Talon rakentaminen/rakennuttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jos muuten joku kaipaa Jyväskylän seudulla hyviä kontakteja niin soratoimittajista, kuin konekuskeista kuin vaikka timpureista tai rautakaupoistakin niin olkaa yhteydessä meikäläiseen vaikka privalla tai meilillä. Ei tartte ihan kaikkea alusta tehdä itse kun voi hyödyntää jo olemassa olevia kontakteja jotka itse totesin toimiviksi ja luotettaviksi.

Ei prkl! Mehän ollaan sit molemmat samasta kunnasta, meille talo tulee kunnan rajoissa lähelle merta :D Jos haluat/tarvit jo valmiiksi kilpailutettuja nimiä, vinkkejä ja yms. Niin voitais vaihtaa sposteja. Sen verta loppusuoralla alkaa olemaan hommat, että vaikka mitä suhteita on jo hyvin kertynyt.

Jos sulle ei tule avaimet käteen pakettia niin kannattaa kilpailuttaa kaikki mahdollinen, sillä pelkästään salaojissa oli 300€ hintaeroja kauppojen suhteen.

Meikällä on projekti samallasuunnalla kaupunkia, Oulun puolella tosin. Vinkkejä tekijöistä/hinnoista voit kysellä vaikka privalla fugii.

Kaikesta tarvittavasta maa-aineksista (hiekka, salaojasora, murskeet) kannattaa pyytää tarjous ainaki Destialta, sillä on monttu sillä suunnalla.

Mulla on suhteilla ollu kaivinkone monta viikkoa tontilla yhteensä. Maatöissä ja raivauksessa se on pyöriny varmaan lähemmäs 200h. Siihen vielä lisäksi maalämpöputkien veto. 30h kuulostaa kyllä vähältä konetunneilta.

Kasetissa ei muistaakseni kyllä tule ku vajaa 40 tonnia hiekkaa.

Kaikesta tarvittavasta maa-aineksista (hiekka, salaojasora, murskeet) kannattaa pyytää tarjous ainaki Destialta, sillä on monttu sillä suunnalla.

Mulla on suhteilla ollu kaivinkone monta viikkoa tontilla yhteensä. Maatöissä ja raivauksessa se on pyöriny varmaan lähemmäs 200h. Siihen vielä lisäksi maalämpöputkien veto. 30h kuulostaa kyllä vähältä konetunneilta.

Kasetissa ei muistaakseni kyllä tule ku vajaa 40 tonnia hiekkaa.

Niin muuten olikin, että reilu 40t on kasetissa... Hiekkarallista on jo 6kk, joten ei voi muistaa kaikkea. Onneksi on kuitit, yms tallella. Itse olisin saanut suhteilla destialta tiukan tarjouksen, mutta RUDUS pystyi vielä antamaan tiukemman tarjouksen. Junnon soraa on kanssa moni kehunut edulliseksi.

Tarkisitin puhelimesta, että tontin raivaus ja täyttö veivät n.40h ja sokkelin täyttö, salaojat, yms n. 25h lisää..

EDIT:

Onnistuuko privojen lähettely jos ei ole vip?

Niin muuten olikin, että reilu 40t on kasetissa... Hiekkarallista on jo 6kk, joten ei voi muistaa kaikkea. Onneksi on kuitit, yms tallella. Itse olisin saanut suhteilla destialta tiukan tarjouksen, mutta RUDUS pystyi vielä antamaan tiukemman tarjouksen. Junnon soraa on kanssa moni kehunut edulliseksi.

Tarkisitin puhelimesta, että tontin raivaus ja täyttö veivät n.40h ja sokkelin täyttö, salaojat, yms n. 25h lisää..

EDIT:

Onnistuuko privojen lähettely jos ei ole vip?

Privat ei onnistu ilman vippejä. Heittäkää jotain viestiä tuonne mun spämmipostiin, niin jutustellaan sen kautta tarkemmin. Mielelläni otan vastaan vinkkejä tekijöistä ja materiaalihinnoista projektiin liittyen.

Spämmi: kah_aksu at hotmail com

Uusi yritys! työpaikan posti on sen verran nokkela, että kun ei ollut pistettä .com kohdalla niin arvon vastaanottajan.. Nyt se oli joku TUIJA?!?! :)

Toivottavasti osaatte paremmin rakentaa kuin lähettää sähköpostia :jahas: ;)

Keittiön välitilaan pitäisi laittaa valkoiset lasit. Tarjontaa löytyy karkaistuna ja karkaisemattomana, teipattuna tai maalattuna. Kokemuksia tai suosituksia?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Keittiön välitilaan pitäisi laittaa valkoiset lasit. Tarjontaa löytyy karkaistuna ja karkaisemattomana, teipattuna tai maalattuna. Kokemuksia tai suosituksia?

Kaveri laittoi pleksiä, siistin näköset on ainakin. En tiiä sitten enempää että onko kannattavampaa kuin lasi tai mikä on hinta.

Kaveri laittoi pleksiä, siistin näköset on ainakin. En tiiä sitten enempää että onko kannattavampaa kuin lasi tai mikä on hinta.

Käsittääkseni kalliimpaa, naarmuttuu helposti ja vaikea puhdistaa, lasinhan voi putsata vaikka asetonilla.

Tapetti vois olla sen taakse yksi vaihtoehto maalauksen lisäksi.

Tossa tommonen omenalogolla varustettu välitila:
apple_keittio_4.jpg

Lähde: dvdplaza.fi

Mun piti laittaa valkoista lasia. Oli kallis ja pitäisi oikeastaan mittojen mukaan tilata, eikä ne mitat kuitenkaan ihan suorakulmia edes ole joten meni turhan vaikeaksi. Kakkosvaihtoehtona mietin akryyliä tai polykarbonaattia, mutta naarmuuntuu helposti(ei voi putsata karhunkielellä ym.) ja en keksinyt että miten sen saan opetettua kaikille mahdollisille keittiötä siivoaville, enkä myöskään viitsinyt ottaa sitä vitutusta että jostain paistinpannusta sulaa jälki. Päädyin sitten ihan korkeakiilto valkoiseen välitilalevyyn kosteuden kestävällä rungolla. Saa Bauhausista myös lastulevyrungolla. Toi on toiminut hyvin ja olen kyllä tyytyväinen. Oli helppo sahata sirkkelillä muotoonsa, paitsi että runko on jotain kumimaista joten se puru on aika mielenkiintoista. Ja reunat pitää tietty peittää valitsemallaan tavalla.

Tuttavapariskunta on hommannut tontin ja aloittamassa rakentamista. Katsottiin koti-onlinellä vähän hinta-arviota. Ihmetys oli melkoinen kun kustannusarvio oli n. 450 000 euroa. Talo on mukavan kokoinen, mutta kuitenkin vain 1. kerroksinen puutalo. Talo on monimuotoinen ja varustelutaso tulee varmasti olemaan ihan hyvä, mutta kuitenkin mietityttää miten 4 vuodessa kustannukset olisivat nousseet yli 30%. Meillä samankokoiseen taloon antoi 2008 arvioksi lähes 100 000€ vähemmän, tässä nyt tehdyssä arviossa ei ole maalämpöä tai eristerappausta jotka kuitenkin jo 2008 tarkoittivat n. 30 000€ lisäkustannuksia.

Onko tosiaan työn hinta noussut 4 vuodessa noin paljon. Tarvikkeet tuskin ovat.

Käytännössä työn kulut ei ole noussut noin paljon. Ei siis ainakaan se kulu mitä timpuri laskuttaa. Nyt on sitäpaitti enempi tekijöit kun töitä, joten hintoja voi ja kannattaa kilpailuttaa.

Minne päin tuo talo on tulossa?

Käytännössä työn kulut ei ole noussut noin paljon. Ei siis ainakaan se kulu mitä timpuri laskuttaa. Nyt on sitäpaitti enempi tekijöit kun töitä, joten hintoja voi ja kannattaa kilpailuttaa.

Minne päin tuo talo on tulossa?

Pohjanmaalle alle 80000 kaupunkiin.

Kuulostaa kyllä vähän uskomattomalta luvulta. Ois mielenkiintoista nähdä mitä tuo "monimuotoisuus" tarkoittaa tuossa. No ainakaan tuolla budjetilla ei pitäisi olla vaaraa ylittymisestä. :D

Jäi vaivaamaan tuo homma ja teinkin laskelman uudestaan. 1. versiossa olin laittanut vaihtoehdoksi suuri kaupunki - muu Suomi - kohdan, nyt vaihdoin pienen kaupungin ja muutos laskiksi alle 20 % prossaan. Olin siis väärän kaupunkivalinnan ottanut.

Terve. Olisi tarkoitus rakentaa kylmä varasto rossipohjalla. Laittakaapa kuvia jos olette tehneet varastoja. Helpompi suunnitella, jos näkisi valmiita malleja. Tarkoitus olisi rakentaa pulpettikattoinen. Kaikki ideat ja vinkit on myös tervetulleita. Kiitos etukäteen!

Jos muuten joku kaipaa Jyväskylän seudulla hyviä kontakteja niin soratoimittajista, kuin konekuskeista kuin vaikka timpureista tai rautakaupoistakin niin olkaa yhteydessä meikäläiseen vaikka privalla tai meilillä. Ei tartte ihan kaikkea alusta tehdä itse kun voi hyödyntää jo olemassa olevia kontakteja jotka itse totesin toimiviksi ja luotettaviksi.

Timbalta järkevä tarjous.

Ja kun on tehnyt heppujen kanssa, uskaltaa suositella. On referenssit kunnossa.

- - - Updated - - -

Terve. Olisi tarkoitus rakentaa kylmä varasto rossipohjalla. Laittakaapa kuvia jos olette tehneet varastoja. Helpompi suunnitella, jos näkisi valmiita malleja. Tarkoitus olisi rakentaa pulpettikattoinen. Kaikki ideat ja vinkit on myös tervetulleita. Kiitos etukäteen!

Pala kakkua. Pilarit maahan , alaidepuut paikalleen ja siihen runkopuut päälle.

jostain rautakaupan pihalta saat käypäsen mallin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom