Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kun seuraa näitä taloihin liittyviä keskusteluja niin pakko kysyä että kuinka stressi vapaata tuo asuminen oikeastaan on? Aina joku putki tai sen eristys mielessä tai jos ei muuta niin sitä lämmönjakoa näköjään saa olla yhtenään säätämässä.
Melkein löisin vetoa että 99% omakotitaloasukeista ei ole pätkän vertaa kiinnostunut mokomista (satanen sinne tai tänne lämmityksessä jne). Täällä sitä yhteen prosenttiin kuuluvia normia enempi :-)
Nääh. Mää luulen, että täällä porukka pikemminkin harrastaa omakotiasumista eli tykkää puuhastella erinäisten asioiden kanssa. En mä ainakaan omia nurkkiani stressaa, mutta tykkään kyllä ihmetellä ja pohtia niihin liittyviä erinäisiä funktioita.Kun seuraa näitä taloihin liittyviä keskusteluja niin pakko kysyä että kuinka stressi vapaata tuo asuminen oikeastaan on? Aina joku putki tai sen eristys mielessä tai jos ei muuta niin sitä lämmönjakoa näköjään saa olla yhtenään säätämässä.
Nääh. Mää luulen, että täällä porukka pikemminkin harrastaa omakotiasumista eli tykkää puuhastella erinäisten asioiden kanssa. En mä ainakaan omia nurkkiani stressaa, mutta tykkään kyllä ihmetellä ja pohtia niihin liittyviä erinäisiä funktioita.
Jos mietitään sitä tavallista Penaa, joka ei harrasta omakotilaloja vaan pikemmin vain sellaisessa asuu, niin tokkopa se stressaa mistään muusta kuin lumien lykkimisistä, ruohon leikkaamisesta ja siitä, että mistä saa hyvän timpurin tapetoimaan tjmv.
Sinänsä kyllä, mäkin vähän ihmettelen sitä, että kuinka tolkuttoman määrän täällä porukka hieroskelee niitä teknisiä aparaatteja, jotka ovat tiettyjen talojen toimimisen kannalta elinehto. Tuntuu olevan aika vaikeata saada talo pelaamaan halutulla tavalla.
Nääh. Mää luulen, että täällä porukka pikemminkin harrastaa omakotiasumista eli tykkää puuhastella erinäisten asioiden kanssa. En mä ainakaan omia nurkkiani stressaa, mutta tykkään kyllä ihmetellä ja pohtia niihin liittyviä erinäisiä funktioita.
Jos mietitään sitä tavallista Penaa, joka ei harrasta omakotilaloja vaan pikemmin vain sellaisessa asuu, niin tokkopa se stressaa mistään muusta kuin lumien lykkimisistä, ruohon leikkaamisesta ja siitä, että mistä saa hyvän timpurin tapetoimaan tjmv.
Sinänsä kyllä, mäkin vähän ihmettelen sitä, että kuinka tolkuttoman määrän täällä porukka hieroskelee niitä teknisiä aparaatteja, jotka ovat tiettyjen talojen toimimisen kannalta elinehto. Tuntuu olevan aika vaikeata saada talo pelaamaan halutulla tavalla.
En vittu minä ainakaan.EDIT: Ja jos menisit tuohon jonkun omakotialueen kadulla ja kysyisit että mitä tarkoittaa lattiapiirin dT niin veikkaan että n. 95 siitä sadasta ei tiedä edes mitä kysytään...
Säädöt viturallaan... miten paljon luulette voittavanne tuossa huispaamisessa? Vehkeet tehtaan säätöihin ja olut nenän alle kundit nyt perkele!
ASOY:ssä hommat on ok niin kauan kuin kämpässä riittää lämmintä ilmaa ja vettä. Joka firmassa on kuitenkin niitä säästömummuja joiden alle kulutuksessa ei normi perheellinen mene ikänä. Sama se on tässä ok asumisessa, heti vituttaa jos on kylmä, eli defaulttina vehkeet kuumiksi.
Säädöt viturallaan... miten paljon luulette voittavanne tuossa huispaamisessa? Vehkeet tehtaan säätöihin ja olut nenän alle kundit nyt perkele!
- - - Updated - - -
En vittu minä ainakaan.
En tiedä MLP-talosta, tuskin mitään. Sähkölämmitystalossa uskoisin että säästö voi olla noin 5000-7000kWh per vuosi. Eli noin tuhat euroa. Tonni sinne tai tänne, ei väliä, rakentajalla on rahaa. Toisaalta, sillä sais Tallinnasta 100 laatikkoa olutta, eli sixpackin verran per päivä vois olla säästö D.Yatesin laskuopin mukaan.
Rännimiehet kävivät. No eihän siitä tullut mitään kun kirvesmiehet olivat pistäneet sadevesiputket seinään kiinni. Noita pitäisi nyt siirtää puoli metriä jotta saa sadevedet putkeen. Eihän se onnistu koska siellä on routastyroksit välissä ja puoli metriä tärytettyä soraa päällä. Kaivinkoneella pitää kaivaa routastyroksia myöten nyt kaikki auki.
Tässä kuva. Ideoita korjaukseen?
Uponorilla olisi tuollaisia epäkeskoja mutta eipä taida nekään riittää:
katso liitettä 68740
Huppe pari vuotta vanha posti, mutta palaapa kertomaan, että miten sait siirrettyä suppilon oikeaan kohtaan?
Itsellä sadevesiputken päät on aivan liian kaukana rännistä ja en todellakaan ala kaivamaan enää ulkotäyttöjä ja styroksia pois. Hyvä puoli on se, että jos jotain järkevää taipuisaa putkenjatkoa löyty, voin tehdä sen pintavetonakin lähemmäksi rännin päätä, sillä se jää nätisti umpiterassin alle piiloon. Eli ei tarvi montaa lapiollista kaivaa. Nimim ulkotäytöt tyhmänä pääosin kottikärryillä ja lapiolla viime syksynä ja siitä johtuen on hartiavoimin tehtävien kaivantojen vitutusmittari totaalisen täynnä.
Ostin nuo kuvan Uponorit ja vedin rälläkällä rännin suoraks. Toi on vielä hieman kesken ja suppilot on vain "hepissä" :D
Miten kiva jööti tuonne jääty kevättalvella?
Meillä ainakin oli jotenkin aika poikkeuksellinen tää kevättalvi. Ulkona pakkasta, mutta aurinko sulatti lunta katolla ja se siten valuin ränniin johon jäätyi. Tais olla melkein koko putken matkalta jäässä pahimmillaan. Mietin vain jäätyykö "patsaaksi" helpommin tuollainen suora syöksyputki?
Yks kaivo jäätyi tukkoon. Montakohan noita on, oisko 10 tai 11.