Koska se on tarjolla, oli kai jonkunlainen edelläkävijä ja kuten sanottua, jenkeissä tosiaan taksijärjestelmä oli (on varmaan vieläkin) todella puutteellinen, niin palvelun kuin taksien määränkin osalta. Täten Uberin kaltaiselle oli oikeasti kysyntää/tarvetta, joten alussa Uberkuskit tienasivat varmaan ihan kivasti. Sitten Uber leikkasi hintoja yksipuolisella päätöksellä -20% ja samaan aikaan lisäsi autojen ja kuljettajien määrää rajusti koko ajan, minkä takia tietenkin tienesti per kuljettaja tippui reippaasti.
Kyllähän vastaavanlaisten aplikaatioiden suhteen on tullut jo kilpailua, kuten kapitalismissa on tapana. Toivottavasti älyävät pysyä softafirmoina ja antavat niiden ihmisiä ammattimaisesti kuljettavien toimia rauhassa yksinyrittäjinä. Kyllä sitenkin voi tehdä voittoisaa bisnestä, onhan noita ihan nätisti tuottavia softafirmoja vaikka miten paljon. Harmi, että Suomessa sössittiin se Kutsuplus mellevillä verotukiaisilla ja sillä, ettei heti kärkeen lähdetty siitä, että toimitetaan yksin/pienyrittäjille järkevä softa (kyllä siinä on järkevä se perusperiaate, eli kyytien yhdisteleminen, että luodaan taksien ja bussien väliin kyytipalvelu) ja annetaan sen jälkeen homman pyöriä rauhassa. Mutta saapi nähdä lähivuosina, ehkä Kutsuplussan toinen kierros älytään järkätä fiksummin. Kumminkin perusjuttu on, että jos ihmisen kuskaamista kustomoidaan/yksilöidään maantieteellisesti ja ajallisesti (mikä on taksipalvelun perusjuttu ollut aina), niin se ei voi ihmistyövoimalla kovin halpa kyyti silloin olla, ei bussilipun hintainen, kuten Kutsuplussassa väkisin yritettiin verotukiaisilla saada aikaan. Mutta Kutsuplussan ydinidea on järkevä ja uskon, että siitä voidaan saada oikeasti hyvä kyytipalvelu ja bisnes.