Tapatko itsesi ja lapsesi ruokaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tumma kaakao on kyllä hyvää, siis se sokeroimaton, äkkiä siihen oppii. En kyllä muista sekoittuuko kylmään nesteeseen perin mainiosti.
Suklaa on hei nautintoaine. Muutama levy suklaata vuodessa ei tapa ketään, eikä tee mitään hallaa, mutta taas suklaasta ressaaminen erittää enemmän stressihormonia, että olet miinuksella, niin pienistä marginaaleista on kyse.

Hipit kiskoo jotain tummaa suklaata naama haitarilla kun siinä on enemmän magnesiumia. Suklaa ei jumalauta millää mittarilla ole tarkoitettu olemaan magnesiumin lähde, vaan se on tarkoitettu olemaan helvetin hyvä herkku.

Lopettakaa ressaaminen. Ymmärrän toki paskasafkan mättämisen ruokaympyrän pääruokana, mutta en sitä kun aletaan kelaamaan kuinka pahaa se pala suklaata on kropalle.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kaakao kannattaa tehdä oikeasti tummasta suklaasta. Vaikka Lidlistä 81% suklaata, sitä muutama pala kattilaan ja tilkka vettä, maitoa tai kermaa. Sitten kun suklaa on sulanut, niin maitoa sekaan ja kuumennetaan. Tulee paljon parempaa kuin jauheesta. Ja sokerin ja kaakaon suhde on juuri päinvastoin kuin jossain Oboyssa, jossa 80-90% on pelkkää valkoista sokeria.

Tällaista kaakaota voi juoda vaikka joka päivä jos haluaa. ;)

Mikeltä asiaa. Entisellä työpaikalla yks ämmä valitti että tuhoon munuaiset liialla proteiinilla kun mainitsin juovani maitoakin jo 2 litraa päivässä. Tämä siis vastaukseksi sille ämmälle kun hän sanos ettei juo päivässä mitään muuta kun pari kuppia kahvia. Joskus ehkä vielä teetä.. En siten viittiny mainita rahkoista ja heroista enää mitään :)

Suklaa on hei nautintoaine...

Joo totta kai, mutta minä ymmärsin tuon niin että maidon sijasta vedetään koko ajan jotain O'boyta, siis juomana. Ei sitä suklaatakaan vedetä näkkärinä.

Itse en jaksa sen ihmeemmin mitään kyttäillä, ostan maun perusteella. Kinkuissakin on eroja, samoin suklaissa (esim. halvin Xtra maitosuklaaviritys vs. Fasun sininen tai joku käksintehty konvehti). Lähinnä se on tuo einespuoli, mitä välttelen (pl. esim. maksalaatikko ja veriletut, tuskin on kovin hyvät aminobalanssit eikä kiinnosta onko).

Periaatteessa syöminen ylipäätänsä on yliarvostettua. Joissan Okinawan mestoilla jengi vetää riisiä ja se siitä, elävät homopitkään. Kroppa kuluttaa aina energiaa safkaa syödessä sen sulattamiseen ja se raa-an hiilarin mättäminen esim bodauksessa ei ole mitenkään erityisen suotuisaa suolistolle. Pisimpään eläisi varmaan syömällä hyvin niukasti ja hoitaisi vain, ettei tule mitään keripukkia tai muita puutostauteja. Mitä itse olen pitänyt tässä pari vuotta nyt hyvin minimalistista ravintokonseptia, olen voinut tosi hyvin ja silti riittää energiaa treenata.

Miettikää miten paljon kehoa rasittaa kun kiskotaan jotain 6000 kaloria päivässä, vaikka se ruoka olisi kuinka puhdasta tahansa.

Eikös siitä joku juttukin joskus ollut että elää pidempään kun elää pienessä nälässä koko ajan? Sellanen muistikuva.

En kyllä jaksanu kattoa videoita mut ite kyllä vedän eineksiä 90% kaikesta syömisestäni. Kukaan hullu nyt jaksa oikeeta ruokaa joka helvetin viikko vääntää. Saati joka päivä. Huh.

Paistan pannulla joka aamu eväät töihin ja iltapalan myös. Ei se ole todellakaan vaikeaa ja tulee vielä halvemmaksikin kuin einesten vetäminen.

Joo ei se vaikeaa varmasti olekkaan. Hinta nyt onkin ainoa asia mikä vähän hillitsee einesten kiskomista etenkin plussakaloreilla jos haluaa olla kun täytyy aika paljon syödä.. Mutta sitten vaan mietin että kyllähän sen ylimääräsen hinnan maksaa mielellään nimenomaan siitä vaivattomuudesta. Tiskiäkin tulee vähemmän. :D

Hyvä video mutta niinkuin tässä on aikasemminkin joku todennut jo niin Amerikka ja Suomi ovat ihan eri kategoriassa näissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja mitä eineksiin tulee niin ei ne nyt mitään paskaa oo :O :D Noi einekset kummiskin valmistetaan hyvinkin "puhtais" ja valvotuis olosuhteissa! Edelleen lisäaineista tai niiden haitoista ei tiedetä vieläkään tarpeeksi ja ei oo kovaa näyttöä että joku lisäaine aiheuttais suurempia ongelmia (muutakuin että ruumiit ei maadu kunnolla :D) EI NE LISÄAINEET OLE NIIN VAARALLISIA KUIN YLEINEN LUULO ON! :D

"Puhtaista ja valvototuista" olosuhteista huolimatta einesten kaikki aineet ovat pidemmälle prosessoituja ja huonompi laatuisia kuin kotiruuan. Mulle ei ainakaan ole luonnollista syödä safkaa, jota on jatkettu ties millä voiton tavoittelun takia. Lisäaineista ei tosiaan ole tarpeeksi todisteita puolesta tai vastaan, mutta en silti aivan varauksetta niihin suhtaudu. Puhdas ruoka voittaa aina lisäaineilla kyllästetyn ruuan.

Lopettakaa ressaaminen. Ymmärrän toki paskasafkan mättämisen ruokaympyrän pääruokana, mutta en sitä kun aletaan kelaamaan kuinka pahaa se pala suklaata on kropalle.

Kohtuus tietysti kaikessa. Mä syön kyllä mielelläni ja hyvällä omalla tunnolla suklaata silloin tällöin. Eilenkin söin maitosuklaapatukan :D

Hyvä video mutta niinkuin tässä on aikasemminkin joku todennut jo niin Amerikka ja Suomi ovat ihan eri kategoriassa näissä.

Toistaiseksi. Ei se silti tarkoita, että Suomessa pitäisi sulkea silmät ja antaa tilanteen pahentua.

Toistaiseksi. Ei se silti tarkoita, että Suomessa pitäisi sulkea silmät ja antaa tilanteen pahentua.
Onks jossain viitettä että näin olisi tapahtumassa. Ja älä nyt enää mene tohon että ruoka on liian hiilarivoittoista argumenttiin koska kyllä se ylimääräinen rasva ja proteiini aiheuttaa liikalihavuutta siinä missä ylimääräiset hiilaritkin. Pääsana tässä on ylimääräinen.

Täytyy vielä lisätä tohon kaakao hommaan että enpä ole koskaan kuullut että lapsille missään olisi kaakaota ympäripäivän juotettu, skidinä kotona ainakin oli niin että kaakaota saattoi juoda kerran tai kaks päivässä, se on se 20g maksimissaan sitä jauhetta.

Eikös siitä joku juttukin joskus ollut että elää pidempään kun elää pienessä nälässä koko ajan? Sellanen muistikuva.

Eiköhän tuo oo ihan selvä juttu että mitä hitaampi aineenvaihdunta sitä pidempään elää. Enemmän kaloreita sisään = enemmän työtä elimistölle vaikka makaisit kompassina lattialla.

Iho ja hiukset on yleensä aika hyvässä kuosissa kun esim. paastoilemalla vähentää kaloreita pitkällä aikavälillä. Näin ainakin oon ite todennu, että jossain välissä jäi semmonen rasvaisuus ja yleinen "finni siellä täällä" lookki pois kun alko pitään näitä pidempiä paastoja. Voi tosin olla mutua, en voi todistaa että ois mikään yhteys.

Zone-sarja -42%
Onks jossain viitettä että näin olisi tapahtumassa. Ja älä nyt enää mene tohon että ruoka on liian hiilarivoittoista argumenttiin koska kyllä se ylimääräinen rasva ja proteiini aiheuttaa liikalihavuutta siinä missä ylimääräiset hiilaritkin. Pääsana tässä on ylimääräinen.

Täytyy vielä lisätä tohon kaakao hommaan että enpä ole koskaan kuullut että lapsille missään olisi kaakaota ympäripäivän juotettu, skidinä kotona ainakin oli niin että kaakaota saattoi juoda kerran tai kaks päivässä, se on se 20g maksimissaan sitä jauhetta.

Tässä esimerkiksi vähän näyttöä siitä, miten ylipainoisten osuus väestöstä senkun kasvaa. Ei välttämättä mitään huikeaa tahtia, mutta suunta on silti ylöspäin ja liikutaan aika korkeissa prosenteissa.
Onko sinun mielestäsi siis Suomessa kaikki hyvin eikä tarvetta (lisä)valistukselle ole?

Lisäksi ihan käytännön kokemuksella jopa minä voin sanoa, että olen huomannut asioiden menevän huonompaan suuntaan. Olen vasta parikymppinen, mutta silti meillä ei koulussa ollut joka toisella välitunneilla kädessä energiajuomaa, limsaa tai karkkia. Roskaruoka ei myöskään ollut normaali asia samassa määrin kuin se tuntuu olevan nykyisin.

Ihmiset ovat menneet ihan sekaisin noista hönöistä, jotka kiroaa mikroaaltouunit ja lisäaineet. Jengi ei tajua miten paljon ihminen kestää paskaa hajoamatta, vrt narkomaanit ja alkoholistit. Oikeesti mitä vitun merkitystä sillä on, kuoleeko 89, vai 86 vuotiaana, koska se on se marginaali, mitä jollain hikisillä lisäaineilla voidaan saada aikaan.

Liikalihavuus tappaa, ei joku lisäaine safkassa. Mut se on trendikästä nyt taas kun 2012 on lähellä.

Aivan! Ja ihmiset samalla unohtaa että jos mennään taaksepäin 50-100 vuotta kuinka paskasti asiat silloin olivat kun ei tiedetty mistään ravitsemus asioista yhtään mitään :D Ihmisten keskimääräinen elinikä oli todella alhainen verrattuna nykyaikaan! Ja just toi että onko niillä muutamalla vuodella sielä loppupäässä oikeasti merkitystä ? Ennemmin syön ja juon sitä mikä sillä hetkellä tuntuu oikealta (tottakai kohtuudella) ilman mitää suurempia stressejä lisäaineista tai kuinka prosessoitua ko. tuote on...PÄÄASIA ETTÄ MAISTUU HYVÄLTÄ! :)

meillä ei koulussa ollut joka toisella välitunneilla kädessä energiajuomaa, limsaa tai karkkia. Roskaruoka ei myöskään ollut normaali asia samassa määrin kuin se tuntuu olevan nykyisin.

A-fucking-men.

Tässä esimerkiksi vähän näyttöä siitä, miten ylipainoisten osuus väestöstä senkun kasvaa. Ei välttämättä mitään huikeaa tahtia, mutta suunta on silti ylöspäin ja liikutaan aika korkeissa prosenteissa.
Onko sinun mielestäsi siis Suomessa kaikki hyvin eikä tarvetta (lisä)valistukselle ole?

Lisäksi ihan käytännön kokemuksella jopa minä voin sanoa, että olen huomannut asioiden menevän huonompaan suuntaan. Olen vasta parikymppinen, mutta silti meillä ei koulussa ollut joka toisella välitunneilla kädessä energiajuomaa, limsaa tai karkkia. Roskaruoka ei myöskään ollut normaali asia samassa määrin kuin se tuntuu olevan nykyisin.

Tuo sun linkkis ei jostain syystä aukea mulle ainakaan. Mutta liikalihavuus tuppaa aina olemaan niin monesta asiasta kiinni, kyllähän sekin on todettu että monien asioiden automatisoituessa ihmisten fyysinen liikunta vähenee mikä voi olla jo selitys sille että osa väestöstä lihoo. Fyysisen työn määrä vähenee jatkuvasti.

Tosiaan mitä tämä sinun käytännän kokemus on? Oletko viettäny viime aikoina paljonkin aikaa nuorten seurassa ylä- tai ala-asteilla? En nyt haluaisi mitenkään provota mutta sähän taidat olla myös viettänyt aikaa aika paljon ulkomaillakin viime aikoina? Eli mikä on tämä käytännön kokemus?

Tuo sun linkkis ei jostain syystä aukea mulle ainakaan. Mutta liikalihavuus tuppaa aina olemaan niin monesta asiasta kiinni, kyllähän sekin on todettu että monien asioiden automatisoituessa ihmisten fyysinen liikunta vähenee mikä voi olla jo selitys sille että osa väestöstä lihoo. Fyysisen työn määrä vähenee jatkuvasti.

Tosiaan mitä tämä sinun käytännän kokemus on? Oletko viettäny viime aikoina paljonkin aikaa nuorten seurassa ylä- tai ala-asteilla? En nyt haluaisi mitenkään provota mutta sähän taidat olla myös viettänyt aikaa aika paljon ulkomaillakin viime aikoina? Eli mikä on tämä käytännön kokemus?

No joka tapauksessa kyseessä oli SotkaNetin tietokanta, sieltä voi hakea eri aihealueilta tilastoja. Ylipainolukemat ovat tällä hetkellä ~50% väestöstä, 2000-luvun alussa se oli about 40%. En ihan mene takuuseen, koska mulla ei ole enää sitä sivua auki, joten luvut voivat pari prosenttiyksikköä heittää.
Tietysti ylipainoon liittyy monia asioita, mutta väittäisin ravinnon olevan avainasemassa. Oikeanlaisella syömisellä voi hyvin pitkälti korvata fyysistä passiivisuutta eikä välttämättä liho.

Juurihan sanoin käytännön kokemukseni, olisi varmaan pitänyt tarkentaa että omakohtainen kokemukseni. Mun lapsuudessani safkailu oli erilaista kuin nykyään, vaikka siitä ei ole paljon aikaa.
Kävin lukion koulussa, missä oli ylä- ja ala-aste samassa rakennuksessa, joten sielläkin näki vähän niitä ruokatottumuksia. Lisäksi mun sisko (yläasteella, 15v) käy tosi usein koulupäivän aikana Hesellä ja se on kuulemma ihan yleinen käytäntö siellä. Kävin itse saman yläasteen eikä silloin kyllä kukaan käynyt Hesellä koulupäivän aikana. Karkkia me kyllä ostettiin, mutta sitäkään ei joka päivä eikä mitenkään hirveästi (tästä voisin jatkaa, miten mun mielestä koulujen kiskoista pitäisi kieltää sokerilimut ja makeiset, mutta en nyt jaksa alkaa siitäkin paasaamaan :D).

Sinä puolestasi et vastannut siihen, että onko mielestäsi Suomessa asiat hyvin tällä hetkellä? Syövätkö ihmiset mielestäsi riittävän terveellisesti?

Kuka haluaa elää 100vuotiaaksi jos "ohjaamosta" on ollut yhteys jo 20v poikki:D
Ennemmin vaikka "kohtuu" nuorena ja pää vielä järjissään.
Esim kuin Kari Tapio joka sentään oli kohtuu iskussa ja eli täysillä mistään tinkimättä;)
Meillä tahtoo olla suvussa ns pitkäikäistä porukkaa, mutta viimeiset 20v tuolla "ohjaamossa" ei ole ollut ketään paikalla:(
Itse en tahdo siihen tilaan, mutta tuskin he itse asiaa tiedostavat ja onhan se jokainen päivä heille aivan uusi(myös henkilöt)
Toki jos ruokavaliolla ois vaikutusta esim Alzheimerin tautiin, niin voisin jonkun pikaruokaläjän jättää syömättä:rolleyes:

Vittuako se mulle kuuluu syökö muut suomalaiset tarpeeks terveellisesti. Ei ainakaan mua napostele kauheesti ottaa stressiä tollasestakaan asiasta.

Latest posts

Back
Ylös Bottom