Tablet -tietokoneet tulee ja jyrää. Keskustelua Tablet -tietokoneista

Mitenkä vanhempi sukupolvi on näitä laitteita oppinut käyttämään? Itse tekisi mieli mummolle ostaa iPadi ettei aina tarvitse vaan sitä televisiota töllötää. Itsellä ei näistä laitteista sen suurempaa kokemusta ole, kun en itse sille keksi käyttöä, mutta vahemmalle väellähän tuo varmaan sopisi yksinkertaistetuksi tietokoneeksi? Wikipedia varmaan olisi kovassa käytössä ja yle areena yms.

Riippuu tietty iästä, mutta kolmelle n.70 vee mummille hommattu ja omaksuivat tosi nopeasti verkkopankin käyttöä myöden.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tekisi mieli ostaa tuo uusi ipad. Tuo 16GB riittää itselle varmaan hyvin ja sitten ottaisin sen cellular mallin, että pystyy käyttää muuallakin, siitä tulikin kysymys.

Eli mulla on soneran liittymä iLuuriin jossa on 3gigaa täysnopiaa nettiä, niin saanko soneralta jonku rinnakkais sim-kortin, ettei tarvitse vaihtaa puhelimesta siihen kokoajan, vai pitääkö oikeasti maksaa 20e kuukaudessa ylimääräistä? Toimiiko edes puhelimen simkortilla?

Vai onko iPhonella mahdollista luoda wlan jota voisi sitten käyttää ipadilla? Ja jos on tarviiko tuolloin ollenkaa cellular versioita? :D Ensimmäistä tablettia ostamassa joo...

[ e ] Ei yhdistynyt ensimmäisen viestin kanssa? :confused:

Vastaan, vaikka en tiedä. Yleensä nykypuhelimilla voi jakaa netin ja käyttää sitä tabletissa. Varmaan onnistuu myös iPhonella. Itse otin Samsungiin myös 3g mahdollisuuden. Hintaero aika pieni...

iPadissa hintaero on ~100e :)

Päivitä liittymäsi uudeksi Sonera Sopivaksi, niin saat 5€ lisähinnalla multisim-liittymän, joka käyttää samaa puhepakettia/viestipakettia/datapakettia. Ja todennäköisesti saat samalla hinnalla vähän enemmän sisältöä riippuen vähän millainen liittymä sulla tällä hetkellä on. Esim. Fiksu-paketti 19,90€/kk 600min/250txt/7mbs netti 10gb nopealla datalla. Eikä vaadi uutta määräaikaisuutta :--)

Niin ja saa sen wlanin jaettua iPhonella, mut eipä tuo 5€ lisähinta kuukausimenoissa tunnu.

Ei olekkaa tuo 5€ paljoa, mutta turhaan maksan 100€ enemmän cellular ipadista jos saan sen toimimaan yhtähyvin kännykän wlanilla.
Onko kännykästä jaettu hitaampi? Ja toimiiko huonommin kun tuolla simillä?

Kiitos, uskon että ostan ton wifi version pelkästään. :)

Jos kännykällä pitää alkaa jakamaan verkkoa niin mulla jää surffailu kyllä aina siihen kännykälle. Se verkon jako kestää juuri sen 30s tai jotain liian kauan että viitsii juuri koskaan mobiilisti tehdä. Toki jos pädiä käyttää vain wlan paikoissa niin sitten ei ole merkitystä...

Hyvä posti kymmenen vuoden hiljaisuuden jälkeen.. :D Ja en huomioinut, mutta enpä usko, että sillä teen mitään.

Joo eipä sillä varmaan mitään tee ellei halua viritellä autoon naviksi tai veneeseen karttaplotteriksi. Ja molempiin huono kun se kuitenkin aina silloin on kotona kun tarttis :D

Eniten käyttöä tulee kumminkin kotona niin saan wifillä toimimaan ( jos se kantomatka on pitkä, 3gs ei löydä wifiä sohvalta, mutta 4s löytää :D ). Sitten matkoilla saa jaettua puhelimella netin niin no problemo! Huomenna hakemaan :)

Itse otin siksi myös 3g-ominaisuuden, koska ajattelin joskus luopua kiinteästä netistä. Jos 3/4g alkaisi joskus olla riittävän nopea kotikäyttöön.

En usko, että itse luovun ainakaan koneesta, ei voi sanoa ikinä, mutta ainakaan tabletin ostamisen takia. Koneessa on kuitenkin hyvät puolensa ja tabletissa omat hyvät puolet. :)

Joo eipä sillä varmaan mitään tee ellei halua viritellä autoon naviksi tai veneeseen karttaplotteriksi. Ja molempiin huono kun se kuitenkin aina silloin on kotona kun tarttis :D

Itse hanki Ipad:n juurikin veneen karttaplotteri käyttö ajatellen. Siinä käytössä kyllä yllättävän hyvä, mutta jos on kotona niin ei paljon auta.

"Eniten käyttöä tulee kumminkin kotona niin saan wifillä toimimaan ( jos se kantomatka on pitkä, 3gs ei löydä wifiä sohvalta, mutta 4s löytää "

Wlan/wifi pelaa paljon paremmin kuin kännyköissä varmaankin laitten isomman koon ja sitä kautta isomman antennin ansioista

"Hyvä posti kymmenen vuoden hiljaisuuden jälkeen.."

Jostakin se on aloitettava :hyper:

Itse hanki Ipad:n juurikin veneen karttaplotteri käyttö ajatellen. Siinä käytössä kyllä yllättävän hyvä, mutta jos on kotona niin ei paljon auta.

"Eniten käyttöä tulee kumminkin kotona niin saan wifillä toimimaan ( jos se kantomatka on pitkä, 3gs ei löydä wifiä sohvalta, mutta 4s löytää "

Wlan/wifi pelaa paljon paremmin kuin kännyköissä varmaankin laitten isomman koon ja sitä kautta isomman antennin ansioista

"Hyvä posti kymmenen vuoden hiljaisuuden jälkeen.."

Itse asiassa itellä ollut sama hieman harkinnassa, varsinkin kun veneessä on sisäohjaamo ja varsinaisen karttaplotterin voisi laittaa ulos toiseen ohjauspisteeseen. Mikä iPad ja mikä softa sulla on käytössä ja paljonko kustansi sekä muut plussat ja miinukset jos viitsit listata ;)

images

Itse asiassa itellä ollut sama hieman harkinnassa, varsinkin kun veneessä on sisäohjaamo ja varsinaisen karttaplotterin voisi laittaa ulos toiseen ohjauspisteeseen. Mikä iPad ja mikä softa sulla on käytössä ja paljonko kustansi sekä muut plussat ja miinukset jos viitsit listata ;)

Käytössä Ipad3 ja ohjelmana http://www.navionics.com/mobile-pc-app hintana on 49,99€

Toisena ohjelmana on http://itunes.apple.com/fi/app/transas-isailor/id398456162?l=fi&mt=8 joka ilmainen, mutta ladattavat kartat maksavat sitten erikseen.

Isailorista ei vielä ole käytännön kokemusta, mutta "sohva tarkkastelulla " vaikuttaa ihan pätevältä ohjelmalta ja kartatkin ovat aivan navionics:n tasoisia. Navionics itsessään ihan sama kartta ohjelma mitä käyttää aika useat oikeatkin plotterit mm. lowrance. Siinä ko. hintaan sisältyvät koko euroopan kartat.

Tässä linkissä jotakin juttua ko. ohjelmasta(kartojen hinnat ei enään täsmää):
http://venenetti.fi/jutut/apple-ipad-wi-fi-3g-ja-navionics-mobile-marine-hd-merikartta

Myös täältä löytyy kokemuksia Ipad:sta veneily käytössä:
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=71&t=156695

Omat kokemukset tosiaan pääsääntöisesti positiivisia
-tarkka monesta suunnasta näkyvä näyttö
-näkyy hyvin myös auringossa
-voi tehdä muutakin kuin käyttä karttaplotterina
-laite ei tunnu enään kalliilta jos vertaa mitä maksaa 10 tuuman oikea plotteri+ siihen kartta-aineisto
-jne.
Muutama minka tulee mieleen
-Kerran pimeni ylikuumenimisen johdosta n.5 minuutiksi, jonka jälkeen homma toimi taas loppu päivän(itsellä uistelu käytössä ja päällä oloaika on monesti yli 10 tuntia). Aurinko porotti näyttöön ja kirkkaus oli laitteessa tietenkin täysillä. Veneen pulpesissa ollut kello/l-mittari näytteli 35-37 asteen l-tiloja.
-Ei kestä roiskeita siinä määrin mitä oikeat plotterit(itsellä ht-vene niin ei ongelma), mutta hopeisen omenan ketjusta voi lukea että ovat käyttäneet vesitiivitä pusseja hyvällä menestyksellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom