Tapatko itsesi ja lapsesi ruokaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Todellakin kannattaa kelata sitä kaljan kanssa läträämistä ennen kuin keskittyy toisten ihmisten ulkomuotoon ja syömisiin.

Ja että mahtaisiko myös itse olla yhteiskunnalle "rasite", niinkuin nämä valaatkin ovat.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En nyt oikein tajua keneltä se on pois jos kannustaa syömään terveellisemmin esim. juuri Jamien hyvää puhetta jakamalla? Pitääkö olla täydellinen, jotta voi valistaa muita? Ihme asenteita.

Ihmisen pitäisi elää terveellisesti nimenomaan itsensä, ja joissain tapauksissa myös läheistensä, takia. Ei siinä tarvitse alkaa miettimään paljonko se tuntuu veroissa, kuinka suuren osan tekee maailman parantamiseksi tai naurettavimpina juoko neuvoja itse olutta. Oikeasti, mitä helvetin väliä sillä on? :D

Todellakin kannattaa kelata sitä kaljan kanssa läträämistä ennen kuin keskittyy toisten ihmisten ulkomuotoon ja syömisiin.

Mää oon samaa mieltä. Ekana viina pois ja sitten vasta noihin muovipulloihin ja muihin juttuihin. Aika tekopyhää paasata jostain huonosta ruuasta, kun vetää sen 1-3X viikossa kännit.

En nyt oikein tajua keneltä se on pois jos kannustaa syömään terveellisemmin esim. juuri Jamien hyvää puhetta jakamalla? Pitääkö olla täydellinen, jotta voi valistaa muita? Ihme asenteita.

Lähinnä noissa Oliverin jutuissa on minusta tärkeää, että lapsille ei syötettäisi sitä paskaa. Aikuinen ihminen voi päättää itse mitä tekee kropalleen, lapsi on riippuvainen aikuisen päätöksistä. Ja kun helpoin on opettaa niin että näyttää itse mallia, niin fiksuinta olisi syödä itsekin jotenkin "hyvin" jos huollettavana on alaikäisiä. Aika pian ne muksut alkavat kyseenalaista sitä, että miksi niiden pitää tehdä jotain ja vanhempien ei.

"Hyvin" ei sitten tarkoita mitää bodymunkkeilua/hippeilyä/karppaamista ja niin edelleen.

Tässä ketjussa puhutaan terveellisestä ruuasta. Mielestäni itse kunkin alkoholinkäyttö ei liity siihen mitenkään. Samalla logiikalla esimerkiksi kukaan tupakoiva ei saisi puhua terveellisemmän ravinnon puolesta, koska tupakointikin on epäterveellistä. Myös liikalihavien tulisi pitää suunsa kiinni, koska on vähän tekopyhää jos läski käskee syödä terveellisesti.

Eli jos nyt oltaisiin menemättä henkilökohtaisuuksiin, joilla ei ole mitään tekemistä ketjun aiheen kanssa. Minä juon tasan niin paljon alkoholia kuin tykkään (mikä ei muuten nykyisin edes ole paljon) ja saarnaan terveellisestä ruuasta ja syön itse terveellisesti. Piste.

Tästä viestiketjusta nyt ei löydy kovin montaa aiheeseen liittyvää kommenttia,ihme väittelyä!

Itse tykkään tehä ruokani,voin jo henkisesti paremmin niin kuin ajattelisin edes eläväni eineksillä!
Ruuan pitää maistua hyvältä ja olla tervellistä!

Mää oon samaa mieltä. Ekana viina pois ja sitten vasta noihin muovipulloihin ja muihin juttuihin. Aika tekopyhää paasata jostain huonosta ruuasta, kun vetää sen 1-3X viikossa kännit.

Ja viinan lisäksi voitais lisätä vaikka mitä muuta shaissea tähän listaan, esim. roina. Kyllähän näitä myrkkyjä löytyy joka lähtöön..:rolleyes: Eiköhän se loppujen lopuks oo kaiken sen yhteisvaikutus, joka sitä elämää lyhentää...

Mutta takas topikkiin, en kanssa itse suosi hirveesti noita einessafkoja, mutta kyllähän niihin silloin tällöin joutuu sortumaan..:kakka:

Se tossa kyrsii että about tunnin videosta on pari minuuttia asiaa ja loput täysin suomen oloihin kuulumatonta. Sitäkö pitäisi myötäillä? Vai pitäiskö Jamie saada tänne saarnaamaan miten paskaa safkaa koulussa syötetään kersoille? Ei muuten ehkä ihan huono idea roudata se tänne tsekkaamaan...

Me ainakin käytiin hyvin usein kebabilla tai hamppareilla lukiossa ja taidan olla sua pari vuotta vanhempikin. Heti kun jengillä alko olla tarpeeksi ikää niin välitunnit ja ruokatunti vietettiin poikkeuksetta läheisessä kapakassa ja iltapäivän tunnit yleensä skipattiin kun biliksen pelaaminen ja kaljan ottaminen oli kivempaa.
Tietyssä vaiheessa jengin pitää tehdä täysin päinvastoin mitä viisaammat sanoo. Mikäs tuohon auttais? Pitäikö kouluissa olla tarjolla kedappia, kaliaa ja bilistä ettei tarvi baariin lähteä?

Lähinnä noissa Oliverin jutuissa on minusta tärkeää, että lapsille ei syötettäisi sitä paskaa. Aikuinen ihminen voi päättää itse mitä tekee kropalleen, lapsi on riippuvainen aikuisen päätöksistä. Ja kun helpoin on opettaa niin että näyttää itse mallia, niin fiksuinta olisi syödä itsekin jotenkin "hyvin" jos huollettavana on alaikäisiä. Aika pian ne muksut alkavat kyseenalaista sitä, että miksi niiden pitää tehdä jotain ja vanhempien ei.

"Hyvin" ei sitten tarkoita mitää bodymunkkeilua/hippeilyä/karppaamista ja niin edelleen.

Tästä tulikin mieleen, meillä on 1v 3kk ikäinen tyttölapsi ja ollaan havaittu kuinka tärkeää tämän ikäisen on muiden mielestä syödä karkkia. Varmaan lasketaan jo kymmenissä ne kerrat kun joku on päivitellyt että "eikö teidän lapsi saa syödä karkkia!!??" No ei vittu saa. Ei se vielä edes tajua mitä karkki on niin minkä vitun takia pitäisi tunkea sille karkkeja suuhun? Viimeisimmät vittuilut kuultiin synttäreillä joissa oli tarjolla porkkana- ja kurkkulohkoja, tilalla olisi pitänyt kuulemma olla karkkia ja sipsiä. Hyvinpä upposi kurkut ja porkkanat vieraidenkin kakaroiden naamariin, karkkeja tulee ehkä sitten synttäreille kun tyttö on vanhempi.
Lisäksi mun muija kuuli jatkuvaa kuittailua aiemmin kun valmisti itse lapsen ruoat. Teki monipuolista ja terveellistä sapuskaa, kana, kalaa, vihanneksia yms, me ei syötetty juuri ollenkaan kaupan purkkiruokia (lukuunottamatta niitä marjamössöjä puuron seassa) noin 1v:n ikään asti ja tämä tuntui olevan joillekin ihan vitun kova paikka. Nyt kakara syö jo samaa sapuskaa mitä mekin mutta perusterveellinen linja on pidetty ja pyritään siihen jatkossakin. Ei me sokerinkaan kanssa mitään natseja olla, mutta ei nähdä mitään järkeä syöttää sitä turhaan lapselle. Se kuitenkin ehtii syömään sitä vanhempana ihan tarpeeksi.

Tietyssä vaiheessa jengin pitää tehdä täysin päinvastoin mitä viisaammat sanoo. Mikäs tuohon auttais? Pitäikö kouluissa olla tarjolla kedappia, kaliaa ja bilistä ettei tarvi baariin lähteä?

Jep. Huvittavinta tossa kaikessa oli, että ne urheilijat oli ne kaikkein kovimmat roskaruoan mättäjät. Kebab ja nuuska tuntu kuuluvan kaikkien lätkäjätkien diettiin :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se tossa kyrsii että about tunnin videosta on pari minuuttia asiaa ja loput täysin suomen oloihin kuulumatonta. Sitäkö pitäisi myötäillä? Vai pitäiskö Jamie saada tänne saarnaamaan miten paskaa safkaa koulussa syötetään kersoille? Ei muuten ehkä ihan huono idea roudata se tänne tsekkaamaan...
Jamien 21min video ei ehkä ole Suomen oloihin täysin sopiva ainakaan vielä, mutta ihmetyttää tuo hyökkäys viestinviejiä kohtaan. Porukka ei muutenkaan pahemmin väitellyt Jamien videosta vaan terveellisemmästä ruokavaliosta yleensä.

Zone-sarja -42%
Mitä itse olen pitänyt tässä pari vuotta nyt hyvin minimalistista ravintokonseptia, olen voinut tosi hyvin ja silti riittää energiaa treenata.

Miettikää miten paljon kehoa rasittaa kun kiskotaan jotain 6000 kaloria päivässä, vaikka se ruoka olisi kuinka puhdasta tahansa.

Kuvittelin olevani ainoa, jolla tuo toimii. Olin aina uskonut, että jos treenaa paljon, on syötävä pirusti. Muutama vuosi sitten vähensin energian saantia huomattavasti. Seurauksena oli se, että rasvat lähtivät kropasta aika lailla pois, mutta yllätyksekseni tulokset eivät laskeneet käytännössä yhtään. Ja olo on pirteämpi ja hyvin jaksaa treenata.

Suurin osa niistä myrkyistä vaan taitaa olla juurikin sen aineenvaihdunnan sivutuotteita tai ravinnon ohessa elimistöön joutuneita aineita. Siispä myrkkyjen määrä on pienempi pienemmällä kulutuksella myöskin. Tälleen mutuillen.

Joo suurin osa on aineenvaihdunnan sivutuotteita ja niitähän syntyy myös silloin, kun sitä ravintoa syödään vähemmän. Toki syntyy vähemmän, mutta koska aineenvaihdunta on hidasta niin eikös ne vähäisetkin kuonat jää pyörimään sinne elimistöön kauemmin (jopa pysyvästi)? Esimerkiks selluliitti tulee mieleen. Kaikki naiset kenellä mä tiedän olevan selluliittia, on myös sellasia, jotka syö hyvin vähän.

Näyttää olevan suurimmalla osalla ihmisistä käsitykset ihan hukassa siitä mikä on terveellistä ruokaa ja mikä ei. Jonkun ruotsalaisen kirjoittama Aitoa ruokaa -opus on myynyt ihan homona ja sitä pidetään ilmeisesti jotenkin mullistavana, joten päätin ostaa sen. Mutta ei mitään uutta. Sellaista perusjuttua, jonka oletin olevan selvää lähes kaikille, mutta ilmeisesti ei. No eipä tuo ihme kun katsoo lihavuustilastoja tai oikeastaan mitä tahansa katukuvasta alkaen.. Täälläkin jengi väittää vakavana, että proteiinijauhot on ruokaa siinä missä muukin jne jne..

Eihän ne lisäaineet heti tapa, jos koskaan, mutta onhan ravinnolla valtava vaikutus yleiseen hyvinvointiin. Oli läski tai ei.

Bisseä parjataan näköjään paljon, osin ihan aiheesta. Suomalaiset oluet kun ovat pääosin melkosta paskaa lisättyine tärkkelyksineen sun muineen. Ainakin miulla menee pakkikin niistä helposti kuralle. Kunnon oluet on ihan eri juttu, eikä niistä saa edes epäterveellistä. Dokailu on sitten eri juttu.

Alyssa: Sinulla on muuten niin negatiiviset elintavat (narkomaani), että sinun puhumanasi tämä ravinto/lihavuusasia vaikuttaa aika falskilta.

Miten voit olla noin tyhmä?

No älä sitten ota. Eiköhän kaikille tullut jo selväksi, että sinä syöt mitä haluat etkä voisi vähempää välittää terveellisyydestä tai muustakaan huuhaasta.

Niin ja eihän se mullekaan varsinaisesti kuulu, mutta vituttaa maksella toisten turhia terveydenhuoltokustannuksia. Lisäksi liikalihavuus pilaa katukuvan, en tykkää katsella sellaista.

Samaa mieltä. Vaikka minusta jokaisella on periaatteessa oikeus syödä mitä haluaa, niin kyllähän se vituttaa kun sitten tulevaisuudessa saadaan maksella noiden liikalihavien sairauskustannuksia.

Kuvittelin olevani ainoa, jolla tuo toimii. Olin aina uskonut, että jos treenaa paljon, on syötävä pirusti. Muutama vuosi sitten vähensin energian saantia huomattavasti. Seurauksena oli se, että rasvat lähtivät kropasta aika lailla pois, mutta yllätyksekseni tulokset eivät laskeneet käytännössä yhtään. Ja olo on pirteämpi ja hyvin jaksaa treenata.
Hiilariton palkkarikin toimii vallan hyvin, vaikka itse kyllä sekoittelen ihan fiiliksen mukaan palkkareita, joskus hiilaria, joskus ei. Sit kun sitä tuntuu, painelen vetämään hampurilaisia tai muita herkkuja, mutta pääosin menee vähällä ravinnolla ja on tosi bueno + rasvat pysyy kurissa.

Esimerkiks selluliitti tulee mieleen. Kaikki naiset kenellä mä tiedän olevan selluliittia, on myös sellasia, jotka syö hyvin vähän.
Mä en tunne ketään naista, jolla en olisi nähnyt selluliittia. Mä myös syön itse paljon, ja silti mulla on sitä.

Tämä liittynee aiheeseen:

Tutkimus: Ruokavaliolla ehkä yhteys lasten ADHD-oireisiin

Ruokavalion viilaaminen voisi lievittää ainakin joidenkin tarkkaavaisuushäiriöisten lasten oireita, Lancet-lehdessä julkaistu hollantilaistutkimus vihjaa.

Havainnot viittaavat siihen, että tarkkaavaisuushäiriön oireet voivat osalla seurata ruoka-aineherkkyyksistä. Näin ollen ruokavalion osuus oireilussa kannattaisi myös huomioida ADHD-lasten hoidossa.

Tutkimuksessaan hollantilaiset laittoivat sata 4–8-vuotiasta ADHD-diagnoosin saanutta viideksi viikoksi tiukalle ruokavaliolle, joka koostui käytännössä riisistä, lihasta, kasviksista, päärynöistä ja vedestä, tai verrokkiryhmään, jonka syömisiä ei rajoitettu.

Osa ruokavalioryhmässä sai myös perunoita, hedelmiä tai viljoja. Tutkijat havaitsivat, että viiden viikon jakson päättyessä 64 %:lla ruokavalioryhmäläisistä ADHD-oireet olivat vähentyneet vähintään 40 %. Myös uhmakkuus väheni lapsilla, joilla sitä esiintyi.

Tämän jälkeen lapset, jotka reagoivat ruokarajoituksiin, jatkoivat tutkimusta ja heidän ruokavaliotaan alettiin vähitellen laajentaa. Tällöin oireet palasivat yli 60 % lapsista.

Lisättävät kolme ruoka-ainetta valittiin yksilöllisesti niiden aiheuttaman immuunivasteen perusteella jotta selviäisi, voiko oireita aiheuttavat ruoka-aineet päätellä verinäytteistä.

Ruokien IgG-vasteet eivät kuitenkaan ennustaneet oireita, tutkijat havaitsivat.

Tulokset kaipaavat lisätutkimusten varmistuksen, mutta ne vahvasti viittaavat siihen, että ainakin joidenkin lasten ADHD-oireet liittyvät ruokavalioon ja voivat lievittyä ammattilaisten kanssa yhteistyössä toteutetun rajoitusdieetin avulla.

Vielä on kuitenkin epäselvää mitkä ruoat tai ruokavalion osat ovat oireiden kannalta olennaisia.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli.../1135263549378/?cmp=tm_etu_luetuimmat_uutiset

Joo suurin osa on aineenvaihdunnan sivutuotteita ja niitähän syntyy myös silloin, kun sitä ravintoa syödään vähemmän. Toki syntyy vähemmän, mutta koska aineenvaihdunta on hidasta niin eikös ne vähäisetkin kuonat jää pyörimään sinne elimistöön kauemmin (jopa pysyvästi)? Esimerkiks selluliitti tulee mieleen. Kaikki naiset kenellä mä tiedän olevan selluliittia, on myös sellasia, jotka syö hyvin vähän.

Tähän auttaa se, että juodaan tarpeeksi vettä. Munuaiset on työnarkomaaneja - antakee niille tekemistä. Suurin osa noista vähän syövistä juo myös liian vähän :rock:

Mä en tunne ketään naista, jolla en olisi nähnyt selluliittia. Mä myös syön itse paljon, ja silti mulla on sitä.

Mä tunnen montakin. Mitä on sun mielestä paljon syöminen? Toinen vaihtoehtoinen tapa selluliitin syntymiselle on se, että syödään kyllä ihan kohtuullisen paljon, mutta ruokailu on epäsäännöllistä --> aineenvaihdunta häiriintyy

Latest posts

Back
Ylös Bottom