Talon rakentaminen/rakennuttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Osaako kukaan sanoa, mikä vastaa työvaloissa 1000wattia, jos haluaa led-työvalon? Paljonko siis lediin kaivataan watteja?

Sen osaan sanoa että ainakin oman ledi valo mikä meillä on raksalla on valon laadultaan niin huono että vaikka se on pirun kirkas ei sillä nää tehdä mitään tarkkaa. Värintoisto aivan olematon. Jos kaikki tehokkaat ledit on samanlaisia niin ei niillä oo ainakaan mulla mitään käyttöä. Käyttöön otetaan vain pakon edessä.

Arvaa kelpasko led-valo tasote miehille...

Yleisvalona pihalla tuollainen led menettelee missä ei tarvise tehdä mitään tarkkaan hommaa.. Toisekseen led-valot on melko kalliita ainakin vielä jolla rahalla makselee halogeenin s.laskua pitkät tovit. Ja polttimot edullisia. Ja itse valaisimet.

No enempi minä itse olen huolissani halogeenin paloturvallisuudesta kuin sähkölaskusta. Ja toisaalta jos ulkona paljon polttaa niin on sillä nyt kohtuu ero etä onko 30 w vai 500w.

Työvalot on toki asia erikseen. Halogeenien kanssa voi olla ongelma se lämpö taas, eli kohta on vähän hiton kuuma. Mutta uudisraksa ja talvi, tätä ongelmaa harvemmin on vaan tuo toimii samalla lämmittimenä.

Mulla oli lainassa kaverin 1500 wattinen työvalo. Se ainakin valaisi todella hyvin. Tosiaan lämpiää aika paljon. Joku oma työvalo pitäisi ostaa!!

Mulla oli lainassa kaverin 1500 wattinen työvalo. Se ainakin valaisi todella hyvin. Tosiaan lämpiää aika paljon. Joku oma työvalo pitäisi ostaa!!

Osta oma työvalo, sen voit sitten hyödyntää vaikkapa jossain ulkovalaistuksena kun talo ja vaja on pystyssä. Ei ne työvalot nykyään paljon maksa.

Tuli pari päivää sitten takka valmiiksi ja tulihan siinä sitten makkara valkeet tehtyä. Ja kyllä makkara maistuikin.... :kuola:

Mikä pinnoita? vai maalattu? Näyttää hiukan et ois muurarin tekemä pitkästä? Ainoo mikä pistää silmään on, et missä on poskikanavien putsaus räppänät:)? Mut melkolailla samanlainen kun itellä. Ehkä toinen pieni juttu niin jos toi on paripäivää sit valmistunut niin tuolla puumäärällä toi meni jo lohki pinnoista:D. Mut elä huoli. Ne liikuntasaumat tulee tiilitakkaan aina.

Mikä pinnoita? vai maalattu? Näyttää hiukan et ois muurarin tekemä pitkästä? Ainoo mikä pistää silmään on, et missä on poskikanavien putsaus räppänät:)? Mut melkolailla samanlainen kun itellä. Ehkä toinen pieni juttu niin jos toi on paripäivää sit valmistunut niin tuolla puumäärällä toi meni jo lohki pinnoista:D. Mut elä huoli. Ne liikuntasaumat tulee tiilitakkaan aina.

Hieno pinnoite tosiaan, ainkaan kauempaa katsottuna. Veikkaan että putsauskanavaräppänät on siellä minne ne kuuluukin, eli piilossa. Meillä esim. ovat tuhkaluukun sisällä.

Hieno pinnoite tosiaan, ainkaan kauempaa katsottuna. Veikkaan että putsauskanavaräppänät on siellä minne ne kuuluukin, eli piilossa. Meillä esim. ovat tuhkaluukun sisällä.

Juurikin siellä. Halusin takasta mahdollisimman pelkistetyn. Joten turhuudet silmien uluttomattomiin. Tuhkaluukusta saa aukaistua luukut poskiin ja takan taakse.

groan sanoi:
Komia! Mikä pinnoite?

Pinnoite Tikkurila Aitokivi KP49, pohjamaaliksi muuallakin seinissä käytetty pro grey 1934. Tuo pinnoitteen käyttäminen kannattaa harkita tarkkaan ja tietää millainen takka on kyseessä, koska tuo tunto ei kestä kuin noin 80 astetta lämpöä.

Masse Majava sanoi:
Mikä pinnoita? vai maalattu? Näyttää hiukan et ois muurarin tekemä pitkästä? Ainoo mikä pistää silmään on, et missä on poskikanavien putsaus räppänät? Mut melkolailla samanlainen kun itellä. Ehkä toinen pieni juttu niin jos toi on paripäivää sit valmistunut niin tuolla puumäärällä toi meni jo lohki pinnoista. Mut elä huoli. Ne liikuntasaumat tulee tiilitakkaan aina.

Muurari teki sellaisen kuin halusin. Luukkuna Narvin 700mm satiini luukku. Massaa kasalla noin 2,5-3tn. Piipuuksi muurasin/liimasin Schiedelin Isokernin laadun ja helppouden takia. Takka on muurattu jo aikapäiviä sitten eli kesällä. Ei ole ollut vaan kiirettä pinnoittaa tuota ja laittaa luukkua paikoilleen. Takkaan on päälle laitettu lasikuituverkko oikaisulaastin sekaan joka toivottavasti estää tiilikuvion tulemisen pintaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pinnoite Tikkurila Aitokivi KP49, pohjamaaliksi muuallakin seinissä käytetty pro grey 1934. Tuo pinnoitteen käyttäminen kannattaa harkita tarkkaan ja tietää millainen takka on kyseessä, koska tuo tunto ei kestä kuin noin 80 astetta lämpöä.

Meillä on Tiilerin Lauri ja tuo musta tuntokivi pinnassa myös. Yks ilta löin pesään saunapanelien hukkapätkät, eli lämpökäsiteltyä haapaa joka kuumensi takan todella hyvin. Metrin päässä luukusta ei pystynyt seisomaan kun hohkas nii kuumana luukun kautta. Mittasin sen jälkeen luukun reunasta n.450 astetta lämpötilan ja luukun yläpuolelta missä meillä on n.30cm korkeudelta ohutta mosaiikkilaattaa pintalämpötilan n.170 astetta. Hyvin pysyi silti tunto-pinnoite hyvin paikallaan. Muutenkaan ei ole takkaan ilmaantunut halkeamia vaikka kohta vuoden on ollut käytössä, yleensä ei toki noin kuumaksi laiteta.

Ja jos tuota tuntoa laittaa niiin takka täytyy pohjamaalata samaan sävyyn, tuo tunto ei ole ihan täysin peittävää.

En tiiä wattien vastaavuuksista mitää, mutta ostin tuohon tallin seinälle 30 wattisen ledihettimen viimetalvena, ihan sitä varten että on poikien peli ja leikkikentälle valoa. Valaisee hyvin, ei lämpene niin kuumaksi että pelottaa että seinät syttyy tuleen jne. Mutta siis sanoisin että 30-50 wattinen lediheitin vastaa tuollaista mitä haet. Saa toki varautua maksaan toista sataa euroa tuosta.

En tosin huolisi mihinkään sisätiloihin enää mitään perinteistä heitintä. Nuo kuumenee niin että kerran kun unohdat päälle niin tulipalo on lähellä....

Meillä pojat pelaa pihalla ledtaskulamppujen valossa ;) Hyvin ne niilläkin kuulemma näkee. Noi mun lamput on tosin tollaisia 1000lumenin malleja (no en tiedä paljon noissa oikeasti on, mutta riittävästi kuitenkin. Toimivat Li-ion akuilla) On mulla noita 20W ja 50W lediheittimiäkin, mutta ei pojat kuulemma tarvii...

Ja noita heittimiä kandee tilata esim. Amazonista. 20W saa n. 20e, 30w 30e ja 50W 50e. Postikuluineen vähän nemmän, mutta ei noista tosiaan tartte satkua maksaa...

Meillä pojat pelaa pihalla ledtaskulamppujen valossa ;) Hyvin ne niilläkin kuulemma näkee. Noi mun lamput on tosin tollaisia 1000lumenin malleja (no en tiedä paljon noissa oikeasti on, mutta riittävästi kuitenkin. Toimivat Li-ion akuilla) On mulla noita 20W ja 50W lediheittimiäkin, mutta ei pojat kuulemma tarvii...

Ja noita heittimiä kandee tilata esim. Amazonista. 20W saa n. 20e, 30w 30e ja 50W 50e. Postikuluineen vähän nemmän, mutta ei noista tosiaan tartte satkua maksaa...

Joo, meil on kanssa noita ledilamppuja, sekä otsalamppuja että käsivalaisimia. Otin pojille vain 600 lumeniset kun nekin tekee höpöä kun näyttää silmiin ja kestää akku vähen pidempään kun omassa 1000 lumenisessa saati sitten tuossa 2500 lumenin lelussa. Otsalamput taitaa olla jotain 300-400 lumenia.

Ladattavilla akuilla kaikki, se 18360 on tuo akun tyyppi jos tilailee esim. dx.comista jossa nuot ei kyllä maksa paljon mitään.

Täytyy tosiaan Amazonista katella, vois tuollaisen yhden 50 wattisen tilata niin sais valaistua kerralla tuon koko alueen missä on polttopuut jne. Ohjattava pistorasia ois talon seinässä tuossa sopivassa paikassa niin sais vaikka ajastuksella tuon toimiin tai kytkimellä sisältä jne jne. Kiitti vinkistä, paljon kaikkea tulee tilailtua mutta ei tää taaskaan ole mielessä käynyt.

EDIT:

http://www.amazon.com/Waterpoof-Security-Floodlight-Ledwholesalers-3702WH/dp/B004ODK392

Tuo on saman näköinen mikä itellä 30 wattisena.

EDIT2: Miten nää sähköjutut menee että toimii sitten kans täällä suoraan verkkovirrasta ettei tartte kuin korkeintaan vaihtaa oikeanlainen pistoke tuollaiseen? Ettei mee sitten miksikään muuntajapeliksi. Saa sähkärikaveri vaihdella joo, mutta että tietää tilata oikein. Aika paljon tuolla taas noita vaihtoehtoja...

En ollutkaan Amazonista tilannut, vaan eBaystä ja näköjään DX:stä kanssa. 50W oli viime vuonna 57 puntaa posteineen, eli ei sittenkään ihan 50e. En ole tsekannut päivän hintoja. Noi pienempitehoiset onkin sitten halvempia.

10W 20W 30W 50W 70W SMD LED Floodlight Day White/Warm White Waterproof | eBay

Noita 18650 taskulamppuja just. Tosin kaikki akut oon tilannut suomesta akkulasta ja laturin kanssa. En oikein luota noihin DX:n kennoihin.

edit. otin ton linkin mun mailista viime vuodelta. Noita myyjiähän on pilvin pimein. Itse tilasin siis tolta.

Tuli muistaakseni ilman pistoketta. Sen kun haet kaupasta pistokkeen ja ruuvaat kiinni.

En ollutkaan Amazonista tilannut, vaan eBaystä ja näköjään DX:stä kanssa. 50W oli viime vuonna 57 puntaa posteineen, eli ei sittenkään ihan 50e. En ole tsekannut päivän hintoja. Noi pienempitehoiset onkin sitten halvempia.

10W 20W 30W 50W 70W SMD LED Floodlight Day White/Warm White Waterproof | eBay

Noita 18650 taskulamppuja just. Tosin kaikki akut oon tilannut suomesta akkulasta ja laturin kanssa. En oikein luota noihin DX:n kennoihin.

edit. otin ton linkin mun mailista viime vuodelta. Noita myyjiähän on pilvin pimein. Itse tilasin siis tolta.

Tuli muistaakseni ilman pistoketta. Sen kun haet kaupasta pistokkeen ja ruuvaat kiinni.

Täytyy tsekata tuon akkulan akut ja laturit. Veikkaan vaan että tulee kalliiksi ottaa sieltä kun on kuitenkin noita lamppuja jo varmaan kymmenkunta.

Tsekkaanpa noita heittimiä vähän, riittäs ehkä varmaan tuo sama 30 wattinenkin tuohon omaan tarkoitukseen.

Hyvin tuo nykynenkin 30 wattinen valaiseen tuota pelikenttäaluetta. Tosin meilläkin usein tenavat sanoo että sammuta se ja muutkin ulkovalot, kivempaa tuntuu olevan omien lamppujen kanssa.

Itte käytän paljon otsalamppua. En mä jaksais alkaa koko pihaan viritteleen jotain pihavaloja kun niiden käyttötarve on TODELLA pieni. Siis jos tarvii jotain polkuja lapioida polttopuupinoille ja sieltä pari kertaa viikossa hakea puita.

Noita

Keeppower 18650 akut - Akkulasta

tai noita

Keeppower 18650 akut - Akkulasta

Noissa luulisi ainakin olevan laadun ok. Mulla on ollut noita DX:n kennoja joskus aiemmin myös ja pari on simahtanut ja loputkaan ei kyllä omaa luvattua kapasiteettia.

Tack, vois noita tuolta muutaman ottaa. Jos vaikka noihin pariin tehokkaampaan tapaukseen, hyvin nuo DX halpisakut tuntuu pelittävän noissa otsalampuissa, mutta tuo 2500 lumenin lamppu vaatis kyllä jotain jytkympää tapausta.

Joo, meil on kanssa noita ledilamppuja, sekä otsalamppuja että käsivalaisimia. Otin pojille vain 600 lumeniset kun nekin tekee höpöä kun näyttää silmiin ja kestää akku vähen pidempään kun omassa 1000 lumenisessa saati sitten tuossa 2500 lumenin lelussa. Otsalamput taitaa olla jotain 300-400 lumenia.

Ladattavilla akuilla kaikki, se 18360 on tuo akun tyyppi jos tilailee esim. dx.comista jossa nuot ei kyllä maksa paljon mitään.

Täytyy tosiaan Amazonista katella, vois tuollaisen yhden 50 wattisen tilata niin sais valaistua kerralla tuon koko alueen missä on polttopuut jne. Ohjattava pistorasia ois talon seinässä tuossa sopivassa paikassa niin sais vaikka ajastuksella tuon toimiin tai kytkimellä sisältä jne jne. Kiitti vinkistä, paljon kaikkea tulee tilailtua mutta ei tää taaskaan ole mielessä käynyt.

EDIT:

Amazon.com: 50 Watt LED Waterpoof Outdoor Security Floodlight 100/240V AC Ledwholesalers 3702WH: Home Improvement

Tuo on saman näköinen mikä itellä 30 wattisena.

EDIT2: Miten nää sähköjutut menee että toimii sitten kans täällä suoraan verkkovirrasta ettei tartte kuin korkeintaan vaihtaa oikeanlainen pistoke tuollaiseen? Ettei mee sitten miksikään muuntajapeliksi. Saa sähkärikaveri vaihdella joo, mutta että tietää tilata oikein. Aika paljon tuolla taas noita vaihtoehtoja...

Ainakin tuon linkin takana oleva käy suomeen kunhan oikean pistokkeen laittaa. Passaa100 ja 240 voltin välillä kaikki vaihtosähköt ja lisäksi sekä 50 että 60hz taajuudet. Toisin sanoen sama valaisin käy eurooppaan ja ameriikankin puolelle.

Jos noi noin halpoja on, niin vois tilata varmuuden vuoksi itellekin työvaloksi satunnaisiin remppoihin jne.

Taitaa aika jäissä olla asuntokauppa, pari kuukautta sitten laitettiin talo myyntiin eikä kukaan ole kysellyt. Paitsi tietty kiinteistövälittäjät tarjoaa apujaan, kun koitetaan itse myydä. Hinta yms. pitäisi olla ihan kohdallaan, jos vertaa tän alueen muita kohteita.

Saatiin tänään valmiiksi seuraavan talon piirrustukset eli pikkasen jo rakentaminen polttelis mielessä... :)

Kerro tarkemmin, minkä perusteella hinta on kohdallaan? Laita vaikka linkkiä ilmotukseen.

Nimittäin jos ei ole ollut mitään kysyntää tuohon aikaan, jotain outoa on. Me laitettiin toinen talo myyntiin 9 päivää sitten ja nyt on ollut pari yksityisnäyttöä ja kaks yleisnäyttöä. Vääntö on kesken kahden kanssa ja kaikkiaan sellaiset reipas kymmenen seuruetta on käynyt katsomassa.

Enkä nyt tarkoita että talossasi mitään vikaa olisi, mutta ei nyt niin huono aika ole että se sen selittäisi yleisesti. Toki on paljon paikkakuntia missä kysyntä on varsin marginaalista, mutta ne onkin sitten toinen juttu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom