynyt perässä :D).

Sinähän herkkä olet. Kyllä nyt normaali ihminen pystyy karkkia syömään. Sitä paitsi sinähän vaihdoit karkit alkoholiin ja huumeisiin. Onko se sitten fiksua?

Niin olenkin herkkä, koska kroppani ei ole tottunut karkkiin. Pystyn syömään jossain määrin jopa viljaa, mutta karkissa on jotain mitä kroppa ei siedä sen jälkeen kun on ollut ilman.

Edelleenkään tämä ketju ei käsittääkseni koske Alyssan alkoholin ja huumeiden käyttöä. Käytän kumpiakin tällä hetkellä saman verran kuin keskiverto parikymppinen, joten karkin pois jättämällä olen kyllä mielestäni paremmassa asemassa kuin karkkia syövät ja ryyppäävät ihmiset. Ennen kuin kukaan alkaa nillittää "varmasti ryyppäät enemmän ja herskaakin vedät!!!111", niin nyt vittu oikeasti järki päähän. En usko, että henkilö siellä netin takana tietää elämästäni enemmän kuin minä itse...

Minusta on vähän törkeää, että lapselta kielletään karkit kun vanhemmat on jotain terveysintoilijoita. Ei niitä nyt kannata tuputtaa urakalla, mutta pitäähän nyt lapsena saada syödä karkkeja. Ottakaa nyt vielä puulelut pois niin ei ole liian mukavaa!

Ei kai tässä ole kukaan karkkeja kieltämässäkään, kyllä meillekin varmaankin karkkipäivä tulee sitten kun lapselle tulee vähän ikää. Onko sun mielestä 1-vuotiaan välttämätöntä syödä karkkeja? Jos on niin mielelläni kuulisin perustelut. Eihän tuolla ole jumalauta vielä edes tarpeeksi hampaita millä niitä karkkeja pureskella.

Saati että se tajua että mistä karkissa on kyse, maistuu ehkä hyvälle mutta niin rintamaitokin. Kricellä ei taida olla omia lapsia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei kai tässä ole kukaan karkkeja kieltämässäkään, kyllä meillekin varmaankin karkkipäivä tulee sitten kun lapselle tulee vähän ikää. Onko sun mielestä 1-vuotiaan välttämätöntä syödä karkkeja? Jos on niin mielelläni kuulisin perustelut. Eihän tuolla ole jumalauta vielä edes tarpeeksi hampaita millä niitä karkkeja pureskella.

Katselin kateellisena sivusta, kuinka fiiliksissä tuttujen 2 vuotiaas oli sämpylästä ja rusinoista. Varsinkin rusinat oli sille aivan ykkösherkkua. Arvata saattaa, ettei muksulle annettu karkkia ja vaaleaa leipäkin se sai hyvin rajoitetusti. Itse en usko, että muksu tuosta kärsii, päin vastoin.

Itse sain lapsena todella vähän karkkia, lähinnä vaari antoi salaa suklaata ja kettukarkkeja. Synttäreillä odotettu herkku oli täytekakku ja leivonnaiset. Muistan vielä kuinka hyvältä maistui eka Mars patukka joskus kuuden vanhana.

Nyt omalla muksulla 4v karkkipäivä ja saa valita n. 10 karkkia joka perjantai. Toinen muksu on vuoden vanha ja saa karkkipäivän kun osaa kunnolla pyytää. Tokl jos voisin palata ajassa taakseppäin, niin olisi noudattanut tuttujen mallia enkä aloittanut koko karkkipäivää.

Joku tutkimus olisi aika mielenkiintoinen aiheesta minkälaiset ruokattomukset ovat aikuisilla jotka eivät ole lapsena syöneet karkkia/herkkuja about ollenkaan. Eikö maistu aikuisenkaan vai meneekö ihan överiksi jne.

Zone-sarja -42%
Katselin kateellisena sivusta, kuinka fiiliksissä tuttujen 2 vuotiaas oli sämpylästä ja rusinoista. Varsinkin rusinat oli sille aivan ykkösherkkua. Arvata saattaa, ettei muksulle annettu karkkia ja vaaleaa leipäkin se sai hyvin rajoitetusti. Itse en usko, että muksu tuosta kärsii, päin vastoin.

Itse sain lapsena todella vähän karkkia, lähinnä vaari antoi salaa suklaata ja kettukarkkeja. Synttäreillä odotettu herkku oli täytekakku ja leivonnaiset. Muistan vielä kuinka hyvältä maistui eka Mars patukka joskus kuuden vanhana.

Nyt omalla muksulla 4v karkkipäivä ja saa valita n. 10 karkkia joka perjantai. Toinen muksu on vuoden vanha ja saa karkkipäivän kun osaa kunnolla pyytää. Tokl jos voisin palata ajassa taakseppäin, niin olisi noudattanut tuttujen mallia enkä aloittanut koko karkkipäivää.

Meillä tuo tyttö vetää "karkkina" puoliksi jäisiä puolukoita, karpaloita ja mustikoita. Se on ihan fiiliksissä kun vaikka kahvipöydässä saa marjoja mutustella, aikuiset saa samassa pöydässä vetää keksejä yms. ja tyttö ei niitä hoksaa vaatia kun on omia "herkkuja" nokan edessä. :D Karpaloiden kohdalla se vähän irvistää mutta silti se niitä vetää innoissaan nassuun. Helpottaa varmaan noita hampaita puskevia ikeniäkin nuo jäiset marjat.

