Taksisovellukset ja taksipalvelujen muutos

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NHB
  • Aloitettu Aloitettu
Sehän on aivan varmaa, ettei kumpikaan meistä tiedä lopputulosta, koska asiassa on niin monta muuttujaa. Itse vain näen, että jos sinun toimiisi ryhdytään, vanhat ammattitaitoiset kuljettajat vaihtuvat vain uusiin keltanokkiin, jotka saattavat eksyä kotiinsakin ajaessa.

Oet jo monessa viestissä vakuutellut, kuinka mikään ei tule ainakaan parempaan muuttumaan. Hyvä että tunnustit viimein pluffanneesi. Kaupungin katujen tunteminen ei ole nykypäivänä kovin arvokasta osaamista. Nämä P2P-taksisoftat näyttävät kuskille parhaan reitin jo ennen kuin on lähdetty liikkeelle.

- - - Updated - - -

Kyllä kuskien taustat tarkistetaan aika tarkasti. Ja tohon "minimissä" 30 tuntisen koulutuksen päälle käydään vielä datakoulutukset ja paikallistuntemukset, ja lievä lakipykälien tsekkaus. Ei se pitkä koulutus ole tietenkään.

En tiedä, kuinka monta kuskia on ajanut taksia esimerkiksi 10 vuoden sisään humalapäissään. En usko, että kovin monella on ollut vaikeuksia tulla selvinpäin töihin. Entis aikaan eriasia varmasti, kun asiakkaat koitti/juotti kuskin myös mukaan baarireissuun. Myös huomautan, että mielestäni _jokaiseen_ siviiliajoneuvoon voitaisiin lisätä alkolukko.

Kyllä nämä modernin historian kiinni jääneet kännitaksarit ihan itse juomat kurkkuunsa kaatoivat. Tuskinpa koululaiskyytien asiakkaat muutenkaan ovat ensimmäisenä viinä tarjoamassa.

Datakoulutukset ja paikallistuntemukset ovat jo heti sellaisia asioita, joista voidaan aloittaa kulujen karsiminen. Fiksu toimiva softa poistaa noiden tarpeen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei tietenkään. Mutta eihän tässä määritellä mitään palvelun maksimitasoa. Eihän kevyt lupamenettely estä ketään ajamasta vaikkapa limusiinilla ja 50% halvemmalla mitä nykyään. Yleensäkin lain pitäisi pyrkiä takaamaan turvarajat eikä palvelun tasoa yleisellä tasolla.

Mitä kansalaisen kykyyn tulee, niin en usko kaikkien olevan kykenevä googlaamaan ja tarkastamaan tilatun kuskin taustat. Jos paska vertaus sallitaan, niin esim. terveyskeskukseen mennessä on kiva olettaa lääkärin olevan edes muodollisesti pätevä. Eihän tämäkään ole aina onnistunut, mutta tavoitteena hyvä. Toki tämä poistaa mahdollisuuden perustaa huokeamman vaihtoehdon sairaala, missä ihan jokainen kaveri ei ole koulua käynyt eikä välttämättä puhu sanaakaan suomea. Mutta suurimmalle osalle kansaa tämä on ihan ok ja enemmistön diktatuurihan meillä on.
Raskaasta byrokratiasta, pitkästä koulutuksesta ja toimien kovasta vaatimustasosta huolimatta keskusjohdon valvonta ei pystynyt estämään valelääkäreitä. Kuinkahan sitten joku lyhyt kurssi ja lupalappu toimivat paremmin taksisuhailun kaltaisessa vaatimustasoltaan paljon alhaisemmassa toimessa?

Ei minään palvelun ole edes syytä vastata kaikkien tarpeisiin. Jos twittertaksien kanssa pysy kärryillä, niin luonnollisesti silloin kannattaa otta Valtion Virallistama suomitaksi. Laajempi asiakasohjautuva tarjonta antaa mahdollisuuden juurikin siihen, että ihmiset saaavat omiin tarpeisiinsa paremmin osuvaa palvelua.
 
NHB tunkee taas sanoja suuhun. Sanoin selkeästi, etten tiedä kuinka monta tapausta on viimeisen 10 vuoden aikana, joissa taksikuski olisi ajanut humalassa. Epäilen että ei hirveän montaa, ja ne joissa on (ei toki kaikki), saattaa olla Median otsikoita "Taksikuski ajoi humalassa"; lopputekstissä vikalla rivillä, "Kuski ajoi siviiliajoa opel vectralla". Eli en siis usko, että hirveän montaa tapausta olisi 2000-luvun jälkeen, joissa työajalla kuski olisi ollut humalassa. Toki meitä ihmisiä on moneen lähtöön, väitän että tässä valtiossa on paljon erilaisia töntekijöitä, jotka tekevät asiat väärin jollain tapaa, ja mokaavat joskus. Onhan varmasti mm. poliisit joskus yliampuneet vaikka voimankäyttöä.

Viestini tarkoitti, että entis aikaan kun taksilla ajelu oli "arkea" eikä teidän "elitisti touhua" minä pidätte sitä nyt, niin silloin usein saatettiin ottaa yksi taksikuski koko illaksi käyttöön, ja ajella kapakat läpi. Tämä saattoi ainekin avittaa ja todenäköistää sen että heikot sielut joivat ja ajoivat.

NHB, paikallistuntemukset poistetaan? Toivottavasti joudut ensikerralla neuvomaan kuskisi stockmannin tai eduskuntatalon eteen, jos vaikka mielipide muuttuisi. Datakoulutus jouduttaisiin käymään joka tapauksessa, onhan se puhelinkin "datapääte", jonka kautta ne kyydit ja veloitukset hoituu.. Valoja päälle ja lopeta toi toisten sanojen muuttelu.

E: Vai luuletko, että uber -kuljettajasi, on varmasti nuorta sukupolvea ja handlaa appsit/älypuhelimet tosta noin?
 
Vetää kyllä täysin sanattomaksi tämä muutaman nimimerkin osoittama sääntelyuskovaisuus. Tässä kun on viimeaikoina paljon kohua noussut milloin minkäkin asian tarpeettomasta kontrollista, niin minulle oli jo jotenkin päässyt syntymään sellainen kuva että valtaosa suomalaisista ei enää täysin sieluin kannattaisikaan tätä totalitaristista järjestelmää, jossa viranomaiset kontrolloivat jokaista pienintäkin yksityiskohtaa ihmisten elämästä.

Tämä threadi on kyllä avannut silmät, selvästi Suomessa kommunismi on edelleen vahvasti kansan suosiossa. Ihan kirkkain silmin selitetään että sääntelyn purkaminen ja kilpailun avaaminen heikentää palvelun tasoa ja tarjontaa, sekä nostaa hintoja. :D Ilmeisesti nämä nimimerkit jopa ihan oikeasti itse uskovat noihin valheisiinsa. Todella surullista, selvästikin Suomi tulee vielä pitkään kulkemaan samaa tuhoontuomittua polkuaan.
 
NHB tunkee taas sanoja suuhun. Sanoin selkeästi, etten tiedä kuinka monta tapausta on viimeisen 10 vuoden aikana, joissa taksikuski olisi ajanut humalassa. Epäilen että ei hirveän montaa, ja ne joissa on (ei toki kaikki), saattaa olla Median otsikoita "Taksikuski ajoi humalassa"; lopputekstissä vikalla rivillä, "Kuski ajoi siviiliajoa opel vectralla".
Olen itse ollut selkeästi kännissä olevan, mutta epätoivoisesti skarppia esittävän kuskin kyydissä Hesan seudulla vähintään 2 kertaa viimeisen 10 vuoden aikana. Eri kuskit, joista kumpikin selkeästi sen näköinen, ettei viinan juonti ole pelkkä hauska harrastus silloin tällöin.

Kummallakin kerralla joskus aamukuudelta kiireessä duunimatkalla lentokentälle, joten ei ole ollut motivaatiota alkaa keikuttaa venettä matkan aikana.
 
Niin taksin ja trafin toimista ei tietenkään tiedä, toivonkin tässä että valtio ja virkamiehet ymmärtäisivät olla liikaa puuttumatta tähänkin asiaan. Se että kaikki ammattitaitoiset kuljettavat vaihtuisivat "keltanokkiin", jos vain 10% preferoisi Uber takseja, ei taas ole mahdollista. Niin kauan kun on kysyntää vanhan liiton takseille, niin ne tulevat myös pysymään. Itseasiassa jos 90% preferoisi niitä ja 10% Ubereita, niin pitkällä aikavälillä Uberien/perinteisten -suhde asettuisi määrältään suunnilleen noihin samoihin lukuihin. Jos molemmat ryhmät siis käyttäisivät taksia yhtä paljon. Ts. niille riittäisi perinteisiä ketkä niitä haluavat ja Ubereitä niille ketkä niitä preferoivat. Näin siis jos valtiovalta malttaa olla pilaamatta tätä kehitystä. Tulevaisuudessa Uberin rinnalle tulisi todennäköisesti toki paljon muitakin vastaavia firmoja.

Lisähuomiona vielä, että esim. Lontoossa on tapahtunut jonkun verran sitä, että vanhat taksikuskit ovat siirtyneet Uberin riveihin. Lontoossa pystyy myös perinteisimmän mahdollisen taksin, ns. Black cabin, tilaamaan Uberin apilla.

Ihan samaa mieltä. Lähinnä yritin aikaisemmin sanoa, että nykyisistä kokeneista taksikuskeista about yhtä monta lopettaisi yötyöt kuin mitä uberilta tulisi lisää yöhön kuskeja. Uberille jokunen autoilija varmasti siirtyisikin.Taisi tulla pieni sekaannus prosentti asian kanssa. Tarkoitin siis, että n.10%:lle taksin nykyisistä kuluttajista tuo mobiili applikaatio tulee tarpeesee. Muistaakseni noin 30% taksin liikevaihdosta tulee yöllä ja illalla kulkevista asiakkaista. Nämä 30% on oletettavasti tämän appin haluavia käyttäjiä, joista karsiutuu tolppa kyydit ja muut normaalille kuluttajalle kuulumattomat kyydit. 10%:a voi olla kyllä aliarviointia.
 
Dopey, niistä ilmoitetaan silti eteenpäin. Ja Mattih3, kuulun varmaan tähän sun "sääntelyuskoivaisuus" porukkaan. En mä ole ollut pelkästään uberia vastaan tässä. Sanoin jossakin postissa, että hyvä vaan jos tulee vähän tärisyttämään pakkaa. Jos vaikka perus Taksiliitto alkaisi heräämään? Mut joo, miten vaan. Ei mun elämään vaikuta mitenkään.
 
NHB tunkee taas sanoja suuhun. Sanoin selkeästi, etten tiedä kuinka monta tapausta on viimeisen 10 vuoden aikana, joissa taksikuski olisi ajanut humalassa. Epäilen että ei hirveän montaa, ja ne joissa on (ei toki kaikki), saattaa olla Median otsikoita "Taksikuski ajoi humalassa"; lopputekstissä vikalla rivillä, "Kuski ajoi siviiliajoa opel vectralla". Eli en siis usko, että hirveän montaa tapausta olisi 2000-luvun jälkeen, joissa työajalla kuski olisi ollut humalassa.

NHB, paikallistuntemukset poistetaan? Toivottavasti joudut ensikerralla neuvomaan kuskisi stockmannin tai eduskuntatalon eteen, jos vaikka mielipide muuttuisi. Datakoulutus jouduttaisiin käymään joka tapauksessa, onhan se puhelinkin "datapääte", jonka kautta ne kyydit ja veloitukset hoituu.. Valoja päälle ja lopeta toi toisten sanojen muuttelu.

E: Vai luuletko, että uber -kuljettajasi, on varmasti nuorta sukupolvea ja handlaa appsit/älypuhelimet tosta noin?
Anteeksi mitä? Mitä sanoja tungin mielstäsi suuhusi? Omasta mielestäni en tuollaista tehnyt, eikä tuossa ollut mitään edes etäisesti tuollaista. No sinä varmaan osaat kertoa tarkemmin.

Nuo vanhat vectrat ja kuskeja juottavat asiakkaat ovat aivan turhaa totuuden peittelyä. Taksikuskeja jää silloin tällöin kiinni kännissä työskentelystä. Tässä kolme ensimmäistä esimerkkiä, mitkä ensimmäinen hakuni "taksikuski rattijuopumus" löysi:
Taksikuski kärysi ratista asiakas kyydissä | Yle Uutiset | yle.fi
Taksikuski puhalsi törkeät luvut | Uusi Suomi
Taksikuski kärähti ratista poliisin tehovalvonnassa - Kotimaa - Turun Sanomat

Huomion arvoista tuossa ons se, että osa näkyy ajavan ihan kunnolla kännissä. Ei mainintoja vectroista tai juottavista asiakkaista. Jos tiedät tuollaisia tapauksia, niin linkitä ihmeessä niitä.

Kun se navi näyttää reitit ja asiakas hoitaa osoitteiden haun siihen naviin, niin mihin tarvitsee jotain valtavaa pitkäaikaista paikallistuntemusta? Millä perusteella Eduskuntatalon tai Stockmannin löytäminen ei onnistu navin ohjein? Itsekin löydän ongelmitta nuo, vaikken ole paikallisia.

Mihin ihmeeseen tarvitsee datakoulutusta tässä? Nämä applikaatiot ovat pirun yksinkertaisia käyttää. Taksia tilatessa joutuu sentaan hakemaan osoitteet, eikä siihenkään mitään dataajadiplomia tarvita. Sama pätee myös kaikkiin normaaleihin applikaatioihin. Ei tuossa kyydin tajoamisessa tosiaankaan tarvitse mitään suurempia koodaajan taitoja. Jos on niin kujalla, ettei ymmärrä vastata oikein kyllä/ei vaihtoehtoihin, painaa luurin kuvaa kun haluaa soittaa jonnekin tai arvosanaa jättäessä ei ymmärrä mitä viisi harmaana näkyvää tähteä tarkoittaa, niin silloin on kyllä syytä jättää sen autonkin ajaminen muille.

Mutta ole tosiaan hyvä ja valot kirkkaina päällä kerro, että mitä sanoja suuhusi laitoin.
 
Oet jo monessa viestissä vakuutellut, kuinka mikään ei tule ainakaan parempaan muuttumaan. Hyvä että tunnustit viimein pluffanneesi. Kaupungin katujen tunteminen ei ole nykypäivänä kovin arvokasta osaamista. Nämä P2P-taksisoftat näyttävät kuskille parhaan reitin jo ennen kuin on lähdetty liikkeelle.

Niin, jätit sitten lainauksesta juuri tärkeimmän kohdan. Kirjoitin selkeästi, että kantaani en ole muuttanut. Eikös se ole aika typerää olettaa, että oma mielipide on aina oikea sata prosenttisesti? Vai ajatteletko itsestäsi, että sinä olet oikeassa ja kaikki muut aina väärässä? Sen takia keskustellaan, että saataisiiin uusia näkökulmia mielipiteisiin ja olettamuksiin. Tämä aihe, mistä keskustellaan ei ole millään tasolla puhdasta fakta pohjasta tietoa, joten pitää olla joskus valmis myös ottamaan muiden näkökannat huomioon, eikä vain tulla provosoimaan heti kun saa paikan.

Ja mitä tulee paikallistuntemukseen, niin sitä ei mitkään P2P-taksisoftat aina korvaa. Olet oikeassa, että nykyään se ei kuitenkaan ole niin suuressa merkityksessä kuin ennen. Datakoulutukset ovat kaikista tärkeintä mitä voidaan opettaa. Sen voin varmaksi sanoo, että vajavaisella datan osaamisella ei pärjää.
 
Tulevaisuudessa Uberin rinnalle tulisi todennäköisesti toki paljon muitakin vastaavia firmoja.

Noita firmoja on jo paljonkin. On paikallisia toimijoita ja laajemminkin levinneitä. Tässä yksi, joka oli Suomen uutisissakin jokin aika sitten: Israelilainen kyytipalvelu GetTaxi lähti rajuun hintakisaan Venäjällä | Taloussanomat

Myös tuossa jutussa mainittu Yandex-taksi on mielenkiintoinen toimija. Googlen kartta-appsiin ei olisi varmaankaan kovin suuri homma lisätä mahdollisuus tilata taksi.
 
Luuletko ettei appsien kanssa tule koskaan ongelmia? Tai, että edes jokainen 50-vuotias osaa käyttää älypuhelimia? Pitää heitä edes vähän kouluttaa noiden käyttöön, ja vaikka tilanteisiin jossa "data" kaatuu. Ja onnea matkaan jos luotat joka kerta navigaattoriin. Mut sovitaan näin, että oot oikeassa kaikessa. Enkä tarkoittanut kirjaimellisesti, että asiakas olisi _ennen vanhaan_ __kaatanut__ (eli juottanut) kuskia, vaan että se oli helpompaa ennen vanhaan, kylä pahasissakaan juurikaan varmaan jepareita ollut. En tiedä. Mut joo turha tähän ottaa kantaa, oot nero.

E: Onneksi olkoon, löysit 3kpl, 2011, 2009 ja 2007. Aikamoinen määrä rattijuoppo taksikuskeja, huomioidaan kuitenkin että taksinkuljettaja lupia on Suomessa tällä hetkellä noin 3000. Tämän editin jälkeen tulee tosin varmaan sulta postaus, jossa oot eritelly joka tapauksen ja ettinyt kaikki ne idiootit rattijuopot joita on.
 
Joku vois tehdä sovelluksen kännyyn jossa kerättäisiin tolpalla samaan suuntaan menevät 4hlön ryhmiin automaattisesti, ja pompsina sisään aina pisimmällä jonossa olevan johdolla. Se olisi kaikkien etu, silti aina joku vetää herneen nenään kun autoon menee enemmän kuin 1 henkilö.

Ehkä olen pelottava mutta en ole vielä koskaan turpaani saanut, pahansuopia katseita kyllä, kun ravintola-illan jälkeen helsingissä tolpalla kysellyt meneekö joku malmille ja jos joku ilmoittautuu vapaaehtoiseksi yksin sinne matkaavaksi jonon etuosassa niin tarjoutunut maksamaan kyydin jos otetaan kimppa. Jännä juttu, tuonhan pitäisi olla kovin win-win, jopa ympäristölle.
 
Luuletko ettei appsien kanssa tule koskaan ongelmia? Tai, että edes jokainen 50-vuotias osaa käyttää älypuhelimia? Pitää heitä edes vähän kouluttaa noiden käyttöön, ja vaikka tilanteisiin jossa "data" kaatuu. Ja onnea matkaan jos luotat joka kerta navigaattoriin. Mut sovitaan näin, että oot oikeassa kaikessa. Enkä tarkoittanut kirjaimellisesti, että asiakas olisi _ennen vanhaan_ __kaatanut__ (eli juottanut) kuskia, vaan että se oli helpompaa ennen vanhaan, kylä pahasissakaan juurikaan varmaan jepareita ollut. En tiedä. Mut joo turha tähän ottaa kantaa, oot nero.

E: Onneksi olkoon, löysit 3kpl, 2011, 2009 ja 2007. Aikamoinen määrä rattijuoppo taksikuskeja, huomioidaan kuitenkin että taksinkuljettaja lupia on Suomessa tällä hetkellä noin 3000. Tämän editin jälkeen tulee tosin varmaan sulta postaus, jossa oot eritelly joka tapauksen ja ettinyt kaikki ne idiootit rattijuopot joita on.
Ei kaikkein vähiten nykytekniikasta ymmärtävien tarvitse edes yrittää. Olen vakuuttunut, että aivan tarpeeksi iso osa puhelimia käyttää. Olisi resurssien haaskausta laittaa kaikki jollekin kurssille, josta ei ole hyötyä 95 prosentille.

Ensimmäisen haun kahdella ensimmäisellä sivulla nuo osumat olivat. Tuo tuskin on sellainen uroteko, josta tarvitsee onnitella. Eikä noita tarvitse yhtään enempää listata. Jokainen kyllä halutessaan voi goolailla niitä omalla koneellaan, eikä siihenkään tarvita dataajakoulutuksia. Voit hakea itsekin mieleisiä määriä ja vuosilukuja, kun nyt nuo eivät ilmeisesti oikein osu 2000-lukuun kantaa ottaneeseen argumenttiisi.

Oliko niitä sanoja, joita olen suuhusi pistänyt? Ilmeisesti ei, koska et sellaisia ole vielä esittänyt.
 
Eikös se ole aika typerää olettaa, että oma mielipide on aina oikea sata prosenttisesti? Vai ajatteletko itsestäsi, että sinä olet oikeassa ja kaikki muut aina väärässä? Sen takia keskustellaan, että saataisiiin uusia näkökulmia mielipiteisiin ja olettamuksiin. Tämä aihe, mistä keskustellaan ei ole millään tasolla puhdasta fakta pohjasta tietoa, joten pitää olla joskus valmis myös ottamaan muiden näkökannat huomioon, eikä vain tulla provosoimaan heti kun saa paikan.

Ja mitä tulee paikallistuntemukseen, niin sitä ei mitkään P2P-taksisoftat aina korvaa. Olet oikeassa, että nykyään se ei kuitenkaan ole niin suuressa merkityksessä kuin ennen. Datakoulutukset ovat kaikista tärkeintä mitä voidaan opettaa. Sen voin varmaksi sanoo, että vajavaisella datan osaamisella ei pärjää.

En ajattele noin, enkä ala esittämään perustelemattomia hyvin vahvoja väitteitä asioista, joista ei varmuutta ole. Kun kirjoitat moneen kertaan, ettei joku asia kyllä varppina tule muuttumaan, niin siitä saa sellaisen kuvan helposti, että pidät esittämääsi ajatusta ainoana mahdollisena oikeana vaihtoehtona. Itse en tuon kaltaisesta keskustelusta perusta, vaan näkisin mieluimmin perusteita tai näkökulmia. Ehdottomina totuuksina perusteetta esitetyt heitot eivät ole oikein hedelmällistä keskustelua.

Puhelimillaan jengi tekee osakekauppaa, varailee lentoja/hotelleja, navigoi täysin vieraissa kaupungeissa, hakee tietoa, lukee uutiset, kirjoittaa sähköpostit, ottaa/muokkaa kuvia... Tuo kaikki ja paljon muuta ilman mitään datakursseja. Mikä tuossa taksisofatassa on niin erikoista, että siihen pitää käydä jotain kursseja?

- - - Updated - - -

Ja samaan aikaan Suomessa:
http://www.esaimaa.fi/Online/2014/11/27/Taksilupien%20enimmäismäärää%20karsitaan%20—%20Lappeenrannasta%20lähtee%20kolme%20lupaa/2014118265380/4
 
Ei mikään, katotaan kun joku velottaa sulta vahingossa joku päivä viisin kertaisen hinnan, vahingossa. Hyvää yötä. Säästyy helpommalla kun ei tätä ketjua edes avaa. :hyvä:
 
Ei mikään, katotaan kun joku velottaa sulta vahingossa joku päivä viisin kertaisen hinnan, vahingossa.
Jos pidättäydytään tässä keskustelunaiheessa, niin näissä Uberin ja Lyftin tapaisissa palveluissa asiakkaan ei tarvitse maksaa kuskille, vaan nettipalvelu hoitaa laskutuksen, tilittää maksut kuskille ja ottaa välistä oman katteensa. Palvelu myös laskee kyydin hinnan etukäteen optimaalisen reitin perusteella, joten mittari ei raksuta eksyneen kuskin tapauksessa niinkuin Suomen nykytakseissa.
 
Ei mikään, katotaan kun joku velottaa sulta vahingossa joku päivä viisin kertaisen hinnan, vahingossa. Hyvää yötä. Säästyy helpommalla kun ei tätä ketjua edes avaa. :hyvä:

Nämä tuulesta temmatut argumentit, joissa ei ole mitään ajatusta, kuvannevat lähinnä argumenttien vähyyttä. Joudut keksimään enemmän ja vähemmän lennokkaampia satuja, kun mitään muutakaan ei tule mieleen. Sanohan miten se hinta voi muuttua viisinkertaiseksi sen jälkeen, kun olet hinnan etukäteen hyväksynyt ja maksu menee softan kautta? Hakkeroiko kuski luottokorttimaksut ajamisen välissä vai mikä oli logiikkasi tässä? Sanotaanpa vaikka niin, että itse luottaisin enemmän random twitterkuskiin kuin taksikartellin edustajaan, joka jatkuvasti esittää valheellisia väittämiä puolustellessaan kartelliaan ja haukkuessaan kilpailijoita.
 
Jos ei osaa puhelinta ja GPS:ää käyttää ilman datakoulutusta niin ei jatkoon. Paikallistuntemuksellakaan ei ole tänä päivänä mitään virkaa, en muista koska kuski olisi osannut Espoossa kotiin viedä ilman ruutunsa näppäilyä.

Ehkä johonkin elimensiirtokuljetukseen tai omiin häihin saattaisin valita jonkun muun kuljetustavan mutta kyllä kaikkiin muihin tarpeisiin riittää että kuljettaja osaa välttävästi ajaa autoa.

Seuraa kärjistys: Suomessahan tuntuu monesti siltä että asiakas häiritsee kuljettajan rauhallisesti sujunutta työvuoroa. Muualla maailmassa monin paikoin kuljettajat saavat välittömän palautteen palvelusta tipin muodossa. Koska siitä muodostuu valtaosa tuloista, tämä ohjaa kuljettajia palvelemaan asiakkaita paremmin. Saman tekee Überin palautejärjestelmä.

Nykymeininki on 50-luvulta peräisin ja tämä vastustus on vaan vanhojen jäärien hyväksymättömyyttä sille että maailma muuttuu. Pitäisikö heille alkaa maksamaan kaikilta liikenteenkäyttäjiltä jonkunsorttista "autosto"-maksua että voivat jatkaa vanhalla kaavalla vaikka maailma on ajanut ohi jo vuosia sitten.

En minäkään oikein keksi yhtään oikeaa argumenttia millä Überiä voitaisiin pitää huonona tulokkaana. Täällä on heitelty faktoina vailla mitään perusteluita että autojen määrä ei lisäänny ja hinnat ei laske mutta yhtään oikeaa perustelua ei ole esitetty miksi näin kävisi.
 
Dopey, eksyykö ne usein? Ja asian pointtihan oli se, että kun se teidän "nettipalvelu" ei pakosti aina toimi, se saattaa kaaduta vaikka kohta eletäänkin jo vuotta 2015.

NHB, juuri tämä on tätä sanojen muuttelua. En ole missään vaiheessa haukkunut Uberia, enkä sanonut olevani taksikartellin tai minkään muunkaan edustaja. Mielestäni olen ilmoittanut ainekin kolmessa viestissä, että on hyvä asia, kun tulee joku tärisyttämään pakkaa. Taitaa sun luetunymmärtäminen olla suurempi ongelma? Lähinnä tässä sun väittämiäsi kanssa kommentoinut. Ajoneuvoluokat ei riitä, eikä muutenkaan tilausmahdollisuudet. Silti kun niitä antaa sulle vaihtoehdoksi, vastaat vain; "Ei mua näistä mikään kiinosta". Nimenomaan, ei sinua, onneksi tässä maailmassa on hemmetin monta muutakin ihmistä, jotka saattavat tarvita erilaisia autoja. Toiseksi oletatko, että voit überin kautta tilata sitten jotenkin laajemmin autoa? Todennäköisesti jokainen über taksi, tulee olemaan 4+1 paikkanen sedan. Todetaan vielä, että ei noi sun argumentitkaan mitään kovin huikeita ole ollut.

Viimeinen kysymys, mitä oletatte überin veloittavan odotustaksalla, tai kilometri veloituksella, vai luuletteko voivanne sovitella hinnan?

Pikku jäniskevennys, vaikka überkuskithan eivät voi juoda, olla hulluja tai harrastaa seksiä edes vapaa-ajalla. On ne niin paljon luotettavimpia kun perus Suomitaksari, joka huijaa joka kerta. (oli muuten eka linkki googlesta, nhb):

Uber Driver Arrested For Allegedly Kidnapping a Drunk Woman

Oli jostain kumman syystä pakko palata mukaville juttutuokioille.
 
Back
Ylös Bottom