Talvirengas FAQ

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tässä nyt tarkoitin sitä että continentalin ja vaikka kumhon rungoissa on melkoinen ero.
eli nuo luvut eivät nyt kerro kaikkea. Teoriassahan olet ihan oikeassa ,mutta otetaan huomioon se että nuo luvut ovat suuntaa antavia, ne eivät ikinä pidä 100% kutiaan. joskus esim renkaiden leveydessä on ajoittain HIRVEITÄ eroja vaikka kummankin leveys on 205.
tämä siksi koska monesti vaikka 215 leveä rengas tehdään 225 runkoon..


no näin on pakko menetellä.. olet juuri tuossa tilanteessa jossa asiakas hieroo päätään tuossa tiskin takana lähes jokapäivä. kun koko menee sinne 17" niin vaikeudet alkavat:D joka suhteessa..

Mikäs vika tuossa 205/50R17 koossa vrt. 225/45:een on mielestäsi? Sekö, että se näyttää matalammalta vaikka on korkeampi tai todennäköisesti käytännössä samankokoinen?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
pidoltaan se on parempi mutta jos olet joskus nähnyt miltä näyttää 205 leveä rengas 7 tuuman vanteella niin tiedät mitä tarkoitan. ja jos näin on niin todennäköisesti vannesuoja ei ole riittävä joten riski rouhia vanteen reunat kasvaa todella suureksi.
 
no näin on pakko menetellä.. olet juuri tuossa tilanteessa jossa asiakas hieroo päätään tuossa tiskin takana lähes jokapäivä. kun koko menee sinne 17" niin vaikeudet alkavat:D joka suhteessa..


Niin ja sitten kai pitäisi vielä selvittää mitä rekisteriotteessa renkaiden koosta sanotaan...
 
pidoltaan se on parempi mutta jos olet joskus nähnyt miltä näyttää 205 leveä rengas 7 tuuman vanteella niin tiedät mitä tarkoitan. ja jos näin on niin todennäköisesti vannesuoja ei ole riittävä joten riski rouhia vanteen reunat kasvaa todella suureksi.

No, ei tarvi mennä kuin pihalle katsomaan oman auton 205/55R16-kumeja 7x16 vanteilla. Hyvältä näyttää. Itse asiassa näyttäisi tyhmältä kapeammalla vanteella. 205-leveydelle suositellaan 5.5-7.5" leveitä vanteita, kun taas 225:lle 6-8" leveitä. Eli molemmille leveyksille 7" on hyvin suositusten sisässä.
 
otettiinko suosituksissa huomioon renkaan korkeusprofiili ja rungon koko?

ja kyllä. 205/55x16 käy mainiosti 7" vanteelle. mutta 205/50x17... NOT!

STRO suosittaa 205/50R17 rengasta 6.5" vanteelle (ok vaihteluvälin ollessa tuo 5.5-7.5), joten onhan siinä huima puolen tuuman ero jonkinlaisen auktoriteetin suosittamaan optimikokoon. (http://www.autowiki.fi/index.php/Vanne)

Ja toisaalta, jos ostan vaikkapa Bemarilta alkuperäisaluvanne-rengaspaketin 205/50R17 renkailla, vanteet ovat automaattisesti 7" leveät. Kumpaakohan uskoisi, autonvalmistajaa vai rengaskauppiasta? Ei ole tässä tapauksessa vaikea valinta. En siis halua kyseenalaistaa tietämystäsi yleensä, mutta virheellistä tietoa/mielipiteitä ei kannattane kertoa faktoina.
 
nussitko taas pilkkua?

mikä siinä on että tällä palstalla kaikki ,mitä minä sanon tulkitaan niin että se on väärin/mutua/ tai muuten vaan paskapuhetta?

Aina sille mitä minä sanon täytyy löytää jotain ,mistä väittää vastaan tai jotain ,mistä voi olla heti erimieltä. siksikö koska olen nuori? eikö nuori voi olla oikeassa?
kaikkein hauskinta on se että ihmiset jotka tuskin liittyvät alaan mitenkään "tietävät" asiasta kaikkein eniten.

minun ei olisi ollut mikään pakko tehdä tätä ketjua, sanoa teille yhtään mitään.

yritän vain auttaa parhaani mukaan ,mutta jos apu otetaan näin vastaan niin antaa olla sitten.
 
nussitko taas pilkkua?

mikä siinä on että tällä palstalla kaikki ,mitä minä sanon tulkitaan niin että se on väärin/mutua/ tai muuten vaan paskapuhetta?

Aina sille mitä minä sanon täytyy löytää jotain ,mistä väittää vastaan tai jotain ,mistä voi olla heti erimieltä. siksikö koska olen nuori? eikö nuori voi olla oikeassa?

Seuraavasta syystä: jos asiasta on olemassa faktatietoa todisteineen, on se hyvä tuoda esille, vaikka se poikkeaisikin esittämistäsi (tai jonkun muun esittämistä) tiedoista. Ei tässä mitään henkilökohtaista taikka ikärasismia ole.
 
Ostin sitten bridgestonen noranzat hintaan 296e töineen. Kesäkumit oli 185 leveet, noi nastat on 155 että voi olla ohjauskii vähä kevyempää kun ei oo autossa tehostinta.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ostin sitten bridgestonen noranzat hintaan 296e töineen. Kesäkumit oli 185 leveet, noi nastat on 155 että voi olla ohjauskii vähä kevyempää kun ei oo autossa tehostinta.
Minäkin ostin Noranzat, kokoa 185/65 R14 - hintaan 285€ asennuksineen, tasapainotuksineen jne. Noita Bridgestoneja voin muuten hyvillä mielin suositella. Testien keskivertomenestyjä (Tuulilasi 9, TM 8) ja halvalla saa... Varmasti hintaluokkansa paras talvikumi. Ei hiljaisin, mutta ominaisuuksiltaan hyvää keskitasoa.
 
Zone-sarja -42%
Minäkin ostin Noranzat, kokoa 185/65 R14 - hintaan 285€ asennuksineen, tasapainotuksineen jne. Noita Bridgestoneja voin muuten hyvillä mielin suositella. Testien keskivertomenestyjä (Tuulilasi 9, TM 8) ja halvalla saa... Varmasti hintaluokkansa paras talvikumi. Ei hiljaisin, mutta ominaisuuksiltaan hyvää keskitasoa.

KUNNES, bridgestone tekee vanhan temppunsa ja kovettuu.
Sitten sillä ei aja perkelekkään.
Bridgestone on ensiasennusrengas ja sellaiseksi se saisi jäädäkkin.
Kun ottaa vielä huomioon että tuohon 285e olisi laittanut lisää 15e niin olisi saanut jo Nordman+ rengasta.

mutta kuka pitää mistäkin..
 
Osaisiko arvon rengaskauppamies suositella hiljaista ja kohtuuhintaista talvirengasta? Nissanissa rengasäänet nimittäin tulevat todella ikävästi sisään ja perusmallin nastarenkailla ajelu on melkoista jyrräystä.

Hmm, nyt kun tarkemmin mietin niin saa suositella myös hiljaista kesärengasta, onnistuin nimittäin puhkomaan yhden renkaan tuossa männäviikolla. Onneksi oli juuri aika vaihtaa talvigummit alle, ei tullut kiirettä hankkia uusia.
 
kerro rengaskoko ja hintakatto?

15" 185/65 taitaa olla nytten alla. Mulla ei ole varsinaista hintakattoa, vaan se hinta katsotaan suhteessa ominaisuuksiin eli hyvää hinta/laatusuhdetta olen hakemassa. Mutta edullisemmasta päästä mielellään :)
 
kysy kesärenkaissa sellaista rengasmerkkiä kuin Kleber.

hinta/laatu suhde huippusuhteessa. Hiljainen,vakaa, PITÄVÄ.
asiakkaat ylistäneet. ensin ihmetellään miten voi saada niin halvalla muka hyvää rengasta ja sitten taas kun vaihdetaan talvikiekkoja niin kuuluu se "on ne kyllä hyvät.. *syvä huokaus*"

Kleber on michelinin tavaraa eli rungot ovat samat.
Ainoa ero kleberin ja michelinin välillä on IMO se että et maksa sitä niinsanottua -nimilisää.
 
Kleber on michelinin tavaraa eli rungot ovat samat.
Ainoa ero kleberin ja michelinin välillä on IMO se että et maksa sitä niinsanottua -nimilisää.

Haa, sitäpä pitikin kysyä, kun on askarruttanut että mitä eroa on huippurenkaalla ja halpisrenkaalla. Olen pohtinut josko halvemmat renkaat edustavat 'vanhempaa teknologiaa' - oletko huomannut että männävuosien merkkirenkaiden muotteja jne. olisi kierrätetty nykyisten halpisrenkaiden valmistukseen, vai ovatko halpisrenkaiden kuviot ja muut suunnitteluseikat aina puhtaalta pöydältä?
 
Haa, sitäpä pitikin kysyä, kun on askarruttanut että mitä eroa on huippurenkaalla ja halpisrenkaalla. Olen pohtinut josko halvemmat renkaat edustavat 'vanhempaa teknologiaa' - oletko huomannut että männävuosien merkkirenkaiden muotteja jne. olisi kierrätetty nykyisten halpisrenkaiden valmistukseen, vai ovatko halpisrenkaiden kuviot ja muut suunnitteluseikat aina puhtaalta pöydältä?

aina kopioidaan. tavallat tai toisella. kun joku valmistaja keksii jotain uutta ja toimivaan niin muut kopioivat epäsuorasti tätä.

Tosin joskus käy näin että jokin vanha toimiva kuvio otetaan uusikäyttöön.

esimerkiksi continental osti Viking rengasyhtiön ja rupesi puskemaan tätä kuviota roadhog merkin alaisena.
Rungot ovat aivan samat kuin contilla.

Esimerkiksi rengaspinnoittajat käyttävät kuvioita hyvistä renkaista omiin pinnoituksiinsa MUTTA nyt seuraa tärkeä pointti.

Asia joka tekee renkaasta pitävän on KUMISEOS. ei se pintamalli.
Tiedän liian monta pinnoitettujen renkaiden myyjää jotka inttävät juuri päinvastaista...
mitä eroa on huippurenkaalla ja halpisrenkaalla.

ero on valtava. uskokaa tai älkää. katsokaa nyt niitä rengastestejänne ja todetkaa sama.
mutta merkki ei tee aina autuasta. Nokian e, nrt ja HKPL 1 ovat rungoiltaan SURKEITA.
esimerkiksi nokian e joka tehdään indonesiassa.

toleranssi renkaiden laadulle on olematon.
Vaikka renkaissa on pyörimä suunta niin SILTI rungot on laitettu mitenpäin sattuu.. :down:
nokia ajaa hyvin kyllä virkansa talvirenkaana..
 
KUNNES, bridgestone tekee vanhan temppunsa ja kovettuu.
Sitten sillä ei aja perkelekkään.
Bridgestone on ensiasennusrengas ja sellaiseksi se saisi jäädäkkin.
Kun ottaa vielä huomioon että tuohon 285e olisi laittanut lisää 15e niin olisi saanut jo Nordman+ rengasta.

mutta kuka pitää mistäkin..
Bridgestonin tulevaisuudenhan näkee/kokee sitten myöhemmin :) Eipä nuo Nordmanitkaan kyllä hirvittävästi jaksa kiihottaa... Kuulemma kovin on vaihtelevantasoista viimeistelyä :rolleyes:

Tiedä sitten, alla ei ole moisia koskaan ollut. "Näillä mennään", kuten Matti Virmanenkin tähän paikkaan toteaisi!
 
Bridgestonin tulevaisuudenhan näkee/kokee sitten myöhemmin :) Eipä nuo Nordmanitkaan kyllä hirvittävästi jaksa kiihottaa... Kuulemma kovin on vaihtelevantasoista viimeistelyä :rolleyes:

Tiedä sitten, alla ei ole moisia koskaan ollut. "Näillä mennään", kuten Matti Virmanenkin tähän paikkaan toteaisi!

kuulemma? olen noita laittanut sen 500 ja aina on ollut yhtä laadukasta...

Siis eihän tuo noranza ole huono rengas jos tarkoituksesi ei ole ajaa niillä 10 vuotta niinkuin joillakin eläkeläisillä. ei se siis kilahda kaivonrenkaaksi hetipaikalla vaan se kovettuu hieman muita nopeammin. kaikkihan kuitenkin kovettuvat.

On se tuolla hintaa ihan kohtuullinen valinta.
Jälleen kerran:

Osta renkaat käyttötarkoituksen mukaan:D

ps. ajattele ennenkuin rupeat viisastelemaan tuosta kommentista.:D

edit: Joo nordmanneissa tosiaan on paskaakin seassa.
MUTTA! ne on helppo tunnistaa. Nordman 2 on perseestä.
vältä kuin ruttoa. älä edes kokeile. Nordman 1 taas on jo vanha pintamalli. Nordman+ taas on hyvä valinta
 

Suositut

Back
Ylös Bottom