Talvirengas FAQ

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
olisi pitänyt kysyä vielä mitkä renkaat..

no kuitenkin. talvella ilmaa hieman enemmän. preludeen 2.3-2.4 ja golffiin 2.2.
rengaspaineet ei ole oikeasti ihan niin tärkeitä kuin annetaan olettaa. >0.2 heitto ei varmasti tunnu vielä missään. eli ihan perusautoissa sen heittää sinne 2.1-2.5 väliin niin hyvä tulee:thumbs:
 

MICHELIN
Michelin ei ole talvirengasvalmistaja.
Ihmiset olettavat michelinin olevan hyvä koska kesärenkaat ovat omaa laatuaan. Tämä ei kuitenkaan päde talvirenkaissa:
Nastat lähtevät AIVAN liian nopeasti ja tämän ongelman kanssa michelin on paininut/painii vielä kauan (outo juttu ettei tuon kaliiberin valmistaja saa tuollaista asiaa kuntoon).
Michelin yrittää alhaista tapaa myydä:
Pidetään kova hinta= ihmiset pitävät hyvänä.

:anssi:

Michelin on ainakin minulla toiminut ja kestänyt hyvin toisin kuin esim. nokialaiset.
 
rengaspaineet ei ole oikeasti ihan niin tärkeitä kuin annetaan olettaa. >0.2 heitto ei varmasti tunnu vielä missään. eli ihan perusautoissa sen heittää sinne 2.1-2.5 väliin niin hyvä tulee:thumbs:

Itse olen kyllä kaikissa autoissa huomannut jo tuollaisen 0.2 barin heiton rengasmelussa ja ajettavuudessa. Ja jos on vielä >0.2 alarajan alapuolella niin eiköhän tuo rupea vähitellen menemään turvallisuutta heikentäväksi.

10 asteen pudotus lämpötilassa laskee renkaan painetta 0.1 baria, joten ne tallissa +20 asteessa tarkastetut paineet kannattaa käydä tsekkaamassa kun mennään -20 asteeseen.
 
Itse olen kyllä kaikissa autoissa huomannut jo tuollaisen 0.2 barin heiton rengasmelussa ja ajettavuudessa. Ja jos on vielä >0.2 alarajan alapuolella niin eiköhän tuo rupea vähitellen menemään turvallisuutta heikentäväksi.

10 asteen pudotus lämpötilassa laskee renkaan painetta 0.1 baria, joten ne tallissa +20 asteessa tarkastetut paineet kannattaa käydä tsekkaamassa kun mennään -20 asteeseen.

tarkka jätkä olet jos tuon huomaat noin pienellä erolla.
et kertonut renkaistasi? jos renkaat ovat luokkaa 225/45x17 niin varmasti tuntuu mutta jos se on vaikka 155x13 niin ei taatusti huomaa jos ei oikein kuuntelemalla kuuntele.

ja ei kyllä varmasti lähde sieltä renkaasta sitä puolta kiloa ilmaa pois jos laitat vaikka 2.4 ja menet ulos niin ei siellä ole sen jälkeen 2.0 :thumbs:

nimim. kokeiltu on.
 
ja ei kyllä varmasti lähde sieltä renkaasta sitä puolta kiloa ilmaa pois jos laitat vaikka 2.4 ja menet ulos niin ei siellä ole sen jälkeen 2.0 :thumbs:

nimim. kokeiltu on.

Kovempi jätkä olet jos pystyt tuon fysikaalisen ilmiön kumoamaan pikku kokeellasi :) Pitäisi laittaa ihan fysiikankirjat uusiksi.

Olettamushan on että mittaukset tehdään kun renkaan sisäilman lämpötila on tuo 20c ja toinen mittaus kun renkaan ilma on laskenut tuonne -20 asteeseen.

Aivan 0,4 bar tuo paineenlasku ei ole mutta lähelle menee.. (oletuksena on että renkaan tilavuus pysyy aivan samana lämpötilan muuttuessa)

Mutta se tuosta... jatkakaa
 
no voi perkele. se joka ei edes tiedä tuollaista asiaa ei siitä kyllä välitäkkään.
sanotteko te rengasliikkeessä että pankaa tuohon nyt se 2,8 ilmaa niin se laskee sinne 2,4 asti kun menen ulos:D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tarkka jätkä olet jos tuon huomaat noin pienellä erolla.
et kertonut renkaistasi? jos renkaat ovat luokkaa 225/45x17 niin varmasti tuntuu mutta jos se on vaikka 155x13 niin ei taatusti huomaa jos ei oikein kuuntelemalla kuuntele.

ja ei kyllä varmasti lähde sieltä renkaasta sitä puolta kiloa ilmaa pois jos laitat vaikka 2.4 ja menet ulos niin ei siellä ole sen jälkeen 2.0 :thumbs:

nimim. kokeiltu on.