Varmaanhan tuo muksu oppii jossain vaiheessa karkkia syömään mutta ei me aiota sille alkaa varta vasten ostamaan ja tyrkyttämään jotain epäterveellistä mistä se ei vielä tajua mitään. Ei me todellakaan olla mitään terveysnatseja, kakkua yms. syödään synttäreillä ja välillä haukataan keksin nurkkaakin jne. mutta ei noista makeista tarvi mun mielestä tehdä mitään jokapäiväisiä ruokia.

Kohta 4v likalla on meillä karkkipäivä perjantaina tai lauantaina jos arkisin pestään hampaat kitisemättä ja kunnolla. Jos ei pestä, ei syödä vloppuna nameja.

1v1kk poika söi viime viikolla jäätelön, siinä kaikki herkut mitä saanut tähän mennessä, taino synttäreillä sai kakkua. Kyllä pingviinituutti teki kauppansa vaikka vähä kylmää näytti olevan :p Maissinaksuja heitelty kyl jätkälle jo jonkun aikaa jos ite syö samalla jotain.

Karkit taas luovat kyllä hyvän olon tunnella, mutta se johtuu pelkästään siitä, että lapselle tulee 'sugar rush'. Sen takia pennut ovat ihan ylivilkkaita juodessaan limpparia ja syödessään karkkia

Eikös koko sugar rush ole lytätty olemattomana. En ainakaan ole koko ilmiötä havainnut. Ellei sitten jossain aivokemian häiriötapauksissa ole vaikutusta (ADHD jne)?

Alle kouluikäinen ei tarvi eikä osaa kaivata herkkuja. Sen jälkeen voi olla hankala pitää lasta tynnyrissä.

Joku tutkimus olisi aika mielenkiintoinen aiheesta minkälaiset ruokattomukset ovat aikuisilla jotka eivät ole lapsena syöneet karkkia/herkkuja about ollenkaan. Eikö maistu aikuisenkaan vai meneekö ihan överiksi jne.

Luulen että vanhempien ruokatottumukset vaikuttaa aika paljon. Meillä ei karkkia ja pullaa paljoa vedelty, joten niihin ei tottunu. Näin ollen mulle tulee aivan sairaan huono olo karkeista ja kaikista pullista ja viinereistä.

Suoranaisesti v***taa, kun kylässä käydessä väännetään naaman eteen jotaki kakkuja ja kerrottuani miten ne minuun vaikuttaa, niin ei uskota. Onneksi mulla on kananmuna allergia, niin pystyy sen varjolla väistämään useimmiten nuo tilanteet. Paitsi jos joku Martha Steward keksii tästäkin huolimatta tehdä hyvää hyvyttään mulle kanamunattoman version :itku: ja se on PAKKO syödä kun toinen on nähnyt sitä VAIVAA :itku:

Kummallista on myöskin, että lapset kyllä ymmärtää jos en tahdo heidän tarjoamaansa keksiä tai karkkia. Aikuiset on väkisin vääntämässä niitä kurkusta alas ja katselee mua niin kuin mulla olisi jokin syöpä vähintään.

Kyllähän silti minulle makean nälkä joskus tulee, mutta se lähtee porkkana, hedelmä, marja linjalla *nam*

Eikös koko sugar rush ole lytätty olemattomana. En ainakaan ole koko ilmiötä havainnut. Ellei sitten jossain aivokemian häiriötapauksissa ole vaikutusta (ADHD jne)?

Alle kouluikäinen ei tarvi eikä osaa kaivata herkkuja. Sen jälkeen voi olla hankala pitää lasta tynnyrissä.

Kappas, näinpäs onkin. Tosin vaikuttaa oudolta jos kaikki onkin vain placebo-efektiä, sillä itse ainakin huomaan vaikutuksia olotilassani sokerin syömisen jälkeen (energiapiikki, vähän ajan päästä come down) ja kuten sanoin, kummipoikani veli menee ihan villiksi karkista ja limsasta. En sit tiedä miten asia oikeasti on.

Jos makean nälkä lähtee oikeasti joltain porkkanalla niin ei hyvää päivää. Hedelmät ja marjat on selkee juttu mut porkkanalla. Ei saatana. Joo ei mulla muuta.

Ei osaa kaivata? Mitä jos on lapsi on päivähoidossa? Lapsella on tämä kouluikäinen sisarus? Isoveli saa syödä kun on ekall luokalla mutta 5v ei saa? Lapsi käy kavereillaan kylässä jossa voi olla namia? Ei kaikki lapset ole 7vuotiaaseen asti omassa huoneessa leikkimässä turtleseilla.

Jos makean nälkä lähtee oikeasti joltain porkkanalla niin ei hyvää päivää. Hedelmät ja marjat on selkee juttu mut porkkanalla. Ei saatana. Joo ei mulla muuta.

Ei ole valkoinen sokeri ja ties mitkä E-aineet sotkenu makunystyröitä, niin porkkanat ja vaikka tomaatitkin on makeita. Hedelmät ja marjat on jo niin makeita että välillä menee suu "sitruunalle" :D

Latest posts

Back
Ylös Bottom