Märkäpito on paska kuten kaikissa kitkarenkaissa.
Ei nyt koske ehkä ihan kaikkia malleja mutta suurin osa kuuluu tuohon kategoriaan.
Nokian WR g2? Kuluuko tollaset kitkat sit paljon nopeammin, kun kesärengas?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Märkäpito on paska kuten kaikissa kitkarenkaissa.
Ei nyt koske ehkä ihan kaikkia malleja mutta suurin osa kuuluu tuohon kategoriaan.
Mulla on nyt alla aivan susiliukkaat Dunlop Wintersport SP2 (eurooppa-kitkat), pintaa noissa on vielä joku 7milliä. 225/55/R16, auto on takatuuppari bemari. Hyvät nakithan noi on kun ajaa 200km/h tai vesisateessa. Lunta kun oli 1kk sitten niin eihän noilla tehnyt yhtään mitään. Aivan kuin olisi kesärenkailla ajanut.
Sain nyt kaverilta 5-6millin pinnalla olevat Hakkapelitta 4 renkaat joissa on nastoja ihan ok, eli lähes kaikki. Pari oli poikki ja pari puuttui. Ongelma että ovat vähän matalammat, eli 205/55/R16. Mittarivirhettähän noissa tulee hieman, mutta pitäisi päättää pistänkö noi alle. Taidan laittaa, varmasti paremmat kuin nuo saksa-kitkat?
Näinköhän riittää kantavuus noissa 205/55R16 renkaissa tohon hupen bemariin? Katso toki ihmeessä rekisteriotteesta ennenku alle muljautat.

Kannattaakos nyt uskoa noita rengasliikkeitä kovinkaan paljoa? Kävi niin viimeksi, että menin vaihtamaan talvinakeista kesänakkeihin. Sanoivat, että ei näillä sun kesäkumeilla enää aja kuin tonnin verran ja kauppasivat uudet. No ostin pois, mutta heti perään sanoivat, että talvirenkaatkin pitäisi uusia ens talveksi. Hyvin mä niillä vetelin ilman ongelmia viime talven.
Puhuvatko lämpimikseen ja mitenkäs nyt saan selvyyden kannattaako oikeasti pistää uutta satsia tulille, vai meneekö noilla ihan hyvin? Jotenkin tuntuu, että sama vaikka uusilla nakeilla menisi, niin koittavat kaupata uutta satsia.
Ja painotetaan, että ihan hyvin nuo renkaat piti ainakin viime talvena. Neliveto, luistonesto ja abs löytyy.
Sellainen yleiskysymys olis, että kuinka vanhoilla renkailla ja nimenomaan talvirenkailla voi ajaa? Mitä riskejä vanhoilla renkailla ajamiseen liittyy? Onko vaarana, että rengas hajoaa helpommin? Jos renkaassa on nastoja ja pintaa ihan reilusti niin kuinka vanha se saa olla?
Edit. sitä en taida kehdata kertoa kuinka vanhat ne on..
Ei siinä mitään nyrkkisääntöä ole. Kunhan renkaan kyljet eivät ole "mahineet" eli kuivuneet halkeimille, ja PITOA on autosi,olosuhteiden ja ajotaitojesi suhteen tarpeeksi, niin ei muuta kuin ajelemaan.
Kerro vaan kuinka vanhat on, itse olen 87' vuosimallia olevia renkaita punonut alle :D
Jos kumit jotaki kymmenen vuoden luokkaa niin eiköhän nuo ole kovettunu senverran ettei sitä pitoo mahda olla..
Riippuu miten on säilytetty. Viileässä varastossa poissa auringonvalolta säilyy rengas helvetin hyvin.
Kyllähän noi hankookitkin on ainakin edellisen omistajan mukaan ollu aina suojassa auringolta. Katotaan kestävätkö kevääseen asti. Edelliset masterit mureni 3 vuodessa sellaseen kuntoon, että kumi puhkesi kun oli niin murtunut kuvion väleistä:D