Talon rakentaminen/rakennuttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä olen vetässyt koko talon julkisivun A2 ruuveilla kiinni. Ennen ku tuon homman aloitin niin soitin yhteen paikalliseen kiinnikeliikkeeseen että mitäs maksaa jos ostan pari tuhatta 6x60 rosteriruuvia. Hinta yllätti aika positiivisesti kun sain niitä hakea tarpeen mukaan 10€/100kpl. 6x60 on kuitenkin aika isoa ruuvia. Jossain kohtaa käväsin paikallisessa Wüthissä ja sama ruuvi olis maksanu melkein 3x saman.

Rosteriruuvit ja terassiruuvit on aika ryöstöhinnoiteltua rautakauppojen hyllyistä ostettuna ja toi rusperthan ei käsittääkseni ole rosteriruuvi ollenkaan vaan joku pinnoite mikä on laitettu normiruuvin pintaa. Vähän noi pinnotteet kyl epäilyttää, mut mistäs niistä tietää vaik kestäis hyvinkin.

Nuot 55 milliset maksoi 100 kpl jotain 4 euroa Tokmannissa. Samaa paskaa jota kaikki Terrat ja muut myy 100% kalliimmalla hinnallla.

Mulla kaikki terassilaudat niillä halparuuveilla. Epäilen kyllä että ne ihan vuosissa häviää sieltä. Laitetaan sitten lisää ruuveja jos ongelmia tulee.

Kaikkihan rakentamisessa vituiksi menee kun oikein aletaan pohtimaan. :D

EDIT: Ja aina ja kaikessa kun osaat ottaa huomioon kaikki ja ostat sitä kalleita ja parasta niin budjetin saa tuplata.

Eihän tommosessa nyt kannata alkaa säästelemään. Kun tehdään kerran niin tehdään kunnolla. Haponkestävällä vaan puukomposiittia kiinni niin kyllä kestää 120 vuotta!

- - - Updated - - -

Nuot 55 milliset maksoi 100 kpl jotain 4 euroa Tokmannissa. Samaa paskaa jota kaikki Terrat ja muut myy 100% kalliimmalla hinnallla.

Joo, mä ostin kans Tokmannilta. Mutta pistin niitä 3x hintasia "rostereita".

Mulla kaikki terassilaudat niillä halparuuveilla. Epäilen kyllä että ne ihan vuosissa häviää sieltä. Laitetaan sitten lisää ruuveja jos ongelmia tulee.
Ei missään nimessä niitä pinnoitettuja paskaruuveja mihinkään! Taas viime kesänä niitä vaihtelin rosterisiin, jotkut lähti nätisti vaikka umpiruosteessa olikin, mutta toiset katkesi ja sehän se vitutti. Ei nuo ole edes montaa vuotta tossa olleet, alle viisi vuotta kuitenkin. Ja katoksessa, onneksi älysin aikoinaan taivasalla olevat terassit pistää heti alkuun rosterilla.

Hmmm, mitenkähän nuo kiinnikkeet. Ei nyt soita yhtään kelloja tuliko ne otettua rosterisena. Todennäköisesti jotain sinkittyä kuraa ovat. No jännätään koska tippuu terden läpi, ei siinä iso pudotus ole.

Täähän menee jo samaan ABC kahvipöytäjutusteluun kuin ne muutaman viikon takaiset maalauspuuhat.

Missään ei kannata säästää mitään. Kymppi sinne toinen tänne, satku tonne ja tonni vielä tuonne.

En mä ainakaan tarkotuksella mitään säästänyt ja epäilen kyllä että nuot senverran monta vuosikymmentä kestää että ainakaan minä en niitä uusi.

Eihän toi nykykestopuukaan mitään kestä. Paskaa se on. Se happanee yhtä nopsaan ku ne ruuvitkin, jopa nopeemmin. Pistää sit koko roskan uusiks.

No terassilaudoitus on helppo (ja halpa) uusia, parempi siinä säästää kuin monessa muussa paikassa. Mutta ettette pääse jälkeenpäin valittamaan että miksi tästäkään ei kukaan kertonut. :)

On muuten pukannut älyttömästi sammalta joka paikkaan tänä kesänä. Pihakiveys ihan vihreänä. Onko muut huomanneet saman?

Mitäs tää nyt on?? :) Aluks valitetaan, että vanhat kirvesmiehet on asenteellisia ja ei seuraa nykyajan vaatimuksia, "tehdään näin, kun on aina ennenkin tehty". Nyt me sitten ei itse selvitetä asioita, vaan todetaan ilman faktoja, että on turhaa. Onko meistä tullut samanlaisia asiantuntijoita??? En tahdo!

Itse vetelin A4:lla kattorakenteisiin vaikuttavat puut kiinni ja terassin kannen A2:lla. 30% oli hintaeroa pinnoitetulla ja "oikealla". Eli muutamia kymppejä. Jätin kaljat ostamatta.

- - - Updated - - -

Mä olen vetässyt koko talon julkisivun A2 ruuveilla kiinni. Ennen ku tuon homman aloitin niin soitin yhteen paikalliseen kiinnikeliikkeeseen että mitäs maksaa jos ostan pari tuhatta 6x60 rosteriruuvia. Hinta yllätti aika positiivisesti kun sain niitä hakea tarpeen mukaan 10€/100kpl. 6x60 on kuitenkin aika isoa ruuvia. Jossain kohtaa käväsin paikallisessa Wüthissä ja sama ruuvi olis maksanu melkein 3x saman.

Rosteriruuvit ja terassiruuvit on aika ryöstöhinnoiteltua rautakauppojen hyllyistä ostettuna ja toi rusperthan ei käsittääkseni ole rosteriruuvi ollenkaan vaan joku pinnoite mikä on laitettu normiruuvin pintaa. Vähän noi pinnotteet kyl epäilyttää, mut mistäs niistä tietää vaik kestäis hyvinkin.

Laitoin kans kaikki kriittiset kohdat ruuveilla kiinni. Nyt on jo moneen kertaan tullut irroteltua paneeleita, katkaisulistoja, perinnelankkuja jne...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitäs tää nyt on?? :) Aluks valitetaan, että vanhat kirvesmiehet on asenteellisia ja ei seuraa nykyajan vaatimuksia, "tehdään näin, kun on aina ennenkin tehty". Nyt me sitten ei itse selvitetä asioita, vaan todetaan ilman faktoja, että on turhaa. Onko meistä tullut samanlaisia asiantuntijoita??? En tahdo!

Itse vetelin A4:lla kattorakenteisiin vaikuttavat puut kiinni ja terassin kannen A2:lla. 30% oli hintaeroa pinnoitetulla ja "oikealla". Eli muutamia kymppejä. Jätin kaljat ostamatta.

- - - Updated - - -

Laitoin kans kaikki kriittiset kohdat ruuveilla kiinni. Nyt on jo moneen kertaan tullut irroteltua paneeleita, katkaisulistoja, perinnelankkuja jne...

No mulla ei ainakaan ollut mitään hajuakaan siitä että joku terassiruuvina myytää ruuvi ei kestäisi kyseisessä käytössä. Senverran tosin olen laiska, etten niitä vaihtamaankaan ala. Olisin varmaan ostanut parempia jos ois jotain pienintäkään hajua asiasta ollut...

- - - Updated - - -

Nyt viimeisen viikon aikana saatiin tehtyä anturamuotit raudoituksineen loppuun ja viime perjantaina oli valu. Tulevana viikonloppuna sokkeleiden muuraus taloon ja autotalliin. Kuvia ja höpinää blogissa http://talokesaranta.blogspot.fi

Senverran pakko viisastella, että nuot harkot kun on nostettu kätevästi tuohon keskelle tallin pohjaa, niin siitä on sitten kiva yrittää ottaa ristimittaa sokkeliin. ;) Joutuu lemppaamaan, tosi on ne leviteltävä muutenkin. Meillä vaan perkele osui yksi laastisäkki just pahimpaan kohtaan. Onneksi oli vain osittain tiellä niin saatiin lankkujen avulla vivuttua sitä muutama kymmenen senttiä sivummalle.

No mulla ei ainakaan ollut mitään hajuakaan siitä että joku terassiruuvina myytää ruuvi ei kestäisi kyseisessä käytössä. Senverran tosin olen laiska, etten niitä vaihtamaankaan ala. Olisin varmaan ostanut parempia jos ois jotain pienintäkään hajua asiasta ollut...

Jep, rakentajaa kusetetaan taas :)

Siis kaikkihan me köyhät on tehty terassit vituiksi. Ainoa oikea tapa on tehdä tiikistä terassi ja upotuksilla rst ruuveilla kiinni ja tapittaa ruuvin kannat. Päälle venelakka 20 kerrosta ja lopuksi puleeraus. Jos kestää purjeveneissä atlantin ylityksen niin kestää terassillakin.

Meillähän on paskaa solupakkia talon alapuoli täynnä mutta missä se paskuus pitäisi näkyä? Talon energiankulutus on hyvällä tasolla ja ei paskoilla eristeillä tehdyt vanhat talotkaan ole routimisen takia mutkalla. Ymmärrän kyllä, että eristeissä on eroja mutta saako maahan haudatuille lisätonneille riittävästi vastinetta. Enempi tuntuu, että lisätonnien sijoittaminen maalämpöön oli kannattavampaa.

Meillähän on paskaa solupakkia talon alapuoli täynnä mutta missä se paskuus pitäisi näkyä? Talon energiankulutus on hyvällä tasolla ja ei paskoilla eristeillä tehdyt vanhat talotkaan ole routimisen takia mutkalla. Ymmärrän kyllä, että eristeissä on eroja mutta saako maahan haudatuille lisätonneille riittävästi vastinetta. Enempi tuntuu, että lisätonnien sijoittaminen maalämpöön oli kannattavampaa.

Jotain paskaa meillä kanssa. Enpä ole yöunia menettänyt, mutta toki olisin laittanut testivoittajaa jos olisi ollut tuolloin tiedossa.

Eipä meilläkään ole kuin Soklexia jota ainakin itse sain halvimmalla. Jos joku muu noista ois ollut halvin, niin olisin ottanut sitä tietämättä yhtään mitään niiden ominaisuuksista. Finfoamiin ei todellakaan ollut varaa. Eipä sitä tosin edes mestarikaan ottanut puheeksi, eikä talotehdas eikä kukaan muukaan. Täältä luin vasta että sitä käytetään ns. tavallisissa taloissa. Olin aina siinä uskossa että se on passiivitalojen yms. ratkaisu...

- - - Updated - - -

Jotain paskaa meillä kanssa. Enpä ole yöunia menettänyt, mutta toki olisin laittanut testivoittajaa jos olisi ollut tuolloin tiedossa.

Eli juuri näin. Tuurilla tuli Soklexia kun sitä sai järkihintaan.

Jos maanvaraisen laatan styroxit kastuu niin kyllä sitten on jotain muutakin pielessä kuin paskat styroxit

Jos tekee sisätäytöt rantahiekalla niin on tuokin mahdollista. :D Nähnyt olen tuollaisenkin tapauksen, tosin ne joutui lapioiman ne pihalle viimehetkillä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom