Talvirengas FAQ

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jep, mutta esim nokian nelosessa oli muutama virhe-erä joista nastat lähti 2000-4000km jälkeen kaikki pois, ajo miten tahansa. Myös michelinin x-ice northissa oli samaa ongelmaa koko ajan (ei siis mikään virhe-erä) että nastat putos tosi helposti pois, nastojen irtoaminen on ollu misukoissa aina se probleema, saa nähdä nyt noiden uusien kanssa....

Micheleneitä en oikein miellä merkkirenkaiksi:D
jo vuosia sitten menetin misukoihin luoton ja sen jälkeen sitä ei ole tullut takaisin vaikka mitä testit sanoisivat ja onneksi en joudu noiden kanssa tekemisiin(siis on suurempi kokemus noista kuin oman auton alla)
ja taas tuo nelosen nastat jo unohtu.
Onhan nelosen markkinoille tulosta jo sen verran aikaa että en edes muista milloin olisin niiden kanssa ollut tekemisissä, paitsi että viime talvena vaihdetun auton alla on ne. Edellisessä oli nord frost 5 jotka oli kyllä hyvät. Nyt olenkin tässä miettinyt että vaihdanko melkein uudet 4 pois ja jotain uutta alle vai ajelenko noilla. Talvisin ei tule kuin joku 4000 ajettua ja suurin osa kaupungissa joten noillakin pärjäisi mutta kun etuina olisi noita renkaita saatavilla...
Nyt itse olen Nokian ja Continental yhtiön tuotteisiin mieltynyt.
Olitko Prayer ajamassa tuota 7 viimekeväännä? Mut kutsuttiin mutta sitten ei vaan napannut lähteä + töissä kiireitä joten se jäi koeajamatta.
 
Micheleneitä en oikein miellä merkkirenkaiksi:D
jo vuosia sitten menetin misukoihin luoton ja sen jälkeen sitä ei ole tullut takaisin vaikka mitä testit sanoisivat ja onneksi en joudu noiden kanssa tekemisiin(siis on suurempi kokemus noista kuin oman auton alla)
ja taas tuo nelosen nastat jo unohtu.
Onhan nelosen markkinoille tulosta jo sen verran aikaa että en edes muista milloin olisin niiden kanssa ollut tekemisissä, paitsi että viime talvena vaihdetun auton alla on ne. Edellisessä oli nord frost 5 jotka oli kyllä hyvät. Nyt olenkin tässä miettinyt että vaihdanko melkein uudet 4 pois ja jotain uutta alle vai ajelenko noilla. Talvisin ei tule kuin joku 4000 ajettua ja suurin osa kaupungissa joten noillakin pärjäisi mutta kun etuina olisi noita renkaita saatavilla...
Nyt itse olen Nokian ja Continental yhtiön tuotteisiin mieltynyt.
Olitko Prayer ajamassa tuota 7 viimekeväännä? Mut kutsuttiin mutta sitten ei vaan napannut lähteä + töissä kiireitä joten se jäi koeajamatta.

Jep, misukoilla meni maine parilla susipaskalla pintamallilla joilla ei tehny oikeasti hevon vittua.
Nyt kuitenkin uusin malli voitti kaikki testit aika selvästi.
Misukoissa onkin se ollut että uutena ovat vitun hyvät mutta kunhan vähän kuluvat niin kaikki pito häviää.

En ole tota nokian seiskaa vielä kokeillut, heti kun lunta tulee hieman niin laitan omaan autoon testimielessä tollaset alle ja kokeilen.

Ja olet kyllä oikeassa, kannattaa olla tuijottamatta niitä testejä ja miettiä järjellä.
esim TM:n testissä viimevuonna continental voitti nokian hakkapeliitta R kitkarenkaan, ja yllättäen tänä vuonna ei pärjännyt sille ollenkaan:david:

Loogista?:rolleyes:
 
Mites, onko ne kitkat paljonki huonommat lyödä bimmerin alle ku nastat, ois pinta melkee ku uusissa ja 260e saisin 16" aluilla tutun kautta.
 
Nyt kuitenkin uusin malli voitti kaikki testit aika selvästi.
Misukoissa onkin se ollut että uutena ovat vitun hyvät mutta kunhan vähän kuluvat niin kaikki pito häviää.

Voittiko selvästi?
Nastarenkaissa voiton jakoivat Michelin X-Ice North 2 ja suomalaismerkin Nokian Hakkapeliitta 7, jotka kummatkin ylsivät neljään tähteen ja yleisarvosanaan 8,4. Tähtien maksimimäärä on viisi ja maksimiyleisarvosana 10.

En ole lukenut viellä yhtään testiä mutta tuon bongasin tässä netistä.
 
16 uudet renkaat aluvanteineen 260n 260e? Mitähän merkkiä? Ping-pong?

En niin tarkkaan kattonu, mutta vähän niinku huoltojen kaupanpäällisiks lähtis, kun oli saanu ne vaihdossa halvalla itte. Maanantaina pitääki kattoo niitä muutaki ku 10m päästä.
 
Mites, onko ne kitkat paljonki huonommat lyödä bimmerin alle ku nastat, ois pinta melkee ku uusissa ja 260e saisin 16" aluilla tutun kautta.
Pientä pelisilmää kyllä vaatii ajaa kitkoilla takavetoisella. Itse viime talvena ajelin ja liikennevaloissa esim kannattaa mennä pois urista. Saa olla myös kaasun kanssa varovaisempi kuin nastoilla. Hyvin se sujuu, mutta pitää ennakoida hiukan paremmin kuin nastoilla. Eikä kannata paljoa mäkilähtöjä kaupungissa tehdä.
 
Kannattaakos nyt uskoa noita rengasliikkeitä kovinkaan paljoa? Kävi niin viimeksi, että menin vaihtamaan talvinakeista kesänakkeihin. Sanoivat, että ei näillä sun kesäkumeilla enää aja kuin tonnin verran ja kauppasivat uudet. No ostin pois, mutta heti perään sanoivat, että talvirenkaatkin pitäisi uusia ens talveksi. Hyvin mä niillä vetelin ilman ongelmia viime talven.

Puhuvatko lämpimikseen ja mitenkäs nyt saan selvyyden kannattaako oikeasti pistää uutta satsia tulille, vai meneekö noilla ihan hyvin? Jotenkin tuntuu, että sama vaikka uusilla nakeilla menisi, niin koittavat kaupata uutta satsia.

Ja painotetaan, että ihan hyvin nuo renkaat piti ainakin viime talvena. Neliveto, luistonesto ja abs löytyy.
 
No riippuu ihan liikkeestä. Käy mike hae semmonen "rengastulkki" jostain kaupasta ja kato paljonko sitä pintaa on. Nelivedolla pärjää (varsinkin helsingissä) ihan helposti vaikka huonoillakin renkailla.

mitkä renkaat sulla siinä on? Esim nokioissa lukee montako milliä sitä pintaa vielä on. Talvirenkaat voit ajaa 4mm urasyvyyteen asti (laillinen raja 3mm) ja kesärenkaat vaikka 2.5-3mm (laillinen raja 1.6). Kesärenkaat on halpoja muutenkin niin niitä nyt vaihtelee. Kesälläkin on ihan sama mitkä siellä alla pyörii.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Saa olla vaikka kasiveto. Ei se auto pysähdy yhtään sen paremmin.

Ja kyllähän renkaasta ihan silmällä näkee onko sakkoa vai ei. Jos epäilyttää niin luultavasti on. Mutta se on totta että ihan sama mitkä renkaat on. Kandee ostaa mahdollisimman halvat, mielellään vaikka käytetyt. Jää enemmän rahaa vanteisiin.
 
Kannattaakos nyt uskoa noita rengasliikkeitä kovinkaan paljoa? Kävi niin viimeksi, että menin vaihtamaan talvinakeista kesänakkeihin. Sanoivat, että ei näillä sun kesäkumeilla enää aja kuin tonnin verran ja kauppasivat uudet. No ostin pois, mutta heti perään sanoivat, että talvirenkaatkin pitäisi uusia ens talveksi. Hyvin mä niillä vetelin ilman ongelmia viime talven.

Puhuvatko lämpimikseen ja mitenkäs nyt saan selvyyden kannattaako oikeasti pistää uutta satsia tulille, vai meneekö noilla ihan hyvin? Jotenkin tuntuu, että sama vaikka uusilla nakeilla menisi, niin koittavat kaupata uutta satsia.

Ja painotetaan, että ihan hyvin nuo renkaat piti ainakin viime talvena. Neliveto, luistonesto ja abs löytyy.
Onko porukka oikeasti noin (uus)avutonta. Jos rengasliikkeessä sanotaan, että renkaat ovat kuluneet niin seuraavaksi tullaan nettiin kyselemään, että ovat oikeasti. Mistäs helvetistä me täällä netissä se voitais tietää kun ei olla sun renkaitas nähty? Eihän se nyt ole kovinkaan vaikeaa katsoa niitä renkaita. Ovatko kuluneet tasaisesti, paljonko on pintaa jäljellä ja jos ovat nastat niin ovatko nastat tallella? Kyllä kai ihmiset ovat joskus pitäneet viivotinta kädessä ja tietävät paljonko esim. 5 mm noin suunnilleen on. Lain mukaan talvirenkaiden urasyvyyden on oltava vahintään 3 mm joten kaikki joissa on enemmän pintaa kuin tuo 3 mm riittää lain mukaan. Tietenkin mitä enemmän sitä pintaa on niin sitä parempi.
 
Joko täällä on muuten ollut juttua uusiorenkaista? Ei jaksa kelata taaksepäin. Mitä kokemuksia jengillä on mistäkin merkeistä? Kai 250e uusiokierros on parempi kuin 250e kiinalaiset harakirit?
 
Todellakin!

Esim ässän uusiorenkaat on parempia kuin monet "oikeat" merkit.
Ajan 100x mieluummin uusiorenkailla (hyvä merkki!!! ässä tai master) kuin noilla mainitsemillasi harakireillä. Tänä talvena on mennyt paljon(!!) uusiorenkaita ihan uusiin mersuihin yms, lama vaikuttaa.

Esim ässän Nokian Hakkapeliitta 2 pintamallissa käytetään NOKIALTA HANKITTUA KUMISEOSTA. Kun ottaa huomioon että joku 225/45R17 joka maksaa perus noksuna 600-700 maksaa uusiorenkaana 240-270e. ISO ero.
 
Kannattaakos nyt uskoa noita rengasliikkeitä kovinkaan paljoa? Kävi niin viimeksi, että menin vaihtamaan talvinakeista kesänakkeihin. Sanoivat, että ei näillä sun kesäkumeilla enää aja kuin tonnin verran ja kauppasivat uudet. No ostin pois, mutta heti perään sanoivat, että talvirenkaatkin pitäisi uusia ens talveksi. Hyvin mä niillä vetelin ilman ongelmia viime talven.

Puhuvatko lämpimikseen ja mitenkäs nyt saan selvyyden kannattaako oikeasti pistää uutta satsia tulille, vai meneekö noilla ihan hyvin? Jotenkin tuntuu, että sama vaikka uusilla nakeilla menisi, niin koittavat kaupata uutta satsia.

Ja painotetaan, että ihan hyvin nuo renkaat piti ainakin viime talvena. Neliveto, luistonesto ja abs löytyy.

Tottakai ne yrittää jokakerta kaupata uudet renkaat ja sanoo tolleen että "ohhoh tässähän on enään niin ja niin paljon pintaa jäljellä", siitähän ne saa fyrkkaa :rolleyes: ja veikkaan et jengiä on helppo huiputtaa noissa rengasjutuissa kun moni ei oo ehkä ihan perillä niiden kunnosta, tai vaikka oiskin kattonu pintaa ni silti on vähän epävarma.
Vähän sama kun mutsi osti joskus uuden auto kun edellisellä oli ajettu ehkä 30000 parissa vuodessa, uus oli aivan täysin samanlainen, melkein täysin samat varusteetkin, mutta uudempi facelift malli. Tuskin olis oikeesti tarvinnu, ois pitäny vaan tajuta että ei se uus sen parempi oikeestaan ole, ja vanhalla autolla olis helposti ajanu ne ajot ihan yhtä mukavasti mitä niillä kahdella yhteensä ajettiin.
 
Minulla lähtenyt nastat lähes totaalisesti irti yhdestä renkaasta ikävän tapahtuman johdosta. Muut suhteellisen tuoreessa vireessä. Voisiko noita uusiksi nastoittaa vai joudunko ostamaan uudet?

Jos tuota ei voi pinnoittaa niin ajattelin hommata uudet Hakkapeliitta 5 tai kitkat. Espoossa pärjäisi kitkoillakin? Haluisin nimenomaan hiljaisemmat renkaat, en tosin karsimalla turvallisuutta. (muuta syytä kuin hiljaisuus en sitten keksikään, ainakin tässä suositellaan kovasti nastoja http://www.autokauppa.info/talvirenkaat/
Ja alla ei ole todellakaan mikään hurjastelukone vaan ihan 1,6l perusauto. Onko noissa TM:n tuoreen testin kitkoilla oikeasti väliä minkä otan (menen huomenna lukemaan testin kirjastoon), jos ottaa jonkun parhaimmistoon kuuluvista kuitenkin?
 
Millaisia noi "keski-euroopan kitkat" on? Eihän niillä talvella tee mitään, mutta kuinkas kesärenkaana? Märkäpitohan niissä pitäis olla hyvä eli vesikelit tuskin on ongelma, mutta entäs korkeemmat lämpötilat?
 
Zone-sarja -42%
No riippuu ihan liikkeestä. Käy mike hae semmonen "rengastulkki" jostain kaupasta ja kato paljonko sitä pintaa on. Nelivedolla pärjää (varsinkin helsingissä) ihan helposti vaikka huonoillakin renkailla.

mitkä renkaat sulla siinä on? Esim nokioissa lukee montako milliä sitä pintaa vielä on. Talvirenkaat voit ajaa 4mm urasyvyyteen asti (laillinen raja 3mm) ja kesärenkaat vaikka 2.5-3mm (laillinen raja 1.6). Kesärenkaat on halpoja muutenkin niin niitä nyt vaihtelee. Kesälläkin on ihan sama mitkä siellä alla pyörii.
Eipä ollut laittomat nakit kun kävin sitten Vianorilla vaihtamassa. Joten vituttaa oikeasti kun eivät voi vain vaihtaa, vaan alkaa kauhea kaupittelu heti. Paljonkohan niissä kesänakeissa oli pintaa, jotka vaihdoin vain uskoen Euromasterin kaveria?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom