Noniin, useamman vuoden semiaktiivisen foorumin seuraamisen jälkeen toivotan itseni uunituoreena tontin omistajana tervetulleeksi foorumille, ja totean samalla että ajoitus taitaa nyt olla vähän pielessä..
Ei kellään muulla ois uutta hanketta aluillaan? Timba, Huppe, D.Yates, vilho_kanuuna?? Anyone???
Faktat:
Takataskusta löytyy siis pk-kaupungin lähiöstä uunituore 1100 neliömetrin tontti, jolla rakennusoikeutta 300neliötä. Tarkoituksena taikoa (rakentamisen ja rakennuttamisen yhdistelmänä, painopiste enemmän rakennuttamisessa) rakennuspaikalle seuraavan vuoden aikana 5-henkiselle perheelle soveltuva n. 165 neliönen talo yhteen tasoon ja kylkeen autkatos varastoineen. Suunnittelu starttaa tupakka-askin kanteen raapustetuista visioista (= aikalailla 0), tarkoituksena saada kesän aikana muodostettua selkeä näkemys siitä mitä halutaan ja kuka sen meille rakentaisi. Ja halvalla pitäisi selvitä, tietenkin..
Tähän ihan alkuun sellainen kysymys, että kuinka kauan olette käyttäneet talojenne suunnitteluun? Blogeja lukemalla ja ihmisten kanssa juttelemalla syntyy sellainen kuva, että talon suunnittelu olis _vähintään_6kk ottava hanke, monen mielestä vuosikin on vielä maltillinen aika suunnitteluun.. Jotenkin olen itse ajatellut, että asiaa itse aktiivisesti työstämällä ja asiantuntija-apuun kohtuudella tukeutumalla (arkkitehti, jne) visio olisi toteutuskelpoisessa muodossa n. 3 kuukauden jälkeen. Kommentteja tähän?