- Liittynyt
- 13.10.2002
- Viestejä
- 6 099
On pelkästään hölmöä, että ensin pitää googlata kyseisen paikan osoite, jotta voi sen jälkeen kopioida kyseisen osoitteen valopilkkuun.No osa ehkä hyviä, mutta osa aika turhia.
- lähtöpisteen ja maalin haku liikkeiden/nähtävyyksien/raflojen... nimillä eikä pelkästään osoitteella. - Lieneekö tärkeä.
- suosikkiosoitteet- Tämä toki näppärä.
- auton tyypin valinta - Riittäisi kylläkin vain tilataksi vai normi.
- vapaiden taksien näkyminen ja valinta kartalta. - Siinä ja tässä tarviiko. Riittäisi ainakin itselle aika ja kun tilaat taksin, niin näkee missä se tulee.
- valitun taksin saapumisen seuraaminen kartalla - Pohdinta ylempänä.
- autotyypin valinta ja eri autotyyppien saatavuus. -Tulikin jo.
- maksu luottokortilla automaattisesti - Näppärä toki.
- auton malli ja rekisterinumero - Turha.
- kuljettajan kuva - Turha, mitä teen kuljettajan kuvalla?
- asiakkaiden arviointi - Turha, koska tietää että palvelu pelaa kyllä ja kyyti vie sinne minne tarve.
Kun näkee ne taksit jo ennen tilausnapin painamista, niin osaa valita sen "twittertaksien" appsin, jolla sattuu olemaan siihen hetkeen ja paikkaa paras tarjonta. Toisinaan on myös tilanteita, joissa pienellä siirtymisellä jalan voittaa aikaa. Esimerkiksi taksi on kadun toisella puolen. Jalan se kestää vain valojen vaihtumisen odottelun verran, mutta autolla joutuu ruuhkassa kiertelemään vartin. Parempi siis kävellä se taksi kiinni kuin tilata se. Muutenkin kun näkee, mistä takseja on mahdollisesti tulossa, niin voi optimoida itsensä noutupisteen parhaiten reitille sopivaksi ja valita parhaan taksin. Mikään softa ei vielä pysty yhtä hyvin miettimään näitä asioita.
Esimerkiksi GetTaxin applikaatio antaa valita budjettitaksin, taviskyydin, tila-auton, peruseemelin, Vip-kärryn ja lastenistuimella varustetun auton. Itse käytän säännöllisesti noista neljää vaihtoehtoa, mutta monelle muulle kaksi muutakin ovat varmasti tarpeen.
Tuntui todella hölmöltä odotella valopilkulla tilattua taksia, kun ei tiennyt yhtään sen parhaista tunnistetiedoista. Sen saapuminenkin kesti kaksi kertaa pidempään kuin mitä valopilkku ilmoitti. Auton malli, auton väri, rekkari ja kuljettajan pärstä ovat kaikki hyvin tunnistetietoja, joiden avulla sen saapuvan pirssin spottaa jo pitkään matkaan. Valopilkun antama muistaaksi nelinumeroinen taksinumero on sen sijaan lähellä tarpeetonta.
Asiakkaan arviointi parantaa palvelua molempiin suuntiin. Ruuhkahuippuina hyvin käyttäytyvät asiakkaat saavat paremmin kyytejä ja parempia autoja. Taksikuskit osaavat myös kiertää todennäköiset ongelmatapukset, eivätkä hukkaa arvokasta aikaansa toisarvoiseen sähläämiseen.