Talonrakentajan pahimmat vitutukset - miksi ei kannata rakentaa taloa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
ai vitsi naurattaa:). Sori huppe, mut ei naurattais muuten jos olis isompi juttu. Tuosta selviää henkisillä tappioilla(luulen ettei huppekaan repinyt verkkareitä tän takii ni saa kai vähän hymyillä ja vinoilla tästä). Laskee halkojen roudailun kuntoiluksi:D. Tosta sais kyl väännettyy nii hyvää vitsii. Huppe o oikee mister lujuuslaskelma selkeesti:D. Insinöörinvikaa. Hupetettu vaja. Siis mietin täs jos huppe myis talon. Joku kosteusvaurio ni on pikkujuttui jos talossa on käynyt huppe. Myöntääks mikää vakuutusyhtiö sulle vakuutuksiakaan enää:D?

Eiku siis nyt ku tuota katsoo ni eihää toi alapalkkie jänneväli oo kokonaa ilman mitään tosta keskeltä? toi näyttää ihan hullun pitkältä jänneväliltä kakkosneloselle. Pari ruuvipaalua tonne keskelle kantamaan. Mietin vaa tuota toistakin puolta ku sen mättää täyteen kamaa.

Taloon en ole onneksi tehnyt lujuuslaskelmia itse, tai siis jättänyt tekemättä :D

Joo, hieman joutuu pilareitakin lisäilemään sen lisäksi että lyödään lisää puuta (ja rautaa) alle, eipä tuossa nyt sen kummempaa ehtinyt tapahtua kuin että lattia tipahti alas, tai oikeastaan notkahti. Ei edes katkennu noi kakkosnelkut.

Tämmönen Z-mallinen 6mm paksu rautakulma on tuolla keskipalkin alla nyt. Eli se kulma on kiinni 4kpl 2x4 laudoissa ja sen päällä "lepää" 4kpl 2x4 lautoja keskipalkkina:

palkki.jpeg

Nuo on vasta hepissä ja pistän sinne vielä 2 lisää. Aion naulata nuo vielä kiinni toisiinsa ja vahvistaa jokaisen runkopuun 15mm vanerisuikaleilla + nauloilla, molemmin puolin.

Saa nauraa ihan vapaasti, olipahan yhden illan verran kantamista kuin roijasin puut ulos liiteristä. Kaljaa meni niin paljon että hyvä että kestin lopussa enää pystyssä.

Tässä parempi kuva alakehikosta:

jotka3.jpg

Näkeehän sen jo tosta kuvasta puolisokee labradorinnoutajakin ettei tuo tule kestämään yhtään mitään, varsinkin kun keskipalkki ei ole juuri millään edes kiinni reunapalkeissa.

Vähän nolo homma. En päde enää kertaakaan rakennusketjussa. No ensi kerralla onnistuu toikin kerralla.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mitä tuolle nyt sit voi tehdä? Aika hankalaa viritellä hirveästi lisätukia lattian kautta.

Sepeliä lattiantasaan ja vesivaneri päälle?

Mitä tuolle nyt sit voi tehdä? Aika hankalaa viritellä hirveästi lisätukia lattian kautta.

Sepeliä lattiantasaan ja vesivaneri päälle?

Kaivaa kuopat sorapatjaan saakka, valaa anturat ja nostaa hieman tunkilla ylös kun tunkee pilariharkkoa alle. Sitten lisää puuta ja vaneria rakenteisiin. Aika yksinkertaista mun mielestä.

toi mua just naurattaa koska tosiaan täälläkii sellasii rakennusalan moniosaajia ja kaikesta muusta kommentoitii kyl, mut niinku sanoit ni opaskoirakii näkee tosta et toi ei tuu kestää. Kukaa ei sanonut mitään:D. mut ihan mahtava opetus miten ku keskittyneenä alapohjan bitumihuopakaistaleeseen ei nää vuorta siinä vieressä :D. Kukaan ja koskee allekirjoittanuttakin:D.

Mua vaan naurattaa. Hyvä muistutus toi bitumikaistale. Tässä kyllä oiva esimerkki siitä miten "kokeneellekin" sattuu aivan lapsellisia virheitä.

Meillä täällä vanhalla maatilalla korjattiin vanhan puuliiterin lattia purkamalla vanhat laudanpaskat pois asettelemalla maahan trukkilevyjä :D
hyvä tuli!

