Talvirengas FAQ

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kerrotko vielä miten tämä onnistuu liikenteessä. :)

jaa a tätä on monimutkasta selittää:) ite oon ollu koko elämäni ajan ittelleni pahin riski:D..

no joo vaihoin juuri äskettäin talvi renkaat.. ainaki toistaiseks renkaat on pysyny paikoillaan;)

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
MINULLA on nissan 98 mutta nyt mulla ei ole saatavilla talvirenkaita,paljon sellasista kannattaa maksaa liikkeessä asennuksineen ilman vanteita?Onko kohtuullista yrittää tinkiä asennus kaupan päälle?

MINULLA on nissan 98 mutta nyt mulla ei ole saatavilla talvirenkaita,paljon sellasista kannattaa maksaa liikkeessä asennuksineen ilman vanteita?Onko kohtuullista yrittää tinkiä asennus kaupan päälle?

oletan että rengaskoko 15"..

Alle 400 merkkikumeista esim nokian hakkapeliitta 4 asennettuna alkaa olemaan jo sopivan hintasta. n.350e itse maksan ton kokosista, 400e 16" tuumasista. Jos käyt tarjousta kysymässä rengasliikkeessä niin he kertovat sinulle hinnan asennettuna yleensä. Ei siis tarvitse erikseen tinkiä joka paikasta..

Meet sinne ja sanot että yks 350 euron hakkapeliitta 4 sarja kiitos :)

oletko osku ostamassa uusia talvirenkaita? jos näin on niin minun on mahdotonta sanoa sinulle hintaa. hinta riippuu merkistä/mallista/koosta/paikasta/ajasta/liikkeestä ja siitä sattuiko liikkeen omistaja saamaan viimeyönä. eli hinnat ovat todellakin liikekohtaisia:D

Asennusta on mielestäni turha tinkiä sillä 95% liikkeistään laittaa uuteen rengassarjaan asennuksen kaupanpäälle (hand up) joten se melko varmasti kuuluu hintaan.

kerro mikä rengaskoko on kyseessä niin voin antaa osviittaa hinnoista?

edit: hidas

muuten hyvä juhop. mutta asiakas ei päätä hintaa:D

kuitenkin ainoa merkit mitä sinun kannattaa edes kysyä:

continental
Nordman +
hakkapelitta 4
Gislaved nordfrost 5

näissä renkaissa hinta/laatu suhde on parhaasta päästä.

Aina ku mä meen rengas-ostoksille ni kerron mitä ostan ja mihin hintaan.. sit kuuluu vaa mutinaa ja kohta alkaa pulttipyssy laulaa :)

Ei mitään hajua mitkä talvirenkaat on alla. Tuli auton mukana, pintaa ja nastoja on riittävästi. Hyvin on pysynyt aina tiellä, kun tajuaa jättää turvaväliä ja ajaa kelin mukaisella nopeudella. Renkailla paljoa siinä tee jos ei osaa ajaa autoa asennevamman takia. Kehäteillä sen näkee melkein joka päivä. Turhaa hifistelyä omaan autoon ostaa kalliita renkaita.

Ei mitään hajua mitkä talvirenkaat on alla. Tuli auton mukana, pintaa ja nastoja on riittävästi. Hyvin on pysynyt aina tiellä, kun tajuaa jättää turvaväliä ja ajaa kelin mukaisella nopeudella. Renkailla paljoa siinä tee jos ei osaa ajaa autoa asennevamman takia. Kehäteillä sen näkee melkein joka päivä. Turhaa hifistelyä omaan autoon ostaa kalliita renkaita.

et satu omistamaan mersua?:rolleyes:

et satu omistamaan mersua?:rolleyes:

En sentään. En kyllä tiedä auton tarkkaa malliakaan. Eikä kyllä kiinnostakkaan. Merkin sentään tiedän :D Kaikkia ei vaan kiihota runkkaaminen rengaskatalogi kädessä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En sentään. En kyllä tiedä auton tarkkaa malliakaan. Eikä kyllä kiinnostakkaan. Merkin sentään tiedän :D Kaikkia ei vaan kiihota runkkaaminen rengaskatalogi kädessä.

tarkoitin vain..:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1747270&postcount=16904

hauska juttu miten joillekkin talvirengas on hyvä silloin kun siinä on paljon pintaa. pidetään sitä vaan välttämättömyytenä ostaa.

sillä säästämisellä vaan sattuu olemaan vuorovaikutus.
sinä säästät= joku muu voi kärsiä.

tarkoitin vain..:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1747270&postcount=16904

hauska juttu miten joillekkin talvirengas on hyvä silloin kun siinä on paljon pintaa. pidetään sitä vaan välttämättömyytenä ostaa.

sillä säästämisellä vaan sattuu olemaan vuorovaikutus.
sinä säästät= joku muu voi kärsiä.

Vaarallisempaa on luottaa renkaisiin ja tekniikkaan liikaa. Kuski sitä autoa ajaa, ja se on suurin ongelma turvallisuuden kannalta, olettaen että renkaat on leimasta menneet läpi.

Vaarallisempaa on luottaa renkaisiin ja tekniikkaan liikaa. Kuski sitä autoa ajaa, ja se on suurin ongelma turvallisuuden kannalta, olettaen että renkaat on leimasta menneet läpi.

mutta kun yhdistetään oikea asenne,ajotaidot ja hyvät renkaat saadaan paras mahdollinen yhdistelmä.

mutta sitten on näitä 18v bemarimiehiä joille pitää olla halvinta alle siihen tehokkaaseen bemariin. eli hankala auto, huono kuski ja paskat renkaat. hyvä yhdistelmä :down:

mutta kun yhdistetään oikea asenne,ajotaidot ja hyvät renkaat saadaan paras mahdollinen yhdistelmä.

mutta sitten on näitä 18v bemarimiehiä joille pitää olla halvinta alle siihen tehokkaaseen bemariin. eli hankala auto, huono kuski ja paskat renkaat. hyvä yhdistelmä :down:

Tuo on kyllä ihan totta. En nyt halvinta vaihtoehtoa osta, mutta en sieltä kalleimmasta päästäkään. Ihan sama mitä se myyjä sanoo ja kehuu. En silti luota renkaisiin, vaan ajan talvella aika hissukseen :D

ei siis kyllä ihan oikeassa olet!

ei tarvitse maksaa maltaita saadakseen hyvät renkaat. tästä paras esimerkki on Nokian nordman+. Todella jees rengas ja vielä puoli ilmainen. mutta muita (nordman1 ja 2) tulee välttää.

Tuo on kyllä ihan totta. En nyt halvinta vaihtoehtoa osta, mutta en sieltä kalleimmasta päästäkään. Ihan sama mitä se myyjä sanoo ja kehuu. En silti luota renkaisiin, vaan ajan talvella aika hissukseen :D

Oon ihan samaa mieltä!

Täysin paska puhetta, että joku(hyvin harvat ehkä) lukis jotain rengaisvertailuja ja vertailis kymmenien eri renkaitten ominaisuuksia keskenään. Tai ylipäätään, että ketään kiinnostas sijottaa monta sataa euroa testivoittaja renkaisiin.

Kun kuitenkin perus-jamppa ostaa autoonsa ne perus renkaat, ilman kummempia vertailuja, ja niillä pärjää täyttä päätä. Ei siis mitään kaikkein halvempia, eikä kaikkein kalleimpia.

Eturengas kosahti. Alla jotkut n vuotta vanhat Hakkapeliitta Q. Ajoin rengasliikkeen pihaan vararenkaalla ja ostin etuakselille kaksi ContiViking kolmosta. Asensivat+tasapainottivat tasahintaan 200e. Ensi kuussa laitatan taka-akselille samanlaiset kunhan lisää rahaa tulee.

Juu, juuri se koko. Ja eteen menivät kun halusin vain äkkiä vararenkaan tilalle uudet ja oli kiire. Laitan taakse samanlaiset sitten ensi kuussa ja koska ovat kuukauden uudemmat, on sitten "paremmat" takana. :D

Vaihdatin talvirenkaat alle merkkiliikkeen pikahuollossa. Sanoin vielä että parempikuntoinen pari taakse. Autoa hakiessa paremmat oli kuitenkin edessä.

Sen voin allekirjoittaa, että nyt alla oleva Hakkapeliitta 4 on paljon paremman tuntuinen rengas kuin aiempi Michelin X-Ice north.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom