Sen verran vielä tuosta jälkien siivoamisesta, että jos ja kun mun työmaalla tekee hommia ammattimies, joka veloittaa useamman kympin työtunnista, niin en mää sille kyllä siivoamisesta maksa. Tehköön työt, johon hänen ammattitaitoaan on pakko käyttää, niin kyllä mää sitten nypin johdonpätkät lattialta roskapussiin. :D
Mulla oli hyvä sähkäri. Korjaan, mulla oli hyvä ja halpa sähkäri. Sähköt veti siis kaverini, joka tekee päivätöikseen muita hommia ja asentelee sähköjä sitten iltaisin sekä viikonloppuisin. Mutta koska kolikolla on aina kaksi puolta, niin hyvässä ja halvassakin on luonnollisesti kääntöpuolensa. Sähkötyöt kestivät yli vuoden ja viivästyttivät muuttotarkastusta oleellisesti. Sähköt tulivat kaikkinensa niin halvaksi, että hinnan voi v*ttuilu mielessä jopa paljastaa: 1 800 euroa.
Ei ottanut työstä mitään eli jäin palveluksen pystyyn. Osat sain tukkuhintaan, käsittääkseni eli ei tehnyt ainakaan merkittävää bisnestä nippeleillä. Tein kyllä itse pirusti noita hommia eli asensin kattorasiat, vedin putkitukset ja olin apupoikana syöttämässä johdot. Niin ja kaapit sekä rasioiden ja katkaisimien pohjat asensin seinille jne. Sähkärille jäi oikeastaan johtojen veto sekä kytkentä. Laskeskelin, että ei hänelle tullut yhtä 40 tunnin työviikkoa täyteen mun tontilla ja tuostakin oli merkittävä siivu kahvinjuontia.:D Eikä sähköissä oikeastaan edes pihistelty eli rasiaa ja katkaisijaa on pirusti.