T. Halmeen ohjelma mulla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tosiaan täytyy pistää punnittavaks oma ohjlema kyllä nyt. Olen ottanu tän ohjelman Tony Halmeen kirjasta.

1. Selkä-haukkari

1.Mave 4*10-6
2.Ylätalja/leuat 4*10-6
3.Pystysoutu 4*10-6
4. Alatalja4*10-6
5. Haukkari tanko/käsip. 4*10-6
6. Haukkari myötäotteella 3*10-6

2. Jalat

1.Prässi 4*10-6
2.Kyykky 4*10-6
3. Ojentaja konees 4*10-6
4. Koukistaja konees 4*10-6
5. pohkeet jotenki 4*10-6

3. Rinta-olka-ojentaja

1.Penkki/vinop 4*10-6
2. Vipunostot (rinta) 4*10
3.Pystypunnerrus edestä 4*10-6
4. Hartiaprässi käsipainoilla4*10-6
5. Vipunostot sivulle
6. Ranskalainen punnerrus/penkki kapealla 4*10-6
7. Ojentaja taljalla 4*10-6

Onkohan muut tehny tolla? Ja sit teen vatsoja 2-3krt viikossa kotona. Teen noi kolmena päivänä putkeen ja sit 1-2 lepopäivää. Ravinto pitäs olla ok ja lihashuolto. Et eiköhän ton pitäs olla ok? Mitäköhän perse tykkää muilla jos on ekaks mave ja sit seuraavana päivänä jalat? oon käyny puol vuotta salil ja nyt oon tehny tota n. 2 viikkoo ja tuntuu ihan hyvältä. Onkohan muiden mielestä liian raskas ja ainakin lihakset on aina ihan palautunu ku teen uudestaan ja tolla kierrolla teen samat paikat 5-6 päivän välein riippuen lepopäivistä. Ja jos jonku mielestä toi kannattais tehä kerran viikos toi ohjelma ni onko se Tony sit heittäny ton ohjelman ihan hatusta?? Kiitos

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vaihda 2. ja 3. päivän paikkaa, eli kyykky ja mave mahd. kauas toisistaan. On toi Halmeen ohjelma ihan o.k, mutta älä rupee käyttämään niitä horrrrmmmoooneja niinku herra itse. Pidä mielummin joka treenin jälkeen 1 lepopäivä.

Ei taida olla ihan suoraan kopioitu kun muistelen että Halmeen systeemissä useimpien liikkeiden sarjojen toistomäärät meni 12-10-8-6-4-2 eikä tuo sun 4*10-6 ollut kuin joillakin apuliikkeillä. Johtaa tietysti hillittömiin sarjamääriin per treeni, josta syystä tuo hatusta vetämisen ajatus kävi mullakin mielessä.

Itse pistäisin ainakin selkäpäivän jälkeen lepopäivän. Mieluiten myös jalkapäivää voisi seurata kunnon palautumistauko. Siitä voi väitellä loputtomiin, kannattaako selkä ja haukkarit tehdä samana päivänä, itse treenaan haukan eri päivänä. Myös ojentajien harjottaminen hartiarääkin jälkeen ei ainakaan mulla putoa. Hartiat pettää helposti ja liikeradat kärsii. Hyvät isot perusliikkeet tossa ohjelmassa. Itse teen nelijakoista ohjelmaa, mut jos toi tuntuu susta hyvälle go ahead. Lepopäiviä kuitenkin suosittelen lämpimästi. Tsemppiä treeniin!

-peace-

eikös pystysoutu ole olkapääliike? vai tarkotetaanko tuossa kulmasoutua?

jarze sanoi:
Vaihda 2. ja 3. päivän paikkaa, eli kyykky ja mave mahd. kauas toisistaan. On toi Halmeen ohjelma ihan o.k, mutta älä rupee käyttämään niitä horrrrmmmoooneja niinku herra itse. Pidä mielummin joka treenin jälkeen 1 lepopäivä.

Kun on kolmijakoinen ohjelma niin eikös ne (kyykky & mave) väkisinkin tule peräkkäisille päiville?

Hellion sanoi:
Kun on kolmijakoinen ohjelma niin eikös ne (kyykky & mave) väkisinkin tule peräkkäisille päiville?
Tulee. Sen takia ainakin itse (ja luulen, että moni muukin) tekee vuoroviikoin maven / kyykyn kovaa ja toisen vähän pienemmillä romuilla. Toki voi myös vuorotella ihan kunnolla viikoittain noiden kahden liikkeen välillä.

Hellion sanoi:

Jkk sanoi:
Tulee. Sen takia ainakin itse (ja luulen, että moni muukin) tekee vuoroviikoin maven / kyykyn kovaa ja toisen vähän pienemmillä romuilla. Toki voi myös vuorotella ihan kunnolla viikoittain noiden kahden liikkeen välillä.

Ei tule, kun kaveri sanoo tekevänsä kolme treeniä peräkkäin ja sitten 1-2 päivää lepoa. Esim. Selkä, hauis - Rinta, olka, ojentaja - Jalat - Lepo - Lepo.. Vai olenko ymmärtänyt jotain ihan väärin??

Niin siis kertokaa mulle miksi pitäisi pitää välipäiviä koska jos teen jalat vaikka tiistaina ja rinta-ojentaja-olan keskiviikkona niin miten ne jalat vaikuttavat siihen seuraavan päivän yläkroppareeniin? ja käytyäni koko kropan kolmessa päivässä pidän 1-2 lepoa niin silloin teen yhden lihaksen 5-6 åäivän välein??? ja kuitenkaan lihakset ei oo ollu kipeenä enään ku meen uudestaan sinne salille

lasikuitujeesus sanoi:
Ei tule, kun kaveri sanoo tekevänsä kolme treeniä peräkkäin ja sitten 1-2 päivää lepoa. Esim. Selkä, hauis - Rinta, olka, ojentaja - Jalat - Lepo - Lepo.. Vai olenko ymmärtänyt jotain ihan väärin??
Et ole ymmärtänyt väärin, sulla on vaan lukihärö ;) Jäätävän ekassa postissa järjestys on selkä, haukkari / jalat / rinta, olka, ojentaja eli mave ja kyykky tulee peräkkäisille päiville. Tietenkin kannattaa jakoa hiukan pyöritellä, esim. rinta, selkä / jalat / olkapäät, kädet toimii monilla.

Jäätävä sanoi:
Niin siis kertokaa mulle miksi pitäisi pitää välipäiviä koska jos teen jalat vaikka tiistaina ja rinta-ojentaja-olan keskiviikkona niin miten ne jalat vaikuttavat siihen seuraavan päivän yläkroppareeniin?
Lihas kasvaa levossa. Esim. heti jalkapäivän jälkeen tehty yläkroppatreeni on pois jalkojen palautumisesta kun energiaa (syöty ruoka ym.) menee taas uudelle lihasryhmälle. Kokeile, Jäätävä, rauhassa (~3 kk) erilaisia jakoja ja katso tuleeko tuloksia. Loppujen lopuksi, sinä olet oman kehosi paras asiantuntija.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
okei ehkä mun olis sit syytä ottaa välipäiviä....
Eli jos tekisn ton 3-jakosen vaikka kerran viikos ma,ke,pe..
Ja edelleen ni toi Halme kyl kovasti vakuuttelee tossa kirjassaan tästä systeemistä että ku jaksaa vaa syyä tarpeeks...
JKk ja sit viel JOS söisin tarpeeks ni oiskohan sillon sitte kannattavaa teha alkuperäisellä lepomäärällä reeniä?

Jkk sanoi:
Et ole ymmärtänyt väärin, sulla on vaan lukihärö ;) Jäätävän ekassa postissa järjestys on selkä, haukkari / jalat / rinta, olka, ojentaja eli mave ja kyykky tulee peräkkäisille päiville. Tietenkin kannattaa jakoa hiukan pyöritellä, esim. rinta, selkä / jalat / olkapäät, kädet toimii monilla.

Luepa itse keskustelu uudelleen. Vastasit myöntävästi viestiin, jossa kysyttiin että eikö jalat ja selkä tule väkisinkin peräkkäin kolmeen jaetussa ohjelmassa. Vastaus on ei, jos lepopäivät on aseteltu oikein.

Edit: T: Pilkunnussija

Itse tekisin näin:
a) sarjojen määrä puoleen
b) 7-päivän kierto, treenipäivät esim ma, ke, pe
c) pystysoudun tilalle kulmasoutu selkäpäivänä (olit ehkä näin tarkoittanutkin)

Joo kulmasoutua tarkotin selkäpäivänä kyllä kirjotin vahingos vääri...
Mutta veikkaatte että kolme päivää viikos on tarpeeks?? Kuin paljo luulisitte et alottelijalle voi tulla lihasta vuodessa tolla 7pvän kierrolla ja oikealla ruokailulla ja tekniikalla? Taustaksi vielä että en tiiä vaikuttaako peruskunto asiaan mut cooperissa meni just 3300m et pitäs olla ok...

Jäätävä sanoi:
Mutta veikkaatte että kolme päivää viikos on tarpeeks??
Kolme päivää viikossa on ihan tarpeeksi JOS treenaat tosissasi. Toisaalta, jos käyt salilla vain hypistelemässä painoja on ihan sama vaikka asuisit siellä 24/7.

Jäätävä sanoi:
Kuin paljo luulisitte et alottelijalle voi tulla lihasta vuodessa tolla 7pvän kierrolla ja oikealla ruokailulla ja tekniikalla?
Tästä on ollut juttua foorumilla useaan otteeseen ja eriäviä mielipiteitä sinkoili silloinkin ilmassa. Vuodessa saat massaa helposti 10 kg (huom. massaa, ei pelkkää lihasta) joka jo kohottaa itsetuntoa reippaasti. Mutta muista, keväällä on tuskaista poltella niitä ylimääräisä läskejä pois joten maltti on valttia bulkkaamisessakin. Heikoilla jäillä liikun mutta sanonpa silti, että varmaankin 4 kiloa lihasta saa ahkera aloittelija ensimmäisen vuoden aikana.

lasikuitujeesus sanoi:
T: Pilkunnussija
Toivottavasti saatte kauniita lapsia. :piis:

ÖÖÖÖh...tota siis jos tekee ton ohjelman niiku 1ma 2ke 3pe, niin sitte kannattaa vaihtaa ne gyyggy ja mawe kauemmas toisistaan niiq..elikkäs niiq keskiviikkona toi rinta-olka-ojentajat...sitte ma ja pe ne 2 muuta päivää..:rautalanka:

JKk: jep joo kyl mä ihan tosissani käyn salil, mut siis porukkahan kertoilee tääl et alottelija vois saada 10 kiloo lihast vuodes. Ja mitenkähä mahtaa vaikuttaa tai miten kannattais ohjelmaa ehkä muuttaa ku alkaa toi jääkiekkokausi pikkuhiljaa ja sit vedetään 5-6krt jääl viikos???

Zone-sarja -42%
Jkk sanoi:
. Heikoilla jäillä liikun mutta sanonpa silti, että varmaankin 4 kiloa lihasta saa ahkera aloittelija ensimmäisen vuoden aikana.

:piis:

ET oo tosissas? mulla nousi paino ensimmäisen 1,5 vuoden aikana n.20kg pituutta en kasvanut kun sentin tahi kaks. huom. rasvat oli silloinkin n.10%. olin tosin äärimmäisen laihassa kunnossa sillon ,mutta riippuu ihan lähtö kohdista mistä/minkä ikäsenä lähdetään rakentamaan ja mitä.

Ja sitte viel et miks se Tony Sit nii hirveen kauheest kehuu ja suosittelee ohjelmaansa jos toi mun oli liian raskas ja siin kirjas noi toistotki on 6*12-2 eli toikin on vielä kevennetty ohjelma,ni jos kerran siit ei sillon palaudu tolla levolla :eek:???

No tuo lihaksen tarttuminen varmaan johtuu aika pitkälti siitä, minkämoista bulkkia on tiedossa. Omien kokemusten mukaan rajulla bulkilla tulee lihasta enemmän, mutta myös pläskiä.

Back
Ylös Bottom