Ammattilaiset asentaneet sokkelielementtiä ja heittäneet seinäelementin päälle?

katso liitettä 102066

https://www.facebook.com/photo.php?...86025174.43316.142342662504230&type=1&theater
Tulee mieleen pieni mittavirhe joka oli tuolla meidän raksalla (gryndattu kohde eli missään kämmissä ei mennyt penniäkään omaa hilloa) käynyt kun oli halvahkoa Silestone Zeuss White extreme kvartsikomposiittitasoa kolottu ;)

Sarjassamme kun asiat menee melkein oikein, melkosta sontaa yrittivät välillä kivaksi puhua mutta tässä kohtaa ei edes yritetty selittää :D

hella.jpg

Zone-sarja -42%
Tulee mieleen pieni mittavirhe joka oli tuolla meidän raksalla (gryndattu kohde eli missään kämmissä ei mennyt penniäkään omaa hilloa) käynyt kun oli halvahkoa Silestone Zeuss White extreme kvartsikomposiittitasoa kolottu ;)

Sarjassamme kun asiat menee melkein oikein, melkosta sontaa yrittivät välillä kivaksi puhua mutta tässä kohtaa ei edes yritetty selittää :D

hella.jpg

Vitutuksen tunne on käsinkosketeltavissa tuossa kuvassa. Juuri tuollaisten kuvien vuoksi tämä thread on perustettu.

Toi on muuten totta, että aina tota sekundaa yritetään puhumalla parantaa. Aluksi uskoin näitä selittelyitä, mutta kun samat jannut selittivät kolmatta kertaa jotain paskaa niin sanoin, että en suostu maksamaan jos asioita ei korjata. Siihen loppui mussuttaminen ja vieläkin istun usean tonnin päällä, vaikka jouluna muutettiin sisään. Maksan loput sitten kun korjaavat kaikki reklamaatiolistan asiat. Huvittavaa tässä on, että näiden korjaukseen menisi ehkä maksimissaan 1pv aikaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vitutuksen tunne on käsinkosketeltavissa tuossa kuvassa. Juuri tuollaisten kuvien vuoksi tämä thread on perustettu.
Loistavasti kiteytetty. Mulla saattas olla jokunen muukin hyvä esimerkki (ilman kuvia tosin), mutta tosiaan kun itse oli kiinteällä hankintahinnalla liikenteessä niin ainut mikä itseä tuossa pikkusen vitutti oli aikataulun venyminen, tosin siitäkin kulut meni rakennuttajan kukkarosta, tokihan kyseessä oli rakentamisen mittakaavassa pieni pelimerkki eli viivästyskulut oli ainoastaan n. 10 KEur :D

Tyggis sanoi:
Toi on muuten totta, että aina tota sekundaa yritetään puhumalla parantaa. Aluksi uskoin näitä selittelyitä, mutta kun samat jannut selittivät kolmatta kertaa jotain paskaa niin sanoin, että en suostu maksamaan jos asioita ei korjata. Siihen loppui mussuttaminen ja vieläkin istun usean tonnin päällä, vaikka jouluna muutettiin sisään. Maksan loput sitten kun korjaavat kaikki reklamaatiolistan asiat. Huvittavaa tässä on, että näiden korjaukseen menisi ehkä maksimissaan 1pv aikaa.
Tuo maksujen pidättäminen on jotakuinkin ainoa tapa saada jotain tapahtumaan. Itse kiristin tietyt korjaukset tapahtumaan sillä ettei rakennusaikaiset RS-vakuudet vapaudu (gryndatuissa kohteissahan tämä on eräänlainen vakuutus jonka maksuja grynderi maksaa kunnes vakuudet vapautetaan) ennenkuin puutteet/virheet on korjattu. Meillä hommaa tehtiin vielä hyvinkin tarkkaan ja yksityiskohtaisesti speksatun RTS:än (rakennustapaselostus) mukaisesti ja koska tiettyjä ei osia RTS:stä ei koskaan saatu toteutettua, pidätin muutaman kymppitonnin verran maksuja ja ilmoitin etten noita tule koskaan maksamaan. Tuosta pitikin sitten "skidisti" vääntää ihan oikeusoppineiden avulla, mutta kun tarpeeksi väännettiin vastapuoli totesi ettei asiaa kuitenkaan kannata käräjäoikeuteen viedä :D

Mulla on sähköhommista edelleen maksamatta 700 euroa kun edelleen puuttuu päivitetyt sähkökuvat. En tiiä saanko noita koskaan, mutta en maksa sitten sitä 700 euroakaan.

Uuniseppien näkemys tuosta teräs piipusta, kuvassa siis piippu katonrajasta ennenkuin menee piiloon välikatolle. Kuulemma ihan normi tapa tollanen nätti popniitti jatkos... (kuvassa myös suojamuovit jotka osittain revitty irti)

Liitteet

• piippu.webp
    piippu.webp
    65,2 KB · Katsottu: 2 414
On varmaan joo tuokin jonkun asentaan näkemys, se nyt vaan sattu loppuun siihen kun ei kukaan viittinyt mitata tarkemmin.

On varmaan joo tuokin jonkun asentaan näkemys, se nyt vaan sattu loppuun siihen kun ei kukaan viittinyt mitata tarkemmin.

Tossa taas nähdään miten käy kun ei tehdä itselle, vaan jollekin toiselle. Kiinnostaa ku kasa paskaa. 99% ei jaksa edes reklamoida, joten antaa mennä vaan.

Uuniseppien näkemys tuosta teräs piipusta, kuvassa siis piippu katonrajasta ennenkuin menee piiloon välikatolle. Kuulemma ihan normi tapa tollanen nätti popniitti jatkos... (kuvassa myös suojamuovit jotka osittain revitty irti)

Tuota. Onko sulla kuinka pitkä tuo takan ja katon väli? Mutta jää kanssa sauma, joka tosin "hieman" tyylikkäämpi. Mulla on muistaakseni noin 160 senttiä ja silloin ei vissiin toimitettu yhtä yhtenäistä palaa. Ajattelin vaan että jos välikatossa on se pidempi pala :)

Mulla saivat näin myytyä rosteria myös välikattoon, no onpa hienon sieltäkin.

Tuota. Onko sulla kuinka pitkä tuo takan ja katon väli? Mutta jää kanssa sauma, joka tosin "hieman" tyylikkäämpi. Mulla on muistaakseni noin 160 senttiä ja silloin ei vissiin toimitettu yhtä yhtenäistä palaa. Ajattelin vaan että jos välikatossa on se pidempi pala :)

Mulla saivat näin myytyä rosteria myös välikattoon, no onpa hienon sieltäkin.

Asentajalle otti aika lujille kun käytiin keskusteluja työnjäljestä kun ei ollut piippu ainut missä oli sanomista. Laatoitukset myös päin persettä.
Piipusta kommentoi että noin se tehdään ja että jos sen vaihtaa niin tarvitaan nosturi pihalle nostaan koko piippu pois paikaltaan...
Laatoitukset kun haukuin niin sanoi että "pitäisi kuules poika ymmärtää että tämä on käsityötä" -tässä kohtaa kun suosittelin ammatinvaihtoa niin alkoi tunnelma jo olla kireä :)

Myös myyjäliike vähätteli virheitä yms. kunnes sitten kerroin ottavani ulkuolisen tavaran tarkastajan sekä kuluttajasuojan mukaan peliin alkoi tapahtua, ko firman takkamestari soitti ja kertoi tulevansa paikalle.

Lopputuloksena lähdettiin viime kesänä pariksi päiväksi lomareissuun ja sillä aikaa vaihtoivat piipun ja piikkasivat laatat irti ja laittoivat uudet -toisella kertaa tulee parempi :)

Eilen käytiin asuntomessuilla ja heti alkoi vituttamaan kun näki uuniseppien takan jossain kohteessa , ei tule sitä paskaa meidän seuraavaan taloon :)

Asentajalle otti aika lujille kun käytiin keskusteluja työnjäljestä kun ei ollut piippu ainut missä oli sanomista. Laatoitukset myös päin persettä.
Piipusta kommentoi että noin se tehdään ja että jos sen vaihtaa niin tarvitaan nosturi pihalle nostaan koko piippu pois paikaltaan...
Laatoitukset kun haukuin niin sanoi että "pitäisi kuules poika ymmärtää että tämä on käsityötä" -tässä kohtaa kun suosittelin ammatinvaihtoa niin alkoi tunnelma jo olla kireä :)

Myös myyjäliike vähätteli virheitä yms. kunnes sitten kerroin ottavani ulkuolisen tavaran tarkastajan sekä kuluttajasuojan mukaan peliin alkoi tapahtua, ko firman takkamestari soitti ja kertoi tulevansa paikalle.

Lopputuloksena lähdettiin viime kesänä pariksi päiväksi lomareissuun ja sillä aikaa vaihtoivat piipun ja piikkasivat laatat irti ja laittoivat uudet -toisella kertaa tulee parempi :)

Eilen käytiin asuntomessuilla ja heti alkoi vituttamaan kun näki uuniseppien takan jossain kohteessa , ei tule sitä paskaa meidän seuraavaan taloon :)

Minkä alueen Uuniseppien toimintaa tämä on? Itse olen reklamoinut kaksi haljennutta kaakelia Uunisepille ja ovat luvanneet tulla vaihtamaan nämä, joten ihan positiivinen kuva firmasta.

Minkä alueen Uuniseppien toimintaa tämä on? Itse olen reklamoinut kaksi haljennutta kaakelia Uunisepille ja ovat luvanneet tulla vaihtamaan nämä, joten ihan positiivinen kuva firmasta.

Firmalla on muutenkin ollut ongelmia takkojen laadun kanssa, takkojen takaseinät ovat kulahtaneet ennenaikojaan.. google kertoo lisää jo kiinnostaa

Pirkanmaalla, takkamestari kertoi silloin käydessään että takan alunperin tehneet kaverit eivät ole enään firman palveluksessa.

Back
Ylös Bottom