Deleted member 48743
Todellakin kannattaa kelata sitä kaljan kanssa läträämistä ennen kuin keskittyy toisten ihmisten ulkomuotoon ja syömisiin.
Ja että mahtaisiko myös itse olla yhteiskunnalle "rasite", niinkuin nämä valaatkin ovat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Todellakin kannattaa kelata sitä kaljan kanssa läträämistä ennen kuin keskittyy toisten ihmisten ulkomuotoon ja syömisiin.
En nyt oikein tajua keneltä se on pois jos kannustaa syömään terveellisemmin esim. juuri Jamien hyvää puhetta jakamalla? Pitääkö olla täydellinen, jotta voi valistaa muita? Ihme asenteita.
Mää oon samaa mieltä. Ekana viina pois ja sitten vasta noihin muovipulloihin ja muihin juttuihin. Aika tekopyhää paasata jostain huonosta ruuasta, kun vetää sen 1-3X viikossa kännit.
En nyt oikein tajua keneltä se on pois jos kannustaa syömään terveellisemmin esim. juuri Jamien hyvää puhetta jakamalla? Pitääkö olla täydellinen, jotta voi valistaa muita? Ihme asenteita.
Tietyssä vaiheessa jengin pitää tehdä täysin päinvastoin mitä viisaammat sanoo. Mikäs tuohon auttais? Pitäikö kouluissa olla tarjolla kedappia, kaliaa ja bilistä ettei tarvi baariin lähteä?Me ainakin käytiin hyvin usein kebabilla tai hamppareilla lukiossa ja taidan olla sua pari vuotta vanhempikin. Heti kun jengillä alko olla tarpeeksi ikää niin välitunnit ja ruokatunti vietettiin poikkeuksetta läheisessä kapakassa ja iltapäivän tunnit yleensä skipattiin kun biliksen pelaaminen ja kaljan ottaminen oli kivempaa.
Lähinnä noissa Oliverin jutuissa on minusta tärkeää, että lapsille ei syötettäisi sitä paskaa. Aikuinen ihminen voi päättää itse mitä tekee kropalleen, lapsi on riippuvainen aikuisen päätöksistä. Ja kun helpoin on opettaa niin että näyttää itse mallia, niin fiksuinta olisi syödä itsekin jotenkin "hyvin" jos huollettavana on alaikäisiä. Aika pian ne muksut alkavat kyseenalaista sitä, että miksi niiden pitää tehdä jotain ja vanhempien ei.
"Hyvin" ei sitten tarkoita mitää bodymunkkeilua/hippeilyä/karppaamista ja niin edelleen.
Tietyssä vaiheessa jengin pitää tehdä täysin päinvastoin mitä viisaammat sanoo. Mikäs tuohon auttais? Pitäikö kouluissa olla tarjolla kedappia, kaliaa ja bilistä ettei tarvi baariin lähteä?
Jamien 21min video ei ehkä ole Suomen oloihin täysin sopiva ainakaan vielä, mutta ihmetyttää tuo hyökkäys viestinviejiä kohtaan. Porukka ei muutenkaan pahemmin väitellyt Jamien videosta vaan terveellisemmästä ruokavaliosta yleensä.Se tossa kyrsii että about tunnin videosta on pari minuuttia asiaa ja loput täysin suomen oloihin kuulumatonta. Sitäkö pitäisi myötäillä? Vai pitäiskö Jamie saada tänne saarnaamaan miten paskaa safkaa koulussa syötetään kersoille? Ei muuten ehkä ihan huono idea roudata se tänne tsekkaamaan...
Mitä itse olen pitänyt tässä pari vuotta nyt hyvin minimalistista ravintokonseptia, olen voinut tosi hyvin ja silti riittää energiaa treenata.
Miettikää miten paljon kehoa rasittaa kun kiskotaan jotain 6000 kaloria päivässä, vaikka se ruoka olisi kuinka puhdasta tahansa.
Suurin osa niistä myrkyistä vaan taitaa olla juurikin sen aineenvaihdunnan sivutuotteita tai ravinnon ohessa elimistöön joutuneita aineita. Siispä myrkkyjen määrä on pienempi pienemmällä kulutuksella myöskin. Tälleen mutuillen.
Alyssa: Sinulla on muuten niin negatiiviset elintavat (narkomaani), että sinun puhumanasi tämä ravinto/lihavuusasia vaikuttaa aika falskilta.
No älä sitten ota. Eiköhän kaikille tullut jo selväksi, että sinä syöt mitä haluat etkä voisi vähempää välittää terveellisyydestä tai muustakaan huuhaasta.
Niin ja eihän se mullekaan varsinaisesti kuulu, mutta vituttaa maksella toisten turhia terveydenhuoltokustannuksia. Lisäksi liikalihavuus pilaa katukuvan, en tykkää katsella sellaista.
Hiilariton palkkarikin toimii vallan hyvin, vaikka itse kyllä sekoittelen ihan fiiliksen mukaan palkkareita, joskus hiilaria, joskus ei. Sit kun sitä tuntuu, painelen vetämään hampurilaisia tai muita herkkuja, mutta pääosin menee vähällä ravinnolla ja on tosi bueno + rasvat pysyy kurissa.Kuvittelin olevani ainoa, jolla tuo toimii. Olin aina uskonut, että jos treenaa paljon, on syötävä pirusti. Muutama vuosi sitten vähensin energian saantia huomattavasti. Seurauksena oli se, että rasvat lähtivät kropasta aika lailla pois, mutta yllätyksekseni tulokset eivät laskeneet käytännössä yhtään. Ja olo on pirteämpi ja hyvin jaksaa treenata.
Mä en tunne ketään naista, jolla en olisi nähnyt selluliittia. Mä myös syön itse paljon, ja silti mulla on sitä.Esimerkiks selluliitti tulee mieleen. Kaikki naiset kenellä mä tiedän olevan selluliittia, on myös sellasia, jotka syö hyvin vähän.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli.../1135263549378/?cmp=tm_etu_luetuimmat_uutisetTutkimus: Ruokavaliolla ehkä yhteys lasten ADHD-oireisiin
Ruokavalion viilaaminen voisi lievittää ainakin joidenkin tarkkaavaisuushäiriöisten lasten oireita, Lancet-lehdessä julkaistu hollantilaistutkimus vihjaa.
Havainnot viittaavat siihen, että tarkkaavaisuushäiriön oireet voivat osalla seurata ruoka-aineherkkyyksistä. Näin ollen ruokavalion osuus oireilussa kannattaisi myös huomioida ADHD-lasten hoidossa.
Tutkimuksessaan hollantilaiset laittoivat sata 4–8-vuotiasta ADHD-diagnoosin saanutta viideksi viikoksi tiukalle ruokavaliolle, joka koostui käytännössä riisistä, lihasta, kasviksista, päärynöistä ja vedestä, tai verrokkiryhmään, jonka syömisiä ei rajoitettu.
Osa ruokavalioryhmässä sai myös perunoita, hedelmiä tai viljoja. Tutkijat havaitsivat, että viiden viikon jakson päättyessä 64 %:lla ruokavalioryhmäläisistä ADHD-oireet olivat vähentyneet vähintään 40 %. Myös uhmakkuus väheni lapsilla, joilla sitä esiintyi.
Tämän jälkeen lapset, jotka reagoivat ruokarajoituksiin, jatkoivat tutkimusta ja heidän ruokavaliotaan alettiin vähitellen laajentaa. Tällöin oireet palasivat yli 60 % lapsista.
Lisättävät kolme ruoka-ainetta valittiin yksilöllisesti niiden aiheuttaman immuunivasteen perusteella jotta selviäisi, voiko oireita aiheuttavat ruoka-aineet päätellä verinäytteistä.
Ruokien IgG-vasteet eivät kuitenkaan ennustaneet oireita, tutkijat havaitsivat.
Tulokset kaipaavat lisätutkimusten varmistuksen, mutta ne vahvasti viittaavat siihen, että ainakin joidenkin lasten ADHD-oireet liittyvät ruokavalioon ja voivat lievittyä ammattilaisten kanssa yhteistyössä toteutetun rajoitusdieetin avulla.
Vielä on kuitenkin epäselvää mitkä ruoat tai ruokavalion osat ovat oireiden kannalta olennaisia.
Joo suurin osa on aineenvaihdunnan sivutuotteita ja niitähän syntyy myös silloin, kun sitä ravintoa syödään vähemmän. Toki syntyy vähemmän, mutta koska aineenvaihdunta on hidasta niin eikös ne vähäisetkin kuonat jää pyörimään sinne elimistöön kauemmin (jopa pysyvästi)? Esimerkiks selluliitti tulee mieleen. Kaikki naiset kenellä mä tiedän olevan selluliittia, on myös sellasia, jotka syö hyvin vähän.
Mä en tunne ketään naista, jolla en olisi nähnyt selluliittia. Mä myös syön itse paljon, ja silti mulla on sitä.