Talon rakentaminen/rakennuttaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä mietin tuota mitä konetta ois tarvinnut lähes jokapaikassa niin tulin tulokseen, että http://www.nettikone.com/komatsu/lc-210/1099587 tuon koneen hinnan kuolettaa yhdellä talonteolla. Tuossa on kaikki mukana. pumppukärry, kaivinkone, nosturi, maalaukseen teline:), hitto tol tekis lumityötkii varmaan :D. sit ku rakentaa ni arvatkaa oisko porukkaa itkemässä parin tunnin töitä lähitaloista. sieltä vielä fyrkat kotiin. rupee ihan isoo miestä itkettää ku miettii tuon sijoituksen kannattavuutta kun 7 vuotta sitten ois ostanut. Tiedä vaikka ajelis onnellisena tuolla töitä itelleen eikä istuis officella ja itkis tänne palstalle kuinka rakentamisen ois muka voinu tehdä paremmin.

Mä mietin tuota mitä konetta ois tarvinnut lähes jokapaikassa niin tulin tulokseen, että http://www.nettikone.com/komatsu/lc-210/1099587 tuon koneen hinnan kuolettaa yhdellä talonteolla. Tuossa on kaikki mukana. pumppukärry, kaivinkone, nosturi, maalaukseen teline:), hitto tol tekis lumityötkii varmaan :D. sit ku rakentaa ni arvatkaa oisko porukkaa itkemässä parin tunnin töitä lähitaloista. sieltä vielä fyrkat kotiin. rupee ihan isoo miestä itkettää ku miettii tuon sijoituksen kannattavuutta kun 7 vuotta sitten ois ostanut. Tiedä vaikka ajelis onnellisena tuolla töitä itelleen eikä istuis officella ja itkis tänne palstalle kuinka rakentamisen ois muka voinu tehdä paremmin.

Telakone tarttee useimmiten sen kuljetuksen. Linkistä löytyy rakentajan unelmapeli ja kulkee vielä issekseen paikasta toiseen. Meidän kaivurilla on tuollainen ja esim. meidän pihan "hankalista muodoista" johtuen muilla koneilla homma olisi mennyt rykimiseksi. Tuo pikkupeto (ja sen kuski) siirsi mm. yli 2m3 kiven väliaikaispaikastaan lopulliseeen paikkaansa. Piti oikein ottaa kuvia kun kivi on puolet koneesta ja liikkuu....

http://www.mascus.fi/maarakennus/kaytetyt-pyorakaivukoneet/komatsu-pw75r-2/9l7hledi.html

Pakko laittaa "tympeä" pitkästä rakentajan kommentti asiasta, eli täällä ei tehty YHTÄÄN ylimääräistä liikkua rakennuskamojen suhteen. Väljällä aikataululla oltiin liikenteessä ja ollaan edelleen. Tarvikkeet olivat tontilla silloin kun lava-autolle annettiin kenkää, joka myytiin sitten tarpeen päätyttyä edelleen. Valmistuminen on toiveessa rakennusluvan puitteissa, eli hurraahuutoa projektini ei edelleenkään ansaitse..:face:

Tänään oli sähäkkä päivä, vajaassa kahdeksassa tunnissa oli talon ja autotallin sokkelit muurattu, tuhannen kiveä yhteensä. Blogissa lisää aiheesta http://talokesaranta.blogspot.fi

Ainiin ja ennen kuin kukaan huomauttaa niin vituiks män, sokkelin sisäpuolelle jäi lavallinen harkkoja. Olin iloisesti unohtanut ottaa huomioon kulmaharkot joten noita tuli otettua yksi lava liikaa talon sisään:jahas:

Noh, jos ei viitsi alkaa jumppaamaan noita pihalle niin kyllä ne sieltä kaivurilla nousee täyttöjen yhteydessä. Laiska rakentaja käyttää konevoimaa:D

Kovasti tohtori Jonesilla etenee. Minkä valmistajan styroksit aiot laittaa sokkelin ulkopuolelle ja alapohjaan?

Kovasti tohtori Jonesilla etenee. Minkä valmistajan styroksit aiot laittaa sokkelin ulkopuolelle ja alapohjaan?

Pakko painaa, talo tulee vajaan kuuden viikon päästä ja tarkoitus olisi valaa vielä lattia valmiiksi ennen sitä. Jää nähtäväksi ehtiikö.
Oiskohan ne tyroksit olleet Styroplastin...mäneeks vituiks? En muista niitä testituloksia.

Mulla tulee 4vkon päästä eikä ole edes vielä sokkelin tekoa aloitettu :eek:

Missä ne styroksi-arvostelut olikaan? Huppe ainakin joskus linkkasi. Muistan vain, että tulos oli jotakuinkin se, että kaikki styroksit mitä markkinoilla on oli paskaa. Niinpä niin...

Mitenkäs noita terassin / katoksien tolppia on ollut tapana verhoilla... Jotkut näyttää laittavan ihan terassin lattiaan asti kiinni verhoilut, mutta eikös se ole vähän riskaabelia? Vettäkin pääsee sinne, joten voi olla olla aika pian mätänä lautojen alapäät. Vai onko olemassa joku kikka, esim. riitttääkö jos tekee jyrkät tippanokat, jotta ei olis kuin ihan pieni osa terassia vasten? Vai jättäiskö vaan parin sentin raon sinne alle...?

Kyl mä laitoin sinne alle laudan pätkät alle ja siitä verhoilin tolpat ja laudat pois, eli joku sentin rako alla. Kyl ne joskus lahoo jos on terassissa kiinni. Jos haluaa verhoilla kiinni niin sitten tekisin mielummin siten, että tolppien verhoilu menee terassin läpi ja sitäkautta vesi ei jää seisomaan tolpan alle. Huoltomaalaus on aika syvältä näin. Kuten myös jos verhous on ihan kiinni terassissa. Terveisin 2 vuoden välein saa maalailla noita tolppia kun pari viriiliä nuorta häärii niin aina joku potkulauta tai fillari osuu noihin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyl mä laitoin sinne alle laudan pätkät alle ja siitä verhoilin tolpat ja laudat pois, eli joku sentin rako alla. Kyl ne joskus lahoo jos on terassissa kiinni. Jos haluaa verhoilla kiinni niin sitten tekisin mielummin siten, että tolppien verhoilu menee terassin läpi ja sitäkautta vesi ei jää seisomaan tolpan alle. Huoltomaalaus on aika syvältä näin. Kuten myös jos verhous on ihan kiinni terassissa. Terveisin 2 vuoden välein saa maalailla noita tolppia kun pari viriiliä nuorta häärii niin aina joku potkulauta tai fillari osuu noihin.

Tuokin on kyllä tärkeä näkökulma! Mulla taitaa tulla 34kpl noita tolppia, niin on siinä iso helpotus, jos ei tarvi peittää verhoilua.

Blogia ei ole jaksanut pitää, mutta tässä pari kuvaa takapihan portaista ja muustakin.

"Perustukset" on tehty 2x6" lankusta, joka on rosterikengillä kiinni muurin anturassa olevassa 2x8" lankussa. Kolmiot on tehty 2x8" lankusta, portaan korkeus on 16cm ja syvyys 42cm:
581469_10151160650513164_341869298_n.webp

Valmiina, askelmat on tehty 2x5" lankusta ja "nousut" sitten 2x4":
223057_10151161945258164_1080695073_n.webp

Portaat tein ihan 4" nauloilla, kuumasinkityillä. Rosteriruuvit ois toki ollu hyviä mutta hinta 0,50e/kpl oli mielestäni liikaa.

Sitten tein tommosen laiturin, siitä ehkä pistin jo kuvan, en muista?
270730_10151160650568164_208282805_n.webp

Niijoo, toihan meni vituiks kun unohtu muurin antura eristää patolevyllä/bitumilla. Pitää kaivaa vielä kukkapenkki auki ja sille puolelle toholla liimata bitumit kiinni.

Viimeksi muokattu:
Blogia ei ole jaksanut pitää, mutta tässä pari kuvaa takapihan portaista ja muustakin.

Komiahan tuosta harkkoseinästä tuli! Mun piti kans joku tuommonen tehdä, mutta kaivinkonekuski ehti tekemään sen luonnonkivistä, joten on nyt mukava nähdä miltä se olis voinu näyttää.

Kuka sitä nyt selvinpäin rakentaa. Taloa rakentaessa kyllä alkoholisoituu. Tosin plussana se että kestää jokseensakin kondiksessa vaikka dokais, kunhan ei jatka dokaamista samaan malliin kun ei enää rakenna.

Kuka sitä nyt selvinpäin rakentaa. Taloa rakentaessa kyllä alkoholisoituu. Tosin plussana se että kestää jokseensakin kondiksessa vaikka dokais, kunhan ei jatka dokaamista samaan malliin kun ei enää rakenna.

Totta. Raksalla tulee sellainen jano joka ei lähde kuin kaljalla. Edelleen tästä ketjusta bongattu totuus.

Kellään tietoa että saako Dewaltin kääntöpöytäsirkeleihin mitään tukia sivuille jos vaikka pitkää kakkosnelosta sahaa poikki jne.? Itse en löytänyt netistä, varmaan tässä 2-3 kuukauden päästä uusi sirkelin osto mutta innostuin nyt jo kattelee.

Kävin tilaas Thermisolin lattia- ja routaeristeitä tontille. 2950€! Voi v***u mitä touhua. No kyllä tuossa onkin joku 800m2 EPSiä, mutta silti. Aika kallista styroksi.

Kellään tietoa että saako Dewaltin kääntöpöytäsirkeleihin mitään tukia sivuille jos vaikka pitkää kakkosnelosta sahaa poikki jne.? Itse en löytänyt netistä, varmaan tässä 2-3 kuukauden päästä uusi sirkelin osto mutta innostuin nyt jo kattelee.

Ostat kalliin jiiri sirkkelin pöydällä ja vähän edullisemman halkaisu sirkkelin.
Meinaan on se vaan koko liki paska vehje mun mielestä toi kääntyvä laitos. :)
Mutta tietysti riippuen sun käyttötarkoituksesta.
Itsellä tulee raksa hommissa suht harvoin tarvittua halkaisusirkkeliä, sen takia edullisempi.
Kun taas jiiriä tulee käytettyä joka päivä, kömpelö semmonen kombo kone :)

Joo no koulus tuollasella päivän sahailin vaneerista listoja yhteen talliin, munmielestä sairaan hyvä vehje :D Tosin vittumainen katkasta just tuollaisia pitkiä lankkuja/lautoja jossei ole kunnon alustaa/tukia sivuilla. Kesäksi on tiedossa paljon omaa hommaa mis tarvittis ihan jiiriä vaan mutta ajattelin et tos sais molemmat. Porukat siis on ostamas uutta ja käski mun kattella erilaisia vaihtoehtoja netistä. Tuo kääntöhomma tosiaan oli helvatan helppo, vei maximissaan 10sek.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom