Tapatko itsesi ja lapsesi ruokaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eipä ne terveellisen elämän lisävuodet yksilötasolla ihan noin simppelisti mene, että saa kolme vuotta lisää jos syö viisaasti. Tilastollisesti ne hyvät ravintotottumukset antaa isävuosia. Einesläskiporukassa ei kuolla noin vain naps muutama vuosi aikaisemmin, vaan eletään vain hitusen sairaampina kuin ruuanlaittajat, ja osa epäterveellisesti elävistä kuolee nuorempina.

Lis. Minä voin ihan myöntää, että voisin syödä terveellisemmin ja oloni olisi varmasti parempi. Tänään olen syönyt paskaruokaa ja meinaan syödä vielä lisää.

Sinä puolestasi et vastannut siihen, että onko mielestäsi Suomessa asiat hyvin tällä hetkellä? Syövätkö ihmiset mielestäsi riittävän terveellisesti?
Mun käsitys terveellisestä syömisestä on aivan täysin erilainen mitä esimerkiksi sinulla niin en nyt tästä haluaisi lähteä väittelemään. Ja en tosiaan tiedä miten suurin osa suomalaisista syö tai millaisia määriä he syövät. Mutta pitäisikö mun sitten sanoa että kaikki syö suomessa hyvin koska kaikki mun lähipiirissä myös ne vanhemmat ihmiset tekevät ruokansa itse ja ei eineksiä kuluta mitenkään huomattavasti? Lapsilla on karkkipäivät ja sokerien (huom ei hiilarien) saantia valvotaan tiettyyn pisteeseen.
Kommentit näihin perustavan laatusempiin kysymyksiin kuten kouluruoka niin siihen mun on pakko vastata että kyllä mun mielestä kouluruoka ainakin suomessa on ihan hyvällä mallilla, joka aterialla saa kasviksia syödä surutta ja ruoka ei koostu pelkästään hiilihydraateista, vaikka lihapullien määrää rajoitetaankin suurimmassa osassa kouluja.

Eli en näe suomen ruokailupolitiikassa mitään perustavanlaatuista ongelmaa mutta kaikki on suhteellista siihen mitä tapahtuu päivän aikana. Se että ihmiset eivät harrasta liikuntaa tarpeeksi on mielestäni isompi ongelma kuin se että ei syödä "tarpeeksi" terveellisesti.

Oikeanlaisella syömisellä voi hyvin pitkälti korvata fyysistä passiivisuutta eikä välttämättä liho.

Tämä tarkoitaa periaatteessa sitä että lasten pitäisi syödä päivässä todella vähän. Varsinkaan kun harva viitsii kasvavan nuoren ruokamääriä hirveästi leikata koska siitä saattaa tulla muita ongelmia. Vähemmän ruokaa -> hidastunut aineenvaihdunta -> vielä vähemmän ruokaa.

Vittuako se mulle kuuluu syökö muut suomalaiset tarpeeks terveellisesti. Ei ainakaan mua napostele kauheesti ottaa stressiä tollasestakaan asiasta.

No älä sitten ota. Eiköhän kaikille tullut jo selväksi, että sinä syöt mitä haluat etkä voisi vähempää välittää terveellisyydestä tai muustakaan huuhaasta.

Niin ja eihän se mullekaan varsinaisesti kuulu, mutta vituttaa maksella toisten turhia terveydenhuoltokustannuksia. Lisäksi liikalihavuus pilaa katukuvan, en tykkää katsella sellaista.

Lisäksi liikalihavuus pilaa katukuvan, en tykkää katsella sellaista.

Toi oli kyllä oikeesti hyvä :D Kyllä läskejä vituttaa katella kun ne könyää ja lyllertää menemään.

Yksilönä mulle on ihan sama mitä muut syövät, mutta markkinavetoisessa maailmassa ottaa aivoon jos kaikki mitä minä en halua syödä on halpaa ja päinvastoin.

Zone-sarja -42%
No älä sitten ota. Eiköhän kaikille tullut jo selväksi, että sinä syöt mitä haluat etkä voisi vähempää välittää terveellisyydestä tai muustakaan huuhaasta.

Niin ja eihän se mullekaan varsinaisesti kuulu, mutta vituttaa maksella toisten turhia terveydenhuoltokustannuksia. Lisäksi liikalihavuus pilaa katukuvan, en tykkää katsella sellaista.

Enpä usko sinun paljon makselleen vielä kenenkään kuluja, olet sen verran nuori. Ja eikös sinulla mennyt edellinen vuosi Amsterdamissa pilveä poltellen ja kaljaa juoden ja nyt opiskelet Englannissa.

Kommentit näihin perustavan laatusempiin kysymyksiin kuten kouluruoka niin siihen mun on pakko vastata että kyllä mun mielestä kouluruoka ainakin suomessa on ihan hyvällä mallilla, joka aterialla saa kasviksia syödä surutta ja ruoka ei koostu pelkästään hiilihydraateista, vaikka lihapullien määrää rajoitetaankin suurimmassa osassa kouluja.

Eli en näe suomen ruokailupolitiikassa mitään perustavanlaatuista ongelmaa mutta kaikki on suhteellista siihen mitä tapahtuu päivän aikana. Se että ihmiset eivät harrasta liikuntaa tarpeeksi on mielestäni isompi ongelma kuin se että ei syödä "tarpeeksi" terveellisesti.

Hyviä pointteja. Kouluruoka täällä on tosiaan paljon parempaa kuin esim. Jenkeissä tai Briteissä. Tosin sekin menee koko ajan enemmän valmisruokamaiseksi, melkein mitään ei tehdä enää koulujen keittiössä. Tietty pitää olla iloinen että yleensäkin on ilmainen kouluruokailu eikä ainakaan vielä kouluissa ole pitsaa tai ranskiksia :)

Tämä tarkoitaa periaatteessa sitä että lasten pitäisi syödä päivässä todella vähän. Varsinkaan kun harva viitsii kasvavan nuoren ruokamääriä hirveästi leikata koska siitä saattaa tulla muita ongelmia. Vähemmän ruokaa -> hidastunut aineenvaihdunta -> vielä vähemmän ruokaa.

Ei se määrä niinkään, vaan se laatu... ;) Tiedät varmasti mitä aion sanoa ja minä puolestani tiedän että olet eri mieltä, joten en edes lähde siihen leikkiin.

Enpä usko sinun paljon makselleen vielä kenenkään kuluja, olet sen verran nuori. Ja eikös sinulla mennyt edellinen vuosi Amsterdamissa pilveä poltellen ja kaljaa juoden ja nyt opiskelet Englannissa.

Entäs sitten? Ovathan esim. vanhempani makselleet noita ja tietyllä tapaa minäkin, sillä kävin töissä Suomessa ja nyt maksan opintotuista veroa, vaikka töistä maksankin verot toiseen maahan. Eikö minulla ole oikeutta huomauttaa kasvavista kustannuksista vain sen takia, että tällä hetkellä en satu asumaan Suomessa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Alyssa: Sinulla on muuten niin negatiiviset elintavat (narkomaani), että sinun puhumanasi tämä ravinto/lihavuusasia vaikuttaa aika falskilta.

Saisinko jotain perusteluja väitteellesi? Millä tavalla olen narkomaani? Oletko nähnyt minut piikittämässä itseäni, ottamassa pillereitä tai vetämässä jauhetta nenään? Aika hassua jos olet, koska sellaista ei ole tapahtunut... Erittäin loukkaavaa sanoa ketään narkkariksi ilman minkäänlaisia todisteita.

Miksen minä saisi kannattaa terveellistä ravintoa ja syödä itsekin terveellisesti? Eikös se ole pelkästään hyvä asia jos tällaiset narkomaanit pitävät edes yhdestä elämänsä osa-alueesta huolta...

http://en.wikipedia.org/wiki/Overpopulation

Siinä suurin ja tärkein tekijä, miksi jengi syö miten syö (tai ne ketkä nyt ylipäätään syö). Kaikille ei riitä energiaa luomulohesta ja orgaanisista parsakaalifruktioista.

No en mä nyt ihan noin sanoisi. Jos kaikki pystyisivät ja haluaisivat syödä sitä terveellisintä ruokaa, niin sit tuo liikaväestö voisi olla ongelma. Mut eiköhän suurin osa noista läskeistä syö mitä syö juuri siksi, että on helpompaa ostaa valmisruoka/roskaruokaa ja se vaan on monesti halvempaa.

http://en.wikipedia.org/wiki/Overpopulation

Siinä suurin ja tärkein tekijä, miksi jengi syö miten syö (tai ne ketkä nyt ylipäätään syö). Kaikille ei riitä energiaa luomulohesta ja orgaanisista parsakaalifruktioista.
Ylikansoitus saa jenkkilapsen syömään hampurilaisia ja karkkia? Ehkei nyt ihan :) Eikä tässä mistään luomusta ole pahemmin puhuttukaan vaan terveellisemmästä ruokavaliosta.

nyt maksan opintotuista veroa, vaikka töistä maksankin verot toiseen maahan. Eikö minulla ole oikeutta huomauttaa kasvavista kustannuksista vain sen takia, että tällä hetkellä en satu asumaan Suomessa?

Sinä itse olet tukien SAAJA. Se, että maksat niistä veroja ei tarkoita, että sinä jotenkin tukisit tätä yhteiskuntaa. Sinä olet edelleenkin SAAJA ja siten taakka - niinkuin ne inhoamasi valaatkin. Vasta kun maksamasi verot > saamasi tuet on totta niin voit alkaa nipottamaan siitä, miten muiden epäterveelliset elintavat vaikuttavat negatiivisesti sinun talouteesi.

Ei paljoa se kovin mainostettu älykkyys näy...

Ps. Me ainakin käytiin hyvin usein kebabilla tai hamppareilla lukiossa ja taidan olla sua pari vuotta vanhempikin. Heti kun jengillä alko olla tarpeeksi ikää niin välitunnit ja ruokatunti vietettiin poikkeuksetta läheisessä kapakassa ja iltapäivän tunnit yleensä skipattiin kun biliksen pelaaminen ja kaljan ottaminen oli kivempaa. Pari jantteria kisko sen 3l+ kokista per päivä ja yhessä vaiheessa Teho oli melkein kaikilla mukana. Terveisin 9:n keskiarvo ja E:n paperit ilman pänttäystä(kun kuitenkin haluat sillä koulumenestyksellä päteä taas).

Mä oon joskus miettiny tätä hidas vs. nopea aineenvaihdunta. Ihan totta varmaan, että jos elimistöä rasitetaan vähemmän, se todennäköisesti myös kestää kauemmin. Mutta sitten taas toisaalta, aineenvaihdunnan tärkeimpiä tehtäviä on puhdistaa elimistöä. Jos aineenvaihdunta eli kehon puhdistuminen tapahtuu hitaasti, myrkyt jäävät elimistöön muhimaan pidemmäksi aikaa ja pääsevät näin ollen aiheuttamaan enemmän solutuhoa ja sairastuttamaan elimistöä. Kaikki ravinto ei myöskään oo pelkkää rasitetta elimistölle. Ravinnon mukana saa paljon ravintoaineita, jotka päinvastoin vahvistaa elimistöä. Joten ehkä joku kultainen keskitie nyt ois kuitenkin se fiksuin vaihtoehto. Ei överimättöä, mutta ei myöskään mitään aineenvaihdunnan jumiuttamista.

Suurin osa niistä myrkyistä vaan taitaa olla juurikin sen aineenvaihdunnan sivutuotteita tai ravinnon ohessa elimistöön joutuneita aineita. Siispä myrkkyjen määrä on pienempi pienemmällä kulutuksella myöskin. Tälleen mutuillen.

Täysin turha ketju, läskien oikeuksista jauhettiin jo ainakin sata sivua. Mitään uutta argumenttia tuskin kukaan keksii.

(Tuo verotaakka -keskustelu on täysin naurettavaa. Kysymys on poliittisista näkemyksistä ja jos "hyvinvointivaltiota" ajatellaan, on aika mahdotonta että tietyltä ryhmältä rajattaisiin vaikkapa terveydenhuolto pois. Itse olen sitä mieltä että läskien lisäksi tupakoitsijoilta, alkoholisteilta, työttömiltä, opiskelijoilta, urheilijoilta jne jne pitäisi ottaa ilmainen terveydenhuolto pois...)

Sinä itse olet tukien SAAJA. Se, että maksat niistä veroja ei tarkoita, että sinä jotenkin tukisit tätä yhteiskuntaa. Sinä olet edelleenkin SAAJA ja siten taakka - niinkuin ne inhoamasi valaatkin. Vasta kun maksamasi verot > saamasi tuet on totta niin voit alkaa nipottamaan siitä, miten muiden epäterveelliset elintavat vaikuttavat negatiivisesti sinun talouteesi.

Ei paljoa se kovin mainostettu älykkyys näy...

Tämä totta, mutta tarkoituksenani olikin lähinnä osoittaa, että ulkomailla asumisesta huolimatta maksan edes jotain kautta silti veroja Suomeen.

Ps. Me ainakin käytiin hyvin usein kebabilla tai hamppareilla lukiossa ja taidan olla sua pari vuotta vanhempikin. Heti kun jengillä alko olla tarpeeksi ikää niin välitunnit ja ruokatunti vietettiin poikkeuksetta läheisessä kapakassa ja iltapäivän tunnit yleensä skipattiin kun biliksen pelaaminen ja kaljan ottaminen oli kivempaa. Pari jantteria kisko sen 3l+ kokista per päivä ja yhessä vaiheessa Teho oli melkein kaikilla mukana. Terveisin 9:n keskiarvo ja E:n paperit ilman pänttäystä(kun kuitenkin haluat sillä koulumenestyksellä päteä taas).

Me oltiin kai sit niin köyhiä aina ettei tuollaista harrastettu. Bissellä käytiin lähipubissa kaksi kertaa, kerran normaalina päivänä ja kerran viimeisenä koulupäivänä (tai no oikeastaan sen jälkeen). Mutta silti vaikka bisseä ja paskaruokaa olisi kiskottu ihan koko ajan, ei se silti tee siitä terveellistä.

Todellakin kannattaa kelata sitä kaljan kanssa läträämistä ennen kuin keskittyy toisten ihmisten ulkomuotoon ja syömisiin.

Latest posts

Back
Ylös Bottom