Kirjoitit/kopioit threadin aloituspostissa seuraavaa:
Nastarenkaiden sisäänajo ja ilmanpaineet

Nastojen toimivuus renkaan käyttöiän loppuun asti varmistetaan huolellisella sisäänajolla. Nastat asettuvat nastanreikiin ensimmäisten 500 kilometrin aikana. Sisäänajon aikana on pyrittävä välttämään nopeita kiihdytyksiä, voimakkaita jarrutuksia ja nopeaa kaarreajoa.
Kylmä ilma laskee renkaiden ilmanpainetta noin 0,1 baria/ -10 astetta. Pohjolan talviolosuhteissa kannattaakin käyttää 0,2 - 0,3 baria korkeampia paineita kuin kesärenkaissa. Autonvalmistajat antavat suosituksensa kesärenkaille lämpimimpiin olosuhteisiin. Kun tarkistat ilmanpaineita muista ottaa huomioon autosi kuormitus. Ilmanpaineilla viimeistelet autosi ajo-ominaisuudet.

Viimeisinpien viestien perusteella olet kuitenkin sitä mieltä ettei asiaa pitäisi huomioida mitenkään? Jos ilmaa käsitellään reaalikaasuna, voidaan reaalikaasun tilanyhtälön pV = nRT mukaan kirjoittaa seuraavaa: p1xV1/T1 = p2xV2/T2 ,jos edelleen oletetaan tilavuus V molemmissa suurinpiirtein samaksi niin päädytään seuraavaan: p2= p1xT2/T1 . Sijoittamalla lämpötilat T1=+20c=293 K ja T2=-20c=253 K, saadaan tulos p2=0.863p1 eli paine alenisi ~13 %. Jos renkaaseen pistetään siellä +20c:n hallissa 2.4 bar, on se seuraavana -20c pakkasaamuna hieman alle 2.1 bar...noh eihän tuo vielä vaarallista ole, mutta kyllä asia olisi sentään otettava huomioon ja tiedostettava se etenkin rengasalan ammattilaisena. ;)
 
Kirjoitit/kopioit threadin aloituspostissa seuraavaa:


Viimeisinpien viestien perusteella olet kuitenkin sitä mieltä ettei asiaa pitäisi huomioida mitenkään? Jos ilmaa käsitellään reaalikaasuna, voidaan reaalikaasun tilanyhtälön pV = nRT mukaan kirjoittaa seuraavaa: p1xV1/T1 = p2xV2/T2 ,jos edelleen oletetaan tilavuus V molemmissa suurinpiirtein samaksi niin päädytään seuraavaan: p2= p1xT2/T1 . Sijoittamalla lämpötilat T1=+20c=293 K ja T2=-20c=253 K, saadaan tulos p2=0.863p1 eli paine alenisi ~13 %. Jos renkaaseen pistetään siellä +20c:n hallissa 2.4 bar, on se seuraavana -20c pakkasaamuna hieman alle 2.1 bar...noh eihän tuo vielä vaarallista ole, mutta kyllä asia olisi sentään otettava huomioon ja tiedostettava se etenkin rengasalan ammatilaisena. ;)


tuo osa tekstistä on kopioitua...

en tiedä teoriasta mutta käytäntö on opettanut että tuo on paras kaava:

2.0-2,5 normiautoihin:D

jos joku tuntee tarvetta hifistellän niin siitä vaan.:D
tehdään niiin mikä tuntuu parhaalta? eikös niin?
 
vittu pitäis varmaan munki vaihtaa kohta talvirenkaat.. aamulla oli sen verran liukasta että rupes pelottaa
 
roskaa. saat tuosta 205/55x16 sarjan 120e. pintaa 6mm.

omistaja vittuuntui, tuli järkiinsä ja osti continentalit.
hauskaa tässä on se että kun kyseinen tyyppi tuli noilla renkailla hän törmäsi liikennemerkkiin ja jarrutti noin 5m ohi tuosta ovesta:lol2:
 
Zone-sarja -42%
Viimeisinpien viestien perusteella olet kuitenkin sitä mieltä ettei asiaa pitäisi huomioida mitenkään? Jos ilmaa käsitellään reaalikaasuna, voidaan reaalikaasun tilanyhtälön pV = nRT mukaan kirjoittaa seuraavaa: p1xV1/T1 = p2xV2/T2 ,jos edelleen oletetaan tilavuus V molemmissa suurinpiirtein samaksi niin päädytään seuraavaan: p2= p1xT2/T1 . Sijoittamalla lämpötilat T1=+20c=293 K ja T2=-20c=253 K, saadaan tulos p2=0.863p1 eli paine alenisi ~13 %. Jos renkaaseen pistetään siellä +20c:n hallissa 2.4 bar, on se seuraavana -20c pakkasaamuna hieman alle 2.1 bar...noh eihän tuo vielä vaarallista ole, mutta kyllä asia olisi sentään otettava huomioon ja tiedostettava se etenkin rengasalan ammattilaisena. ;)


:lol2::lol2::lol2:

Ei *ittu mitä pätemistä! :D Ei kai se renkaitten valinta kuitenkaan mitään ydinfysiikkaa ole?

Nyt lähen jo kyllä kaljalle.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom