Tablet -tietokoneet tulee ja jyrää. Keskustelua Tablet -tietokoneista

Hyvältä vaikuttaa Primessä akun (tai paremminkin akkujen) kesto. Eilen kun koneen sain niin latasin täyteen, sen jälkeen on ollut irti laturista kokoajan, melko ahkerassa käytössä pitkin eilisiltaa ja tätä päivää. Näppistelakan akku tyhjeni just, mutta itse tabletin akkua on vielä 86% jäljellä. Eli ei ne akunkeston lupaukset näemmä pelkkiä mainospuheita ole.

Tää on muutenkin hyvin toteutettu systeemi, eli telakan akku kuluu ensin ja sitten vasta alkaa syödä tabletin akkua, jos siis tabletti on kokoajan kiinni. Jos sitä käyttää välillä irti, niinkuin mä olen tehnyt, niin tuo telakka myös "lataa" tabletin akkua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Prime ollut nyt perjantaista asti käytössä, joten laitetaanpa tähän astisista kokemuksista vähän yhteenvetoa.
Suurin kysymys itsellä etukäteen oli, että riittääkö tälläinen laite meikäläisellä ns. kotikäyttöön? Vastaus on, että tuntuu riittävän ja vieläpä helposti.
Ei ole toistaiseksi tullut mitään sellaista vastaan, jota en olisi tällä saanut hoidettua.

Näppäimistön tuntumasta oli jotkut itkeneet, mutta en suoraan sanottuna ymmärrä miksi. Mun mielestä näppis toimii todella hyvin, kunhan disabloi touchpadin pois käytöstä (näin pienen näppiksen kanssa tulee vahinko-osumia helposti + sillä ei tee mitään, kun on kosketusnäyttö).

Varsinainen input laite, eli kosketusnäyttö toimii kerrassaan mainiosti. Tuntuma on hyvä ja vastaa hienosti hennompiinkin hipaisuihin.

Akun kestosta ISO plussa, eilen illalla vasta jouduin lataamaan laitteen, vaikka oli perjantai iltapäivästä lähtien kohtuu ahkerassa käytössä, eli kuten aiemmin jo mainitsin, luvattu akunkesto pitää paikkansa.

Miinusta tulee siitä, että osa softista kaatuu aika herkästi, mutta se taitaa johtua enemmänkin ICS:n alkukankeudesta, eli korjaantunee aikanaan.

Kaikenkaikkiaan olen todella tyytyväinen hankintaan, tää on just sellainen laite, että ilman on pärjännyt hyvin, mutta nyt ihmettelen, että miten :D

Kuinkas huima se näytön kirkkaus on siinä jossain outdoor moodissa? Siinäkin telakalla taitaa mennä koko päivän :wtf:

Kuinkas huima se näytön kirkkaus on siinä jossain outdoor moodissa? Siinäkin telakalla taitaa mennä koko päivän :wtf:

Jos vetää näytön kirkkauden maksimiin ja lyö IPS+:n päälle, niin ei sitä kauan normaalissa valaistuksessa viitsi katsoa. On nimittäin oikeasti perhanan kirkas, varmasti toimii hienosti ulkona tuon kanssa.

Muutenkin näyttö on erinomainen, ei tuo resoluutio kerro näytön tasosta näemmä mitään näiden vehkeiden kanssa.

Saatana, just kun ehdin tottua käyttämään tuota Primeä kotikoneena, niin pääsin laittamaan sen Tsekin reissulle...
Pukkasi jotain likaa näytön lasin ja näytön väliin, joten lähti just UPS:n kyydillä Asuksen huoltoon, joka näemmä sijaitsee Tsekeissä. Pari viikkoa vissiin viipyy reissussa.

Sais alkaa jotain kunnollisia windows 8 tabletteja tulemaan myyntiin. Vois alkaa simmosta harkitsemaan pöytäkoneen korvaajaks, kun pelailut tulee enää pääasiassa hoidettua xboxilla. Plussaa olsi aina jos sais hdmi kaapelilla telkkariin kiinni.

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/2047/dfrmn/A-Link-PAD10

Onko kellään kokemuksia yllä olevasta?

Specsit näyttää aripeetteessa mielenkiintoisilta, marjana tuo kantokotelo näppiksellä (millainen sitten onkaan). Asiaa tuntemattoman silmin näyttää halvemmalta painokselta tuosta primesta. Oma käyttö kun olis surffailua, nettipankkia, juutuubviedoita jne. niin en tarvitsisi viimeisiää "tsiljoona pikseliä röökiaskin alueella" ominaisuuksia tai kameraa.

Valmistaja ei oikeen soita kelloja, modeemit tulee mieleen. Mut sillee, kellää enempi tietoa/kokemuksia tuosta?

Pöydällä testissä Samsungin Slate pc. Konseptina kyllä hyvä, eli mini telakka, kynä ja näppis. Ilman kynääkin tulee toimeen. Napista vaihtuu Win7 työpöytä ja toi tablet käyttöliittymä hetkessä. Nopee ottaa mukaan, mut näppiksen ja telakan kans pystyy tekee ihan oikeestikki töitä. Telakasta löytyy usbit, verkkopistoke, kuuloke ym liittimet. Muuten siis ihan hyvä, mut ei tota Windows 7 oo kyllä tehty käytettäväks tablettina.. On siinä onneks lisänä Samsungin joku oma tabletille suunnattu palikka. Windows 8 kanssa uskoisin, että voisin helposti korvata läppärin tolla vehkeellä.

Mulla on ollu monta kuukautta Samsungin Galaxy Tab 10,1" ja se oikeastaan vaan lojuu kotona laatikossa. En oikein tiedä mihin käyttöön tabia tarvitsen. Kotona käytän läppäriä langattomasti, siinä toimii kaikki paremmin ja nopeammin kuin Tabissa. Ja sitten taas kun liikun junalla työmatkat (n. 30min suuntaansa) ja oon reissussa niin pärjään melkein älypuhelimella. Tai jos oon pidempään reissussa otan läppärin mukaan hotelliin. Tabi ei oikeen sovi mihinkään järkevään käyttöön omassa elämässä. Ilmiselvä väliinputoaja. Miten muilla, onko siitä iloa jokapäiväisessa elämässä vai onko se vaan "nice to have" - laite?

Ehkä jos työmatkat junalla olisi pidempikestoisia, niin voisi ottaa tabin mukaan ja katella vaikka jotain sarjaa/leffaa junassa. Tai sellanen tabi missä ois oikea näppis (vaan onko se sitten enää edes tabi?) + windows 8 niin sitten voisin jo kuvitella että se korvaisi jopa läppärin. Mutta nykyisellään, ei oikeen.

Varmaan monelle tabletti, etenkin iPad, on ns. luksustuote joka on nätimpi olohuoneen pöydällä vs. läppäri. Onhan siinä myös tietynlainen "ooh aah" efekti kun joku on kylässä.

Itsekään en voi pitää tablettia millään tasolla läppärin korvaajana, mutta hauska lelu se voisi juurikin kahvipöydällä. Omat kokemukset perustuu siihen kun kavereilla noita on, ja välillä jopa pidempiä aikoja niitä räpeltäny paremman tekemisen puutteessa. Uusimpana kokemuksena tuo iPad 3, ja sen myönnän että jotain pelejä sillä oli hauska pelata.

Digilehtien lukemiseen varmaan näppärä, mutta itsellä ei nyt lehtiä tule luettua.

Pöydällä testissä Samsungin Slate pc. Konseptina kyllä hyvä, eli mini telakka, kynä ja näppis. Ilman kynääkin tulee toimeen. Napista vaihtuu Win7 työpöytä ja toi tablet käyttöliittymä hetkessä. Nopee ottaa mukaan, mut näppiksen ja telakan kans pystyy tekee ihan oikeestikki töitä. Telakasta löytyy usbit, verkkopistoke, kuuloke ym liittimet. Muuten siis ihan hyvä, mut ei tota Windows 7 oo kyllä tehty käytettäväks tablettina.. On siinä onneks lisänä Samsungin joku oma tabletille suunnattu palikka. Windows 8 kanssa uskoisin, että voisin helposti korvata läppärin tolla vehkeellä.

Nyt on testattu Slate PC myös windows 8:n esiversiolla ja se tuntu käytössä ihan hyvältä sekä toimivalta. Tolla yhdistelmällä voisin jo korvata läppärin, kuten epäilinkin (slate pc tai vastaava rautana). Mielenkiinnolla odotan mitä muilta valmistajilta tulee ja mihin hintaan. iPadia en oo vieläkään jaksanu ottaa testiin ja tuskin otankaan, koska mulla ei vaan oo käyttöö tollaselle. Se vähä mitä oon iPadia testaillu, niin se ei tunnu mitenkään kiinnostavalta / toimivalta omiin tarkotuksiin.

Tuli Windows 8:n suhteen lopulta ahaa-elämys, kun näin tämän uutisen näistä Asuksen Transformer Book -läppäreistä. Eli miltä kuulostaa läppäri Core i7 -prosessorilla ja 11+ tuuman full HD näytöllä, joka irtoaa Win8 tabletiksi samoilla spekseillä? Koko Windows 8 siirtyi just WTF osastolta osioon aivan helvetin loistavia ideoita.

Mulla on ollu monta kuukautta Samsungin Galaxy Tab 10,1" ja se oikeastaan vaan lojuu kotona laatikossa. En oikein tiedä mihin käyttöön tabia tarvitsen. Kotona käytän läppäriä langattomasti, siinä toimii kaikki paremmin ja nopeammin kuin Tabissa. Ja sitten taas kun liikun junalla työmatkat (n. 30min suuntaansa) ja oon reissussa niin pärjään melkein älypuhelimella. Tai jos oon pidempään reissussa otan läppärin mukaan hotelliin. Tabi ei oikeen sovi mihinkään järkevään käyttöön omassa elämässä. Ilmiselvä väliinputoaja. Miten muilla, onko siitä iloa jokapäiväisessa elämässä vai onko se vaan "nice to have" - laite?

Ehkä jos työmatkat junalla olisi pidempikestoisia, niin voisi ottaa tabin mukaan ja katella vaikka jotain sarjaa/leffaa junassa. Tai sellanen tabi missä ois oikea näppis (vaan onko se sitten enää edes tabi?) + windows 8 niin sitten voisin jo kuvitella että se korvaisi jopa läppärin. Mutta nykyisellään, ei oikeen.

Aika hauskaa millainen myyntimenestys on tullut tuosta digikirjasta, jolla voi tosin nettailla, mutta periaatteessa täysin turhake, jossa tehot eivät riitä mihinkään muuhun hyödylliseen tai hyödyttömään. Kun jo omistat puhelimen ja tietokoneen, mihin tuota tarvitsee paitsi täällä mainittuun elvistelyyn.

Itse kun on tehnyt työkseen raskasta 3D-mallinnusta, jossa ei pärjää edes tehokkaimilla kannettavilla ja sitten pitäisi keksiä käyttöä "läpyskälle" joka on käytännössä pelkkä lelu.

Saatana, just kun ehdin tottua käyttämään tuota Primeä kotikoneena, niin pääsin laittamaan sen Tsekin reissulle...
Pukkasi jotain likaa näytön lasin ja näytön väliin, joten lähti just UPS:n kyydillä Asuksen huoltoon, joka näemmä sijaitsee Tsekeissä. Pari viikkoa vissiin viipyy reissussa.

Heh, tämä ei sitten mennyt ihan niinkuin piti...
1,5kk perseilyn jälkeen Asus totesi, että "laitetta ei ole saatu korjattua, joten se siirtyy hyvitykseen" = sain sopia itse myyjäliikkeen kanssa, että otanko rahat takaisin vai uuden laitteen.
Otin rahat takaisin. Hauska leluhan tuo oli, mutta kun RMA prosessi on tuolla tasolla niin ei jaksa Asusta nyt tukea.

Jos jollain sattuu olemaan pelkkä Prime tabletti, niin mulla olis ne kaikki muut osat siihen ;)

Meidän perheessä iPadit ovat käytössä päivittäin, enimmäkseen mobiilitv:nä ja e-kirjan lukulaitteena. Vaimo on näppistelakan kanssa pari duunikeikkaakin hoitanut. Heitin läppärin mäkeen viime kuussa kun en enää keksinyt käyttöä.

En olisi uskonut että tälläistä laitetta tartten, mutta alan kulkemaan työmatkat bussilla ja ehkä tälläinen olisi puhelinta parempi vaihtoehto ajanvietteeksi. Koska olen laiska ja lisäksi tyhmä, kysyn nyt tyhmiä. Saako noihin laitettua SIM-kortin, vai miten hoidetaan verkkoyhteys ilman Wi-Fi:ä? Ei vaan jollain perkeleen mokkulalla? Käyttötarve olisi vain kuunnella musiikkia ja selata nettiä. Ehkä katsella jotain TV:stä tallennettuja sarjoja, mutta en tiedä onnistuuko se helposti. Tai riittäisikö taidot edes siihen.

Jos haluat bussissa käyttää tablettia siten, että sisältö ei ole tablettiin paikallisesti tallennettuna, sulla pitää olla 3G tai 4G yhteys nettiin. Tämä onnistuu joko tabletilla, jossa on tuollainen radio sisäänrakennettuna (mikä siis vaatii sim-kortin sinne tablettiinkin), tai jakamalla kännykän nettiyhteys tabletille WLANin yli (onnistuu ainakin iPhonella sekä Android ja Symbian puhelimilla - jälkimmäisissä vaatii JoikuSpot sovelluksen).

^ Jos käytössä on älypuhelin niin saa olla aika pitkä bussimatka että ainakaan allekirjoittanut viitsii avata wlan yhteyttä nettiin puhelimella ja kirjautua siihen toisella laitteella. Vaatii joka kerta sen kahden laitteen näpräämistä ja ne muutamat kriittiset parikymmentä sekunttia. Lisäksi ainakin androidissa yhteys katkeaa jos haluaa puhua puhelimessa. Joten aivan ehdottomasti hankkisin tuollaiseen käyttöön 3g/4g tabletin jolla olet heti netissä kun avaat selaimen...

Puhelimena on noksun N9 ja siitä saisi kätevästi WLAN-tukiaseman, mutta puolentunnin bussimatkalle tuollainen virittely on liian työlästä. Pystynköhän saamaan operaattorilta toisen SIM-kortin ja käyttämään samaa liittymää samaan aikaan sekä puhelimessa ja tabletissa. Ilmeisesti ei onnistu. Ei nyt viitsisi ottaa toista liittymää datapaketilla. Prkl kun ei ymmärrä näistä mitään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom