Talonrakentajan pahimmat vitutukset - miksi ei kannata rakentaa taloa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No varmaan tämäkin aika paikkakunta kohtaista, mutta kyllä mä olen useamminkin kerran tavannut että korko merkitään juuri naulan kantaan. Hassua olis se että jos korkolappuun olis vaan jätetty ylimääräinen naula pystyyn..

Naula menisi vielä ihan ok, mutta korko on mitattu naulan kannan osalta, eikä kärjen ja naulaa on väännetty kieroon. Luulisi, että mittapuolellakin olisi huomattavasti helpompi niitata korkolappu oikeaan kohtaan kuin ruveta vääntämään jotain nauloja kieroon.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vi*****AA ku anto timpurin tehdä terassit..En oo yhtään tyytyväinen ja ottaa kokoajan päähän. Valittaa ei viiti ku oli "sukulainen" ja ottaa helposti nokkiinsa niin välit menis. Älä Palkkaa sukulaisia, V***U!:curs:

Eniten vituttaa nämä puuntakaa tulevat kustannukset joita ei ole tajunnut ottaa huomioon alkuperäisessä laskelmassa. Esim. en olisi ikinä uskonut, että tähän hulevesijärjestelmään voi upota näin paljon rahaa...

Eniten vituttaa nämä puuntakaa tulevat kustannukset joita ei ole tajunnut ottaa huomioon alkuperäisessä laskelmassa. Esim. en olisi ikinä uskonut, että tähän hulevesijärjestelmään voi upota näin paljon rahaa...

Siinä on joo muoviputkilla hintaa.. Sitä mä olen sanonut kaikille että miten vittu voi jotkut muoviputket ym. maksaa noin paljon.. Joku armaflex tai spu levykin on niin helvetin ylihintaista ettei mitään järkeä. Noista vetää joku hillittömät hillot välista ja kertarakentajat maksaa viulut.

Mua vitutti ihan suunnattomasti kun teetätin putkarillani muutaman kytkentähommelin missä pistettiin paikalleen muutama komposiittiputki ja viemärihaara. Se antoi sitten laskun missä oli listannut kaikki tarvikkeet mitä käytti. Siinä oli jokainen ruuvi ja putki hinnoiteltu jollain listahinnalla ja sitten se lopussa antoi auliisti kaikista -30% alennuksen. Noh piruuttain kotiin mennessä tsekkasin ja latelin samat kamat nettirautakaupan ostoskoriin niin loppusumma oli 30% alempi kuin se mitä maksoin. No sen siitä opin että en sen putkarin anna enää ostaa yhtään osaa mun työmaalle. Hinnat on aivan poskettomat kun tietää sen että nettirautakaupan hinnat on vielä +30-50% tukkureiden hinnoista millä ne myy ulos urakoitsijoille..

Se yllätti että sähkärin kautta ainakin osa palikoista on samanhintaisia kun ite tukusta saisin mutta putkareilla on kyllä katteet kohdallaan. Talonrakentamisessa säästäisi kyllä pitkän pennin jos tuttavapiiristä löytyisi pätevä putkimies. Näin jälkeenpäin vit...eiku harmittaa, että tutuistun lasten kautta yhteen putkariin jonka kautta olisin säästänyt kassikaupalla euroja.

Se yllätti että sähkärin kautta ainakin osa palikoista on samanhintaisia kun ite tukusta saisin mutta putkareilla on kyllä katteet kohdallaan. Talonrakentamisessa säästäisi kyllä pitkän pennin jos tuttavapiiristä löytyisi pätevä putkimies. Näin jälkeenpäin vit...eiku harmittaa, että tutuistun lasten kautta yhteen putkariin jonka kautta olisin säästänyt kassikaupalla euroja.

Putkireleistä vois antaa alennusta vaikka 90% ja silti jäis puolet voittoa. Varmasti on tukkuhinta x 10, millä myyvät asiakkaalle ja sitten luvataan "kova" 35% alennus.

Putkireleistä vois antaa alennusta vaikka 90% ja silti jäis puolet voittoa. Varmasti on tukkuhinta x 10, millä myyvät asiakkaalle ja sitten luvataan "kova" 35% alennus.

Meillä täällä Kanta-Hämeen ja Uudenmaan rajoilla putkari tuntihommina ja tarvikkeet tukkuhinta +10% katetta. Kaikki laskut olen nähnyt ja hinnat vaikuttavat kohtuullisilta. Meillä ainakin putkari itse ehdotti tällaista hinnoittelua, kun toimijoita etsittiin/kilpailutettiin.

Meillä täällä Kanta-Hämeen ja Uudenmaan rajoilla putkari tuntihommina ja tarvikkeet tukkuhinta +10% katetta. Kaikki laskut olen nähnyt ja hinnat vaikuttavat kohtuullisilta. Meillä ainakin putkari itse ehdotti tällaista hinnoittelua, kun toimijoita etsittiin/kilpailutettiin.

Eli näytti sulle Onnisen perushinnaston ja sitten diilaa kamat jostain muualta omine extra-alennuksineen. Noinhan se just toimii.

Eli näytti sulle Onnisen perushinnaston ja sitten diilaa kamat jostain muualta omine extra-alennuksineen. Noinhan se just toimii.

Juuri näin. Pienissä putkikilkkeissä on kateKERROIN! Tietenkään missän maalämpöpumpussa ei tuollaisia ole. Appiukko no putkimies. Olen n. 1000 x päivittänyt sen koneella Onnisen, Ahlselin, Dahlin yms. hinnastot.

Niin, onneksi se appiukko on putkimies, ei tarvinnut maksaa sentin jeniä yhdestäkään putkenpätkästä.

Itse nuorena LVI-tukussa aikaa viettäneenä voin vahvistaa että aleprossa on 15-90% riippuen tavarasta. Siitä ne katteet tulevat kun putkari laskuttaa mummolta ovh:n ja itse saa 45% tavaran.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tää on kyllä ihan perceestä. LVI-firmoilla se työn veloitus ei kuitenkaan ole sieltä matalimmasta päästä, joten jos vielä tarvikkeista veloitetaan "viimeisen päälle", niin voivoi. Itse olen omassa projektissani saanut hyödyntää työnantajani neuvottelemaa henkilöstöetua eräältä LVI-tukkurilta, joten olen pelkästään maksanut tehdyistä tunneista alan yrittäjille. Työantajani ostaa tarvikkeita ko. tukkurilta miljoonilla euroilla vuosittain, joten todella merkittävistä alennuksista puhutaan.

Siinä on joo muoviputkilla hintaa.. Sitä mä olen sanonut kaikille että miten vittu voi jotkut muoviputket ym. maksaa noin paljon..
Heh!:D Se oli tasan tarkkaan ensimmäinen kerta, kun olisi tehnyt mieli jättää rakentaminen kesken, kun kaivurikusti tuli hiukan yllättäen tontille ja piti hakea ajoliittymään rumpuputki ekasta mahdollisesta paikasta ja nopeasti. Kaivuri tuli tosiaankin etuajassa ja sitten pitikin sora-autoa varten olla jo liittymät kunnossa. Valtuutin isäukon hakemaan kaksi kuuden metrin kankea rumputkea Agrimarketista. Tuo tuli puolen tunnin päästä takaisin ja ne v*tun putket kustansivat 600 euroa!:D Ei voinut lähteä palauttamaan ja hakemaan halvempia putkia. Silloin korpesi, että rahat muuten eivät tule riittämään.

Se antoi sitten laskun missä oli listannut kaikki tarvikkeet mitä käytti. Siinä oli jokainen ruuvi ja putki hinnoiteltu jollain listahinnalla ja sitten se lopussa antoi auliisti kaikista -30% alennuksen. Noh piruuttain kotiin mennessä tsekkasin ja latelin samat kamat nettirautakaupan ostoskoriin niin loppusumma oli 30% alempi kuin se mitä maksoin.
No perkema! Mä tarttein katolle kaksi huipparia sekä eristetyn viemärin huohotusputken. Katoin nettirautakaupan hinnat saadakseni jonkinlaisen haarukan kustannuksista ja marssein paikalliselle Onniselle hakemaan tarjousta. Myyntihenkilö laski tarjouksen ja pisti vielä reiluna kaverina just tuon 30% alennusta. Meinasin perseelleni tippua, kun hilppeet maksoivat 750 euroa ja netin rautakauppa myi identtiset vehkeet kuudella sadalla kotiin kannettuina. Myyjä totesi tähän, että välillä nettikaupoissa on hyviä tarjouksia, johon huomautin, että kyseessä ei ollut mikään tarjous eikä kampanja, vaan heidän normaali hintansa ilman -30% tarjouksia.

Putkiasiaan liittyen: Pidän sormeni ristissä, sillä putkihommista ei ole vieläkään näkynyt laskua, vaikka hommat on tehty reilusti viime vuoden puolella. Toivottavasti laskua ei näykkään. Mulla kävi aikuiskoulutuskeskus vetämässä putket opiskelijatyönä. Niillä oli hinnoittelu kohdillaan, kun asentajasta otettiin 5 euroa tunnilta ja laskuttivat maksimissaan kahdesta asentajasta, vaikka olisi ollut kymmenen paikalla. Viemäreiden tekemisessä kesti vaikka kuinka v*tun kauan, kun oli täysin kädettömät uuvatit, mutta varsinaiset putket tulivat nopeasti ja pirun siististi. Ei moitteen sanaa työn jäljessä kestosta puhumattakaan. Kuparia pintavetoina, hyvin jätkät kyllä teki. :)

Zone-sarja -42%
Tää on kyllä ihan perceestä. LVI-firmoilla se työn veloitus ei kuitenkaan ole sieltä matalimmasta päästä, joten jos vielä tarvikkeista veloitetaan "viimeisen päälle", niin voivoi. Itse olen omassa projektissani saanut hyödyntää työnantajani neuvottelemaa henkilöstöetua eräältä LVI-tukkurilta, joten olen pelkästään maksanut tehdyistä tunneista alan yrittäjille. Työantajani ostaa tarvikkeita ko. tukkurilta miljoonilla euroilla vuosittain, joten todella merkittävistä alennuksista puhutaan.

Sama homma täällä. Suurinosa LVI-tarvikkeista ja kaikki sähkötarvikkeet ostettu tukuista työnantajani henkilökuntahintaan.

Ja vielä näistä kalliimmista rakentajista, siis lvi ja sähkömiehistä. Ne ei vittu ikinä siivoa jälkiänsä!
Aina on työmaa jotain sähköjohdon palasia vinot pinot.

Varautukaa sitten siihen että läheskään kaikki putkarit ja sähkärit ei edes tule kuin suolasella tuntihinnalla jos tarvikkeet on valmiina... Ei kannata, niille.

Sama homma täällä. Suurinosa LVI-tarvikkeista ja kaikki sähkötarvikkeet ostettu tukuista työnantajani henkilökuntahintaan.

Samma på här. Hintataso kohdillaan ja toimi sähkärin kanssa eli teki vain kytkennät ja itse hoidin matskut. Toisin oli sitten putkarin kanssa...

Heh!:D ....
Putkiasiaan liittyen: Pidän sormeni ristissä, sillä putkihommista ei ole vieläkään näkynyt laskua, vaikka hommat on tehty reilusti viime vuoden puolella. Toivottavasti laskua ei näykkään. Mulla kävi aikuiskoulutuskeskus vetämässä putket opiskelijatyönä. Niillä oli hinnoittelu kohdillaan, kun asentajasta otettiin 5 euroa tunnilta ja laskuttivat maksimissaan kahdesta asentajasta, vaikka olisi ollut kymmenen paikalla. Viemäreiden tekemisessä kesti vaikka kuinka v*tun kauan, kun oli täysin kädettömät uuvatit, mutta varsinaiset putket tulivat nopeasti ja pirun siististi. Ei moitteen sanaa työn jäljessä kestosta puhumattakaan. Kuparia pintavetoina, hyvin jätkät kyllä teki. :)

Putkarit muistaa aina laskuttaa, vaikka hiukan jälkijunassa. Kolme (3) vuotta on laillinen takaraja tehdylle työlle kuluttajaviranomaisen mukaan.

Putkari on ainoa otus joka ylitti meikäläisen budjetin n. 50%. Materiaalissa oli kyllä hinnat kohdillaan ja laski sen varaan etten jaksa vääntää ihan kaikesta. Kuten en jaksanutkaan, paitsi että viimeisen laskuyritelmän jätin maksamatta kun korjasivat myös omia mokiaan (joista osa on edelleen korjaamatta koska ei kannata pelkästään asennusohjeiden nimissä). Ihan oikeasti vituttaa kun en ollut appiukon kanssa väleissä noihin aikoihin. Siinä olisi putkimiehen alku saanut kyytiä kun vanha ukko olisi päivystänyt työmaalla ja lukenut kuvia + asunnusohjeita. :whip:

Sähkäri siis about ok ja putkari perseestä, useimmilla molemmat. Poikkeus vielä vahvistaa säännön eli meidän sähkäri siivoaa jälkensä. :)

Sen verran vielä tuosta jälkien siivoamisesta, että jos ja kun mun työmaalla tekee hommia ammattimies, joka veloittaa useamman kympin työtunnista, niin en mää sille kyllä siivoamisesta maksa. Tehköön työt, johon hänen ammattitaitoaan on pakko käyttää, niin kyllä mää sitten nypin johdonpätkät lattialta roskapussiin. :D

Mulla oli hyvä sähkäri. Korjaan, mulla oli hyvä ja halpa sähkäri. Sähköt veti siis kaverini, joka tekee päivätöikseen muita hommia ja asentelee sähköjä sitten iltaisin sekä viikonloppuisin. Mutta koska kolikolla on aina kaksi puolta, niin hyvässä ja halvassakin on luonnollisesti kääntöpuolensa. Sähkötyöt kestivät yli vuoden ja viivästyttivät muuttotarkastusta oleellisesti. Sähköt tulivat kaikkinensa niin halvaksi, että hinnan voi v*ttuilu mielessä jopa paljastaa: 1 800 euroa.

Ei ottanut työstä mitään eli jäin palveluksen pystyyn. Osat sain tukkuhintaan, käsittääkseni eli ei tehnyt ainakaan merkittävää bisnestä nippeleillä. Tein kyllä itse pirusti noita hommia eli asensin kattorasiat, vedin putkitukset ja olin apupoikana syöttämässä johdot. Niin ja kaapit sekä rasioiden ja katkaisimien pohjat asensin seinille jne. Sähkärille jäi oikeastaan johtojen veto sekä kytkentä. Laskeskelin, että ei hänelle tullut yhtä 40 tunnin työviikkoa täyteen mun tontilla ja tuostakin oli merkittävä siivu kahvinjuontia.:D Eikä sähköissä oikeastaan edes pihistelty eli rasiaa ja katkaisijaa on pirusti.

Sen verran vielä tuosta jälkien siivoamisesta, että jos ja kun mun työmaalla tekee hommia ammattimies, joka veloittaa useamman kympin työtunnista, niin en mää sille kyllä siivoamisesta maksa. Tehköön työt, johon hänen ammattitaitoaan on pakko käyttää, niin kyllä mää sitten nypin johdonpätkät lattialta roskapussiin. :D

Mulla oli hyvä sähkäri. Korjaan, mulla oli hyvä ja halpa sähkäri. Sähköt veti siis kaverini, joka tekee päivätöikseen muita hommia ja asentelee sähköjä sitten iltaisin sekä viikonloppuisin. Mutta koska kolikolla on aina kaksi puolta, niin hyvässä ja halvassakin on luonnollisesti kääntöpuolensa. Sähkötyöt kestivät yli vuoden ja viivästyttivät muuttotarkastusta oleellisesti. Sähköt tulivat kaikkinensa niin halvaksi, että hinnan voi v*ttuilu mielessä jopa paljastaa: 1 800 euroa.

Ei ottanut työstä mitään eli jäin palveluksen pystyyn. Osat sain tukkuhintaan, käsittääkseni eli ei tehnyt ainakaan merkittävää bisnestä nippeleillä. Tein kyllä itse pirusti noita hommia eli asensin kattorasiat, vedin putkitukset ja olin apupoikana syöttämässä johdot. Niin ja kaapit sekä rasioiden ja katkaisimien pohjat asensin seinille jne. Sähkärille jäi oikeastaan johtojen veto sekä kytkentä. Laskeskelin, että ei hänelle tullut yhtä 40 tunnin työviikkoa täyteen mun tontilla ja tuostakin oli merkittävä siivu kahvinjuontia.:D Eikä sähköissä oikeastaan edes pihistelty eli rasiaa ja katkaisijaa on pirusti.

halvalla kyllä pääsit! Itse tein kaikki sähkötyöt ja tarvikkeet ostin onniselta ja slo:lta niin silti meni 2588€ prkl :)

En nyt varsinaisesti rakenna taloa, mutta remontoin. Pääsi kyllä täydellisesti yllättämään budjetin nuo sähkötarvikkeiden hinnat! Miten voi muovi maksaa niin stanasti?? Oli myös vähän vaikeuksia saada sähkäriä tekemään kytkentöjä, kun olin ite tehnyt vedot kaapeleille. Viimenään yksi tutuntuttu suostu kytkemään, kun näytin valokuvat työvaiheista. Ennakointi, se ei maksa mitään. :D

Back
Ylös Bottom