Talon rakentaminen/rakennuttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
N. miljoona ideaa rakentajalle / sisustajalle
slideshowLogo.png

http://www.houzz.com

Löytyy myös ilmainen Ipad-app:
https://itunes.apple.com/us/app/houzz-interior-design-ideas/id399563465?mt=8

59212a24009d106b_8525-w394-h394-b0-p0--modern%20exterior.jpg

6eb1ac360096ab1d_2897-w394-h394-b0-p0--contemporary%20media%20room.jpg

Huoh. Alkaa olemaan tönö pikkuhiljaa valmis. Enää keittiö ja LVI-puolen viimeistelytyöt, sekä maalämmön asennus (maanantaina)... Vaikka projekti on mennyt nopeasti ja kohtalaisen kivuttomasti niin voi olla, että pienet kännit joutuu riipasemaan muuttoluvan yhteydessä.

Mistä toi puhuu? Mikä luokitus missä? Kakkosnelosta ja kuumasinkittyä naulaa vaan.

Hitto, tais männä vituiks mulla.

Homma tietysti pohjautuu siihen mainintaan joka sulla on lupakuvissa eli katto- ja sadevarusteet RakMK F2 mukaan. Niistä ja sovelluksista voi lukea vaikka:

http://www.vesivek.fi/fi/ohjeet/tikkaat_ja_kattoturva-info/hyva_suunnittelu

Peruspointtina karkeasti on se, että jos teidän katolla joku laittaa turvaköyden kattosiltaan kiinni ja se pettää eli hemmo putoaa ja henki menee --> tukipuuna kakkosnelosta --> rakennuksen omistaja oikeuteen jos ei kuollut pudotessaan jolloin vastuu siirtyy sitten hallitukselle :)

- - - Updated - - -

Huoh. Alkaa olemaan tönö pikkuhiljaa valmis. Enää keittiö ja LVI-puolen viimeistelytyöt, sekä maalämmön asennus (maanantaina)... Vaikka projekti on mennyt nopeasti ja kohtalaisen kivuttomasti niin voi olla, että pienet kännit joutuu riipasemaan muuttoluvan yhteydessä.

Joo, sitä känniä tarttet kun muuton yhteydessä iskee pakkaset ja kämppä on kylmä koska ammattilaisten asentama MLP ;)

Mitä talopakettia suosittelisitte, kun tarkoituksena pykätä isohko talo ja budjetti max. siinä 350t.€. (sis. tontit/maahommat/kaiken työn kun itse ei osaa, olen nainen nääs niin ei _mitään tietotaitoa. toivottavasti en jälkimmäisestä syystä tule kustuksi linssiin ainakaan pahasti.) Missä talopaketissa kohtaa parhaiten hinta&laatu? Noviisille talopakettien nettisivut on aika hepreaa, kun paha tietää paljon sen hinnan x tulee muuta, kun hinnastot on eripaikassa kuin toimitussisältö ja niitäkin on sitten montaa erilaista...

Jukka-talo/kannustalo/kastelli/omatalo, mitäs näitä suositteleisitte?

kastellista on mulla parhaat kokemukset, mutta...

olisi hyvä että jotain perusprinsiippejä tajuaisit, ennekuin alat taloa rakennuttamaan. Säästät aikaa, rahaa, ja voit tarvittaessa vähän työn laatuakin tarkkailla.

mua ainakin hirvittää sellaiset pariskunnat, jotka tulee kysymään paperit kourassa salaojasoran rakeen kokoa, "että mitä tarkoittaa raekoko 1-5 mm" samalla kun katolle nostetaan tiililetkoja (kokemusta on)

Mitä talopakettia suosittelisitte, kun tarkoituksena pykätä isohko talo ja budjetti max. siinä 350t.€. (sis. tontit/maahommat/kaiken työn kun itse ei osaa, olen nainen nääs niin ei _mitään tietotaitoa. toivottavasti en jälkimmäisestä syystä tule kustuksi linssiin ainakaan pahasti.) Missä talopaketissa kohtaa parhaiten hinta&laatu? Noviisille talopakettien nettisivut on aika hepreaa, kun paha tietää paljon sen hinnan x tulee muuta, kun hinnastot on eripaikassa kuin toimitussisältö ja niitäkin on sitten montaa erilaista...

Jukka-talo/kannustalo/kastelli/omatalo, mitäs näitä suositteleisitte?

Aloitetaan siitä että mihin päin raksaatte?

Aloitetaan siitä että mihin päin raksaatte?

No, on mulla omat vanhemmat neuvomassa ja isä jotain asioista tietääkin, eli on joku johon tukeutua kuitenkin, yhdessä projekti siis toteutetaan, ja sillä periaatteella että pari vuotta siinä asustelen ja sitten laitetaan myyntiin. E-suomeen/kymenlaaksoon talon siis tarkoitus nousta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No, on mulla omat vanhemmat neuvomassa ja isä jotain asioista tietääkin, eli on joku johon tukeutua kuitenkin, yhdessä projekti siis toteutetaan, ja sillä periaatteella että pari vuotta siinä asustelen ja sitten laitetaan myyntiin. E-suomeen/kymenlaaksoon talon siis tarkoitus nousta.

Meinasin sitä että jos omille nurkille niin ois voinut hyödyntää omia kontakteja. Muuten vähän paha neuvoa noin suurpiirteisillä tiedoilla.

Onko Kymenlaaksossa vielä mahdollista saada omansa pois / päästä plussalle tuollaisessa projektissa?

Siis kun sielläpäin ajetaan teollisuutta alas minkä ehditään ja oikein mitään tuottavaa ei keksitä tilalle. Eikös tuossa tilanteessa hinnat sula aika tehokkaasti käsiin?

Hyvä pointti.

kannattaa varautua siihen että joutuu talossa asumaan kauemmin kuin tuon pari vuotta -tai laittaa sen sitten vuokralle.

Kun ei tiedä kuinka paljon Urpilainen tulee vielä laittamaan rahojamme Euroopan heikoille...

Eli asuntojen 7 talojen hinnat 2014 voi olla ...kuka tietää.

Meidän talosta ei tule koskaan saamaan penniäkään voittoa. Päinvastoin. Se on nimittäin se location, location, location.

Ei taida monellakaan paikkakunnalla saada gryndaamalla kovin huikeita voittoja, varsinkaan jos ei meinaa itse tehdä. Toki kätevintä jos joku muu tekee ilmaiseksi. :D
Ei sillä pakettitoimittajalla ole mitään väliä.

Tuli ostettua hirsisaunatarpeet. Eli pukkais rakennusprojektii ensi kesälle, piharakennuksen lisäksi.

Mistä löysit kunnollista hirttä ja mihin hintaan ? Meinaatko perehtyä hommaan ja veistää liitokset perinteen mukaan käsin ?

Mistä löysit kunnollista hirttä ja mihin hintaan ? Meinaatko perehtyä hommaan ja veistää liitokset perinteen mukaan käsin ?

Semmosta muutaman vuoden seisonutta ja harmaantunutta sahatavaraa tuli otettuu. Reilua 4-metristä. 21cm paksua ja 25cm korkeaa. 33kpl 290 euroa. Kyllä noista 4x2m saunan saa, korkeus 2.5m. Ostin just moottorisahan, eli sillä tehdään liitokset. Väliin pellavat ja katoksi ruohokatto tähän tyyliin:

ruoho5.webp

http://www.miestenhuone.fi/content/view/38/39/

Kiuas tuli ostettua jo aiemmin. Aitokiuas AK47 vesisäiliöllä 150 euroa. Lauteet tulee 2x8" kuusilankusta. Jostain pitää vielä keikata kevythormi, ei jaksais alkaa muurailemaankaan.

Hinta kuulostaa halvalta, mutta ei varmaan puhutakkaan mistään kelohongasta. Löytyy sulla tuossa materiaalissa kuitenkin kokoa, kun
osa tekee niitä aitoja hirsisaunoja kakkosnelosestakin:) Sinuna hommaisin käsityökaluja kaveriksi, ainakin joku kunnon kirves ja iso taltta.

Tarkemmin mietittynä tuo hintahan on lähes ilmanen eli tuli varmaankin tutun kautta ?

Miestenhuoneen pyhäkkö menee omassa luokassaan, luultavasti yksi Suomen hienoimpia omassa sarjassaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom