Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Honda Prelude vm. -95 renkaat 195/60 R15 ja VW Golf vm. -03 renkaat 175/70 R14.kerro ennemmin mihin autoon ne alle tulevat?
MICHELIN
Michelin ei ole talvirengasvalmistaja.
Ihmiset olettavat michelinin olevan hyvä koska kesärenkaat ovat omaa laatuaan. Tämä ei kuitenkaan päde talvirenkaissa:
Nastat lähtevät AIVAN liian nopeasti ja tämän ongelman kanssa michelin on paininut/painii vielä kauan (outo juttu ettei tuon kaliiberin valmistaja saa tuollaista asiaa kuntoon).
Michelin yrittää alhaista tapaa myydä:
Pidetään kova hinta= ihmiset pitävät hyvänä.
rengaspaineet ei ole oikeasti ihan niin tärkeitä kuin annetaan olettaa. >0.2 heitto ei varmasti tunnu vielä missään. eli ihan perusautoissa sen heittää sinne 2.1-2.5 väliin niin hyvä tulee:thumbs:
Itse olen kyllä kaikissa autoissa huomannut jo tuollaisen 0.2 barin heiton rengasmelussa ja ajettavuudessa. Ja jos on vielä >0.2 alarajan alapuolella niin eiköhän tuo rupea vähitellen menemään turvallisuutta heikentäväksi.
10 asteen pudotus lämpötilassa laskee renkaan painetta 0.1 baria, joten ne tallissa +20 asteessa tarkastetut paineet kannattaa käydä tsekkaamassa kun mennään -20 asteeseen.
ja ei kyllä varmasti lähde sieltä renkaasta sitä puolta kiloa ilmaa pois jos laitat vaikka 2.4 ja menet ulos niin ei siellä ole sen jälkeen 2.0 :thumbs:
nimim. kokeiltu on.
tarkka jätkä olet jos tuon huomaat noin pienellä erolla.
et kertonut renkaistasi? jos renkaat ovat luokkaa 225/45x17 niin varmasti tuntuu mutta jos se on vaikka 155x13 niin ei taatusti huomaa jos ei oikein kuuntelemalla kuuntele.
ja ei kyllä varmasti lähde sieltä renkaasta sitä puolta kiloa ilmaa pois jos laitat vaikka 2.4 ja menet ulos niin ei siellä ole sen jälkeen 2.0 :thumbs:
nimim. kokeiltu on.
Nastarenkaiden sisäänajo ja ilmanpaineet
Nastojen toimivuus renkaan käyttöiän loppuun asti varmistetaan huolellisella sisäänajolla. Nastat asettuvat nastanreikiin ensimmäisten 500 kilometrin aikana. Sisäänajon aikana on pyrittävä välttämään nopeita kiihdytyksiä, voimakkaita jarrutuksia ja nopeaa kaarreajoa.
Kylmä ilma laskee renkaiden ilmanpainetta noin 0,1 baria/ -10 astetta. Pohjolan talviolosuhteissa kannattaakin käyttää 0,2 - 0,3 baria korkeampia paineita kuin kesärenkaissa. Autonvalmistajat antavat suosituksensa kesärenkaille lämpimimpiin olosuhteisiin. Kun tarkistat ilmanpaineita muista ottaa huomioon autosi kuormitus. Ilmanpaineilla viimeistelet autosi ajo-ominaisuudet.
Kirjoitit/kopioit threadin aloituspostissa seuraavaa:
Viimeisinpien viestien perusteella olet kuitenkin sitä mieltä ettei asiaa pitäisi huomioida mitenkään? Jos ilmaa käsitellään reaalikaasuna, voidaan reaalikaasun tilanyhtälön pV = nRT mukaan kirjoittaa seuraavaa: p1xV1/T1 = p2xV2/T2 ,jos edelleen oletetaan tilavuus V molemmissa suurinpiirtein samaksi niin päädytään seuraavaan: p2= p1xT2/T1 . Sijoittamalla lämpötilat T1=+20c=293 K ja T2=-20c=253 K, saadaan tulos p2=0.863p1 eli paine alenisi ~13 %. Jos renkaaseen pistetään siellä +20c:n hallissa 2.4 bar, on se seuraavana -20c pakkasaamuna hieman alle 2.1 bar...noh eihän tuo vielä vaarallista ole, mutta kyllä asia olisi sentään otettava huomioon ja tiedostettava se etenkin rengasalan ammatilaisena. ;)
kannattaa, ei kannata leikkiä omalla eikä muiden hengellä..
jäikö sulla VIP maksamatta?:D
Kerrotko vielä miten tämä onnistuu liikenteessä.omalla leikin mutta en muiden
Kerrotko vielä miten tämä onnistuu liikenteessä.
Viimeisinpien viestien perusteella olet kuitenkin sitä mieltä ettei asiaa pitäisi huomioida mitenkään? Jos ilmaa käsitellään reaalikaasuna, voidaan reaalikaasun tilanyhtälön pV = nRT mukaan kirjoittaa seuraavaa: p1xV1/T1 = p2xV2/T2 ,jos edelleen oletetaan tilavuus V molemmissa suurinpiirtein samaksi niin päädytään seuraavaan: p2= p1xT2/T1 . Sijoittamalla lämpötilat T1=+20c=293 K ja T2=-20c=253 K, saadaan tulos p2=0.863p1 eli paine alenisi ~13 %. Jos renkaaseen pistetään siellä +20c:n hallissa 2.4 bar, on se seuraavana -20c pakkasaamuna hieman alle 2.1 bar...noh eihän tuo vielä vaarallista ole, mutta kyllä asia olisi sentään otettava huomioon ja tiedostettava se etenkin rengasalan ammattilaisena. ;)