Osaisikohan joku vastata tähän:
Olen ostanut asunnon kaupungin keskustasta ja osa tästä asunnosta on rahoitettu lainarahalla, lainaa on yhteensä 57k€. Minulla on lisäksi samassa kaupungissa toinen asunto, josta vastikkeiden jälkeen minulle jää 330 euroa kuussa ja tästä summasta menee veroa noin 92 euroa kuukaudessa.
Isälläni on yksi omakotitalo naapurikaupungissa jossa asuu tällä hetkellä isoisäni. Olenkin ajatellut siirtää kirjani tuohon osoitteeseen kahdesta syystä; jos pidän kirjat siellä pari vuotta saan jossain vaiheessa kun asunto siirtyy minun nimiini, myydä sen ilman myyntivoittoveroa. Toisekseen voisin ottaa kilometrikorvaukset pois verotuksessa, tästä koituisi minulle omavastuun jälkeen noin 1700 euron hyöty vuodessa.
Nyt askaruttaakin seuraava kysymys, meneekä verottajalle läpi, että minulla on olemassa asunto johon minulla on lainaa, mutta siellä ei asu kukaan ja minä kuljen työpaikalleni 30 kilometrin päästä kun 200 metrin päässä työpaikastani minulla on asunto, jossa en siis asu? Lisäksi tekisin asuntolainan koroista verovähennykset ja ottaisin pois kilometrikorvaukset, kuinkahan kuseen tästä voi joutua jos joku oikeasti alkaa epäilemään tuota hommaa?