Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
90% ajostani keskittyy kaupunkialueelle, nopeudet pysyvät 60kmh luokassa.
Itse laitan aina paremmat kumit eteen, koska:
Eturenkaat ottavat jarrutuksessa vastaan suurimman osan voimista. Kuluneet renkaat pidentävät jarrutusmatkaa huomattavasti. Tämä taas estää peräänajoja, yllättäviä tilanteita joita kaupungissa väkisinkin syntyy. Lisäksi tuo on totta että eturenkaat kuluvat nopeammin, täten koko kierroksen elinikä on pidempi kun kumit saadaan kulutettua tasaisesti.
Miksi en laita parempia taakse?
Suurin riski huonoissa takarenkaissa on se että auto lähtee hallitsemattomaan sivuluisuun joka ei yleensä pääty hyvin. Ongelmaksi tämä muodostuu kovemmissa nopeuksissa joissa pienikin sladi johtaa siihen että käydään moikkaamassa pengertä. Pienissä nopeuksissa takapään luistaminen ei yleensä aiheuta minkäänlaista paniikkia vaan rauhallisella pikkuohjauksella perän saa takaisin hallintaan. Tämä tietysti edellyttää että kuljettajalla on jonkinlainen perstuntuma siihen mitä tehdä kun perä pikkasen karkaa sivulle.
Eli itse suosittelen parempia eteen jos liikut kaupunkinopeuksissa, jos taas ajat maantietä pääosin niin paremmat taakse.
Nokialaiset ostin ,kun niissä pysyy nastat parhaiten(olen tehnyt rengashommiakin).
Ite sanoisin Hakkapeliitta 4. Se on noin 15-20 euroa/kpl halvempi kuin Hakkapeliitta 5, mutta on varmasti riittävän hyvä rengas normaaliin ajoon.Mikäs on hinta/laatu suhteeltaan hyvä nastarengas 185/65-15 ??
Ite sanoisin Hakkapeliitta 4. Se on noin 15-20 euroa/kpl halvempi kuin Hakkapeliitta 5, mutta on varmasti riittävän hyvä rengas normaaliin ajoon.
Edit: Ite ostin viime viikolla Continentalin Winter Viking II:set. 4 x 185/65-14 + asennus = 360 euroa.
Lain mukaan sekarengastusta ei saa olla...
Lain mukaan sekarengastusta ei saa olla...
Königillä on ainakin nettisivuillaan noita renkaita.
könig
Kyllä asiayhteydestä nyt vaan saa vähän eri käsityksen.En mä väittänytkään ettei eri merkkisiä renkaita saa olla.
eteen paremmat :D
koko on 185/65x14? eikö? hyvän merkin valitsit muuten!