Mä oon availlu sitä aina kun olen sellaisen nähnyt.Joskus vielä ostan sen. Mutta en 1800 eurolla.
Laittakaas linkkiä minkälaisesta kaapista kyse älkääkä siinä vaan supisko keskenänne!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mä oon availlu sitä aina kun olen sellaisen nähnyt.Joskus vielä ostan sen. Mutta en 1800 eurolla.
Laittakaas linkkiä minkälaisesta kaapista kyse älkääkä siinä vaan supisko keskenänne!
Suurta hintaeroa perus profiilipellin ja tiilikatteen välillä ei ole. Sen minkä tiili on ehkä tarvikkeissa halvempi tulee kustannuksina suuremmassa työmäärässä. Konesauma ja bitumikatto on sitten jonkinverran arvokkaampia.
Talotehtailla usein tapa että hyvittävät poisjätetyistä osista kitsaasti.. Voithan kysyä paljonko hyvittävät ja sitten pyytää pari tarjousta kokeeksi. Jos mä olisin ottanu talopaketin niin ottaisin vesikatonkin samasta paikasta. Tossa tulee helposti selkkausta pohjatöiden, läpivientien, sadevesijärjestelmän, kattoturvakamojen aikataulutuksen ja urakkarajojen kanssa.. Kaikki yhdestä osoitteesta niin pysyy homma selkeänä ja takuuasiat yhdessä osoitteessa. Suurta säästöä ei tuossa onnistu saamaan aikaan jos homman aikoo jokatapauksessa teettää urakkana.
Kuuluiko sulla Timba talopakettiin vai kilpailutitko erikseen?
tiili vai pelti. makuasia. meillä on tiili ja lumet tulee alas itsekseen hyvin. molemmissa hyvät ja huonot puolet. tiilikatto on esim. sateella huomattavasti hiljaisempi kuin pelti. kokemusta on. samalla tavalla lapio naarmuttaa peltikaton ja sotke sitten maalien kanssa, kun on pinnoitteet pilalla. nää on taas näitä asioita. jos joskus vielä kolmannen talon rakennan niin siihenkin tulee todennäköisesti tiilikatto. tiilethän kannattaa nostaa katolle nosturilla. lavalta jakaa niput paikoilleen niin latominen käy hyvinkin sukkelaan, oikeasti. ei niitä sinne käsipelillä hullukaan kanna!
Kyllä ne tiilikatonkin lumet viimeistään keväällä alas tulee. Toisekseen, ei siitä suoranaista haittaa ole, vaikka ne lumet eivät talvella alas tulisikaan. ;)Älä laita tiilikattoa. Sieltä ei tuu ees lumet alas ja sitten sen saa palasiksi kun siellä tetsaa lapion kanssa. Peltiä vaan niin on monta asiaa helpommin. Meillä Ruukin Tiilikainen.
Ellen ihan väärin muista, niin Huppe kantoi. Ja jos muistaisinkin väärin, niin varmaan jotain on mennyt vituiksi joka tapauksessa, jos nosturia käytti (rikkoi sen eikä ollut vakuutusta esim) ;)
Mää vielä sen verran kysäisen, että onko sun mielipiteesi, että mikäli katto ei itse itseään tyhjää talvella lumesta, niin pitääkö se silloin lapioida tyhjäksi? Ja jos pitää, niin kiinnostaisi vielä tietää, että miksi.Joo, peace pojat. Tämä on mielipideasia ja mielipide on kuin persereikä, jokaisella on sellaisen ja usealla vielä paskaa täynnä. ;)

Mää vielä sen verran kysäisen, että onko sun mielipiteesi, että mikäli katto ei itse itseään tyhjää talvella lumesta, niin pitääkö se silloin lapioida tyhjäksi? Ja jos pitää, niin kiinnostaisi vielä tietää, että miksi.![]()
Yks syy vois olla se kun tässä taannoin käytiin keskustelua siitä, että katolta voi tippua lunta lähinnä leikkivien lasten päälle, jotka eivät noista lumiesteiden sijoitteluista niin välitä. Toinen syy miks katolta lunta tiputellaan on aurinkokeräimet. Eipä kai se massa ketään siellä pelota, mutta pluikas peltikatto ja lapset on vähän ehkä huono yhdistelmä. En kyllä tosin muista lehdistä lukeneeni ikinä tuollaista tapahtumaa, vaan eikö ne allejäämiset oo melkeen jossain kaupungissa kadulla olleet ja aikuisia koskevia.Peltikatolle vielä iso plussa siitäkin, että on pitkäikäinen.Itse jos tekisin niin pistäisin tavallisen peltikaton, helppo, nopea ja kevyt asentaa.