Talousmaailman tyhmien kysymysten ketju

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Takavuosilta muistan Hartwallin yhtiokokoukset, joissa oli perinteisesti huomattava maara pienosakkaita tutustumassa yhtion tuotteisiin. Itsekin menin sinne avustajan kanssa, ja johan tuli lisaosinkoja nautittua oluen muodossa. Virallinen osuus meni varsin joutuisasti, kun porukka vaan odotteli tarjoilun alkamista.

Heh, mikäköhän OMXH:n yhtiö tarjoaa parhaan "yhtiökokoustuoton" ? Osaako joku sanoa?

Niin ja tietysti: onko kukaan onnistunut iskemään itelleen naista yhtiökokouksesta? Saatana ku Marimekonki tj on nykyään mies.

Niin ja tietysti: onko kukaan onnistunut iskemään itelleen naista yhtiökokouksesta? Saatana ku Marimekonki tj on nykyään mies.

Joo ois pitänyt ostaa yks marimekon osake ja lähtee marimekon yhtiökokoukseen iskemään Paakkasta lainilla: "Käyksä usein täällä".

Tuli ostettua elämäni ensimmäiset osakkeet jokin aika sitten, rupesin miettimään että miten noiden osinkojen kanssa, joudunko maksamaan veroa niistä ja miten sen teen?

Tuli ostettua elämäni ensimmäiset osakkeet jokin aika sitten, rupesin miettimään että miten noiden osinkojen kanssa, joudunko maksamaan veroa niistä ja miten sen teen?

Osingosta 30% on verovapaata ja veronalaisesta osasta maksat 28% veroa. Eli siis 19,6% maksat veroa osingosta. Ennakkoverona menee 19% ja tuo jäljelle jäänyt 0,6 % lopullisessa verotuksessa.

Editti: Tuo koskee siis suomalaisia osakkeita, ulkomaisille eri menettely.

Osingosta 30% on verovapaata ja veronalaisesta osasta maksat 28% veroa. Eli siis 19,6% maksat veroa osingosta. Ennakkoverona menee 19% ja tuo jäljelle jäänyt 0,6 % lopullisessa verotuksessa.

Editti: Tuo koskee siis suomalaisia osakkeita, ulkomaisille eri menettely.

Joudunko itse maksamaan nuo johonkin fyysisesti vai meneekö ne automaattisesti siitä osingosta? Tyhmiä kysymyksiä, tiedän, mutta onhan tämä thread niitä varten :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sinne meni metsoa ostoon hintaan 8.9x kun kerran arvasin niin hyvin :) Pieni pala RR:ää jos tippuu ysin pintään huomenna ja siitä on hyvä jatkaa hissukseen.

Osaisikohan joku vastata tähän:

Olen ostanut asunnon kaupungin keskustasta ja osa tästä asunnosta on rahoitettu lainarahalla, lainaa on yhteensä 57k€. Minulla on lisäksi samassa kaupungissa toinen asunto, josta vastikkeiden jälkeen minulle jää 330 euroa kuussa ja tästä summasta menee veroa noin 92 euroa kuukaudessa.

Isälläni on yksi omakotitalo naapurikaupungissa jossa asuu tällä hetkellä isoisäni. Olenkin ajatellut siirtää kirjani tuohon osoitteeseen kahdesta syystä; jos pidän kirjat siellä pari vuotta saan jossain vaiheessa kun asunto siirtyy minun nimiini, myydä sen ilman myyntivoittoveroa. Toisekseen voisin ottaa kilometrikorvaukset pois verotuksessa, tästä koituisi minulle omavastuun jälkeen noin 1700 euron hyöty vuodessa.

Nyt askaruttaakin seuraava kysymys, meneekä verottajalle läpi, että minulla on olemassa asunto johon minulla on lainaa, mutta siellä ei asu kukaan ja minä kuljen työpaikalleni 30 kilometrin päästä kun 200 metrin päässä työpaikastani minulla on asunto, jossa en siis asu? Lisäksi tekisin asuntolainan koroista verovähennykset ja ottaisin pois kilometrikorvaukset, kuinkahan kuseen tästä voi joutua jos joku oikeasti alkaa epäilemään tuota hommaa?

Eihän siitä sen kummempia seuraamuksia tule kuin että verottaja ei hyväksy vähennyksiä. Mutta jos ne muut asunnot on asuttuja, niin luulisi menevän verottajalla läpi.

En tiedä seurauksia jos tuosta kärähtää, mutta yleensähän talousrikoksista tulee enemmän penaltia kuin vaikkapa raiskauksista :rolleyes: En usko, että verottaja uskoisi tuota selitystäsi.
Pieniä lisäyksiä tarinaasi verottajalle:
Muutat isoisäsi osoitteeseen, koska isoisäsi on heikkona ja tarvitsee päivittäistä apua.
Käsket tyttöystävääsi (hankit, jos ei ole) muuttamaan (ainakin kirjat) tuohon lainarahalla ostettuun kämppään. Verottajalle et tietenkään kerro, että hän on tyttöystäväsi vaan ihan tavallinen vuokralainen. :D Toinen vaihtoehto on se, että "teet" remppaa tuohon asuntoon ja näin ollen siinä ei voisi asuakaan, joten sinulla ei ole muita vaihtoehtoja kuin asua isoisäsi luona.

Miksi pörssiyhtiöt ostavat omia osakkeitaan, miten tämä vaikuttaa mihinkään ja onko se sijoittajan kannalta hyvä vai huono asia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom