Taksisovellukset ja taksipalvelujen muutos

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NHB
  • Aloitettu Aloitettu
Kumman hyvin kuitenkin esimerkiksi ebay toimii...

No eBay ei kuljeta ihmisiä. Ja kyllä siellä huijareita on pilvin pimein. Tunnen ihmisiäkin joilta on joko yritetty tai onnistuttu kusettamaan rahoja.

eBay olisi vastaava, jos se itse rekryäisi myyjiä oman lipun alle. Tällöin ihan pienestä ei kannata banneja antaa, sillä myyjien suurin mahdollinen määrä on busineksen peruspilari ;)

edit: en nyt tajua tätä lupavastaisuutta. Mitä haittaa siitä esim. parinkympin lupalapusta olisi? Yleensä ihmisistä on kiva tietää, että ihan mitä vain palvelua tarjoava olisi edes jollain tapaa pätevä touhuunsa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No enemmän minusta tällä hetkellä suomalainen taksi järjestelmä on pielessä mitä uberi sitä voisi pilata että valitsisin pienemmän pahan. Toki jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen.

e: puhutaanko me tässä lupa lappu asiassa tämän hetken oikeasta luvasta vai jostain sun haave luvasta. Taksi lupaa ei millään parilla kympillä saa. Eikä rahalla ollenkaan.
 
e: puhutaanko me tässä lupa lappu asiassa tämän hetken oikeasta luvasta vai jostain sun haave luvasta. Taksi lupaa ei millään parilla kympillä saa. Eikä rahalla ollenkaan.

No kuten aiemmin jo kirjoitin, niin haaveluvasta ;) Luetaan ennen kuin ihmetellään.
 
Kommentti: Uber tulee - Suomalainen taksi on kaksi vuotta myöhässä - Uutiset - Talouselämä

Kodarin ei sitten tarvitse hypätä sen Uberin kyytiin kerta asiat mietityttävät, mutta täytyykö se ilo kieltää muiltakin? Asiakkaan kannalta on oikeasti epärationaalista vastustaa Uberia, koska edelleenkään ei puhuta siitä että Uber jotenkin korvaisi vanhan taksin. Sen saman taksin, jota on käyttänyt viimeiset 20-vuotta, saa edelleenkin siihen pihaan. Mikä tässä on niin veaikea ymmärtää? Joidenkin ajatusmaailma on mulle kuin suoraan Neuvostoliitosta.

"Takseilla on kai jokin lain määräämä maksimihinta, joten pikkujouluiltana normitaksi saattaa olla jopa halvempi. Googlen perusteella Uberin taksit ovat kai joskus veloittaneet melko reippaasti - vaan jos hinnan tietää etukäteen, niin miten se voi olla yllätys? Vai vaihtuuko hinta jatkuvasti? Ja jos on asiakas kyydissä, niin onko appsissa haku edelleen käynnissä? Eli jos tulee parempi kyytipyyntö niin nykyinen jamppa ulos autosta ja parempi sisälle "

Ruuhka-aikoina appi kyllä tilausvaiheessa ilmottaa jos hinta on korkeampi kuin normaalisti, ja paljonko se on. Niinhän se pitäisikin olla että hinta vaihtelee kysynnän mukaan. Koska hinta ja tarjonta eivät ole tähän asti Suomessa joustaneet, niin en ole kohtuullisella odotus-ajalla ikinä saanut taksia ruuhkahuippuina, toivottavasti tämä nyt pikkuhiljaa muuttuu.
En tiedä onko haku käynnissä kun asiakas on kyydissä, mutta eikö ihan mikä tahansa taksi voi tehdä niin että heittää asiakkaan ulos ja ottaa toisen tilalle? Uberissa tolleen ei vaan kannata tehdä, koska sieltä tulee sata varmasti ulos heitetyltä asiakkaalta 1 tähti ja vaikka saisikin siltä sisään otetulta 5 tähteä niin KA on 2.5, joka on aika heikko. Uber ei muistaakseni pitkään kattele kuskeja joiden keskiarvo-arvostelu on alle 3 tähteä. Lisäksi kun arvostelulle varattuun kenttään vielä ilmottaa että kuski vaan heitti kesken matkan ulos, niin se kuski tuskin kauaa ajelee tolle tyylillä. Sen kerran kun annoin kuskille 1 tähden, niin sieltä tuli henkilökohtainen pahoittelusähköposti perään ja siitä lähti varmasti noottia kuskille.
 
Ihme jätkiä. Jos ehdottaa edes jotain ajolupaa, niin heti se väännetään muotoon "jätkä vastustaa uberia neuvostoliitto!!". Ottakaa nyt sitten ajokorttikin pois listalta. Ja näkökyky. Markkinat sitten korjaavat tilanteen ja maailma pelastuu. Ei ole pakko tilata sokeaa alkoholistia mutta kyllä pitää olla mahdollisuus siihen. Eikös niin?

Kaikki mitä olen tässä asiassa kysellyt tai ihmetellyt, on ollut ihan aiheellista. Osa on vain niin rakastunut ideaan täydellisestä palvlusta, ettei mikään pilvi mahdu siihen maisemaan. Jonkin verran olen nyt asiasta googlettanut, eivätkä kaikki ole ihan niin onnellisia. Ei asiakkaista eikä kuskeista.
 
Ihme jätkiä. Jos ehdottaa edes jotain ajolupaa, niin heti se väännetään muotoon "jätkä vastustaa uberia neuvostoliitto!!". Ottakaa nyt sitten ajokorttikin pois listalta. Ja näkökyky. Markkinat sitten korjaavat tilanteen ja maailma pelastuu. Ei ole pakko tilata sokeaa alkoholistia mutta kyllä pitää olla mahdollisuus siihen. Eikös niin?

Kaikki mitä olen tässä asiassa kysellyt tai ihmetellyt, on ollut ihan aiheellista. Osa on vain niin rakastunut ideaan täydellisestä palvlusta, ettei mikään pilvi mahdu siihen maisemaan. Jonkin verran olen nyt asiasta googlettanut, eivätkä kaikki ole ihan niin onnellisia. Ei asiakkaista eikä kuskeista.

Nyt sä itse kärjistät ja vääristelet meidän asennoitumista.
Tietenkin palvelussa on myös ongelmia, tiedän vain että se toimii silti paremmin kuin tämä vanha järjestelmä. Ja mitä sitten vaikka ei toimisikaan? Kunhan vaan käyttää vanhaa sitten. Mun mielestä on vaan outoa etsimällä etsiä ongelmia asiassa, joka oikeasti enemmän korjaa vanhoja ongelmia, kuin tuo uusia. Pahinta on se että näitä keksittyjä ongelmia käytetään perusteena tulijan toiminnan kieltämiselle, tai sen vaikeuttamiselle, ilman että viitsitään edes katsoa miten homma oikeasti toimii. Tällä tavalla torpataan ideoita, jotka voisi olla meidän kaikkien kannalta lopulta hyödyllisiä. Lisäksi, monilla asenne tuntuu olevan seuraavanlainen "En käytä, en tarvitse ja tuo on huonompi kuin vanha. Ei Suomeen!". Tässä on ripaus jopa Päivi Räsäsmäistä ajattelua, vaikka nämä samat ihmiset usein valittavat liiasta holhouksesta esim. alkoholin kohdalla. Loogisempaa olisi toivottaa yrittäjä tervetulleeksi tuomaan Suomeen töitä ja verotuloja, vaikka ei itse kokisikaan palvelua hyödylliseksi. Tämä ensin mainittu asennoituminen ärsyttää mua, koska nämä ihmiset haluavat kieltää asioita, esimerkiksi minulta, ihan vain sen perusteella että eivät itse asiaa käytä tai tarvitse. Tai sitten he kokevat jotain mystistä pelkoa kaikkea uutta kohtaan, joka on myös aika taantumuksellinen piirre ihmisessä. Tämä asenne on myös kansantalouden kannalta erittäin vahingollista, ainakin kun virkamiehet sen omaksuvat.
 
Kaikessa laillisessa liiketoiminnassa tulisi mennä kohti vähempää säätelyä ja kaikki mikä tuota säätelyä vähentää on tervetullutta.

Ei sellaista palvelua olekaan jossa kaikki ovat tyytyväisiä. Muuta kuin pohjois-koreassa.
 
Nyt sä itse kärjistät ja vääristelet meidän asennoitumista.

Eihän peli toimi jos säännöt on erit ;)

Tietenkin palvelussa on myös ongelmia, tiedän vain että se toimii silti paremmin kuin tämä vanha järjestelmä. Ja mitä sitten vaikka ei toimisikaan? Kunhan vaan käyttää vanhaa sitten. Mun mielestä on vaan outoa etsimällä etsiä ongelmia asiassa, joka oikeasti enemmän korjaa vanhoja ongelmia, kuin tuo uusia. Pahinta on se että näitä keksittyjä ongelmia käytetään perusteena tulijan toiminnan kieltämiselle, tai sen vaikeuttamiselle, ilman että viitsitään edes katsoa miten homma oikeasti toimii. Tällä tavalla torpataan ideoita, jotka voisi olla meidän kaikkien kannalta lopulta hyödyllisiä. Lisäksi, monilla asenne tuntuu olevan seuraavanlainen "En käytä, en tarvitse ja tuo on huonompi kuin vanha. Ei Suomeen!". Tässä on ripaus jopa Päivi Räsäsmäistä ajattelua, vaikka nämä samat ihmiset usein valittavat liiasta holhouksesta esim. alkoholin kohdalla. Loogisempaa olisi toivottaa yrittäjä tervetulleeksi tuomaan Suomeen töitä ja verotuloja, vaikka ei itse kokisikaan palvelua hyödylliseksi. Tämä ensin mainittu asennoituminen ärsyttää mua, koska nämä ihmiset haluavat kieltää asioita, esimerkiksi minulta, ihan vain sen perusteella että eivät itse asiaa käytä tai tarvitse. Tai sitten he kokevat jotain mystistä pelkoa kaikkea uutta kohtaan, joka on myös aika taantumuksellinen piirre ihmisessä. Tämä asenne on myös kansantalouden kannalta erittäin vahingollista, ainakin kun virkamiehet sen omaksuvat.

Toki. Enkä itse ainakaan ole mitään ubereita kieltämässä enkä ole nykyisen järjestelmän ylin ystävä. Yritin vain rakentavasti miettiä mitä mahdollisia ongelmia tulisi ja miten ne vältetään. Ei tähän kannata nyt alkaa eBayn lisäksi vetämään Päivi Räsästä...Toistaiseksi kukaan ei ole sanonut hyvää syytä, miksei henkilöliikennettä harjoittavan yrittäjän tai työntekijän tule omata virallista lupaa, työpassia tai jotain todistusta mikä olisi yhteinen kaikille alan miehille ja tarvittaessa sen voisi ottaa pois.
 
Pelkotilat kilvettömillä Horizonteilla ajavista narkkareista taivat juontaa juurensa kokemuksen puutteesta. Toiset kokevat kaiken uuden pelottavana vaihtoehtona. Olen käyttänyt noita Uberin tyyppisiä takseja paljon, eikä minulla ole koskaan ollut mitään ongelmia kaluston tai kuskien kanssa. "Twitterautot" ovat poikkeuksetta olleet maan yleiseen taksien tasoon nähden erittäin asiallisia. Mikähän Suomessa on niin erikoista, että jos venäläisetkin Suomenlahden toisella rannalla onnistuvat pitämään laadun hyvänä, niin Suomessa se ei onnistuisi?

Näin liikkuvan näkökulmasta noissa applikaatioissa on yksi mainio ominaisuus. Kun lataat alueella toimivan applikaation puhelimeesi, niin maassa kuin maassa taksin tilaaminen on nopeaa, helppoa ja kusetuksen mahdollisuudet jäävät vähiin. Osoitteita ei tarvitse yrittää kertoa mahdollisesti vierailla kielilla, vaan voit "googlata" ne applikaation haulla ja tiedät lopulliset hinnat ennen kuin edes hyväksyt auton tilausta.

Taksin ajaminen Suomen talvessa 60-luvun olosuhteissa olikin varmaan sellaista hommaa, ettei siihen ihan kenestä vain ollut. Nykypäivänä vain kalusta ja olosuhteet ovat tehneet hommasta niin helppoa, etten osaa sanoa mitään sellaisia taksiluvan takaamia superominaisuuksia, mitä ilman ei tulisi mainiosti toimeen.

Ja tosiaan. Jätin perjantaina kyydistä huonon arvosanan, koska kuskin päätteessä oli jotain ongelmia yhteyksien kanssa. Maanantaina puolen päivän aikaan minulle soitettiin ja kysyttiin syytä huonolle arvosanalle. Jos virallisessa suomitaksissa kokisin jonkin klikanneen, niin mihin voisin jättää arvostelun ja kuka alkaisi selvittämään ongelman syytä? Jos joka toinen kerta koen joutuvani odottamaan taksia kohtuuttoman pitkään, niin miten tuo ongelma korjataan?
 
Joo en tarkoittanutkaan mitään nykyistä taksilupaa. Vaan lupaa jonka saisi poliisilta. Paperi, mikä todistaa että kaverilla on rekisteri ok, ajokortti löytyy jne. eikä ole kolaroinut kymmentä kertaa vuoden kuluessa. Ehkä vielä joku millä varmistetaan ajoneuvon vakuutukset ym. Mihinkään Uberin omiin "tarkastuksiin" en paljoa luottaisi. Sille puljulle on tärkeintä saada mahdollisimman paljon autoja ajoon ja jos shit happens niin lakimiehet ovat valmiina. Tai sitten velvoitetaan virallisesti lailla Uberin kaltaiset firmat valvomaan omaa toimintaansa. Tällöin jos jotain sattuu, niin firma on vastuussa eikä sen persaukinen kuljettaja.
Tai mitä jos annetaan markkinoiden toimia ilman valtion jumalallista väliintuloa? Jos asiakkaat haluavat turvallisuutta, niin sitähän on selkeä markkinarako. Naiset ajavat naisille on yksi esimerkki tuosta. Jokuhan voisi esimerkiksi tarjota kyytiä esimerkiksi isoilla Volvoilla kokeneiden ja hyvän historian omaavien kuljettajien toimesta. Hintaa tuollainen luonnollisesti nostaa ja niin pitääkin nostaa. Hänelle, joka ei halua maksaa tuosta turvallisuuden maksimoimisesta, voidaankin tarjota budjettiluokan kyytiä luokittelemattoman kuskin toimesta. Siitähän se nopeasti selviää, mitä asiakkaat haluavat. Sitä ei kannata sinun, minun tai valtion päättää, koska perinteisesti ulkopuolinen ohjaus toimii huonommin kuin asiakasohjaus.
 
Eihän peli toimi jos säännöt on erit ;)



Toki. Enkä itse ainakaan ole mitään ubereita kieltämässä enkä ole nykyisen järjestelmän ylin ystävä. Yritin vain rakentavasti miettiä mitä mahdollisia ongelmia tulisi ja miten ne vältetään. Ei tähän kannata nyt alkaa eBayn lisäksi vetämään Päivi Räsästä...Toistaiseksi kukaan ei ole sanonut hyvää syytä, miksei henkilöliikennettä harjoittavan yrittäjän tai työntekijän tule omata virallista lupaa, työpassia tai jotain todistusta mikä olisi yhteinen kaikille alan miehille ja tarvittaessa sen voisi ottaa pois.


Lähtökohta on väärä jos pitää perustella, miksi lupaa EI tulisi vaatia. Päinvastoin tulisi olla hyvät perusteet sille miksi kaikilla kuskeilla TULISI olla joku virallinen lupa/työpassi. Nyt hyviä perusteita ei ole, koska meillä on edelleenkin vapaus valita sellainen kuski jolta taksilupa löytyy, jos itse sen koemme tarpeelliseksi. Eihän lakejakaan säädetä niin, että lähtökohtaisesti säädetään kaikesta mahdollisesta lait ja sitten pitää perustella jos joitakin lakeja ei tarvitakaan. Vaikka valitettevasti välillä tältä vähän tuntuukin. Jos minä haluan hypätä kuskin kyytiin jolla ei ole virallista henkilökuljetuslupaa, niin minulla tulisi olla siihen myös oikeus. Voitko perustella miksi minulla ei tulisi olla tähän oikeutta?

Ylimääräistä byrokratiaa tulee välttää, siitä syntyy lopulta helposti aikamoinen sotku, kuten esim. meidän alkoholilainsäädännön kanssa ollaan nähty. Liiallisen byrokratian haittoja ei taas varmaan tarvii edes avata.
 
Mieti vähän mihin muuhun hommaan meillä yhteiskunnassa vaaditaan luvat ja miksi ihmisten kuljettelu olisi tähän poikkeus? Edes ravintolan ovella ei saa olla kahva-apinana ilman lupaa.
Suomessahan on tosiaan lupia kaikkeen mahdolliseen, mutta onko se jotenkin hyvä asia? Monet maat selviytyvät hyvin paljon vähemmilläkin luvilla. Ja jos nyt pitäisi verrata känniääliöiden täyttämän baarin järjestyksestä vastaamista ja autolla ajamista, niin kumpikohan noista on vaativampi toimi?

- - - Updated - - -

Jos minä haluan hypätä kuskin kyytiin jolla ei ole virallista lupaa, mutta toki ajokortti löytyy, niin minulla tulisi olla siihen myös oikeus. Voitko perustella miksi minulla ei tulisi olla tähän oikeutta?

Tai saako perheen isi tai äiti kuljettaa lapsiaan ilman erillistä lapsenkuljetussertifikaattia? Nyt kun tuo eräskin paljon huomiota saanut ikävä tapaus on kaikilla tuoreessa mielessä, niin tuollaistahan voisi joku alkaa ajamaan.
 
Suomessahan on tosiaan lupia kaikkeen mahdolliseen, mutta onko se jotenkin hyvä asia? Monet maat selviytyvät hyvin paljon vähemmilläkin luvilla. Ja jos nyt pitäisi verrata känniääliöiden täyttämän baarin järjestyksestä vastaamista ja autolla ajamista, niin kumpikohan noista on vaativampi toimi?

Tai saako perheen isi tai äiti kuljettaa lapsiaan ilman erillistä lapsenkuljetussertifikaattia? Nyt kun tuo eräskin paljon huomiota saanut ikävä tapaus on kaikilla tuoreessa mielessä, niin tuollaistahan voisi joku alkaa ajamaan.

No eipä pokekaan sitten mitään lupaa tarvi. Voit valita menetkö baariin missä on puhtaalla rekisterillä oleva kaveri tai sitten liivijengimestaan joka rullaa lompakon ja pistää turpaan. Sitten appsilla annat arvosanan jälkeenpäin. Jos on hyvä asiakaspalvelu, niin negatiivisen arvostelun jälkeen liivikaveri soittaa perään ja kyselee, että mitäs vitun nappeja siellä painellaan.

Mitä taas muksuihin tulee, niin laki vaatii jo nyt kaikenlaisia turvaistuimia. Ja korttikin pitää olla - minkä lääkäri voi ottaa pois jos on epäilystä seinähulluudesta. Törkeää vapauden riistämistä siis. Eikä edes bussia saa ajella ilman henkilöliikenteen ammattipätevyyttä, vaikka samalla tavallahan siinäkin rattia väännellään mitä mopoautossa.

Varmasti ajattelenkin liian negatiivisesti. Kyynisyys ihmiseen vaan tuppaa kasvamaan vuosi vuodelta.
 
Kai sä kodari olet sitä mieltä että myös Ron Jeremyn naaman kieltäminen rommipullon kyljestä palvelee yhteistä etua?

Tai mitä jos tehtäis ihan vain sellainen laki että lähtökohtaisesti kaikki on kiellettyä. Sitten jos joku haluaa tehdä jotain, niin voi erikseen hakea siihen virkamieheltä lupaa, joka tämän sitten suuressa viisaudessaan myöntää tai on myöntämättä, parin kuukauden käsittelyn jälkeen toki? Saataisiin joku roti tähän anarkiaan.
 
Toivoisin Kodari että vastaisit tohon mun edelliseen kommenttiin. Jos muuten kyynisyys vainoaa, niin suosittelen vapauttavaa matkaa johonkin Keski-Euroopan kaupunkiin, jossa voit suhailla Uberilla ja vierailla jopa POKETTOMISSA (hui!) baareissa ympäri kaupunkia.
 
No eipä pokekaan sitten mitään lupaa tarvi. Voit valita menetkö baariin missä on puhtaalla rekisterillä oleva kaveri tai sitten liivijengimestaan joka rullaa lompakon ja pistää turpaan. Sitten appsilla annat arvosanan jälkeenpäin. Jos on hyvä asiakaspalvelu, niin negatiivisen arvostelun jälkeen liivikaveri soittaa perään ja kyselee, että mitäs vitun nappeja siellä painellaan.

Mitä taas muksuihin tulee, niin laki vaatii jo nyt kaikenlaisia turvaistuimia. Ja korttikin pitää olla - minkä lääkäri voi ottaa pois jos on epäilystä seinähulluudesta. Törkeää vapauden riistämistä siis. Eikä edes bussia saa ajella ilman henkilöliikenteen ammattipätevyyttä, vaikka samalla tavallahan siinäkin rattia väännellään mitä mopoautossa.

Varmasti ajattelenkin liian negatiivisesti. Kyynisyys ihmiseen vaan tuppaa kasvamaan vuosi vuodelta.

Kuinka monta kertaa liivimestari on kääntänyt sinut ovella? Itse en ole tuollaista edes nähnyt tai kuullut sellaisesta, vaikka takuulla niissä lukuisissa maissa missä baareissa on tullut pyörittyä, on ollut hyvin poikkeavia lupakäytäntöjä. Sen sijaan Suomi on lainsäädännöllään vienyt enemmän ja vähemmän rahaa joka kerta baarissa käydessäni.

Nyt otit keskusteluun jostain aivan uusia suuntia. Ainakaan minä en ole nähnyt kenekään edottaneen normaaleja kuskeja löysempiä vaatimuksia (ajokortti, auton turvavarustelu). Miksi ne samat luvat ja varusteet, joiden luomalla varmuudella turvallisuudesta uskalla kuljettaa mahdollisia lapsiasi, eivät riitä taksikuskille?
 
Takseilla on kai jokin lain määräämä maksimihinta, joten pikkujouluiltana normitaksi saattaa olla jopa halvempi

Kyllähän tavan taksikin on öisin kalliimpi. Ihan vitun kallis se on jos auton tilaa etukäteen viemään puoli kuusi lentokentälle... Mutta ei siitä sen enempää. Lisäksi ne taksarit on pakotettu seisoskelemaan tolpalla arkiaamuisin jos vaikka joku haluaa kyytiä. Niinpä niitä on ostarin tolpalla jonossa niin että tukkivat liikenteen.

Kodari on kyllä pakkiksen virallinen kommunisti :D
 
Toivoisin Kodari että vastaisit tohon mun edelliseen kommenttiin. Jos kyynisyys vainoaa, niin suosittelen vapauttavaa matkaa johonkin Keski-Euroopan kaupunkiin, jossa voit suhailla Uberilla ja vierailla jopa POKETTOMISSA (hui!) baareissa ympäri kaupunkia.

Sääntelyuskovaisen silmiä voisi avartaa vaikka käynti Baijerilaisissa olutteltoissa. Siellä olutta nautti monesti useampi sukupolvi samassa pyödässä. Vahva olut virtaa isoista mukeista, eikä änkyräkännejä näe koskaan. Voit viedä haluamasi eväät mukanasi juottolaan ja ostaa mukaan matkaevääksi juomaa. Taksiakaan ei tarvitse odotella tuntikausia ja tuon suomitaksia paremman palvelun saa Suomea edullisemmin.

Suomessahan tunnetusti sääntely on ollut näissä asioissa perinteisesti kovaa luokkaa, mutta ainakaan minulle sen edut eivät ole vielä tähän ikään selvinneet.
 
Kodari on kyllä pakkiksen virallinen kommunisti :D

Jonkunhan täällä on rotia pidettävä, ettei kauppaopiston ekaluokkaa suorittavan sijoittajamestarit hypi silmille ;)

Pakkiksella on sellainen on/off keskustelukulttuuri. Jos jotain vähänkin kyseenalaistaa, niin on välittömästi kommari. Tai jos ei kommari niin pelkotiloista kärsivä mielenterveyspotilas. Jälkimmäiseksikin on minua epäilty. Natsi on tietenkin toinen varma valinta. Ja "-uskovainen" on hyvä, kuten esim tuo ylläolevan "sääntöuskovainen". Keskustelu pysyy myös hyvin yllä aloittamalla vastaus tyyliin "olet siis sitä mieltä että..." tai "haluat siis että...." ja perään jokin toisen suuhun laitettu väittämä mitä vastaat sitten seuraavassa lauseessa aloitetaan taistelu. Kaiken perimmäinen syyhän lopulta on se, että meillä on kaikki huonosti ja toisessa maassa kaikki paremmin. Kuten esim. Saksassa missä känniääliöitä ei ole, autobahnilla ei kukaan kuole ja taksikin tulee ilmaiseksi alta minuutissa - autona tottakai S-luokan mersu.

Mutta eikö oikeasti Uberissa ole yhtään mitään ongelmaa? Eikä nykyisissä takseissa mitään hyvää? Hirveän maan on kansa itselleen kasaan laittanut.
 
Back
Ylös Bottom